| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 59
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Plesna improvizacija otrok, starih od pet do šest let : diplomsko delo
Sarita Završek, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je, preko opazovalnega protokola, spremljati plesno improvizacijo otrok v vrtcu in preveriti, ali obstajajo razlike med prvim in zadnjim opazovanjem. V teoretičnem delu naloge smo predstavili pomen plesa, ples v predšolskem obdobju in pomen gibalnega razvoja pri predšolskih otrocih. Opredelili smo tudi cilje, oblike, metode in naloge pri plesnih dejavnostih v vrtcu, pedagoška načela pri plesni vzgoji, gibalno-plesno ustvarjalnost otrok ter plesno improvizacijo. V praktičnem delu smo predstavili načrtovane in izvedene dejavnosti na podlagi metode improvizacije, ki smo jih izvedli v vrtcu s skupino otrok starih 5–6 let. Dejavnosti smo spremljali preko opazovalnega protokola, ki smo ga pripravili za namen raziskave. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja in metodo praktičnega dela z načrtnim opazovanjem otrok. Diplomsko delo prispeva k razumevanju pomembnosti plesne improvizacije pri predšolskih otrocih.
Ključne besede: plesna vzgoja, predšolski otroci, plesna improvizacija, plesna ustvarjalnost
Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

2.
Plesne dejavnosti v vrtcih montessori : diplomsko delo
Valentina Novak, Zala Vogrinec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na pripravo in izvedbo plesnih dejavnosti v skladu z didaktičnimi smernicami pristopa montessori. V teoretičnem delu smo raziskali pedagogiko montessori, ki spodbuja samostojno učenje in prilagojeno okolje za razvoj otrok ter vlogo plesa v predšolskem obdobju, ki krepi motorične, čustvene in socialne sposobnosti otrok. Poudarili smo ključne značilnosti montessori učnega pristopa ter cilje in metode plesnih dejavnosti v vrtcih. V empiričnem delu smo raziskali, kako lahko plesne dejavnosti integriramo v okolje montessori ter kakšni bodo odzivi otrok na te dejavnosti. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja in metodo praktičnega dela. Raziskovalni vzorec je zajemal neslučajnostno skupino otrok drugega starostnega obdobja (3–6 let), iz vrtca Hiša otrok montessori Maribor. Podatke smo zbrali preko načrtovanih plesnih dejavnosti, ki smo jih povezali s pedagogiko montessori in jih kvalitativno obdelali. Raziskava je pokazala, da so otroci med plesnimi dejavnostmi izražali visoko zanimanje, motivacijo, ustvarjalnost in samostojnost. Vzgojitelji so imeli ključno vlogo pri ustvarjanju optimalnega učnega okolja. Plesne dejavnosti so pozitivno vplivale na razvoj otrokove ustvarjalnosti, socialnih veščin ter na pozitivno doživljanje glasbe in gibanja. Ugotovili smo, da vključevanje plesnih dejavnosti v vrtce montessori pomembno prispeva k celostnemu razvoju otrok. Plesne dejavnosti se lahko redno vključujejo v dnevno rutino, saj izboljšujejo otrokovo doživljanje in izražanje skozi glasbo in gibanje. Ugotovitve naše raziskave odpirajo možnosti za nadaljnje raziskave in izboljšave pri vključevanju plesa v pedagoški pristop montessori.
Ključne besede: plesna vzgoja, predšolski otroci, metoda montessori
Objavljeno v DKUM: 22.08.2024; Ogledov: 92; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (811,28 KB)

3.
Vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvedbi plesne dramatizacije : diplomsko delo
Klara Kolar, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvedbi plesne dramatizacije zajema teoretični in praktični del. Namen zaključnega dela je pripraviti plesno dramatizacijo v vrtcu in raziskati vlogo vzgojitelja pri izvedbi in načrtovanju plesne dramatizacije. V teoretičnem delu smo se osredotočili na plesno vzgojo, opredelili smo plesno dramatizacijo, izpostavili smo vlogo vzgojitelja ter njegovo načrtovanje in pripravo na izvajanje plesne dejavnosti. V prvem delu raziskave smo preko intervjuja želeli ugotoviti, kako vzgojitelji načrtujejo in izvajajo plesno dramatizacijo. V intervju smo vključili pet vzgojiteljic drugega starostnega obdobja, ki so zaposlene v Vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica, v enoti Poljčane. V tem vrtcu smo nato načrtovali in izvedli plesno dramatizacijo s skupino otrok, starih 5–6 let. Ugotovili smo, da se plesna dramatizacija kot vrsta plesne dejavnosti v vrtcu ne pojavlja pogosto, saj od vzgojitelja zahteva skrbno načrtovanje in veliko časa pri izvedbi. Odzivi otrok na izvedbo plesne dramatizacije so bili pozitivni, saj so jih naše načrtovane dejavnosti pritegnile. Tu se kaže ključna vloga vzgojitelja pri načrtovanju in izvedbi plesne dramatizacije.
Ključne besede: Plesna vzgoja, plesna dramatizacija, vloga vzgojitelja, načrtovanje in izvedba
Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 218; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

4.
Kulturno-umetnostna vzgoja in plesne dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Tadeja Fijavž, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskali, kako lahko cilje kulturno-umetnostne vzgoje uresničujemo skozi izvedbo plesnih dejavnosti v skupini predšolskih otrok. Diplomsko nalogo sestavljata dva dela, in sicer teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili pojem kulturno-umetnostne vzgoje, se seznanili s cilji in načeli kulturno-umetnostne vzgoje ter predstavili vlogo kulturno-umetnostne vzgoje v izobraževanju. Osredotočili smo se na eno izmed področij kulturno-umetnostne vzgoje, in sicer na področje plesne umetnosti, ki smo ga samostojno opredelili. Izpostavili smo pomen plesa za otrokov razvoj, plesne dejavnosti in vlogo odraslega pri načrtovanju in izvedbi teh. V praktičnem delu smo pripravili in izvedli osem plesnih dejavnosti, pri katerih smo izhajali iz ciljev kulturno-umetnostne vzgoje. Na podlagi evalvacij izvedenih dejavnosti v skupini otrok smo ugotovili, da so se otroci seznanili s pomenom kulturno-umetnostne vzgoje, saj so spoznavali različne kulture, lastno kulturno dediščino in razvijali kritičen odnos do kulture ter umetnosti.
Ključne besede: kulturno-umetnostna vzgoja, plesna umetnost, plesne dejavnosti, predšolski otrok, načrtovanje dejavnosti v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 442; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
Načrtovanje in izvajanje plesne dramatizacije v vrtcu : diplomsko delo
Eva Slemenšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Načrtovanje in izvajanje plesne dramatizacije v vrtcu je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo se osredotočili predvsem na obravnavo določene tematike in njenih definicij. Zajeli smo poglavja o plesni vzgoji, metode in oblike dela, definirali smo plesno dramatizacijo in njen vpliv na otroka, načrtovanje in izvajanje le-te v vrtcih, ob tem opisali tudi metodični postopek, ustvarjalni proces in scensko uprizoritev. Poudarili smo tudi vlogo vzgojitelja z vidika spodbujanja ustvarjalnosti pri predšolskih otrocih. V empiričnem delu smo raziskali načrtovanje in izvajanje plesne dramatizacije v vrtcih. Pri tem nas je zanimalo, kako pogosto se oblike plesne dramatizacije v vrtcih načrtujejo in izvajajo, na kakšen način jih vzgojitelji načrtujejo, s kakšnimi težavami se ob tem spopadajo, na kaj pri izvajanju plesne dejavnosti dajejo poudarek, prav tako pa nas je zanimalo, kako se vzgojitelji ocenjujejo glede na lastno usposobljenost za pripravo plesne dramatizacije. V raziskavo smo vključili 113 vzgojiteljev predšolskih otrok. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, le-te pa nato obdelali s programom SPSS.
Ključne besede: plesna dramatizacija, načrtovanje, izvajanje, predšolski otrok, plesna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 750; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (942,58 KB)

6.
Plesno ustvarjanje otrok na temo vremenski pojavi : diplomsko delo
Manuela Habjanič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo ustvarjalne plesne dejavnosti na temo vremenski pojavi. Otroci so spoznavali določene vremenske pojave in jih plesno poustvarili. Želeli smo raziskati, kako bodo spodbude s področja narave vplivale na plesno improvizacijo otrok, njihovo ustvarjanje ter izražanje z gibanjem. Obenem nas je zanimalo, ali bodo spodbude na temo vremenskih pojavov otroke dovolj motivirale za plesno ustvarjanje. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v plesno vzgojo v predšolskem obdobju in pomen ustvarjalnosti pri plesu. Osredotočili smo se na spodbude s področja narave, ki jih lahko uporabimo pri otrokovem plesnem izražanju, ter vlogo vzgojitelja pri tem. V praktičnem delu diplomske naloge smo načrtovali in izvedli osem plesnih dejavnosti na temo štirih različnih vremenskih pojavov. Na podlagi evalvaciji pedagoškega dela smo ugotovili, da so otroci s plesnimi dejavnostmi spoznali vremenske pojave in bili pri plesnem izražanju zelo ustvarjalni. Bogatili so svoj gibalni izraz, se naučili sodelovanja, poslušanja in gibanja ob glasbi, s plesnim izražanjem so se sprostili ter občutili pozitivna čustva.
Ključne besede: plesno ustvarjanje, ustvarjalnost, plesna vzgoja, narava, vremenski pojavi.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 684; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

7.
Plesno ustvarjanje predšolskih otrok na klasično baletno glasbo : diplomsko delo
Eva Škantar, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, preko katerih smo želeli pri otrocih razvijati ljubezen do plesa in jim približati klasično baletno glasbo. V teoretičnem delu smo predstavili značilnosti plesa, plesne vzgoje, načine poučevanja, vrste gibalno-plesnih dejavnosti, elemente plesa, dejavnike gibalnega razvoja in pomen klasične glasbe za otroka. Izpostavili smo, kako je plesna umetnost opredeljena v kurikulumu za vrtce. Poudarili smo globalne cilje na področju umetnosti, vlogo odraslega in povezanost plesa z drugimi področji. V praktičnem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč pripravili osem načrtovanih priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti na klasično baletno glasbo, in jih izvedli v vrtcu Tržič z otroki, starimi 5 do 6 let. Na podlagi evalvacij smo ugotovili, da so otroci dobili osnovne predstave o različnosti plesov na klasično baletno glasbo, prepoznali so gibalne in glasbene značilnosti posameznih plesov ter jih povezali z vsebinskimi motivi. Klasična baletna glasba je otroke dodatno motivirala za plesno ustvarjanje, predvsem zaradi njenega značaja in dinamike.
Ključne besede: Plesna vzgoja, plesne dejavnosti, klasična baletna glasba, ustvarjanje v predšolskem obdobju.
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 1342; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

8.
Baletna predstava hrestač kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu
Anja Žlaus, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli raziskati možnosti načrtovanja in izvedbe plesnih dejavnosti v vrtcu na temo baletne predstave Hrestač. Uporabili smo klasično baletno glasbo in vsebinske motive plesov iz baletne predstave. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo opredelili teoretična izhodišča, na podlagi katerih smo načrtovali plesne dejavnosti. Osredotočili smo se tudi na vsebino baletne predstave Hrestač in izpostavili pomen kulturno-umetnostne vzgoje v predšolskem obdobju. V praktičnem delu so predstavljene dejavnosti in evalvacije vzgojnega dela, ki smo jih izvedli v vrtcu Anice Černe s skupino otrok, starih 4–5 let. V empiričnem delu je prikaz rezultatov naše diplomske naloge, ki smo jih pridobili s pomočjo opazovalnega lista. Pri opazovanju in sodelovanju otrok smo ugotovili, da so bile dejavnosti otrokom zanimive. Preko njih so spoznali vsebino baletne predstave Hrestač in baletno umetnost ter tako razvijali smisel za plesno kulturo. Velik vpliv na otrokov plesni izraz je imela tudi klasična baletna glasba. Z ogledom posnetkov lastnih plesov so otroci razvijali estetsko tankočutnost in sposobnost vrednotenja plesa.
Ključne besede: Balet, Hrestač, Načrtovanje, Predšolski otrok, plesna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 878; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (819,49 KB)

9.
Integracija plesa in matematike v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maja Urlep, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načrtovane plesne dejavnosti, v integraciji z matematiko v predšolskem obdobju. Želeli smo ugotoviti in raziskati, kakšne so možnosti integracije plesa in matematike v drugem starostnem obdobju. V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu diplomske naloge predstavili značilnosti plesa v predšolskem obdobju, predstavili smo učenje in učne pristope, otroško igro, pomen igre za otrokov razvoj, osnovne značilnosti igre in vrste otroških iger. Dotaknili smo se področja matematike v predšolskem obdobju, spoznavanje in učenje matematike skozi igro, vsebinska področja matematike, ki jih otroci spoznavajo pri zgodnjem učenju matematike. Posebej smo v teoretičnem delu poudarili integracijo plesa in matematike v predšolskem obdobju, matematične cilje, ki jih lahko s pomočjo plesnih dejavnosti uresničujemo in vlogo vzgojitelja pri načrtovanju plesnih dejavnosti v povezavi z matematiko. V praktičnem delu smo na osnovi osnovnih teoretičnih izhodišč pripravili osem priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti v integraciji z matematiko in jih izvedli v vrtcu. Na podlagi evalvacij, smo ugotovili, da se področje plesa in matematike odlično medsebojno integrirata, ter da obstaja veliko možnosti, kako pripraviti raznolike dejavnosti v integraciji s plesom in matematiko v predšolskem obdobju. Otroci so v plesnih dejavnostih v integraciji z matematiko spoznavali pojem števila, geometrijo in prostorsko orientacijo.
Ključne besede: plesna vzgoja, matematika, plesne dejavnosti v integraciji z matematiko, načrtovanje plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1400; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (5,63 MB)

10.
Plesne dejavnosti za predšolske otroke v zasebni plesni šoli : diplomsko delo
Dolores Ivanušić, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen ples in njegov pomen za predšolskega otroka. Osredotočili smo se na načrtovanje plesnih dejavnosti, pri čemer smo izhajali iz plesnih ciljev, ki so opredeljeni v Kurikulumu za vrtce in v učnem načrtu za plesne pripravnice, ter ugotovili podobnost le-teh. Predstavili smo tudi različne pristope in modele za izvajanje plesnih dejavnosti, ki smo jih kasneje uporabili v praktičnem delu naloge. Le-ta zajema osem plesnih dejavnosti, ki smo jih izvedli s predšolskimi otroki v Plesnem studiu Plohl, skozi katere so se otroci pripravljali na nastop za starše. Plesne dejavnosti so pripravljene tako, da se lahko izvajajo v različnih dopolnilnih programih v popoldanskem času kot tudi v programu javnega vrtca v Sloveniji. Ugotovili smo, da je pri pripravi in izvedbi plesnih dejavnosti vloga vzgojitelja izjemno pomembna. Od odraslih je namreč odvisno, kako bomo dejavnosti otrokom predstavili in jih zanje motivirali, saj so otroci sami po sebi željni znanja in aktivnega vključevanja v različne aktivnosti.
Ključne besede: načrtovanje, plesna vzgoja, plesne dejavnosti, predšolski otroci, zasebna plesna šola
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 1165; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici