SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 26
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
PLESNA DRAMATIZACIJA IN VZGOJNO DELO V VRTCU
Katja Veber, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vzgojno delo v vrtcu na področju plesnih aktivnosti. Podrobnejše je obravnavana plesna dramatizacija kot ena izmed najbolj dovršenih oblik plesnih aktivnosti. Namen naloge je bil predstaviti vzgojno delu v vrtcu na plesnem področju in raziskati zastopanost plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za vzgojno delo na področju plesne vzgoje. Plesna vzgoja s spodbujanjem otrokovega gibalnega ustvarjanja prispeva k razvoju celovite otrokove osebnosti. Vključuje tako gibanje kot tudi spodbujanje izvirnosti in ustvarjalnosti in tako povezuje več področij. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen, cilji, naloge, metode, načela in načrtovanje plesne vzgoje. Posebni poglavji sta namenjeni ustvarjalnemu gibu in plesni dramatizaciji. V empiričnem delu je narejena raziskava o vlogi plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. Narejena je bila s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje. Raziskava je pokazala, da se plesna dramatizacija v vzgojnem procesu izvaja le nekajkrat letno. Zaradi njenega velikega pomena za razvoj otroka bi se ta aktivnost morala izvajati pogosteje. Raziskava je pokazala, da imajo otroci velik interes do te dejavnosti. Vzgojno-varstveni zavodi bi vzgojiteljem morali nuditi več materialne podpore in ustreznih izobraževanj s tega področja, da bi tako spodbudili pogostejše izvajanje v vzgojni praksi.
Keywords: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, vzgojno delo, ustvarjalni gib
Published: 29.04.2009; Views: 5891; Downloads: 2015
.pdf Full text (487,70 KB)

2.
ZBIRKA PRIPRAV ZA PLESNO DRAMATIZACIJO OD LETA 1986 DO LETA 2006
Tanja Razgoršek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je teoretična. S pomočjo strokovne literature je predstavljen zgodovinski razvoj, ki je pripeljal do sodobnega plesa. Opisana sta tudi ples in plesna vzgoja ter njene značilnosti. Ker se lahko v plesno dramatizacijo vključujejo že otroci v predšolskem obdobju, je opisan gibalni razvoj otrok od prvega do šestega leta starosti. Kot eden izmed uspešnih načinov vzgojnega dela v vrtcu je prav tako podrobneje predstavljeno projektno delo. Plesna dramatizacija omogoča integracijo z različnimi področji, med njimi sta tudi glasbena in gledališka vzgoja. Zaključni del diplomske naloge predstavljajo priprave za plesno dramatizacijo. Gradivo je zaradi boljše preglednosti urejeno in zapisano v obliki preglednic. Podrobneje je predstavljeno šest dramatizacij, ki so zapisane v obliki scenarija. Zgodbe so primerne razvojni stopnji predšolskega otroka.
Keywords: plesna dramatizacija, plesna vzgoja, ples, gledališka vzgoja, projektno delo.
Published: 28.04.2009; Views: 3625; Downloads: 1274
.pdf Full text (799,40 KB)

3.
PLESNA DRAMATIZACIJA PO LITERARNEM DELU MOJCA POKRAJCULJA - PROJEKTNO DELO
Petra Krašovic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ples oziroma gib je osnova vseh človekovih aktivnosti. Uporabljamo ga v vsakdanjem življenju in pri umetniškem ustvarjanju. Plesna dramatizacija v otroku sprošča domišljijo, ustvarjalnost in mu nudi veliko užitkov. V diplomskem delu je predstavljen projekt plesne dramatizacije z otroki, starimi od 3 do 4 leta. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljene naslednje teme: • ples, • gibalno-plesne dejavnosti, • ustvarjalnost, • pravljica in povedka ter • projektno delo. V empiričnem delu je opisan potek projekta.
Keywords: Plesna dramatizacija, ples, projektno delo, pravljica, povedka, ustvarjalnost.
Published: 06.05.2009; Views: 5229; Downloads: 1018
.pdf Full text (815,20 KB)

4.
PLESNO USTVARJANJE NA PODLAGI LITERARNEGA BESEDILA
Jožica Krajnc, Mojca Zaponšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje na podlagi literarnega besedila je zapisano v okviru plesnega ustvarjanja otrok ob slikanici Bravo, putka!. V teoretičnem delu je obravnavan ples v povezavi z njegovim izražanjem in vzgojo. Ob tem je posebej izpostavljena estetika v plesu, sodobni ples ter balet. Poudarek je tudi na improviziranju in oblikovanju ter na dihanju in ritmu. Ob tem sta izpostavljena glasba in književnost kot pomembna motivacijska dejavnika. Teoretični del je nadgrajen s praktičnim delom, v slednjem je predstavljena slikanica z naslovom Bravo, putka! in izvedena plesna dramatizacija širši javnosti. Predstavljene so plesne priprave posameznih prizorov, priprava celotnega projekta vključno z vsemi zastavljenimi cilji in dnevne analize vseh dejavnosti s slikami. V prilogi je priložen primer vabila, gledališkega lista in vstopnice. Projekt je potekal v dveh skupinah predšolskih otrok starih 1—3 in 4—6 let, vrtca Velenje, enota Sonček Šentilj. Poudarek je bil na plesnem ustvarjanju ob glasbi, pri tem pa so bile upoštevane medpodročne povezave.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, ples, umetnost, ustvarjalnost, projektno delo.
Published: 13.08.2009; Views: 3705; Downloads: 832
.pdf Full text (15,45 MB)

5.
PLESNA DRAMATIZACIJA NA PODLAGI TOMAŽIČEVIH PRAVLJIC IN BAJK
Aleksandra Križanič, Tadeja Štuhec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo zapisali deset scenarijev za plesno dramatizacijo na podlagi Tomažičevih pravljic in bajk. Tako smo se ukvarjali z dvema področjema, in sicer z mladinsko književnostjo in metodiko plesne vzgoje. Namen oz. cilji našega teoretičnega diplomskega dela so: zapisati scenarije kot predloge za praktično izvajanje, izpostaviti korelacijo med mladinsko književnostjo in metodiko plesne vzgoje ter proučiti strokovno literaturo s teh dveh področij. Pri področju mladinske književnosti smo se osredotočili na Tomažičeve pohorske pravljice in bajke, v katerih so zajeta bajeslovna bitja, ki smo jih še posebej poudarili (identifikacija, doživljanje). S področja plesne vzgoje smo proučili naslednje teme: plesno dramatizacijo in izražanje, metode in oblike ter nastopanje predšolskih otrok. Zaradi celostne obravnave plesne dramatizacije smo proučili strokovno literaturo tudi z ostalih vzgojnih področij kurikuluma. Za uresničitev zadanih ciljev smo izbrali deskriptivno metodo, ki smo jo uporabili za opisovanje znanih dejstev, odnosov in procesov iz literature. Metodo analize smo uporabili pri analiziranju kratke proze Jožeta Tomažiča. Uporabili smo še metodo sinteze (v sklepu), metodo klasifikacije (literarne vrste, zvrsti Jožeta Tomažiča), zgodovinsko metodo (umeščanje avtorja v prostor in čas) ter metodo generalizacije in specializacije (v scenarijih).
Keywords: Jože Tomažič, pravljica, bajka, bajeslovna bitja, spodbude, plesna dramatizacija, scenariji.
Published: 11.09.2009; Views: 2745; Downloads: 376
.pdf Full text (2,88 MB)

6.
PLESNA DRAMATIZACIJA KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST - ŠTUDIJA PRIMERA
Rebeka Blazinšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija kot obogatitvena dejavnost — študija primera je bilo sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen oziroma cilji teoretičnega diplomskega dela so bili: opredeliti gledališko-plesno umetnost, vlogo plesalca in igralca v gledaliških stvaritvah in pravljico kot književno delo. V empiričnem delu diplomske naloge je bil namen spremljati potek vzgojnega dela s poudarkom na plesni vzgoji v okviru izvedbe plesne dramatizacije zgodbe Žabec je junak, avtorja Maxa Velthuijsa. V raziskavo je bilo vključenih 24 otrok starih od 5 do 6 let iz vrtca Otona Župančiča Maribor, OE Mehurčki. V zastavljenih hipotezah smo predvidevali, da bo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. S pomočjo študije primera so bili raziskani določeni vidiki obnašanja in izkušnje posameznika ter celotne skupine v okviru priprav na plesno dramatizacijo. Rezultati udeležencev so na osnovi zastavljenih ciljev pokazali pozitivne rezultate, saj so bili le-ti v celoti doseženi. Prav tako je bilo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. Otroci iz raziskovane skupine so plesno dramatizacijo usvojili do te mere, da so jo lahko prikazali občinstvu izven lastne skupine.
Keywords: gledališka in plesna umetnost, študija primera, pravljica Žabec je junak, Max Velthuijs, plesna dramatizacija, obogatitvena dejavnost, analiza vzgojnega dela.
Published: 17.05.2010; Views: 2417; Downloads: 405
.pdf Full text (591,68 KB)

7.
LIK MEDVEDA V PLESNIH DRAMATIZACIJAH OB LITERARNIH DELIH IZ OTROŠKE KNJIŽEVNOSTI
Suzana Mlakar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Lik medveda v plesnih dramatizacijah ob literarnih delih iz otroške književnosti obravnava tematiko plesnega gibanja. Namen našega dela je bil obogatiti gibalno-plesne motive živalskega lika medveda, ki se kontinuirano pojavlja v mladinski literaturi. Vloga medveda v izbranih živalskih pravljicah je bila dovolj raznolika za bogatenje gibalno-plesnih motivov, zato smo lahko lik medveda v plesu uprizorili z različnimi gibalno-plesnimi motivi. Ugotovili smo, da je v strokovni literaturi za plesno vzgojo dovolj teoretičnih izhodišč, ki obravnavajo gibalno-plesno motiviko, ta pa nas je usmerjala pri zamislih zapisanih scenarijev plesnih dramatizacij. Zastavljene hipoteze smo potrdili. V diplomskem delu so bile predstavljene gibalno-plesne dejavnosti na področju plesne vzgoje pri predšolskih otrocih. Podrobneje je bila razčlenjena plesna dramatizacija, njeni elementi nastajanja, organizacijska priprava in naloge vzgojitelja ter celoten potek načrtovanja. Izhodišče so bile analize literarnih del iz otroške književnosti, natančneje živalske pravljice in pripovedke, s poudarkom na literarnem liku medveda. Izbrana so bila besedila, kjer je medved glavni literarni lik in je njegova vloga večplastna. Po besedilih živalskih pravljic in pripovedk pa so bili zapisani plesni scenariji, iz katerih je razvidna raznolikost gibalnih motivov glede na vsebinske motive.
Keywords: plesna vzgoja, plesna dramatizacija, živalske pravljice o medvedu, gibalno-plesni motiv
Published: 30.05.2011; Views: 2115; Downloads: 642
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
PROJEKTNO DELO: PRIJATELJSTVO
Nataša Šauperl, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomska naloga z naslovom Projektno delo: Prijateljstvo v teoretičnem delu obravnava sodoben ples in predšolsko vzgojo v povezavi z drugimi vzgojnimi področji, gledališče in projektno vzgojno delo, ki je eden izmed uspešnih načinov vzgojnega dela v vrtcu. V poglavju gledališče je poudarek na maski in njeni vlogi v igri. Teoretični del nadgrajuje praktični del, v katerem je predstavljena knjiga Žabec je junak, avtorja Maxa Velthuijsa, in izvedena plesna dramatizacija v obliki projektnega dela, ki zajema tabele podrobnih razčlenitev plesov po prizorih. Projekt je potekal v skupini otrok, starih 5−6 let, Vrtca Pobrežje Maribor, enote Grinič.
Keywords: Ključne besede: predšolska vzgoja, ples, plesna dramatizacija, umetnost, projektno delo.
Published: 27.09.2011; Views: 3725; Downloads: 544
.pdf Full text (2,60 MB)

9.
VPLIV PLESNE USTVARJALNOSTI NA SKUPINSKO DINAMIKO PREDŠOLSKIH OTROK
Laura Strojanšek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Predšolski otrok se rad giblje in rad pleše. Z gibanjem telo otroka postaja gibčno, prožno in koordinirano, plesna vzgoja pa v njem prebuja estetsko tenkočutnost, izražanje čustev in umetniško ustvarjalnost. Namen diplomskega dela je, da s pomočjo teoretičnega dela, ki zajema opredelitev razvoja otroka v povezavi s plesno vzgojo, raziščemo vsesplošen pomen ustvarjalnosti za otroka, odražanje improvizacije pri plesnem ustvarjanju, opis plesne dramatizacije, kako se skupinska dinamika načrtuje, koliko časa naj traja, kakšna je v njej vloga otroka, kaj sploh je skupinska dinamika in kaj vse je potrebno za njeno uspešnost. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo na osnovi opazovanja udeležbe otrok pri ustvarjanju plesne dramatizacije Janko in Metka želeli ugotoviti, kako bodo otroci v skupini z medsebojno pomočjo, sodelovanjem in ustvarjalnostjo prišli do končnega rezultata, ki ga bodo predstavili staršem. V raziskavo so vključeni otroci, ki obiskujejo vrtec Borisa Pečeta, v enoti Bresternica. V skupino je vključenih 21 otrok, od tega 13 deklic in 8 dečkov. Skupina je heterogena, saj starostni razpon sega vse od 3 do 6 let. Otroke smo poljubno razdelili v dve skupini, ki sta v času srečanj ostali stalni. Glede na rezultate raziskave je ugotovljeno, da je ustvarjalnost pogojena z delovanjem v skupini in z njeno dinamiko. Večji starostni razpon med otroki ne predstavlja ovire za delo, ampak na skupino vpliva spodbudno. Razlike v izvedbi plesne dramatizacije glede na starost otrok so v predstavitvi končnega izdelka zanemarljive.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: vsesplošen razvoj otroka v povezavi s plesno vzgojo, ustvarjalnost, improvizacija, plesna dramatizacija, skupinska dinamika.
Published: 09.11.2011; Views: 2404; Downloads: 438
.pdf Full text (336,38 KB)

10.
DOMAČE ŽIVALI SKOZI PLES PREDŠOLSKEGA OTROKA
Melita Plošinjak, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu naloge opredelimo ples v povezavi s plesno igro in plesno dramatizacijo, načrtovanje in naloge vzgojiteljev. Prav tako predstavimo pomen okoljske vzgoje in povezanosti področja plesa z naravo. Teoretični del zaključujemo s podrobnejšo razčlenitvijo projektnega dela. V drugem empiričnem delu je predstavljena plesna dramatizacija po zgodbi Bravo, putka! Sarah Emmanuelle Burg. Analiza vzgojnega dela je opravljena preko kvalitativne analize dnevnih in tedenskih priprav. Projekt je potekal v skupini otrok, starih od tri do pet let, Vrtca Studenci, Enota Radvanje. Uporabljen je tudi strukturiran intervju z otroki na temo domače živali. Rezultati intervjuja so pokazali, da so otroci preko projektnega dela usvojili veliko znanja o poznavanju domačih živali in njihov namen. S projektnim delom je potrjeno, da otrok doživlja svet kot celostni in da je za njegov razvoj nujna integracija vseh vzgojnih področij, v pričujočem primeru integracije spoznavanja narave in plesa.
Keywords: plesna vzgoja, ples, plesna dramatizacija, okoljska vzgoja, projektno delo.
Published: 08.05.2012; Views: 2456; Downloads: 285
.pdf Full text (1,23 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica