1. Analiza praktičnega usposabljanja za didaktiko plesne vzgojeNuša Dobršek, Alin Strnad, 2024, diplomsko delo Opis: Raziskava je bila osredotočena na analizo izvajanja praktičnih usposabljanj v vrtcih, še posebej na področju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Namen raziskave je bil opraviti evalvacijo praktičnega usposabljanja študentov drugega letnika predšolske vzgoje za didaktiko plesne vzgoje.
V diplomski nalogi smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije, ki je zajemal 45 rednih študentov, ki so v študijskem letu 2022/23 obiskovali 2. letnik Pedagoške fakultete v Mariboru. Drugi vzorec je predstavljalo 45 dnevnikov integrirane prakse ter 45 dejavnosti strnjene prakse za didaktiko plesne vzgoje. Uporabili smo kvantitativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja.
Med pomembnejšimi ugotovitvami je bilo, da so se študenti pri izbiri tem za plesne dejavnosti v večji meri odločali za področje narave in družbe, medtem ko so se pojavile tudi nekatere izvirne teme. Odzivi otrok so bili večinoma pozitivni, pri izvajanju dejavnosti pa niso potrebovali veliko spodbud. Študentje so doživeli izkušnjo kot pozitivno in so imeli dober odnos z mentorji. Glavni vir glasbe, ki so jo uporabljali, je bil klasična glasba, ki so jo iskali predvsem na internetnih virih.
Raziskava kaže na to, da praktična usposabljanja v vrtcih omogočajo študentom pridobivanje pomembnih izkušenj in kompetenc pri izvajanju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Poleg tega je opazen pozitiven odnos med študenti in mentorji ter ugodni odzivi otrok med izvajanjem dejavnosti, kar nakazuje na pomembnost plesnih aktivnosti v predšolskem obdobju. Ključne besede: praktično usposabljanje, didaktika plesne vzgoje, pedagoške kompetence, profesionalni razvoj, plesne dejavnosti v vrtcu Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 34; Prenosov: 2 Celotno besedilo (1,81 MB) |
2. Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih : diplomsko deloLea Hul, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej na kratko predstavili zgodovino predšolske vzgoje v Prekmurju. Nato smo se osredotočili na ples in njegove značilnosti ter njegov pomen za razvoj predšolskega otroka. Opredelili smo različne vrste plesnih dejavnosti, pristope, oblike in metode za načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcih.
V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali potek načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je zajemal vprašanja zaprtega in odprtega tipa. Uporabili smo neslučajnostni vzorec 63 pedagoških delavcev prekmurskih vrtcev.
Raziskava ponuja vpogled v prakso načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih ter poudarja pomen raznolikosti pristopov in izzivov, s katerimi se vzgojitelji soočajo. Rezultati lahko predstavljajo izhodišča za nadaljnji razvoj in izboljšanje pedagoške prakse na področju plesne vzgoje v predšolskih ustanovah v Prekmurju. Ključne besede: plesne dejavnosti, načrtovanje, izvajanje, predšolski otroci, Prekmurje Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 154; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,10 MB) |
3. Kulturno-umetnostna vzgoja in plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko deloTadeja Fijavž, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskali, kako lahko cilje kulturno-umetnostne vzgoje uresničujemo skozi izvedbo plesnih dejavnosti v skupini predšolskih otrok. Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, in sicer teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem kulturno-umetnostne vzgoje, se seznanili s cilji in načeli kulturno-umetnostne vzgoje ter predstavili vlogo kulturno-umetnostne vzgoje v izobraževanju. Osredotočili smo se na eno izmed področij kulturno-umetnostne vzgoje, in sicer na področje plesne umetnosti, ki smo ga samostojno opredelili. Izpostavili smo pomen plesa za otrokov razvoj, plesne dejavnosti in vlogo odraslega pri načrtovanju in izvedbi teh. V praktičnem delu smo pripravili in izvedli osem plesnih dejavnosti, pri katerih smo izhajali iz ciljev kulturno-umetnostne vzgoje. Na podlagi evalvacij izvedenih dejavnosti v skupini otrok smo ugotovili, da so se otroci seznanili s pomenom kulturno-umetnostne vzgoje, saj so spoznavali različne kulture, lastno kulturno dediščino in razvijali kritičen odnos do kulture ter umetnosti. Ključne besede: kulturno-umetnostna vzgoja, plesna umetnost, plesne dejavnosti, predšolski otrok, načrtovanje dejavnosti v vrtcu Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 438; Prenosov: 50 Celotno besedilo (1,19 MB) |
4. Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko deloTjaša Šalamun, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom Ohranjanje ljudskega izročila skozi plesne dejavnosti v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naše naloge je otrokom približati ljudsko izročilo preko plesnih dejavnosti. V diplomskem delu smo najprej skozi teorijo preučili gibalno-plesne dejavnosti ter njihove cilje, metode in vsebino ter predstavili ljudsko izročilo, šege in navade v okolici Ptuja. Najprej smo preko intervjuja s skupino vzgojiteljic raziskali, kako ljudsko izročilo vključujejo v vrtcu, na kakšen način predstavijo to otrokom in katere metode pri tem uporabijo. Na podlagi odgovorov vzgojiteljic smo nato načrtovali in izvedli pet plesnih dejavnosti z otroki, starimi 5-6 let v vrtcu Cerkvenjak. Teme plesnih dejavnosti so temeljile na šegah in navadah iz okolice Ptuja. Ugotovili smo, da otroci poznajo nekatere šege in navade, ki so del ljudskega izročila iz njihovega okolja, vendar jih v vrtcih ne obravnavajo pri plesnih dejavnostih. Skozi naše dejavnosti smo otroke seznanili s pomenom ohranjanja ljudskega izročila. Otroci so tako spoznali različne šege in navade, njihove značilnosti pa so sami prepoznavali in uporabljali pri plesnih dejavnostih. Ključne besede: ljudsko izročilo, šege, navade, predšolski otrok, plesne dejavnosti, ustvarjalno gibanje Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 533; Prenosov: 50 Celotno besedilo (4,28 MB) |
5. Plesno ustvarjanje predšolskih otrok na klasično baletno glasbo : diplomsko deloEva Škantar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, preko katerih smo želeli pri otrocih razvijati ljubezen do plesa in jim približati klasično baletno glasbo. V teoretičnem delu smo predstavili značilnosti plesa, plesne vzgoje, načine poučevanja, vrste gibalno-plesnih dejavnosti, elemente plesa, dejavnike gibalnega razvoja in pomen klasične glasbe za otroka. Izpostavili smo, kako je plesna umetnost opredeljena v kurikulumu za vrtce. Poudarili smo globalne cilje na področju umetnosti, vlogo odraslega in povezanost plesa z drugimi področji. V praktičnem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč pripravili osem načrtovanih priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, in jih izvedli v vrtcu Tržič z otroki, starimi 5 do 6 let. Na podlagi evalvacij smo ugotovili, da so otroci dobili osnovne predstave o različnosti plesov na klasično baletno glasbo, prepoznali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih plesov ter jih povezali z vsebinskimi motivi. Klasična baletna glasba je otroke dodatno motivirala za plesno ustvarjanje, predvsem zaradi njenega značaja in dinamike. Ključne besede: Plesna vzgoja, plesne dejavnosti, klasična baletna glasba, ustvarjanje v predšolskem obdobju. Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 1339; Prenosov: 130 Celotno besedilo (5,22 MB) |
6. Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcu : diplomsko deloAjda Podlesnik, 2021, diplomsko delo Opis: Skozi plesno vzgojo skušajo vzgojitelji otroke vzgajati s plesom, pri čemer je glavna naloga vzgojiteljev ustvariti pogoje, v katerih se otroška ustvarjalnost in njihova sposobnost izražanja z gibom kontinuirano nadaljuje do odraslosti. Glavni namen diplomske naloge je raziskati načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v slovenskih vrtcih.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples in njegov pomen za razvoj predšolskega otroka. Opredelili smo različne vrste plesnih dejavnosti ter izpostavili teoretična izhodišča načrtovanja in izvajanja teh v vrtcu. Poudarili smo tudi vlogo vzgojitelja z vidika spodbujanja ustvarjalnosti in razvoja plesnosti pri predšolskem otroku.
V empiričnem delu smo raziskali načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcu. Pri tem nas je zanimalo, katere vrste plesnih dejavnosti se v vrtcih najpogosteje izvajajo, kako jih vzgojitelji načrtujejo ter s kakšnimi težavami se ob tem srečujejo. Zanimalo nas je prav tako čemu dajejo vzgojitelji poudarek pri izvajanju plesnih dejavnosti z otroki ter kako ocenjujejo lastno usposobljenost na področju plesne vzgoje. V raziskavo je vključenih 115 vzgojiteljev, zaposlenih v slovenskih vrtcih. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Ključne besede: plesne dejavnosti, plesna ustvarjalnost, načrtovanje, izvajanje, vzgojitelj Objavljeno v DKUM: 25.11.2021; Ogledov: 1533; Prenosov: 309 Celotno besedilo (924,56 KB) |
7. Integracija plesa in matematike v predšolskem obdobju : diplomsko deloMaja Urlep, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesne dejavnosti, v integraciji z matematiko v predšolskem obdobju. Želeli smo ugotoviti in raziskati, kakšne so možnosti integracije plesa in matematike v drugem starostnem obdobju. V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu diplomske naloge predstavili značilnosti plesa v predšolskem obdobju, predstavili smo učenje in učne pristope, otroško igro, pomen igre za otrokov razvoj, osnovne značilnosti igre in vrste otroških iger. Dotaknili smo se področja matematike v predšolskem obdobju, spoznavanje in učenje matematike skozi igro, vsebinska področja matematike, ki jih otroci spoznavajo pri zgodnjem učenju matematike. Posebej smo v teoretičnem delu poudarili integracijo plesa in matematike v predšolskem obdobju, matematične cilje, ki jih lahko s pomočjo plesnih dejavnosti uresničujemo in vlogo vzgojitelja pri načrtovanju plesnih dejavnosti v povezavi z matematiko. V praktičnem delu smo na osnovi osnovnih teoretičnih izhodišč pripravili osem priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti v integraciji z matematiko in jih izvedli v vrtcu. Na podlagi evalvacij, smo ugotovili, da se področje plesa in matematike odlično medsebojno integrirata, ter da obstaja veliko možnosti, kako pripraviti raznolike dejavnosti v integraciji s plesom in matematiko v predšolskem obdobju. Otroci so v plesnih dejavnostih v integraciji z matematiko spoznavali pojem števila, geometrijo in prostorsko orientacijo. Ključne besede: plesna vzgoja, matematika, plesne dejavnosti v integraciji z matematiko, načrtovanje plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1392; Prenosov: 203 Celotno besedilo (5,63 MB) |
8. Pravljica Maček Muri in plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko deloNika Dovečar, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu predstavljamo plesne dejavnosti skozi katere so otroci spoznali pravljico Maček Muri. Zanimalo nas je, kako lahko otroci spoznajo pravljico na podlagi povezave med predstavnim, besednim in gibalnim načinom učenja. Govorimo o celostnem učenju, ki v ospredje postavlja celovito doživljanje in povezovanje različnih področij. Zanimalo nas je tudi ali bo vsebina pravljice Maček Muri otroke motivirala za plesno ustvarjanje.
Diplomsko delo je sestavljeno iz praktičnega in teoretičnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v kaj je ples, ustvarjalnost, motivacija za ustvarjalnost in izražanje skozi gib. V teoretičnem delu smo se dotaknili tudi pomena pravljice in ilustracije v predšolskem obdobju.
V praktičnem delu smo pozornost namenili načrtovanju in izvedbi osmih plesnih dejavnosti skozi katere so otroci na podlagi celovite izkušnje spoznavali pravljico Maček Muri. Sproti smo spremljali odzive otrok in ugotovili, da so otroci skozi plesne dejavnosti pridobivali na gibalnem znanju, plesni samozavesti in si pridobili dragocene plesne izkušnje. Otroci so bili motivirani, vedno bolj so izražali pozitivna čustva in v dejavnostih uživali. Ustvarjalno so raziskali in spoznali zgodbo mačka Murija skozi ples.
Ključne besede: pravljica, plesne dejavnosti, celostno učenje, predšolski otrok, Maček Muri Objavljeno v DKUM: 16.11.2021; Ogledov: 43644; Prenosov: 193 Celotno besedilo (1,14 MB) |
9. Plesne dejavnosti za predšolske otroke v zasebni plesni šoli : diplomsko deloDolores Ivanušić, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen ples in njegov pomen za predšolskega otroka. Osredotočili smo se na načrtovanje plesnih dejavnosti, pri čemer smo izhajali iz plesnih ciljev, ki so opredeljeni v Kurikulumu za vrtce in v učnem načrtu za plesne pripravnice, ter ugotovili podobnost le-teh. Predstavili smo tudi različne pristope in modele za izvajanje plesnih dejavnosti, ki smo jih kasneje uporabili v praktičnem delu naloge. Le-ta zajema osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s predšolskimi otroki v Plesnem studiu Plohl, skozi katere so se otroci pripravljali na nastop za starše. Plesne dejavnosti so pripravljene tako, da se lahko izvajajo v različnih dopolnilnih programih v popoldanskem času kot tudi v programu javnega vrtca v Sloveniji. Ugotovili smo, da je pri pripravi in izvedbi plesnih dejavnosti vloga vzgojitelja izjemno pomembna. Od odraslih je namreč odvisno, kako bomo dejavnosti otrokom predstavili in jih zanje motivirali, saj so otroci sami po sebi željni znanja in aktivnega vključevanja v različne aktivnosti. Ključne besede: načrtovanje, plesna vzgoja, plesne dejavnosti, predšolski otroci, zasebna plesna šola Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 1162; Prenosov: 62 Celotno besedilo (1,32 MB) |
10. Plesni utrip kraja kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcuJanja Kidrič, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskali plesni utrip Rogaške Slatine in na osnovi izbranih zvrsti plesa pripravili plesne dejavnosti za otroke v vrtcu. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili pojem plesa, ker pa smo dejavnosti izvajali v vrtcu, smo predstavili plesno vzgojo in poudarili njen pomen za predšolskega otroka. Cilje plesne vzgoje smo opredelili na osnovi Kurikuluma za vrtce. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili plesne zvrsti, ki jih v domačem kraju nudijo različne plesne šole in izobraževalne institucije ter opisali njihovo delovanje. Izmed vseh ponujenih plesnih zvrsti domačega kraja smo izbrali nekaj le-teh in jih predstavili predšolskim otrokom preko načrtovanih plesnih dejavnosti. V praktičnem delu naloge smo pri izvedbi dejavnosti upoštevali značilnosti posameznih plesnih zvrsti. Pomagali smo si z različnimi spodbudami in video posnetki, kar je na otroke delovalo motivacijsko. Otroci so sodelovali pri dejavnostih, prepoznavali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih zvrsti plesa. Pri improvizaciji so bili zelo ustvarjalni, na kar je vplival tudi značaj glasbe in plesa. Ugotovili smo, da lahko različne plesne zvrsti predstavljajo dobro izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu, saj so otroci bili skozi vsa srečanja sproščeni in zadovoljni pri ustvarjanju ter usvajanju novih korakov, ki so imeli v ozadju tudi osvojitev ritma. Prav tako so razvijali pozitivne socialne odnose med vrstniki. Ključne besede: ples, plesne zvrsti kraja, plesne dejavnosti v vrtcu Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 951; Prenosov: 105 Celotno besedilo (2,09 MB) |