SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PERCEPCIJA MERJENJA ORGANIZACIJSKE KLIME
Majda Končan, 2011, diplomsko delo

Opis: cilj merjenja organizacijske klime je spoznati trenutno organizacijsko klimo v podjetju. Rezultate organizacijske klime je potebno ustrezno analizirati in jih predstaviti vsem zaposlenim. Dobro ocenjene kategorije so prizanje in potrditev dobrega dela v preteklosti. Slabše ocenjene kategorije pa je potrebno vzeti kot izziv za naprej.
Ključne besede: percepcija, merjenje organizacijske klime, dimenzije organizacijske klime, zadovoljstvo delavcev, uspešnost podjetja
Objavljeno: 05.08.2011; Ogledov: 1423; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

3.
LOCKOVO IZKUSTVO REALNOSTI
Benjamin Forštnerič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo razpravlja o Lockovi izkušnji realnosti. Število diskusij, ugibanj in predpostavk, kakšno je izkustvo realnosti, priča o aktualnosti problematike, saj je koncept realnosti zmeraj urejal in osmisljeval podobo bivajočega človeka in človeštva nasploh. Prispevek filozofa Johna Locka k tej problematiki je, historično gledano, zelo pomemben, saj na eni strani kaže na čas, kjer so dognanja takratne znanosti začela razbijati in spodbijati dogmatično »cerkveno« vlogo in s tem povezano podobo univerzuma in položaja bivajočega človeka v njem, ter na drugi strani željo po uskladitvi naravoslovne vednosti z filozofsko metafiziko. Torej, gre za razpravo o obstoju zunanjih predmetov z vsemi svojimi kvalitetami oz. lastnostmi in z njo povezano relacijo mentalne podobe, ki jo podaja čutno izkustvo glede na perpcepcijsko izhodišče, kar postavi pod vprašaj objektivnost izkustva nasploh. Razprava nato poteka v smeri okvirja spoznanja realnosti, ki ga lahko dosežemo glede na empirično izhodišče. Na tem mestu se zdravnik Locke izkaže za revolucionarnega misleca, saj je njegov zaključek, da empirično pridobljena mentalna podoba ne kaže objektivne realnosti zunanjih predmetov, ampak jo samo reprezentatira, zelo napreden. Zato zaključi, da je naše spoznanje realnosti, glede na izkustveno predpostavko, lahko le verjeten približek, nikoli pa gotova vednost. Na žalost pa je veličino Lockovega filozofskega doprinosa zameglila nerazvita dušeslovna znanost ter neustrezna terminološka raba ključnega termina ideja.
Ključne besede: ideja, substanca, primarne in sekundarne kvalitete, izkustvo, duša, percepcija, podoba, realnost, objektivno, subjektivno, vednost, znanost
Objavljeno: 06.01.2012; Ogledov: 1332; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

4.
FRAGMENTIRANJE ŽENSKE IDENTITETE NA PODLAGI DISKURZA MOČI IN OBLASTI MED SPOLOMA PRIKAZANO NA PRIMERU NOVEL MELE HARTWIG ČAROVNICA IN ČUDEŽ V MESTU ULM
Gordana Wist, 2011, diplomsko delo

Opis: V pričujoči diplomski nalogi sta predstavjeni dve noveli Mele Hartwig: Čarovnica in Čudež v mestu Ulmu. S sociohistoričnega in psihoanalitičnega zornega kota sem proučevala zgodovinske motive v teh delih ter podobnosti in razlike med njima; v obeh je zelo prisotna percepcija Freuda. Hipoteze in namen diplomske naloge ter vprašanja, na katera poskušam odgovoriti, so: Zakaj avtorica 20. stoletja prestavi čas dogajanja obeh zgodb v daljni in mračni srednji vek? Ali so moški osvajalci »črnega kontinenta«? Kako je v besedilih konstruirana in uničena ženska identiteta pod patriarhalnimi pogoji? Ali ženska individualizacija sploh lahko uspe v androcentričnem družbenem redu? Cilj naloge je prikazati literarno upodobitev fragmentacije ženske identitete v globalnem sistemu na podlagi diskurza moči in oblasti med spoloma, v katerega so ženske ujete kot objekti. Uporabljeni metodologiji sta literarna sociologija in Gender-Studies. »Mela Hartwig, očitno medicinka, namazana z vsemi žavbami Freuda in Adlerja, se je z vnemo in močjo lotila najtežjih problemov v družbi, ki so ponavadi radi zamolčani.« (Voss'sche Zeitung, 1928)
Ključne besede: histerija in ženska identiteta, preganjanje čarovnic, pogromi Judov, percepcija Freuda in srednjega veka, »stil ekspresionizma in nove stvarnosti« Čarovnica in Čudež v mestu Ulm
Objavljeno: 12.09.2011; Ogledov: 1978; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

