| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
METODA NAPOVEDOVANJA NASTANKA TERMIČNIH RAZPOK NA TORNI POVRŠINI AVTOMOBILSKIH ZAVORNIH DISKOV
Miha Pevec, 2013, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je razvita metoda za določitev dobe trajanja zavornih diskov zaradi termičnih razpok na torni površini. Po avtorjevem vedenju je to prvo delo, ki sistematično obravnava vsa področja, ki vplivajo na določitev dobe trajanja pri znanih obremenitvah. Tako razvita metodologija bo služila znanstvenikom ter zavornim inženirjem kot orodje pri optimizaciji geometrije zavornega diska ter materialov. Določitev dobe trajanja zavornih diskov je izredno multidisciplinarno raziskovalno področje, saj zajema znanje iz testiranj, materialov, mehanike, numeričnih metod, prenosa toplote ter dimenzioniranja na dobo trajanja. V doktorskem delu so najprej povzeti rezultati dosedanjih rezultatov iz posameznih področij, po kritični analizi dosedanjih del pa so izpostavljene opažene pomanjkljivosti, ki so v nadaljevanju podrobno obdelane. Za potrebe določitve natančnega temperaturnega polja je predstavljena numerična metoda za določitev faktorja prestopa toplote, ki upošteva realne pogoje med testiranji. Ugotovljeno je, da se rezultati predlagane metode razlikujejo z do sedaj objavljenimi analitičnimi ter numeričnimi metodami, ki ne morejo upoštevati vpliv vpihovanja hladilnega zraka med izvajanjem testa. Poleg tega je predstavljena tudi predlagana metoda za določitev emisijskega koeficienta sevanja zavornega diska med obratovanjem, katere rezultati se razlikujejo tudi za do 47 % od trenutno javno objavljenih. Opravljena je bila podrobna analiza temperaturno odvisnih fizikalnih lastnosti sive litine EN-GJL-250, kot so toplotna prevodnost, specifična toplota ter temperaturna razteznost. Ugotovljeno je bilo, da se nekatere lastnosti razlikujejo od javno objavljenih tudi za do 48 %. S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila določena temperaturna ter deformacijska polja med predstavljenim obremenitvenim ciklom. Za natančno določitev deformacijskega polja je bila opravljena podrobna analiza mehanskih lastnosti sive litine EN-GJL-250. Predstavljeni so rezultati nateznih in tlačnih preskusov pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Rezultati so statistično obdelani z Weibullovo verjetnostno teorijo. Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun dobe trajanja po izbrani deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza lastnosti utrujanja obravnavane sive litine. Nizkociklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Določeni so bili parametri utrujanja, ki so potrebni za izračun dobe trajanja, ter izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Na koncu je po izbranih hipotezah določena doba trajanja zavornega diska, ki je primerjana z rezultati eksperimenta. Eksperiment zajema pet obravnavanih zavornih diskov, ki so bili testirani po obravnavanem testu na odpornost proti utrujenostnim razpokam na zavornem dinamometru. Ugotovljeno je, da se rezultati eksperimenta ter predlagane metodologije odlično ujemajo, kar kaže na nujnost celovite obravnave problema, kot je to prikazano v predloženi doktorski disertaciji.
Ključne besede: avtomobilski ventiliran zavorni disk, siva litina, termične razpoke, torna površina, doba trajanja, nizkociklično utrujanje, parametri utrujanja materiala, deformacijska metoda, metoda končnih elementov, testiranje na dinamometru
Objavljeno v DKUM: 09.12.2013; Ogledov: 2365; Prenosov: 325
.pdf Celotno besedilo (14,48 MB)

2.
Življenjska doba zavornih diskov tirnih vozil pri termomehanskem obremenjevanju
Blaž Šamec, 2011, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je razvit model za določitev življenjske dobe zavornih diskov tirnih vozil. Model temelji na predpostavki, da natančno poznamo hitrostni in višinski profil proge, na kateri bodo le-ti obratovali. Posledično to omogoča napovedovanje ciklov termomehanskega obremenjevanja, ki so vhodni podatek za določitev življenjske dobe zavornih diskov. Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun življenjske dobe po deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza materialnih lastnosti nodularne litine EN-GJS-500-7. Trdnostne lastnosti litine so bile analizirane z nateznimi preskusi pri sobni temperaturi (ST), 300 °C, 350 °C in 400 °C. Malo-ciklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri ST, 300 °C in 400 °C, za te temperature so bili določeni malo-ciklični parametri, ki so potrebni za izračun življenjske dobe, in izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Ugotovljeno je bilo, da povišana temperatura močno vpliva na življenjsko dobo analizirane nodularne litine. S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila analizirana napetostna in deformacijska polja, ki nastanejo med zaviranjem na dejanskem zavornem disku ter določeno kritično mesto konstrukcije le-tega. Na podlagi numeričnih rezultatov je bila z deformacijsko metodo izračunana življenjska doba zavornega diska v različnih obremenitvenih primerih za nov in obrabljen disk, pri čemer so bile ugotovljene dokaj velike razlike med posameznimi hipotezami, ki upoštevajo večosno napetostno stanje. Na koncu je podana še metodologija določitve življenjske dobe zavornih diskov pri vožnji na določeni progi oziroma hitrostnem sistemu.
Ključne besede: zavorni diski tirnih vozil, življenjska doba, termomehansko utrujanje, malo-ciklično utrujanje, parametri utrujanja, deformacijska metoda, metoda končnih elementov
Objavljeno v DKUM: 29.07.2011; Ogledov: 3426; Prenosov: 300
.pdf Celotno besedilo (10,52 MB)

3.
DOLOČEVANJE PARAMETROV MALO-CIKLIČNEGA UTRUJANJA Z ROTIRAJOČIM UPOGIBNIM PREIZKUSOM
Marko Knez, 2009, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je predstavljeno področje utrujanja strojnih delov in konstrukcij. Raziskovalno delo je osredotočeno na področje malo–cikličnega utrujanja, kjer je vpeljana nova metoda za določevanja materialnih parametrov. Slednji so osnova za varno dimenzioniranje strojnih delov in konstrukcij na življenjsko dobo. Določevanje materialnih parametrov z uporabo nove metode temelji na uporabi cilindričnih preizkušancev, ki jih obremenimo s čistim upogibnim momentom in izpostavimo rotaciji. Preizkusi so izvedeni na posebej razviti in izdelani preizkuševalni napravi. Na osnovi izmerjenih vrednosti momentov, zasukov in sil, ki se med preizkušanjem pojavijo na preizkušancu, določimo parametre malo-cikličnega utrujanjaz uporabo razvitega matematičnega modela.
Ključne besede: malo-ciklično utrujanje, parametri utrujanja, rotirajoči upogibni preizkus
Objavljeno v DKUM: 25.05.2009; Ogledov: 4419; Prenosov: 539
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 2.52 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici