1. Analiza gibalnih dejavnosti nekoč in danes : diplomsko deloNina Grušovnik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza gibalnih dejavnosti nekoč in danes je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pregled gibalnih dejavnosti na Slovenskem, športno vzgojo pred 50 leti in vse do danes, vlogo vrtca in družine pri usmerjanju h gibalnim dejavnostim, primernost kupljenih in improviziranih športnih pripomočkov ter vključevanje otrok v organizirane gibalne dejavnosti. Opisali smo tudi izbrane gibalne dejavnosti in njihov vpliv na gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu smo predstavili in raziskali gibalne aktivnosti otrok ter njihovo poznavanje določenih športnih panog in gibalnih dejavnosti. Izbrane gibalne dejavnosti, ki smo jih podrobneje raziskali, so: gumitvist, kotalke, rolka, rolerji, skiro, kolo, smučanje, košarka, nogomet in drsanje. Prav tako smo poznavanje slednjih raziskali pri starših otrok v njihovem predšolskem obdobju, in sicer s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih primerjali z rezultati anketiranih otrok. Tako smo predstavili in evalvirali postavljene hipoteze. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo primerjali telesne dejavnosti otrok s telesnimi dejavnostmi njihovih staršev ter poiskali razlog za pomanjkanje gibalnih aktivnosti otrok danes. Ključne besede: gibalni razvoj, predšolski otroci, starši, gibalne dejavnosti, vpliv tehnologije, časovni pregled gibalnih dejavnosti Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 51; Prenosov: 1
Celotno besedilo (374,20 KB) |
2. Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z uporabo čutil : diplomsko deloNuša Maučec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z
uporabo čutil smo skozi teoretični in praktični del predšolskim otrokom predstavili
različne aktivnosti, ki spodbujajo zavedanje, da za raziskovanje, doživljanje gozda lahko
uporabimo vsa čutila, ki jih imamo.
V prvem delu, smo predstavili teoretična izhodišča za praktični del diplomske naloge.
Predstavili smo pomen gozda, ki je pomembna naravna igralnica, gozdno pedagogiko,
gozdno pedagogiko v Sloveniji, pozitivne vplive gozdne pedagogike na otroka ter
raziskovanje gozda z uporabo čutil. V praktičnem delu smo v gozdni igralnici Vrtca
Beltinci, enota Ižakovci, izvedli projektni teden, preko katerega smo otroke spodbudili k
uporabljanju vseh čutil za raziskovanje gozda. Otroci so v praktičnem delu spoznali čutila
in z njihovo uporabo raziskovali gozd. Aktivnosti smo analizirali in ovrednotili. Ključne besede: predšolski otroci, gozdna igralnica, raziskovanje, čutila Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 6; Prenosov: 1
Celotno besedilo (2,73 MB) |
3. Vpliv probiotikov na zdravljenje in ponovitve okužb sečil pri otrocihKatarina Meštrović Popovič, 2023, doktorsko delo/naloga Opis: Okužbe sečil (OS) v otroški dobi so pogoste in lahko vodijo v pozne zapleti. Pri skoraj
tretjini otrok se lahko OS ponovijo in nekateri otroci potrebujejo antibiotično zaščitno.
Namen naše raziskave je bil ugotoviti, ali imajo probiotiki ugoden učinek pri zdravljenju
in preprečevanju OS pri otrocih, glede na mehanizem nastanka OS in značilnosti
probiotikov. Podobnih večjih raziskav na tem področju nismo zasledili.
Najprej smo predklinično testirali učinkovitost nekaterih probiotikov na Escherichio coli
(E. coli), najpogostejšo povzročiteljico OS in občutljivost probiotikov na antibiotike.
Večina probiotikov je pokazala za polovico manjši učinek na E. coli od antibiotikov.
Najoptimalnejši probiotični sev, Lactobacillus plantarum PCS 26 (PCS 26), smo nato
uporabili v pilotski, dvojno slepi, randomizirani, s placebom kontrolirani, prospektivni
raziskavi, v kateri smo preverjali njegovo učinkovitost pri zdravljenju in preprečevanju OS
pri otrocih. Raziskava je potekala l.2016 na Otroškem odd. Splošne bolnišnice Celje.
Vključili smo 30 otrok z OS, ki so med zdravljenjem in nato še pol leta prejemali
probiotk/placebo. Otroci, ki so ob antibiotiku prejemali probiotik, so potrebovali 1,5 dan
krajši čas antibiotičnega zdravljenja in 2 dni manj hospitalizacije. Manj otrok s
probiotikom je imelo ponovitev OS. Potrebne bodo študije na večjem, bolj homogenem
vzorcu otrok, za potrditev rezultatov te pilotske študije. Ključne besede: probiotiki, okuţbe sečil, antibiotiĉna zašĉita, otroci, uropatogena E. coli (UPEC), Lactobacillus plantarum. Objavljeno v DKUM: 24.05.2023; Ogledov: 63; Prenosov: 8
Celotno besedilo (4,04 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Kakovost življenja otrok in mladostnikov z atopijskim dermatitisomJulija Puhan, 2023, diplomsko delo Opis: Atopijski dermatitis je pogosta, nenalezljiva, kronična vnetna kožna bolezen, ki se v večini primerov začne v otroštvu in lahko vztraja tudi v odraslosti. Bolezen povezujemo s suho, srbečo in z razdražljivo kožo, zanjo so značilna obdobja izboljšanj ter poslabšanj. Namen zaključnega dela je raziskati in predstaviti kakovost življenja otrok in mladostnikov z atopijskim dermatitisom.
Metode: Za izdelavo zaključnega dela smo izvedli sistematični pregled znanstvene in strokovne literature z izbranega področja. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. S pomočjo iskalnega niza smo v podatkovnih bazah PubMed, Cinahl, Medline in Cochrane Library poiskali ustrezne članke ter jih vključili v zaključno delo.
Rezultati: Za končno analizo smo izbrali enajst ustreznih člankov, ki smo jih podrobneje analizirali. Na osnovi izbranih raziskav smo ugotovili, da je kakovost življenja otrok in mladostnikov z atopijskim dermatitisom okrnjena. Bolezen je za bolnika predvsem psihično zelo obremenjujoča, saj povzroča duševne težave, kot so tesnoba, depresija, družbena izolacija in stigmatizacija. Bolniki se soočajo z motnjami spanja, omejeno telesno aktivnostjo in s splošnim nezadovoljstvom. Pogosto bolezen vpliva tudi na socialne stike in družinsko življenje ter povzroča finančno obremenitev za bolnika.
Razprava in zaključek: Za izboljšanje kakovosti življenja je pomembno, da se oboleli izogibajo sprožilnim dejavnikom bolezni in upoštevajo ustrezno preventivo za izboljšanje stanja. Ključno je tudi, da je širša javnost seznanjena z boleznijo in njenimi simptomi. Prav tako je izjemnega pomena, da zdravstveni delavci z izobraževanjem in s psihično podporo pomagajo pacientom izboljšati kakovost življenja. Ključne besede: atopijski dermatitis, kakovost življenja, otroci, mladostniki Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 101; Prenosov: 23
Celotno besedilo (1018,77 KB) |
5. Grožnje pri uporabi kibernetskega prostora v starostni skupini od 13 do 15 let : magistrsko deloMaruša Ravnjak, 2023, magistrsko delo Opis: Informacijsko-komunikacijske tehnologije se razvijajo vedno hitreje. Za moderno družbo prinašajo koristi, hkrati pa rast vpliva na nove in vedno bolj tehnološko dovršene kibernetske grožnje. Te grožnje pa so pripomogle, da je kibernetska varnost že dlje časa pomemben del nacionalne varnosti vseh držav. Še vedno pa vidimo problem pri mlajših članih naše družbe – otrocih.
V magistrskem delu smo opisali kibernetske grožnje, ki so relevantne za našo starostno skupino. To so zlonamerne aplikacije, škodljiva programska oprema, socialni inženiring, vsiljena elektronska pošta, izguba in kraja mobilne naprave, povezave kratkega dosega, Wi-Fi omrežje, kraja identitete, spletne goljufije in spletno nasilje.
V raziskavi, ki je bila aktivna v januarju in februarju 2023, je sodelovalo 210 otrok od 13 do 15 let. Ugotavljamo, da se anketirani delno zavedajo, da morajo za zaščito na različnih mestih uporabljati različna gesla, ki so močna, in da otroci vedo, na koga se lahko obrnejo, ko postanejo žrtev kibernetske grožnje. Prav tako vedo, kako se morajo preventivno zaščititi pred kibernetskimi grožnjami.
S pomočjo predhodnega pregleda literature smo izbrane grožnje v kibernetskem prostoru kategorizirali v šest skupin in nato sestavili seznam prosto dostopnih virov, ki so lahko v pomoč otrokom, ko se srečajo s potencialno grožnjo. Na koncu smo še ustvarili infografike, na katerih je predstavljena posamezna grožnja, kako ob njej ukrepati in na koga se lahko otroci obrnejo ob uresničitvi grožnje. Ključne besede: kibernetski prostor, kibernetska varnost, kibernetske grožnje, otroci, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 15.05.2023; Ogledov: 95; Prenosov: 32
Celotno besedilo (2,66 MB) |
6. Izzivi vzgojiteljev predšolskih otrok ob stiku z multikulturalizmom : diplomsko deloTjaša Simonič, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom Izzivi vzgojiteljev predšolskih otrok ob stiku z multikulturalizmom v vrtcu je sestavljena iz dveh sklopov. V prvem sklopu smo tematiko obravnavali iz teoretičnega vidika. Pojme smo nadgrajevali od najširšega k specifičnim. V drugem, empiričnem sklopu smo izvedli anketo, s katero smo želeli ugotoviti, s kakšnimi izzivi se pri svojem delu v vzgojno-izobraževalnih ustanovah srečujejo vzgojitelji predšolskih otrok.
Namen naše naloge je bil raziskati, ali se vzgojitelji predšolskih otrok v slovenskih vrtcih srečujejo z izzivi na področju multikulturalizma. Obravnavana naloga je relevantna in aktualna z dveh vidikov. Prvič, ker analizira področje multikulturalizma, ki je skozi leta vse bolj aktualno. In drugič, ker je nerazumevanje multikulturalizma zelo pogosto lahko vzrok za neučinkovitost in neuspešnost vzgojiteljev ter vzgojno-varstvenih zavodov. Lastne izkušnje in učinek zatiskanja oči pred izzivi se v neformalnem okolju zaznavajo in obravnavajo bolj kritično, kot si bi želeli priznati na formalni ravni vodstva zavodov. Ključne besede: multikulturalizem, vzgojitelji predšolskih otrok, izzivi, kultura, otroci Objavljeno v DKUM: 12.05.2023; Ogledov: 120; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,10 MB) |
7. |
8. Prisotnost IKT v predšolskem obdobju in vpliv na socialni razvoj otrok : diplomsko deloJakob Rosenstein, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Prisotnost IKT v predšolskem obdobju in vpliv na socialni razvoj otrok sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo povzeli dosedanja dognanja iz ustrezne strokovne literature glede digitalne tehnologije, njene vloge v sodobnem življenju otroka, značilnosti in posebnosti socialnega razvoja predšolskih otrok ter vpliva digitalne tehnologije na tega. Pri vsem tem pa je bila predstavljena tudi vloga staršev in vzgojiteljev. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o uporabi digitalne tehnologije v predšolskem obdobju in njenem vplivu na otroka, v kateri so sodelovali starši predšolskih otrok. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Po koncu anketiranja smo podatke obdelali s statističnim programom SPSS in rezultate interpretirali. Ugotovili smo, da uporaba digitalne tehnologije v predšolskem obdobju ne pušča vidnih negativnih posledic v socialnem razvoju, je pa v vsakdanu otroka uporaba digitalne tehnologije precej pogosto prisotna. Ključne besede: IKT, digitalna tehnologija, socialni razvoj, otroci, predšolsko obdobje Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 102; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,97 MB) |
9. Pridobivanje znanja predšolskih otrok na področju tehnike in tehnologije skozi projektno nalogo z naslovom hotel za žuželke : diplomsko deloAna Pader, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz empiričnega in praktičnega dela. V empiričnem delu so predstavljene analize in ugotovitve raziskave, v kateri se je ugotavlja vrsta delovnih orodij in delovnega gradiva, ki jih otroci uporabljajo pri tehničnih dejavnostih. Ugotavljalo se je tudi, ali se vzgojiteljem zdi pomembno, da se otroci že v predšolskem obdobju seznanijo z uporabo orodij, obenem pa nas je zanimalo, ali vzgojitelji poznajo strategijo dela projektne naloge in se te pri delu v vrtcu tudi poslužujejo. Ugotovili smo, da se vzgojiteljem seznanitev z uporabo orodij pri predšolskih otrocih zdi pomembna. Prav tako vzgojitelji poznajo projektno nalogo, a jo le redko uporabljajo za pridobivanje znanja na področju tehnike in tehnologije. Ravno to nas je spodbudilo, da smo v drugem, praktičnem delu, projektno nalogo v vrtcu tudi izvedli in s tem pokazali, da je uporaba orodij primerna že v predšolskem obdobju. Dognali smo tudi, da otroci ob tem neizmerno uživajo, saj so se skozi projekt seznanili z obdelovalnimi orodji in z načini rokovanja z njimi, prav tako so se naučili poskrbeti za varnost pri delu in slediti fazam projekta. Ta projekt nas je spodbudil k temu, da se bomo takšnih strategij dela v bodoče posluževali v večji meri in upamo, da naš primer k slednjemu spodbudi tudi ostale vzgojitelje. Ključne besede: tehnične dejavnosti, projektna naloga, delovno orodje, predšolski otroci, vrtec Objavljeno v DKUM: 24.02.2023; Ogledov: 166; Prenosov: 35
Celotno besedilo (9,72 MB) |
10. Mejniki gibalnega razvoja v povezavi s koordinacijo : diplomsko deloAnja Zelenik, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Mejniki gibalnega razvoja v povezavi s koordinacijo je bil ugotoviti, kdaj so otroci dosegali mejnike gibalnega razvoja in kakšna je povezava med doseganjem mejnikov gibalnega razvoja ter razvitostjo koordinacije. Osredotočili smo se na šest ključnih mejnikov gibalnega razvoja. Izvedli smo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 21 otrok, starih 54–61 mesecev, in njihovi starši. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo. Podatke smo zbirali s pomočjo kvantitativne tehnike. V skladu s cilji smo s pomočjo ankete ugotovili, pri kateri starosti so otroci dosegali mejnike gibalnega razvoja, s pomočjo sedmih motoričnih testov pa ugotovili, kako imajo otroci razvito koordinacijo. Ugotovili smo, da so mejniki gibalnega razvoja in razvitost koordinacije v neznatni pozitivni povezanosti ali v šibki negativni povezanosti. Ključne besede: gibalni razvoj, mejniki gibalnega razvoja, koordinacija, predšolski otroci, motorični testi Objavljeno v DKUM: 24.02.2023; Ogledov: 235; Prenosov: 44
Celotno besedilo (1,14 MB) |