5.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Ključne besede: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Objavljeno: 06.02.2019; Ogledov: 105; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

6.
POTI K RAZVIJANJU LIKOVNE APRECIACIJE
Boštjan Zupančič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Poti k razvijanju likovne apreciacije sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela in je nastalo z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve umetniških del ob neposrednem pedagoškem delu, na podlagi dobljenih rezultatov pa poiskati ustrezne poti k razvijanju likovne apreciacije. V teoretičnem delu smo predstavili vidike likovnega vrednotenja in likovne ustvarjalnosti ter njun vpliv na razvijanje likovnoapreciativnih sposobnosti. Opisali smo nastanek, pomen in možnosti za razvijanje likovne apreciacije, podrobneje pa predstavili tudi njeno vlogo v komunikaciji med učencem in umetniškim delom. Empiričen del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in preizkušanjem petih metod s petimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih likovnih umetnikov. Za samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo, ter učnih listov. Raziskovalni vzorec je zajemal 95 učencev petih razredov treh mariborskih osnovnih šol, natančneje 56 deklic in 39 dečkov. Z raziskavo smo ugotovili, da so se izbrane metode glede na posamezna umetniška dela pokazale za različno učinkovite, saj so bile za predstavitev realističnih oz. abstraktnih del nekatere boj ustrezne kot druge, vse pa so v večini dosegle, da so učenci umetniška dela dobro opazovali. Razlike so se pojavljale tudi pri dajanju prednosti posamezni metodi glede na spol.
Ključne besede: Likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, umetniška dela, metode za predstavitev.
Objavljeno: 03.10.2012; Ogledov: 998; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (905,25 KB)

7.
KNJIGA UMETNIKA
Aljoša Ozmec, 2013, diplomsko delo

Opis: V sodobni umetnosti sta pomembna tako tekst kot kontekst. Zato ima v knjigi umetnika posebno vlogo pisava, ki kot osnovni sestavni element knjige izgublja pomen ali celo izgine. Ker umetnik pri ustvarjanju knjige umetnika ne potrebuje pisave, si želi uspešno in koristno uporabljati pridobljene izkušnje, spretnosti in znanja, ki jih prinašajo različne grafično tiskarske tehnike, dodelave in njihove kombinacije. Umetnika zanimajo nova izrazna sredstva, njihove lastnosti, spremembe namembnosti. Išče nove poti, zato ga zanimajo tudi nova orodja in s tem nove tehnologije. Posledično uporabljena orodja v knjigi umetnika pogosto sovpadajo s tehnološkim napredkom. Raznolikost in pestrost materialov, različne možnosti zapisovanja, omejitve in možnosti tiska, barvni obsegi, obdelave, dodelave,… postajajo orodja, s katerimi umetnik začne komponirati. Tudi vpliv družbe ima pomembno vlogo. Kot izraz določenega časa in kraja vpliva na način dojemanja in branja. Od ruske avantgarde, futurizma, prek fluxusa, poparta, konceptualnih umetnikov v šestdesetih letih do današnjih dni se knjigo umetnika skuša postaviti v nek okvir. Najkrajša definicija knjige umetnika je, da gre za umetniško delo, ki je izvedeno vsaj v abstraktni obliki knjige.
Ključne besede: knjiga umetnika, retrospektiva knjige, umetniško delo, pisave, branje, percepcija, knjigoveške dodelave
Objavljeno: 23.09.2013; Ogledov: 1195; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (7,39 MB)

8.
MNOŽIČNO VREDNOTENJE NEPREMIČNIN V SLOVENIJI
Mitja Čeh, 2014, diplomsko delo

Opis: Slovenija je po vzoru nekaterih drugih evropskih držav uvedla sistematizirano obdelavo podatkov o vrednosti nepremičnin. Za vsako nepremičnino je bila ocenjena posplošena tržna vrednost, ki je na podlagi množičnih podatkov izračunana aproksimacija tržne vrednosti nepremičnin. Diplomsko delo obravnava množično vrednotenje nepremičnin, s posebno pozornostjo na generalnem vrednotenju nepremičnin, katerega glavni rezultat so modeli vrednotenja nepremičnin za posamezne vrste nepremičnin. V prvem delu so predstavljene značilnosti sistema množičnega vrednotenja nepremičnin, s poudarkom na postopku oblikovanja modelov vrednotenja nepremičnin. V drugem delu diplomskega dela podajamo rezultate raziskave katere namen je bil ugotoviti percepcijo posplošene tržne vrednosti iz sistema množičnega ocenjevanja vrednosti nepremičnin, med udeleženci nepremičninskega trga. Pri tem nas je zanimalo tudi, kakšen vpliv na trg, udeleženci nepremičninskega trga pripisujejo posplošeni tržni vrednosti ter do kakšne mere lahko posplošena tržna vrednost nadomesti individualno ocenjevanje vrednosti nepremičnin.
Ključne besede: Ocenjevanje vrednosti nepremičnin, množično vrednotenje nepremičnin, generalno vrednotenje nepremičnin, modeli vrednotenja nepremičnin, posplošena tržna vrednost, percepcija vrednosti, trg nepremičnin
Objavljeno: 08.05.2014; Ogledov: 1231; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

9.
PREDVIDLJIVE CESTE
Jure Prestor, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika koncepta predvidljivih SER-ces (ang. "Self Explaning Roads" (SER), v nadaljevanju SER-cest) ki skupaj s konceptom odpuščajočih cest tvorita osnovo za prometno varno načrtovanje cest. Oba koncepta sta zajeta tudi v nizozemski trajnostni prometni varnosti. SER-ceste človeka in njegovo percepcijo postavlja v ospredje pri oblikovanju cestnega okolja. Pravilno oblikovano cestno okolje v povezavi s percepcijo udeležencev v prometu tvori cestni ambient. Osnovni predpostavki koncepta SER-cest sta percepcija in kategorizacija. V magistrskem delu je opisan razvoj in primerjava koncepta SER-cest v Evropi ter izpostavljena problematika več prometno funkcionalnih "sivih cest". Opisani so tudi nekateri ukrepi, ki v standardizirani in kategorizirani obliki predstavljajo osnovo za izvajanje ukrepov SER za upravljanje z varno hitrostjo. Na podlagi analize kategorizacije cestnega omrežja na Nizozemskem, Danskem in v Nemčiji, analize osnovnih pogojev vzpostavitve cestnega omrežja SER ter analize obstoječe kategorizacije cestnega omrežja v Sloveniji je podan predlog optimalne SER-kategorizacije cestnega omrežja v Sloveniji.
Ključne besede: prometna varnost, trajnostna prometna varnost, kategorizacija cestnega omrežja, percepcija, pričakovanje, predvidljive SER-ceste, predvidljivi SER-ukrepi, odpuščajoče ceste, sive ceste, prometno varno načrtovanje
Objavljeno: 16.06.2014; Ogledov: 1814; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

10.
Likovna apreciacija in metoda estetskega transferja
Matjaž Duh, Tomaž Zupančič, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Metoda estetskega transferja je sodobna učna metoda na področju likovne pedagogike. Poudarja pedagoško vrednost estetske izkušnje. Zasnovana je široko, saj zajema različne likovnodidaktične parametre. Vpliva na časovno razporeditev učne ure, določa vsebinske elemente, metode in oblike dela. Prav tako vpliva na motivacijo in končno vrednotenje. Bistvo metode estetskega transferja je v prenašanju estetskih sporočil z umetnine na učence. Temelj in pogoj za uspešno uporabo metode estetskega transferja je kakovostno izvedena likovna apreciacija. Za uspešno razvijanje likovne apreciacije obstaja več načinov in poti, a vse imajo cilj, da učenci umetniško delo vidijo, ga dojemajo in v njem uživajo. S tem bogatijo svoj likovnoestetski razvoj, vzpostavijo pozitiven odnos do umetnosti, hkrati pa je to tudi spodbuda za njihovo lastno likovno raziskovanje.
Ključne besede: likovna umetnost, likovna vzgoja, učne metode, metoda estetskega transferja, percepcija, recepcija
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 513; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (429,02 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici