1. Vpliv plesa na učenje angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole : magistrsko deloVita Žmaher, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo, razdeljeno na teoretični in empirični del, temelji na proučevanju pouka angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju ter motivacije učencev za učenje. Avtorji opažajo največjo splošno motivacijo za učenje v tem obdobju, a se ta kasneje zmanjšuje, kar postavlja v ospredje potrebo po strategijah za ohranjanje ali povečanje motivacije učencev za učenje angleškega jezika. Integracija plesa v pouk tujega jezika se je izkazala kot učinkovit pristop, kjer učenec prevzame aktivno vlogo. Ustvarjalni gib, kot metoda poučevanja, se kaže kot pomemben, zlasti v celostnem razvoju otroka. Raziskave povezujejo nevroznanost, gibanje in učenje ter potrjujejo, da gibanje pozitivno vpliva na akademski uspeh. Teoretični del magistrskega dela opredeljuje pomembnost uvajanja angleškega jezika v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje in modele poučevanja le-tega, vključno z integriranim učenjem angleškega jezika s plesom. Empirični del, ki je bil izveden na plesni šoli, kjer je sodelovalo 40 učencev eksperimentalne skupine in 41 učencev kontrolne skupine, potrjuje pozitivne učinke poučevanja angleščine ob plesu na pozornost, sodelovanje, končno znanje in motivacijo učencev v primerjavi s klasičnim poukom, ki ne izkoristi celotnega potenciala otrokove ustvarjalnosti in potrebe po gibanju. Plesna vključitev v učni proces poveča motivacijo za nadaljnje učenje angleščine, kar odpira nove možnosti za izboljšanje poučevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Ključne besede: ples, poučevanje tujega jezika angleščine, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, vpliv Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23 Celotno besedilo (2,04 MB) |
2. Analiza plesne predstave Peter Pan : diplomsko deloNatalija Dvoršek, 2024, diplomsko delo Opis: Zaključno delo z naslovom Analiza plesne predstave Peter Pan je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples in njegovo zgodovino, plesno izražanje, pomen plesa za otroka, plesne elemente in vrste plesnih dejavnosti. Širše smo opisali plesno dramatizacijo kot vrsto plesnih dejavnosti in se na koncu osredotočili tudi na literarno delo Peter Pan, na podlagi katerega so študenti 3. letnika predšolske vzgoje v sklopu izbirnega predmeta Plesna dramatizacija v vrtcu pripravili plesno predstavo.
V empiričnem delu smo analizirali plesno predstavo z vidika gibalnih in vsebinskih motivov, uporabe prostora, prepoznavnosti značajskih lastnosti glavnih literarnih likov iz zgodbe skozi gibanje plesalcev, uporabi dinamične kvalitete, usklajenosti in povezanosti plesalcev med plesom ter ustreznim izborom scenskih rekvizitov in glasbe. Raziskovalni vzorec predstavlja 48 študentov 2. letnika predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, z vprašanji zaprtega tipa (ocenjevalna lestvica). Ključne besede: ples, pomen plesa za otroka, plesno izražanje, plesna dramatizacija Objavljeno v DKUM: 15.05.2024; Ogledov: 254; Prenosov: 46 Celotno besedilo (1,61 MB) |
3. Umetniško delo med bodiartom, plesom in risbo : magistrsko deloPetra Preininger, 2023, magistrsko delo Opis: Bistvo magistrske naloge je raziskati, kako lahko mnogokrat ločena umetnostna področja in tehnike s pomočjo njihove fuzije in prepleta sestavljajo povsem novo in enotno umetniško delo. Zaradi obsežnosti in posledično tudi zapletenosti tovrstnih del so v prvem delu magistrske naloge najprej podane opredelitve temeljnih umetnostnih pojmov na podlagi že obstoječih, ontološko-teoretičnih stališč, ki so potrebne za razumevanje drugega, praktičnega dela naloge. S pomočjo raziskovanja ter prepletanja pojmov raziskujem performans oziroma bodiart, ki ga v nadaljevanju tudi zgodovinsko orišem. S kronološkim izborom predstavim reprezentativne umetnike 20. stoletja, ki performans oziroma bodiart kombinirajo z uprizoritveno in vizualno umetnostjo. Njihove procese ustvarjanja primerjam z lastnim praktičnim delom, kjer ustvarjam umetniško delo, ki združuje bodiart, ples, video in risbo. Ključne besede: performans, bodiart, risba, ples, človeško telo, video, uprizoritvena umetnost, vizualna umetnost. Objavljeno v DKUM: 10.01.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 21 Celotno besedilo (3,85 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Različni plesi sveta, ki jih otroci spoznavajo s pomočjo ročne lutke : diplomsko deloAna Skok, 2023, diplomsko delo Opis: Umetnost v predšolskem obdobju pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Ko otrok pleše ob glasbi, spontano izraža svoja doživljanja ter razvija ustvarjalnost in gibalne sposobnosti. Skozi lutko pa nam otrok sporoča svoje stiske, veselje in znanje, saj mu takšno izražanje omogoča bogatenje njegovega čustvenega in socialnega potenciala. Zato smo v diplomskem delu želeli raziskati možnosti priprave in načrtovanja plesnih dejavnosti, kjer se bodo predšolski otroci s pomočjo ročne lutke seznanili z različnimi plesi sveta. Uporabili smo glasbo iz različnih držav sveta, lutka pa je služila kot pripomoček za motivacijo otrok pri plesu in dejavnostih v različnih kotičkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili ples v splošnem smislu, ples v predšolskem obdobju ter vlogo in pomen ročne lutke v vrtcu, na koncu pa smo se posvetili še načrtovanju plesnih dejavnosti v vrtcu.
V praktičnem delu smo predstavili osem plesnih dejavnosti, od katerih smo štiri izvedli v vrtcu Mengeš v skupini predšolskih otrok, starih med pet in šest let. V plesne dejavnosti smo vključili lutko, ki je otroke spremljala med spoznavanjem različnih plesov sveta in v ustvarjalnih kotičkih. Na zastavljena raziskovalna vprašanja smo odgovorili na podlagi opazovanj in evalvacij vzgojnega procesa.
Ugotovili smo, da so otroci s pomočjo ročne lutke različne kulture in plese sveta spoznavali kakovostno, nazorno in na njim dojemljiv način. Prek plesnih dejavnostih so se učili gibalnih motivov in povezovanja ritma z glasbo. Poleg tega pa so hkrati razvijali še ustvarjalne in izrazne sposobnosti ter se učili sodelovanja in strpnosti. Ključne besede: ples, lutka, različne kulture, gibi, predšolski otroci Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 596; Prenosov: 71 Celotno besedilo (3,63 MB) |
5. Pomen psihološke priprave plesalcev tekmovalcev in trenerjeva vloga v tem procesu : diplomsko deloMaja Janžič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu, sem se poglobila v vlogo trenerja pri psihološki pripravi plesalcev tekmovalcev.
Namen diplomske naloge je bil predstaviti in raziskati vlogo trenerja pri psihološki pripravi plesalcev ter pomen rednega vključevanja različnih psiholoških tehnik v vadbeni načrt. Cilj diplomske naloge je bil tudi raziskati psihološke pristope, ki jih uporabljajo trenerji pri svojem delu s plesalci in tehnike, ki lahko plesalcem tekmovalcem olajšajo in izboljšajo njihove plesne nastope.
V diplomsko nalogo sem vključila plesalce in njihove trenerje, pri katerih sem z anketnim vprašalnikom poizvedela, koliko vložkov namenjajo trenerji psihološki pripravi plesalcev, ki jih trenirajo, in kako plesalci ocenjujejo svojo psihološko pripravljenost za tekmovanja.
Rezultati naloge so pokazali, da večina trenerjev v Sloveniji posveča večjo pozornost fizični pripravi kot pa psihični pripravi svojih plesalcev. Kljub temu pa večina trenerjev pri delu s plesalci uporablja tehnike sproščanja za zmanjšanje anksioznosti, povezane s tekmovanji.
Pri diplomski nalogi sem uporabila tako domačo, kot tujo literaturo. Veliko sem se uspela tudi pogovarjati s kolegi plesnimi trenerji in plesalci, v veliko pomoč pa mi je bilo tudi moje lastno znanje in moje 17-letne izkušnje na področju plesa, najprej kot plesna tekmovalka, kasneje pa kot plesna trenerka. Ključne besede: ples, psihološka priprava, vloga trenerja, plesalci tekmovalci Objavljeno v DKUM: 20.10.2023; Ogledov: 392; Prenosov: 27 Celotno besedilo (1,20 MB) |
6. Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju : diplomsko deloMiša Aleša Pojbič, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu smo predstavili pomen plesa, njegovega učinka na otrokov ustvarjalni in gibalni razvoj, pomen vsebinskih motivov in kako ti spodbujajo otroka k sodelovanju pri didaktičnih igrah. Prav tako smo zapisali različne pristope, načela, metode in oblike dela pri izvajanju plesnih dejavnosti, ki jih lahko vzgojitelji uporabijo med pripravo in samo izvedbo dejavnosti.
V praktičnem delu smo pripravili štiri sklope plesnih didaktičnih iger, ki se vežejo na določeno temo preko vsebinskih motivov. V vrtcu smo v osmih srečanjih vsak sklop izvedli dvakrat. Opazovali smo otrokove značilnosti gibanja med igro, plesom, njihovo vključitev v dejavnost ter spremljali njihov napredek. Na podlagi izvedbe plesnih didaktičnih iger in podrobno zapisane evalvacije vzgojnega dela smo ugotovili, da plesne didaktične igre pozitivno vplivajo na otrokovo ustvarjalnost med plesom, na sproščeno vključevanje v dejavnost in na otrokov gibalni razvoj. Ključne besede: Ples, gibanje, didaktične igre, predšolski otroci Objavljeno v DKUM: 20.10.2023; Ogledov: 617; Prenosov: 127 Celotno besedilo (2,12 MB) |
7. Ples v slovenskem ljudskem izročilu : diplomsko deloKlavdija Rola, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je raziskan PLES V SLOVENSKEM LJUDSKEM IZROČILU.
V teoretičnem delu je najprej opisano slovensko ljudsko izročilo in kaj to sploh je ter pomen njegovega ohranjanja. Nato je slovensko ljudsko izročilo razdeljeno na ljudsko glasbo, ljudski ples, ljudske igre, šege in navade ter ustno izročilo. Vsako področje slovenskega ljudskega izročila je opisano posebej, saj so vsa področja močno povezana s plesom. Na koncu je dodan še intervju s 85-letno gospo, o njenih spominih na dogodke, ki se jih z veseljem spominja, saj so se zraven težkega dela veliko veselili, peli in plesali.
Ples je nedeljiv del ljudskega izročila, toda v primerjavi z drugimi izročili je zapisov, ki obravnavajo samo ples, relativno malo. Velikokrat lahko sklepamo, da je bil ples prepleten s petjem, besedilom, šegami. Zato je v diplomskem delu obravnavan ples v kontekstu celotnega ljudskega izročila in uporabljeni so tudi avtorji iz drugih področij.
Ples je v ljudskem izročilu močno prepleten z glasbo, pripovedjo, igrami, vražami in ga je zato potrebno obravnavati celostno v povezavi s tem. Ključne besede: ljudski ples, ljudsko izročilo, ples v ljudskem izročilu, ljudska glasba, šege in navade, ustno izročilo Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 670; Prenosov: 123 Celotno besedilo (2,01 MB) |
8. Plesno ustvarjanje otrok na pravljico Veveriček posebne sorte : diplomsko deloManja Čurič, 2022, diplomsko delo Opis: Ples je zelo pomemben za otrokov celostni razvoj. Skozi ples otrok izraža svoja doživljanja, razvija občutja skozi gibalne sposobnosti in ustvarjalnost. Zato smo se odločili, da skozi diplomsko delo ugotovimo, kako otroci doživljajo pravljico skozi ples in kako ustvarjalni so na tem področju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples, ples v predšolskem obdobju, plesno ustvarjalnost, vpliv glasbe na otrokov razvoj. Posvetili smo se tudi pravljici in projektno učnemu delu v vrtcu.
V praktičnem delu smo načrtovali devet dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 5–6 let. Naš cilj je bil, da z otroki izvedemo projektno delo, spremljamo otrokove odzive in doživljanje na predstavljeno pravljico. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalviranja smo ugotovili, da otroci zmorejo sodelovati pri projektu in da so zelo ustvarjalni pri improviziranju gibalnih motivov. Ključne besede: ples, ustvarjalnost, pravljica, predšolski otrok, projektno delo v vrtcu Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 911; Prenosov: 135 Celotno besedilo (4,63 MB) |
9. Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja : magistrsko deloMateja Duh, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Motiv plesa v likovni umetnosti v drugi polovici 19. stoletja in prvi polovici 20. stoletja smo raziskovali tematiko plesa kot motiv, ki se pojavlja v likovnih delih. Govorili smo nasploh o plesu in o tem, kako se je pojavil v likovni umetnosti. Motiv smo raziskovali v evropskem prostoru v časovnem okviru od druge polovice 19. stoletja do prve polovice 20. stoletja.
Motiv, ki smo ga raziskovali, smo podrobneje interpretirali na podlagi izbranih avtorjev.
Naša glavna predpostavka je bila, da se izbrani motiv razlikuje glede na zgodovinski kot tudi individualni-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo.
Želeli smo ugotoviti, kakšen vpliv so imele umetniške smeri, ki so se v tem času razvijale na umetnike ter njihova dela, in kako se je to odražalo pri upodobitvah motiva plesa. Zanimal nas je tudi vpliv individualnega družabnega življenja na umetniška dela. Spraševali pa smo se tudi po namenu in funkciji slikarskih del. Ključne besede: ples, glasba, barve, likovna umetnost Objavljeno v DKUM: 22.04.2022; Ogledov: 933; Prenosov: 79 Celotno besedilo (1,95 MB) |
10. Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom : diplomsko deloLucija Jovan, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno pravljico Miška si poišče nov dom, skozi katere bi spodbujali otrokovo ustvarjalnost. Raziskali smo tudi, kakšne so možnosti povezovanja različnih področij iz Kurikuluma za vrtce s plesom na to temo. V teoretičnem delu smo se osredotočili na umetnost, predvsem na glasbo in ples. Izpostavili smo plesne dejavnosti, spodbude in povezave med plesom in glasbo. Posvetili smo se tudi glasbeni pravljici in poslušanju glasbe v predšolskem obdobju. V praktičnem delu pa smo načrtovali dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 3–4 leta. Spremljali smo njihove odzive in raziskali uporabo različnih pristopov dela s predšolskimi otroki pri izvedbi plesnih dejavnosti. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij vzgojnega dela smo ugotovili, da je glasbena pravljica Miška si poišče nov dom primerna za starost otrok od tretjega do četrtega leta. Otroke smo seznanili z vsebino pravljice skozi različne plesne dejavnosti, kjer so bili otroci zelo ustvarjalni. Usvojili so vse gibalne motive, ki smo jih načrtovali, obenem pa so vsebino glasbene pravljice doživljali skozi svoj lasten gibalni izraz. Ključne besede: ples, glasbena pravljica, gibanje, didaktične igre Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 904; Prenosov: 139 Celotno besedilo (938,31 KB) |