SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 30
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
RAZVOJNI POUK IN ULOMKI
Natalija Krajnc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na dele celote, kasneje ulomke, glede na posodobitveni učni načrt. Izsledki tuje literature kot model poučevanja predlagajo na učenca osredotočen razvojni pouk. Prav zato smo ugotavljali, kakšno je trenutno znanje učencev četrtega razreda na področju ulomkov in ali je razvojni pouk učinkovit. V eksperimentalni skupini smo ugotovili, da je znanje učencev na področju ulomkov po dveh urah izvajanja različnih konkretnih in slikovnih aktivnosti razdeljevanja uspešnejše, kot je bilo prej. V empiričnem delu so prikazani rezultati tega pedagoškega eksperimenta. V praktičnem delu diplomske naloge smo pripravili gradiva za področje ulomkov, za katera upamo, da bodo v pomoč tako sestavljavcem novih učbeniških kompletov kot tudi učiteljem in učencem. V nadaljevanju so tabelarično predstavljene analize učbeniških kompletov, osredotočili smo se na pokrivanje ciljev posodobitvenega učnega načrta.
Keywords: matematika, pouk, deli celote, ulomki, četrti razred, učbenik, pedagoški eksperiment
Published: 04.06.2009; Views: 2722; Downloads: 460
.pdf Full text (1,53 MB)

2.
PEDAGOŠKI EKSPERIMENT V ŠPORTNI VZGOJI - PRIMERJAVA REZULTATOV DVEH SKUPIN
Ivona Kovačič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan pedagoški eksperiment kot raziskovalna metoda pri športni vzgoji, podrobneje je predstavljeno psihomotorično učenje z vidika emocionalnega, socialnega in spoznavnega razvoja. Opisana je doživljajska vzgoja in njena načela ter cilji na področju športne vzgoje. V diplomskem delu je poudarjena pomembnost čustev pri učenju. Opisane so tudi elementarne igre, ki so uporabljene pri pedagoškem eksperimentu, ter tehnika podajanja in lovljenja žoge. Natančneje so opisane metode učenja in poučevanja, ki so uporabljene pri izvajanju vadbenih ur. Pedagoški eksperiment psihomotoričnega učenja kompleksne gibalne naloge podajanja in lovljenja žoge, je zajemal dvanajst otrok, starosti od pet let in štiri mesece do šest let. Glavni cilj diplomskega dela je bil otroke naučiti osnove tehnike podajanja in lovljenja žoge v obdobju desetih tednov. Raziskovalni problem je usmerjen v ugotavljanje in proučevanje razlik med inicialnim in finalnim stanjem znanja otrok ter razlike rezultatov med eksperimentalno in kontrolno skupino. Eksperiment sem primerjala z eksperimentom študentke Mateje Maguša ter ugotavljala in analizirala razlike. Naredila sem primerjavo rezultatov dveh eksperimentalnih skupin. Podatke, ki so zbrani, so obdelani z osnovnimi statističnimi metodami. Ugotovila sem, da je prirastek znanja pri otrocih eksperimentalne skupine pozitiven in sklepam, da se z organizirano vadbo določene gibalne naloge lahko zelo vpliva na razvoj le-te.
Keywords: Ključne besede: mlajši otroci, pedagoški eksperiment, psihomotorično učenje, podajanje in lovljenje žoge.
Published: 09.07.2009; Views: 3245; Downloads: 816
.pdf Full text (363,92 KB)

3.
PEDAGOŠKI EKSPERIMENT PRI ŠPORTNI VZGOJI
Andrej Slavič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V pedagoški eksperiment kompleksnega psihomotoričnega učenja - vodenja žoge sem vključil 24 otrok, starih od 6 do 7 let. Vzorec merjencev predstavljata dve zaporedni generaciji prvih razredov OŠ Radenci. Z načrtovano vadbo sem poskušal vplivati na razvoj znanja eksperimentalnih skupin v obdobju treh mesecev (deset vadbenih ur). Začetno in končno znanje (stanje) sem testiral z nalogo vodenja žoge v razdalji 10 metrov z boljšo roko. Podatke sem zbral z merjenjem časa za izvedbo naloge in oceno znanja treh ocenjevalcev po predhodno določenem kriteriju. S statistično obdelavo podatkov sem izračunal prirastek znanja oz. napredek, ki je statistično značilen. Tako sem dosegel osnovni namen eksperimenta.
Keywords: pedagoški eksperiment, gibanje, življenjska energija, psihomotorično učenje
Published: 09.07.2009; Views: 2599; Downloads: 451
.pdf Full text (1,43 MB)

4.
UČENJE SESTAVLJENIH OBLIK GIBANJA V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Zlatica Kološa, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V uvodu diplomskega dela so opisane psihomotorične sposobnosti, njihove posebnosti ter psihomotorično učenje, torej elementi, ki jih moramo upoštevati pri zgodnjem vključevanju otrok v športne dejavnosti. Predstavljena je tudi gibalna igra in doživljajska pedagogika. Otrok se najlažje uči preko igre in doživetij, zato jih vključujemo v organizacijo in izvajanje pouka športa. Glavni predmet diplomske naloge je proučevanje organiziranega psihomotoričnega učenja sestavljenih oblik gibanja v obliki pedagoškega eksperimenta kot raziskovalne metode. V eksperiment psihomotoričnega učenja kompleksne motorične naloge (vodenje žoge) sem zajela dve skupini po 12 otrok, starih od 5,2 do 5,8 let. Vzorec merjencev predstavljajo otroci iz vrtcev v Mariboru in v Murski Soboti. S statistično obdelavo podatkov sem izračunala prirastek znanja oziroma napredek pri otrocih eksperimentalnih skupin, ki je statistično značilen.
Keywords: Ključne besede: psihomotorično učenje, igra, pedagoški eksperiment, vodenje žoge, doživljajska vzgoja
Published: 11.10.2010; Views: 2836; Downloads: 487
.pdf Full text (28,71 MB)

5.
ULOMKI V VRTCU
Alenka Vaupotič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ulomki v vrtcu teoretično in empirično predstavlja področje začetnih konceptov razumevanja racionalnih števil v vrtcu oz. vpeljevanje delov celot v vrtec. Namen diplomske naloge je bil raziskati poznavanje delov celot in razvijanje pojmov del in celota pri predšolskih otrocih ter pripraviti gradiva za razvijanje teh pojmov v vrtcu. V teoretičnem delu je bila uporabljena metoda študija pisnih virov. Empiričen del je bil zasnovan na uporabi kavzalno-eksperimentalne metode, in sicer metode pedagoškega eksperimenta. V raziskavo smo vključili predšolske otroke, stare 5 let, pri čemer nas je zanimalo, kakšne so razlike pri reševanju nalog, o delih celote med otroki, ki so imeli predhodne izkušnje z deli celot in otroki, ki so se prvič srečali z vsebino na dan retencijskega testa, ki je potekal čez mesec dni. Podatki, ki smo jih zbrali s pomočjo opazovalnega lista, so pokazali, da so otroci, ki so vsebino že poznali, naloge na dan preverjanja reševali brez večjih težav. Otroci iz eksperimentalne skupine so bili po uspešnosti na končnem preverjanju v prednosti pred otroki iz kontrolne skupine. Rezultati kažejo, da so bili otroci pri nalogah o delih celot iz dneva v dan vedno bolj uspešni, kazali pa so tudi veliko stopnjo sproščenosti, vedoželjnosti in raziskovanja različnih možnosti rešitev. Področje se je tako izkazalo kot zanimiva in primerna aktivnost za predšolske otroke, čeprav gre za na prvi pogled zahtevno matematično vsebino, ki pa ob konkretizaciji in primernem metodičnem postopku uspešno zaživi tudi v vrtcu.
Keywords: matematika, deli celote, ulomki, vrtec, predšolska vzgoja, pedagoški eksperiment.
Published: 08.07.2011; Views: 3619; Downloads: 699
.pdf Full text (1,43 MB)

6.
EVALVACIJA E-UČBENIKA ZA 5. RAZRED - VSEBINA: OBDELAVA PODATKOV
Nuša Bandur, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Evalvacija e-učbenika za 5. razred – vsebina: Obdelava podatkov smo se posvetili sodobni tehnologiji – informacijsko-komunikacijski tehnologiji, katera ima vedno večji pomen v izobraževanju. Osvetlili smo pojem e-učna gradiva iz različnih zornih kotov ter predstavili vsebino Obdelava podatkov, pri čemer smo prikazali, kako je ta vsebina zajeta v Učnem načrtu ter predstavili grafične prikaze, s katerimi se srečajo učenci na razredni stopnji. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki je potekala kot pedagoški eksperiment. V raziskavi smo evalvirali del e-učbenika, ki je nastal v okviru projekta E-učbeniki s poudarkom naravoslovnih predmetov v osnovni šoli. Uporabili smo e-učne enote iz vsebine Obdelava podatkov. Pedagoški eksperiment je trajal dva tedna, pri čemer je v enem razredu pouk potekal ob uporabi i-učbenika, v drugem razredu pa ob uporabi običajnega tiskanega učbenika. Preverjali smo znanje učencev obeh razredov po izvedenem eksperimentu in ga primerjali s predznanjem učencev. Rezultati so pokazali, da je bilo znanje učencev eksperimentalne skupine po izvedenem eksperimentu nekoliko boljše od znanja učencev kontrolne skupine, vendar pa razlika ni bila statistično značilna. Vendarle je bilo mnenje učencev eksperimentalne skupine, da jim je bilo poučevanje z i-učbenikom zanimivo predvsem zaradi dela z računalnikom.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-učna gradiva, Obdelava podatkov, pedagoški eksperiment.
Published: 19.06.2014; Views: 1013; Downloads: 152
.pdf Full text (2,69 MB)

7.
VPLIV VODENE GIBALNE DEJAVNOSTI NA MOTORIČNI RAZVOJ OTROK
Sabina Gabrovec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Vpliv vodene gibalne dejavnosti na motorični razvoj otrok je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili motorične sposobnosti otrok, podrobneje opisali motorične sposobnosti 5 - 6 let starih otrok, opisali gibalne dejavnosti v vrtcu ter oblike, načrtovanje, izvajanje in pomen evalvacije le teh. Predstavljene so tudi kompetence vzgojitelja za področje gibanja. V empiričnem delu smo predstavili rezultate, pridobljene s pomočjo pedagoškega eksperimenta, pri katerem so sodelovali otroci iz dveh enot Vrtca Ptuj. Otroci eksperimentalne skupine so bili prisotni pri izvajanju dodatnih vodenih gibalnih dejavnosti s poudarkom na razvijanju gibalnih sposobnosti, otroci kontrolne skupine pa pri teh dejavnostih niso sodelovali. Za merski instrument smo uporabili motorične teste. Rezultati motoričnih testov kažejo, da so otroci, ki so bili deležni redne, načrtovane in vodene gibalne dejavnosti, dosegli boljše rezultate pri finalnem testiranju od otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Med spoloma so se pojavile razlike med inicialnim in finalnim merjenjem. Na osnovi t-testa smo ugotovili, da redne vodene gibalne dejavnosti pozitivno vplivajo na motorični razvoj v pedagoškem eksperimentu opazovanih otrok.
Keywords: motorične sposobnosti otrok, gibalne dejavnosti v vrtcu, kompetence vzgojitelja za področje gibanje, pedagoški eksperiment
Published: 12.06.2012; Views: 2550; Downloads: 527
.pdf Full text (420,77 KB)

8.
VPLIV KOORDINACIJE NA USTVARJANJE GIBALNIH ZNANJ PREDŠOLSKIH OTROK
Beti Škrjanec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Diplomsko delo z naslovom Vpliv koordinacije na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalna znanja in koordinacijo v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo na osnovi pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti vpliv koordinacija na ustvarjanje gibalnih znanj pri predšolskih otrocih. Pedagoški eksperiment je potekal v časovnem obdobju treh mesecev. Slučajnostni vzorec iz konkretne populacije predstavljajo pet let starih otroci. Otroci eksperimentalne skupine so imeli v času eksperimenta dvakrat tedensko gibalne načrtovane in vodene dejavnosti s poudarkom na koordinaciji. Postopek zbiranja podatkov je potekal v kvantitativni tehniki. Za pridobivanje podatkov o koordinaciji in gibalnih znanjih otrok smo uporabili baterijo devetih motoričnih testov. Podatke smo kvantitativno obdelali in analizirali z deskriptivno statistiko in bivariatno analizo, rezultate smo grafično in tabelarično prikazali. Na osnovi t-testa smo ugotovili, da načrtovane in vodene gibalne dejavnosti s poudarkom na razvijanju koordinacije pozitivno vplivajo na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, koordinacija, gibalna znanja, pedagoški eksperiment
Published: 05.01.2012; Views: 2028; Downloads: 265
.pdf Full text (1,19 MB)

9.
VPLIV NAČRTOVANIH IN VODENIH GIBALNIH DEJAVNOSTI NA OSVAJANJE GIBALNIH ZNANJ 3-4 LETA STARIH OTROK
Marjana Knuplež, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih dejavnosti na osvajanje gibalnih znanj 3—4 leta starih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne kompetence otroka, gibalni razvoj in gibalne sposobnosti 3—4 leta starih otrok ter opredelili pojma gibalna znanja in gibalno izkušenjsko bogato okolje. V empiričnem delu smo na podlagi pedagoškega eksperimenta ugotavljali vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih dejavnosti na osvajanje gibalnih znanj 3—4 leta starih otrok. Pedagoški eksperiment je potekal v časovnem obdobju treh mesecev. Eksperimentalni vzorec so predstavljali 3—4 leta stari otroci. Na osnovi rezultatov pedagoškega eksperimenta smo ugotovili, da obstajajo razlike v gibalnih znanjih med eksperimentalno in kontrolno skupino. Na osnovi t-testa smo tudi ugotovili, da načrtovane in vodene gibalne dejavnosti s poudarkom na razvijanju gibalnih sposobnosti pozitivno vplivajo na ustvarjanje gibalnih znanj predšolskih otrok.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalna znanja, gibalne kompetence, gibalne/športne dejavnosti, gibalno izkušenjsko bogato okolje, pedagoški eksperiment.
Published: 03.04.2012; Views: 2382; Downloads: 310
.pdf Full text (1,00 MB)

10.
THERA-BAND KOT PRIPOMOČEK ZA RAZVOJ GIBALNIH SPOSOBNOSTI
Tamara But, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Thera-band kot pripomoček za razvoj gibalnih sposobnosti je bil otrokom eksperimentalne skupine povečati telesno moč ter izboljšati ravnotežje in koordinacijo s pomočjo elastičnega traku Thera-band. V teoretičnem delu je predstavljen elastični trak Thera-band, njegova uporaba, lastnosti ter vaje, ki jih lahko izvajamo s pomočjo elastičnega traku. Prav tako so podrobno predstavljene tri motorične sposobnosti, to so moč, ravnotežje in koordinacija. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, v katerem je sodelovalo 20 otrok, starih pet let. Izvajali smo začetno in končno testiranje motoričnih testov, pri katerih smo s pomočjo Thera-band elastičnega traku razvijali moč, koordinacijo in ravnotežje. Potekalo je 12-tedensko izvajanje različnih vaj s Thera-band elastičnim trakom. Rezultati testiranj so nam pokazali, da obstajajo razlike med kontrolno in eksperimentalno skupino, saj so otroci eksperimentalne skupine dosegali boljše rezultate ob končnem izvajanju motoričnih testov kot otroci kontrolne skupine.
Keywords: predšolski otrok, pedagoški eksperiment, motorični test, Thera-band elastični trak, motorične sposobnosti.
Published: 27.09.2012; Views: 1746; Downloads: 194
.pdf Full text (1,08 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica