| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga: kognitivni in socialnopsihološki izidi
Nejc Plohl, 2018, magistrsko delo

Opis: Socialna omrežja, kot je Facebook, ponujajo vrsto priložnosti za učinkovito množično komunikacijo. Te so pogosto uspešno izrabljene s strani marketinških podjetij, ki v njih vidijo sredstvo za povečevanje profita, medtem ko institucije – ki bi iste principe lahko uporabile za izobraževanje in spodbujanje javnosti k družbeno koristnim vedenjem – v aplikaciji principov učinkovite množične komunikacije tradicionalno zaostajajo. V pričujoči študiji se osredotočamo na enega od tovrstnih principov, in sicer na strategije psihološkega ciljanja, pri katerih pošiljatelj sporočila poskrbi za ujemanje Facebook oglasov s psihološkimi karakteristikami posameznika, ki bo oglasu izpostavljen. Medtem ko pretekla literatura razkriva nekatere koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu komercialnega marketinga, v pričujoči študiji raziskovanje psihološkega ciljanja premikamo v kontekst socialnega marketinga in nadgrajujemo s preverjanjem mnogih – do tega trenutka slabo raziskanih – elementov. Pri tem se osredotočamo na tri raznolike teme, ki imajo znanstveno podporo in bi lahko koristile posameznikom ter družbi v celoti (cepljenje proti gripi, preventiva demence in zmanjševanje ogljičnega odtisa), Facebook objave pa prilagajamo posameznikovi ekstravertnosti, odprtosti ali pa obema omenjenima osebnostnima lastnostma hkrati (profil osebnosti). Za preverjanje učinkovitosti psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga smo pripravili dva eksperimenta. V prvi študiji (laboratorijska študija) preverjamo pretežno kognitivne mehanizme, prek katerih bi psihološko ciljanje lahko vodilo do želenih izidov, kot je vedenjska sprememba, in sicer samoporočano naklonjenost Facebook objavam, pozornost, zajeto s sledilnikom oči in spomin, merjen z računalniško nalogo. Na vzorcu 98 udeležencev ugotavljamo, da oglasi s kongruentno ekstravertnostjo in kongruentnim profilom osebnosti kažejo konsistentne koristi v primerjavi z inkongruentnimi objavami, a so učinki na naklonjenost, pozornost in uspešnost prepoznave blagi. Nadalje v drugi študiji (spletni eksperiment) preverjamo bolj oprijemljive, socialnopsihološke izide, in sicer spremembo stališč ter spremembo vedenjskih namer. Na vzorcu 312 udeležencev ugotavljamo, da se v smeri izrazitejšega poviševanja stališč in vedenjskih namer v primerjavi z inkongruentnimi oglasi nagibajo predvsem učinki objav s kongruentnim profilom osebnosti, a so le-ti blagi in ne popolnoma uniformni. Ob tem smo v obeh študijah preverjali še odobravanje psihološkega ciljanja. Rezultati kažejo, da večina udeležencev ne odobrava psihološkega ciljanja ali pa bi psihološko ciljanje odobravali le pod določenimi pogoji, npr. kadar se uporablja v dobro uporabnikov. Pri tem se kažejo tudi pomembni napovedniki odobravanja, npr. starost. Skupno ti rezultati implicirajo, da psihološko ciljanje lahko prinaša koristi v smislu kognitivnih in socialnopsiholoških izidov, a so te šibke. Nadalje študija razkriva, da ima večina ljudi zadržke do uporabe psihološkega ciljanja. V diskusiji te rezultate povežemo s preteklo literaturo, izpostavimo njihovo uporabno vrednost ter se dotaknemo pomanjkljivosti pričujočih študij.
Ključne besede: strategije psihološkega ciljanja, personalizacija, osebnostne lastnosti, socialni marketing, Facebook
Objavljeno: 12.10.2018; Ogledov: 814; Prenosov: 354
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

2.
MERJENJE USPEŠNOSTI PRODAJNIH AKTIVNOSTI NA OSNOVI PROFILIRANJA IN SLEDENJA UPORABNIKOV PREKO STORITEV V OBLAKU
Bojan Kraut, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi na kratko opišemo tehnologijo oblaka, ter velikih podatkov, ki so osnova za tehnološko platformo, s katero je bila naloga izvedena. Dotaknemo se razvoja mobilne tehnologije, ki nas dandanes spremlja že na vsakem koraku, in kako jo oglaševalci uporabljajo sebi v prid, ter tudi prihajajočih tehnologij, kot je obogatena resničnost ter nosljive tehnologije. Usmerimo se v televizijsko oglaševanje, profiliranje uporabnikov ter spremljavo gledanosti, ki jo je mogoče preko digitalne televizije spremljati, hkrati pa opišemo sistem za masovno zajemanje spletnega prometa ter poiščem korelacije med podatki gledanosti digitalne televizije in spletnim obiskom oglaševalcev. Zaključimo s predstavitvijo rezultatov merjenja in statistično analizo pridobljenih podatkov. Z vrednotenjem potrdimo, da je preko televizije mogoče spremljati gledalca ter mu celo ponuditi personalizirane reklame.
Ključne besede: marketing, televizijsko oglaševanje, personalizacija uporabnika, profiliranje uporabnika, veliki podatki, storitve v oblaku, spletna analitika, korelacije med podatki, prodaja
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 686; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (7,08 MB)

3.
UPORABA DRUŽBENIH OMREŽIJ V PRODAJNEM PROCESU
Karin Škufca, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Internet in predvsem njegova novejša orodja, t.i. orodja spleta 2.0, postajajo vse bolj pomembna trženjska orodja v podjetjih, saj omogočajo nove možnosti komuniciranja. Druga generacija spletnih storitev namreč omogoča potrošnikom spletno sodelovanje in delitev informacij z ostalimi potrošniki, kar posledično vodi do prostovoljne vpletenosti potrošnikov v soustvarjanje blagovne znamke. Dvosmerna komunikacija in z njo povezana družbena omrežja so bila velik korak naprej v oglaševanju in prodaji. V diplomski nalogi smo predstavili, zakaj potrošniki sodelujejo pri aktivnostih, povezanih z blagovno znamko, na kakšen način ter kakšne so posledice njihove vpletenosti tako za potrošnike kot tudi za podjetja. Na podlagi teoretičnih izhodišč in izvedene ankete sem predstavila najbolj optimalno uporabo družbenih omrežij v prodajnem procesu, saj družbeni mediji preoblikujejo način komuniciranja med uporabniki svetovnega spleta. Informacije, posredovane v družbena omrežja, so deležne takojšnjega odziva vedno prisotne spletne publike. Namen diplomskega dela je predstaviti, kako pomembno je za podjetje kontinuirano vzpostavljanje dialoga s potrošniki, ki je osnova za gradnjo dolgoročnih in pristnih marketinških odnosov z zagovorniki blagovne znamke. Z razvojem tehnologij spleta 2.0 se je namreč spremenilo komuniciranje podjetij s potrošniki in tako lahko podjetja na učinkovit način neposredno komunicirajo s svojimi potrošniki v spletnih družbenih medijih ter na ta način pridobivajo koristne povratne informacije, ki jim pomagajo pri izboljšanju poslovanja in grajenja blagovne znamke.
Ključne besede: ● družbena omrežja ● oglaševanje personalizacija podjetje blagovna znamka komuniciranje
Objavljeno: 09.11.2016; Ogledov: 733; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

4.
Problemski pristop pri poučevanju fizike s spremljavo mrežnih interakcij med učenci
Marko Žigart, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo z analizo socialnih mrež, ki temelji na teoriji grafov, raziskali pomen interakcij med učenci za uspešno reševanje fizikalnih problemov različnih težavnosti. Uporabili smo didaktični model obrnjenega učenja, s poudarkom na skupinskem reševanju problemov. Analizirali smo vpliv pretoka informacij na uspešnost reševanja med učno šibkimi in učno močnimi učenci. Ugotovili smo, da je stopnja sodelovanja odvisna od težavnosti problema in je močneje izražena pri lažjih problemih. Pri reševanju težjih problemov se sodelovanje zgosti okrog učencev z boljšimi učnimi dosežki. Vzpostavi se poudarjen pretok informacij od učno močnejših k učno šibkejšim učencem, zaradi česar lahko slednji dosežejo boljše rezultate. Ugotovitev, da zaradi socialnih interakcij pridobijo vsi učenci in da ima skupina za uspešno reševanje boljše izhodišče kot posameznik, so v skladu z načeli sodelo-valnega učenja. Dodatno pa ugotavljamo, da je za uspešno uporabo sodobnih sodelovalnih oblik pouka potrebno v učna okolja vključiti analitična orodja za spremljanje učeče se skupine. V ta namen predlagamo vključitev informacijsko-komunikacijskih tehnologij, ki so prilagojena personalizaciji in individualizaciji pouka v smislu celostne podpore pri konstruiranju lastnega znanja. V magistrskem delu je izdelano analitično orodje, ki bi ga v prihodnosti lahko implementirati v obliki učne platforme, ki bi zagotavljala enostavnejšo in še bolj učinkovito spremljanje učencev in njihovih interakcij v skupini, hkrati pa bi učiteljem zagotavljala učinkovit prikaz rezultatov analitike in omogočala pripravo na delo v razredu.
Ključne besede: didaktika fizike, problemski pouk, obrnjeno učenje, sodelovalno učenje, analiza socialnih mrež, analitika in nove IKT, personalizacija učenja
Objavljeno: 26.08.2016; Ogledov: 963; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (9,61 MB)

5.
MOBILNI PORTAL NOVIC Z AVTOMATSKIM PRILAGAJANJEM UPORABNIKU
Blaž Šnuderl, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili pojem personalizacije vsebine in spletnih virov, ki temeljijo na formatih RSS in Atom. Prav tako smo predstavili mobilno platformo Android in spletne storitve. Razvili smo mobilni portal novic, ki novice prebira iz RSS spletnega vira in jih preko REST storitev izpostavlja odjemalcem. Portal novic prav tako beleži zgodovino branja novic in na podlagi le-te izvaja personalizacijo ponujenih novic. Razvili smo tudi pripadajoči mobilni odjemalec na platformi Android, ki je sposoben prikazovati novice, ponujene s strani razvitega mobilnega portala.
Ključne besede: platforma Android, portal novic, mobilni portal, spletne storitve, personalizacija
Objavljeno: 14.02.2013; Ogledov: 1079; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

6.
STREŽNI CENTER ZA IZDELAVO LASERSKIH OSEBNIH DOKUMENTOV
Gregor Zidar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo problem prilagodljive izdelave laserskih kartic in njihove grafične personalizacije. Predstavljamo personalizacijski center, ki lahko prek spleta sprejme naročilo z osebnimi podatki. Pri izdelavi programske rešitve smo uporabili Microsoftove tehnologije in grafični paket CorelDraw. Aplikacija tvori podatkovne zapise v formatu XML in jih opremi še s fotografijo ter prstnim odtisom osebe, za katero se kartica pripravlja. Opisujemo medmodulske povezave, odpiranje delovnega naloga za izdelavo kartic, tiskanje kartic in lasersko personalizacijo. Razložimo tudi podrobnosti postopkov in tehničnih specifikacij, s katerimi so povezane funkcionalnosti personalizacijskega centra. V zaključnem delu diplomske naloge ocenimo karakteristike in razširljivost sistema, ki smo ga zasnovali
Ključne besede: laserske kartice, personalizacija, laserska personalizacija, ogrodje .NET, XML, CorelDraw, hologram
Objavljeno: 26.11.2012; Ogledov: 841; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

7.
8.
Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici