| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 31
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloge in naloge vrtca pri delu z otroki iz manj funkcionalnih družin – študije primerov : magistrsko delo
Simona Stajan, 2022, magistrsko delo

Opis: Povzetek Za otrokov dober socialni razvoj je poleg tega, da družina prepozna otrokove potrebe, bistvenega pomena tudi, da se otrokove potrebe in morebitne prikrajšanosti prepozna tudi v vrtcu. Kadar so pogoji za razvoj v družini prešibki, lahko vrtec kot institucija vsaj deloma uravnoteži otrokov razvoj. Za namen magistrske naloge smo zato s pomočjo kvalitativne raziskovalne metode preučili, katere so značilnosti otroka iz manj funkcionalne družine, kako se prikrajšanost kaže v otrokovem funkcioniranju v vrtčevski skupini ter katere načine in metode dela vzgojiteljica uporablja, da bi otrok premagal primanjkljaje. Na podlagi preučitve podatkov iz vrtčevske dokumentacije o treh preučevanih otrocih iz manj funkcionalnih družin ter podatkov, pridobljenih na podlagi opravljenega intervjuja z vzgojiteljicami, ki imajo otroke iz manj funkcionalnih družin v vrtcu, smo ugotovili, da se primanjkljaji pri otrocih iz manj funkcionalnih družin kažejo predvsem v obliki odstopanj na področju govorno jezikovnega razvoja in socialnih veščin, pa tudi njihove intelektualne sposobnosti zaostajajo za vrstniki. Vzgojiteljice si prizadevajo otrokom pomagati pri primanjkljajih na različne načine, predvsem jim poskušajo prilagoditi dejavnosti, da so zanje lažje izvedljive in so pri njihovi izvedbi uspešnejši. Prav tako se trudijo otroke s primanjkljaji čim bolj vključevati v družbo vrstnikov, posebej zanje izdelujejo didaktične pripomočke za usvajanje besed, ter skrbijo, da je otrok ves čas v njihovi bližini.
Ključne besede: otroci s primanjkljaji, otrokov razvoj, zgodnja obravnava, manj funkcionalne družine, otroci s posebnimi potrebami
Objavljeno v DKUM: 23.12.2022; Ogledov: 886; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (737,81 KB)

2.
Lutka in otrok : diplomsko delo
Katjuša Kitek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi strokovne literature preučili in opredelili pojem lutk, povezanih s predšolskimi otroki na več področjih. Spoznali smo, kakšne vrste lutk poznamo in se seznanili, na kaj vse imajo lutke vpliv.
Ključne besede: lutka, lutkarstvo, predšolska vzgoja, otrokov razvoj, ustvarjalnost
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 828; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (654,44 KB)

3.
Revija Ciciban poje in pleše nekoč in danes
Tamara Frank, 2020, diplomsko delo

Opis: Glasba izjemno vpliva na otrokov celostni razvoj in z revijo Ciciban poje in pleše otroku omogočimo, da glasbo doživi in se z njo izrazi. Izredno pomembna je kulturna vzgoja, ki jo z revijo prenašamo na otroke, saj je v teh časih niso deležni v tolikšni meri, kot bi jo morali. Otroci z nastopom pridobivajo samozavest, veselje po končani reviji, ko starši otroke pričakajo s ponosom, je nepopisno lepo. Želimo si, da bi revija Ciciban poje in pleše delovala še mnogo let za prihodnje generacije. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev glasbenih dejavnosti v vrtcu, pevskega zbora kot obogatitveno dejavnost ter predstavitev razvoja revije Ciciban poje in pleše od samega začetka, od leta 1970 do danes. V empiričnem delu smo raziskali, katere pesmi so se prepevale na reviji ter kako revija vpliva na delo vzgojiteljev v mariborskih vrtcih. Ugotovili smo, da so skozi vsa leta prevladovale pesmi skladatelja Janeza Bitenca, v prvih 30. letih tudi Janeza Kuharja ter v zadnjih 20. letih pesmi Tomaža Habeta. Veliko so se prepevale slovenske ljudske pesmi in pesmi Mire Voglar. Skozi leta je repertoar pesmi postal zelo širok, pojavljale so se pesmi različnih slovenskih in tujih skladateljev ter tuje ljudske pesmi. Ugotovili smo, da imajo v večini enot po mariborskih vrtcih obogatitvene dejavnosti v obliki pevskega zbora in plesne skupine. Vzgojitelji z otroki veliko prepevajo in plešejo, kar je v vrtcu izredno pomembno. Revija Ciciban poje in pleše pozitivno vpliva na delo vzgojiteljev v vrtcih.
Ključne besede: glasbene dejavnosti v vrtcu, otrokov razvoj, otroške pesmi, pevski zbor, revija Ciciban poje in pleše
Objavljeno v DKUM: 18.02.2021; Ogledov: 1338; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami
Ines Vidovič, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov prvi stik z bibarijami in prstnimi igrami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Njegov poglavitni namen je srečanje otrok z bibarijami in prstnimi igrami. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili razvojne značilnosti otrok, starih od 12 do 24 mesecev, bibarije in prstne igre. Opisali smo značilnosti govornega, kognitivnega, gibalnega, socialnega in emocionalnega (čustvenega) razvoja otrok. Opredelili smo, kaj so bibarije in prstne igre, njihovo vlogo in pomen v obdobju malčka, našteli vrste in nekaj primerov. Pomemben poudarek je na tem, kako se bibarije igramo, kaj je pri bibarijah pomembno (tekst, mimika) in katere elemente vsebujejo (igra, gibanje, neverbalna komunikacija in čustva). V praktičnem delu smo z desetimi izvedenimi dejavnostmi želeli otroke seznaniti in jim približati bibarije in prstne igre. Praktičen del smo izvedli v vrtcu Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje v skupini 14 otrok, starih od 1 do 2 let. V dejavnosti so bili vključeni vsi otroci, ki so bili v vrtcu tisti dan prisotni, ne glede na starost. Ob sami izvedbi smo opazovali njihove odzive in le-te zapisali v obliki evalvacije v analizi. Otroci so ob izvedbah bibarij in prstnih iger neizmerno uživali in se sprostili. Večkratno ponavljanje bibarij in prstnih iger je pri otrocih vzbudilo pozitivna čustva. Izražali so se preko neverbalne komunikacije (smeh, iskrice v očeh, želja po ponovitvi, plezanje v naročje). Otroci so v vseh dejavnostih venomer aktivno sodelovali. Realizirati smo uspeli vse cilje, ki smo si jih zastavili v pripravah.
Ključne besede: otrokov razvoj, bibarije, prstne igre
Objavljeno v DKUM: 27.10.2020; Ogledov: 987; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

5.
Umestitev plesa v enomesečno načrtovanje vzgojnega dela pri starosti 1-2 let
Breda Derlink, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo v teoretičnem delu zajema plesno vzgojo v predšolskem obdobju ter opredelitev njenih značilnosti, ciljev in vplivov na otroka. Poglobimo se v gibalno-plesne dejavnosti za otroke prvega starostnega obdobja, predvsem v njihovo načrtovanje, cilje ter navedemo primere teh dejavnosti. Poudarek damo tudi povezovanju plesa z drugimi vzgojnimi področji. Zadnje poglavje teoretičnega dela obsega otrokov razvoj v prvem starostnem obdobju ter vpliv plesa na otrokov celostni razvoj. Praktični del diplomskega dela obsega 8 priprav in evalvacij vzgojnega dela. V dejavnosti je bilo vpetih 14 otrok, 6 deklic in 8 dečkov, starih 1 in 2 leti, ki obiskujejo Vrtec Škofja Loka, enoto Biba. Dejavnosti smo izvajali en mesec in sicer smo imeli 2 nastopa na teden v skupini. V enomesečnem načrtovanju vzgojnega dela smo izbrali dejavnosti, h katerim smo vključili ples oz. smo predvideno dejavnost nadgradili s plesno dejavnostjo. Za cilj smo si zadali, da spodbudimo uporabo plesne vzgoje pri vzgojnem delu v vrtcu. Bistvo je bilo tudi povezati ostala področja s plesom. Ugotovili smo, da ples lahko povežemo z drugimi vzgojnimi področji na različne načine. Zaznali smo tudi pozitiven odnos do plesa pri otrocih pri večkratni izvedbi plesa različnih tem.
Ključne besede: ples v vrtcu, povezovanje vzgojnih področij, plesne dejavnosti, otrokov razvoj, enomesečno načrtovanje. 
Objavljeno v DKUM: 19.07.2019; Ogledov: 1386; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

6.
Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok
Ines Praznik, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in otrokov razvoj. Predstavili smo vpliv staršev na gibalne/športne aktivnosti otrok in omenili pomen sodelovanja staršev pri gibalnih/športnih aktivnostih otrok. Na koncu tega poglavja so predstavljene tudi nekatere dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na vsebino naše diplomske naloge. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Raziskovalni vzorec je zajemal 100 staršev, katerih otroci obiskujejo vrtec Brezno in vrtec Slovenj Gradec. 50 anketnih vprašalnikov je bilo razdeljenih v mestni vrtec in 50 v podružnični vrtec. Kot merski instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Obdelava podatkov je potekala po kvantitativni metodi. Uporabili smo deskriptivno statistiko in bivariantno analizo. Ugotovili smo, da starši z višjo izobrazbo otroke pri športnih dejavnostih bolj spodbujajo kot starši z nižjo izobrazbo; da gibalno/športna aktivnost staršev vpliva na gibalno/športne aktivnosti otrok; da starost staršev ne vpliva na zavedanje, da redna gibalno/športna aktivnost vpliva na otrokov gibalni razvoj; da je najpogostejša športna aktivnost, ki jo starši izvajajo skupaj s svojim otrokom igra z žogo; da je ne glede na starost otroka najpogostejši razlog, ki onemogoča redno športno aktivnost, pomanjkanje časa; da izobrazba staršev vpliva na vključevanje otroka v organizirano športno vadbo; da se starši skupaj s svojim otrokom ukvarjajo s športnimi dejavnostmi večkrat tedensko.
Ključne besede: vloga staršev, gibalne/športne aktivnosti, športne aktivnosti otrok, športna aktivnost staršev, otrokov razvoj
Objavljeno v DKUM: 18.06.2019; Ogledov: 1947; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (967,11 KB)

7.
Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesa
Nina Šaruga, Miša Božič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pregled plesnih nastopov študentov predšolske vzgoje z vidika sodobnega plesa obsega teoretični in empirični del. Za potrebe empiričnega dela je v teoretičnem delu poudarek na estetskih kriterijih v plesu, plesu v sklopu Kurikuluma za vrtce, sodobnem plesu in vlogi vzgojitelja pri izvajanju plesnih dejavnosti v vrtcu ter vidiki visokošolskega študijskega programa predšolske vzgoje. V empiričnem delu je bil namen pregledati plesne izdelke, ki so jih študentje pripravili v okviru izbirnega predmeta Plesna dramatizacija v vrtcu in ugotoviti odnos študentk/-ov do izdelkov svojih sošolk/-cev, na osnovi opazovalnih listov in analizi videoposnetkov. Podatki so kvantitativno obdelani s pomočjo deskriptivne statistike in frekvenčne distribucije. Ugotovljeno je, da so študenti/-ke v svojih izdelkih upoštevali značilnosti sodobnega plesa in pridobili pozitivne izkušnje iz plesnega področja.
Ključne besede: estetika, sodobni ples, predšolsko obdobje, otrokov razvoj, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 02.04.2019; Ogledov: 1385; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
Improvizirani nastop otrok s senčnimi lutkami
Veronika Prislan, 2018, diplomsko delo

Opis: Praktični del diplomske naloge z naslovom Improvizirani nastop otrok s senčnimi lutkami smo izvedli v Zasebnem vrtcu Bambi v skupini Mešane bibe, v kateri so sodelovali otroci, stari od 3 do 6 let. V teoretičnem delu smo opisali otrokov razvoj in lutko, nato pa podrobneje še značilnosti in vrste lutk. Omenili smo tudi jezikovni razvoj otrok, pomen igre in vzgojitelja. Opredelili smo se do senčnih lutk in senčnega gledališča. Praktični del sestavlja pet priprav, z njimi smo želeli otroke seznaniti s senco, spodbudili smo jih k izmišljanju zgodbice, izdelavi svoje knjige, izdelovanju senčnih lutk in senčnega gledališča ter nazadnje k igri v senčnem gledališču.
Ključne besede: otrokov razvoj in lutka, jezikovni razvoj otrok, senčne lutke, igra v senčnem gledališču.
Objavljeno v DKUM: 29.05.2018; Ogledov: 1243; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

9.
Televizija kot dejavnik v otrokovem razvoju
Samanta Železen, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali medije in predvsem televizijo kot pomemben dejavnik v otrokovem razvoju. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Mediji so dandanes prisotni povsod. So del našega vsakdanjika in jih srečamo na vsakem koraku. Tudi predšolski otroci se z mediji srečujejo vsak dan; doma, na poti v vrtec, v vrtcu itd. Otroci se srečujejo z različnimi junaki, ki jim predstavljajo jim vzor in se poistovetijo z njimi. Gledajo različne risanke, programe, oddaje, pri tem pa je zelo pomembna vloga staršev in vzgojiteljev. Starši in vzgojitelji lahko veliko pripomoremo k temu, da nadzorujemo vsebine, ki jih otroci gledajo, gledamo televizijo z njimi, se z njimi pogovarjamo, jih spodbujamo in poskušamo najti čim več pozitivnih vplivov televizije, so pa vsekakor prisotni tudi negativni vplivi. V diplomski nalogi smo želeli raziskati in ugotoviti, na katera področja vpliva televizija, zakaj otroci gledajo televizijo in kako razumejo gledane oddaje, seznaniti se z negativnimi in pozitivnimi vplivi televizije, ugotoviti, kako televizija prispeva k razvoju nasilja in agresije predšolskega otroka, ter raziskati, kako starši in vzgojitelji lahko pripomorejo k temu, da predšolski otrok televizije ne gleda prekomerno in kako mu omejiti gledanje televizije. V empiričnem delu smo poskušali ugotoviti, kako televizija vpliva na razvoj predšolskega otroka. Zastavili smo si šest hipotez, in sicer: predšolski otroci anketiranih staršev v povprečju gledajo televizijo največ 2 uri na dan, predšolski otroci anketiranih staršev si pogosto zaželijo igrače in druge stvari iz oglasov, ki jih zasledijo po televiziji, anketirani starši svojim predšolskim otrokom postavijo omejitve in pravila o gledanih televizijskih oddajah, predšolski otrok posnema junake, ki jih vidi po televiziji, pretirano gledanje televizije ima negativen vpliv na zdravje predšolskih otrok in predšolski otroci anketiranih staršev po televiziji največkrat gledajo risanke.
Ključne besede: mediji, televizija, predšolski otrok, oglaševanje, otrokov razvoj
Objavljeno v DKUM: 12.03.2018; Ogledov: 1580; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Gledališko-Improvizacijske igre v predšolskem obdobju
Daša Janže Štorgel, 2017, magistrsko delo

Opis: V različni literaturi lahko razberemo, da imajo gledališko-improvizacijske igrice velik pozitiven vpliv na otrokov kognitivni, čustveni, socialni in motorični razvoj. Ker so gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju pri nas novost, smo želeli le-te vnesti v otrokov vsakdanjik. Magistrsko delo z naslovom Gledališko-improvizacijske igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen gledališke umetnosti v predšolskem obdobju. Spoznali smo, kakšen vpliv imajo gledališko-improvizacijske igrice na otrokov razvoj. Praktični del magistrske naloge smo izvedli pri otrocih, starih 2-4 let v obdobju dveh let (šolsko leto 2013/2014 in 2014/2015), iz Vrtca Sonček v Šmartnem ob Paki. Izvedli smo 33 gledaliških uric in s tem otroke seznanili z 48 različnimi gledališko-improvizacijskimi igricami. Z igrami smo želeli spodbuditi otroke h gledališki dejavnosti, razvijati ustvarjalnost in domišljijo posameznega otroka ter izboljšati delovanje skupine otrok kot celote. Na podlagi pridobljenih rezultatov, opažanj in otrokovih odzivov menimo, da nam je to uspelo.
Ključne besede: gledališke urice, gledališko-improvizacijske igre, otrok, vzgojiteljica, otrokov razvoj, ustvarjalnost, domišljija.
Objavljeno v DKUM: 22.01.2018; Ogledov: 1605; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 1.95 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici