| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 769
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nadzor staršev in zaščita otrok v svetu spletnih nevarnosti : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Lucija Medvešek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo staršev pri zaščiti otrok v digitalnem okolju in nevarnostih, ki se lahko pojavijo na spletu ter spodbujanju varne rabe digitalnih medijev. Sodobna tehnologija je postala nepogrešljiv del vsakdanjega življenja, kar prinaša tako priložnosti kot tudi tveganja, zlasti za otroke in mladostnike. Med ključnimi izzivi so izpostavljenost neprimernim vsebinam, spletno nasilje, kraja identitete in prekomerna uporaba digitalnih naprav. Raziskava poudarja pomen digitalne pismenosti staršev, njihovih vzgojnih pristopov ter pomen rabe zaščitnih orodij, kot so aplikacije za starševski nadzor. Poseben poudarek je namenjen pomembnosti odprte komunikacije med starši in otroki ter postavljanju jasnih pravil glede rabe digitalnih medijev. Rezultati potrjujejo, da so starši, ki postavljajo jasna pravila in pri uporabi tehnologij z otroki aktivno sodelujejo, bolj uspešni pri zmanjševanju tveganj, povezanih z digitalnim svetom. Prav tako je raziskava izpostavila potrebo po dodatnem ozaveščanju in izobraževanju staršev o spletnih nevarnostih ter strategijah za njihovo preprečevanje. Zaključek diplomskega dela vključuje predloge za izboljšanje praks na področju zaščite otrok v digitalnem okolju, vključno s krepitvijo digitalne pismenosti staršev, ozaveščanjem o spletnih tveganjih in spodbujanjem sodelovanja med družinami, šolami in širšo skupnostjo. Glavni cilj naloge je prispevati k boljšemu razumevanju, kako lahko starši s svojim znanjem, vključenostjo in zgledom otrokom pomagajo varno raziskovati digitalni svet, hkrati pa razvijati odgovornost, kritično mišljenje in kreativnost pri uporabi tehnologij.
Ključne besede: digitalno okolje, spletne nevarnosti, otroci, nadzor staršev, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 24.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (833,20 KB)

2.
Prometna varnost otrok na prehodih za pešce
Nastja Janžič, 2025, diplomsko delo

Opis: Prometna varnost otrok na prehodih za pešce je pereča tema, saj so otroci kot tudi ostali pešci pogosto ranljivi člen v prometu. Otroci se na prehodih za pešce srečujejo s številnimi tveganji, saj niso dovolj osveščeni oziroma obveščeni o pravilih in nevarnostih v prometu. Diplomsko delo obravnava vedenje in predvsem varnost osnovnošolskih otrok. Osredotočili smo se na osnovnošolske otroke, ki prečkajo nesemaforiziran prehod za pešce. Najprej smo se spoznali s pravilniki in zakoni o tem, kakšni so kriteriji za načrtovanje prehoda za pešce, kako so urejene in opremljene površine okoli šol, kakšna bi naj bila razsvetljava na prehodih za pešce, veliko pozornost pa smo namenili psihičnemu razvoju otroka med 6. in 14. letom. Obravnavani so bili prehodi za pešce v Mestni občini Maribor, ki so nameščeni v okolici osnovnih šol. S pomočjo videoposnetkov smo lažje opazovali dejansko stanje na cestah in prehodih ter analizirali otroke kot pešce ter voznike. Na koncu smo rezultate med seboj primerjali in jih analizirali. Z analizo smo ugotovili, kaj bi bilo potrebno v določenih primerih dodati ali spremeniti in mogoče s tem stanje tudi izboljšati.
Ključne besede: promet, otroci, prehod za pešce, varnost v prometu
Objavljeno v DKUM: 20.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

3.
Izzivi pri uvajanju otroka priseljenca v vrtec : diplomsko delo
Kaja Kotnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izzivi pri uvajanju otroka priseljenca v vrtec sestavljata dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo strnili mnenja in poglede različnih strokovnjakov o otrocih priseljencih in izzivih, s katerimi se lahko srečamo v času uvajanja v vrtec. Poglobili smo se v izzive, ki jih v času uvajanja v vrtec doživljajo starši in vzgojitelji ter kako potekata komunikacija in sodelovanje med strokovnimi delavci in starši. V empiričnem delu smo preučevali izzive, s katerimi se soočajo vzgojitelji, starši in otroci v obdobju uvajanja v vrtec, pri čemer smo posebno pozornost namenili otrokom priseljencem. Osredotočili smo se na to, kako različne skupine premagujejo te izzive. Podatke smo pridobili s strukturiranimi intervjuji, nato pa smo odgovore razdelili na dve skupini: odgovore vzgojiteljev in odgovore staršev. Primerjali smo posamezne odgovore znotraj teh skupin ter jih na koncu analizirali tudi med seboj. Ugotovili smo, da obe skupini prepoznavata pomen postopnega prilagajanja otroka na novo okolje. Pri tem se tako starši kot vzgojitelji pogosto srečujejo z jezikovnimi ovirami in drugimi izzivi, vendar si prizadevajo za spoštovanje otrokovih kulturnih posebnosti, prilagajanje učnega okolja ter uporabo tehnologije za učinkovito komunikacijo.
Ključne besede: uvajanje v vrtec, otroci priseljenci, izzivi vzgojiteljev, izzivi staršev
Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (976,66 KB)

4.
Razvoj humorja pri predšolskih otrocih : magistrsko delo
Maša Kokot, 2024, magistrsko delo

Opis: Humor je eden temeljih vidikov človeške izkušnje in tako pomemben del posameznikovega in družbenega življenja tako odraslih kot otrok. Zaradi norčave narave so se njegovemu raziskovanju dolgo izogibali, prisotnost humorja v vzgoji in izobraževanju pa še danes velja za nekaj neresnega. Otroci v predšolskem obdobju so skupina, ki prevzema humorne prvine tako najmlajših otrok kot tudi odraslih in je s tem del humornega sveta obeh strani. Namen magistrske naloge je bil podrobneje raziskati razvoj humorja te skupine otrok ter ugotoviti, kaj so prednosti in slabosti vpeljevanja humorja v vzgojo in izobraževanje in ali je mogoče s humorjem slednje izboljšati. S pregledom slovenske in tuje literature v teoretičnem ter izvajanjem aktivnosti in izpolnjevanjem opazovalnih listov v praktičnem delu bomo skušali to dokaj neraziskano temo podrobneje opredeliti in s tem prispevati k idejam za izboljšanje kakovosti učno- vzgojnega procesa tako v vrtcih kot morebiti tudi šolah.
Ključne besede: humor, razvoj, predšolska doba, otroci, vzgoja
Objavljeno v DKUM: 04.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (952,24 KB)

5.
Sprememba v pojavnosti in karakteristikah okužbe s Helicobacter pylori pri otrocih in mladostnikih v severovzhodni Sloveniji
Sara Klemenčič, Saša Klezin, 2024, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Čeprav okužba s Helicobacter pylori (H. pylori) ostaja ena najpogostejših kroničnih bakterijskih okužb na svetu, njena prevalenca upada, še posebej v Zahodnem svetu. Odpornost proti antibiotikom je eden izmed glavnih razlogov za neuspešnost zdravljenja. V svetovnem merilu se je izkazalo, da je stopnja eradikacije okužbe s H. pylori nizka, prevalenca odpornosti na antibiotike pa narašča. Ker za severovzhodni del Slovenije še ni zbranih podatkov o dinamiki okužbe s H. pylori, smo se odločili retrospektivno raziskati značilnosti omenjene okužbe pri otrocih in mladostnikih v tem delu Slovenije med letoma 2012 in 2021.
Ključne besede: Helicobacter pylori, otroci, diagnostične metode, eradikacija, značilnosti okužbe, odpornost na antibiotike
Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Kvaliteta življenja otrok z redkimi boleznimi ledvic in njihovo zdravljenje : raziskovalna naloga
Nina Trstenjak, Nastja Zupanc, 2024, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Redke ledvične bolezni so raznolika skupina bolezenskih stanj, za katere je značilen kroničen, napredujoč in večkrat tudi degenerativen potek. Zahtevajo posebno zdravstveno obravnavo z dolgotrajnimi diagnostičnimi postopki in neredko doživljenjsko zdravljenje. Pomemben aspekt pri obravnavi teh bolnikov predstavlja tudi kvaliteta njihovega življenja, na kar vplivajo zgodnje diagnosticiranje, multidisciplinaren pristop k obravnavi, optimalno zdravljenje in spremljanje. V raziskavi smo želeli ugotoviti, kakšna je kakovost življenja otrok z redkimi ledvičnimi boleznimi in kako njihovo bolezensko stanje vpliva na njihov vsakdanjik. Dodatno smo želeli pridobiti podatke o njihovem zdravljenju in spremljanju. Rezultati raziskave bodo služili nadaljnjim ukrepom čim bolj optimalnega zdravljenja in izboljšanja parametrov kvalitete življenja ter s tem njihovi čimbolj optimalni obravnavi.
Ključne besede: redke bolezni ledvic, PedsQL, kvaliteta življenja, funkcioniranje, otroci
Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
Komunikacija z otroki z motnjo avtističnega spektra
Ulla Krajnc, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Komunikacija z otroki z avtizmom je ključnega pomena za njihov razvoj, vključevanje v okolje in kakovost življenja. Kljub težavam njihovega izražanja in razumevanja obstajajo številne verbalne in neverbalne intervencije, ki lahko učinkovito izboljšajo interakcijo in omogočijo boljše razumevanje njihovih potreb. Komunikacija z njimi zahteva prilagoditev intervencij glede njihove specifičnosti in invalidnosti. Metode: Izvedli smo pregled, analizo in sintezo literature v angleškem jeziku brez časovnih omejitev. Znanstveno literaturo smo iskali v CINAHL Ultimate (EBSCOhost), PsychARTICLES (EBSCOhost), PubMed, ScienceDirect in dodatno v Google Scholar. Članke, ki so ustrezali našim kriterijem in omejitvam, smo vključili v podrobno analizo ter jih razvrstili po nivojih glede na hierarhijo dokazov. Podatke smo prikazali s pomočjo evalvacijske in sintezne tabele. Rezultati: V končno raziskavo smo vključili 11 raziskav. Ugotovili smo, da se z verbalnimi in neverbalnimi komunikacijskimi intervencijami spontana komunikacija otrok z avtizmom izboljša, povedo več (novih) besed, besede so bolj razumljive, poveča se socialno-komunikacijsko vedenje, poveča se čas, preživet v igri, namenjeni razvoju, vzpostavijo se boljši odnosi s starši, zmanjša se problematično vedenje. Razprava in zaključek: Za najbolj učinkovite verbalne intervencije so se izkazale jasnost in enostavnost komunikacije, ponavljanje besed, prilagoditev hitrosti govora, uporaba konkretnih izrazov. Pri neverbalnih intervencijah smo izpostavili slike, simbole, očesni stik, govorico telesa. Rezultati kažejo, da kombinacija verbalnih in neverbalnih intervencij ter individualni pristop omogočata boljšo vključitev otrok z avtizmom v komunikacijske interakcije.
Ključne besede: Medosebni odnosi, terapevtske intervencije, otroci in mladostniki, avtizem
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

8.
Priprava otroka na timpanostomijo
Monja Jenuš, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Vnetje srednjega ušesa je pogost razlog za obisk zdravnika pri otrocih, pogosto zahteva antibiotike. Timpanostomija, kirurški poseg za odvajanje tekočine iz srednjega ušesa, je običajna pri ponavljajočih se vnetjih. Priprava na operacijo vključuje psihološko in fizično pripravo otroka ter aktivno sodelovanje staršev, kar prispeva k uspešnejšemu izidu posega. Metode: V zaključnem delu smo pregledali in analizirali literaturo. Iskanje literature je potekalo v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, ScienceDirect in CINAHL Ultimate, kjer smo iskali s pomočjo iskalnega niza. Pridobljene podatke smo prefiltrirali s pomočjo izključitvenih in vključitvenih kriterijev. Celoten pregled smo predstavili v PRISMA diagramu. Vključene članke smo prikazali v evalvacijski tabeli. Pomembne podatke iz literature smo povzeli v tematski analizi. Rezultati: Končni rezultat zajema 9 ustreznih identificiranih virov, kjer se predvsem posvečajo psihični pripravi in manj fizični. Zaslediti je bilo tudi, da je medicinska sestra izvzeta iz priprave otroka na timpanostomijo in posledično zelo malo sodeluje pred, med in po izvedeni timpanostomiji. Glavno temo tematske analize »Priprava otroka na timpanostomijo« smo razdelili na tri teme sekundarnega nivoja ter na teme primarnega nivoja, ki smo jih poimenovali: »Psihična priprava otroka«, »Fizična/telesna priprava otroka«, »Zdravstveno vzgojno delo pred OP«, »Izguba sluha« in »Zdravstveno vzgojno delo po OP«. Razprava in zaključek: Priprava otroka na timpanostomijo vključuje psihološko in telesno pripravo ter zdravstveno vzgojno delo za starše. Raziskave kažejo na premalo vključevanja medicinskih sester, kar negativno vpliva na oskrbo otrok. Povečanje njihove vloge in izboljšanje komunikacije med zdravstvenimi delavci, starši in otroki bi zmanjšalo stres ter izboljšalo rezultate operacije.
Ključne besede: operativni poseg, otroci, timpanalna cevka
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (741,00 KB)

9.
Zgodnja uvedba visoko alergenih živil pri otrocih
Laura Feher, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Zgodnja uvedba alergenih živil pomembno prispeva k zmanjšanju tveganja za razvoj alergij na hrano. Namen diplomskega dela je bil preučiti zgodnjo uvedbo visoko alergenih živil pri otrocih. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela in metodo analize, kompilacije in sinteze. Pregled literature smo iskali v naslednjih podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed in Cochrane Library. Za sistematično razvrščanje relevantnih informacij iz literature je bila uporabljena metoda vsebinske analize. Izbiro ustreznih člankov smo ponazorili s PRISMA diagramom. Rezultati: Od 121 dobljenih člankov je vključeno osem člankov. Najpomembnejše ugotovitve so pokazale, da zgodnja uvedba enega ali več živil, ki vsebuje alergen (med 4. in 6. mesecem do 12. meseca starosti), zmanjša tveganje za alergijo. Več raziskav potrjuje, da redno uživanje alergenih živil v zgodnjem obdobju vodi v dolgoročno toleranco na alergene. Razprava in zaključek: Zgodnje uvajanje visoko alergenih živil pri otrocih med 4. in 12. mesecem starosti se je izkazalo kot učinkovita strategija za zmanjšanje tveganja za razvoj alergij na hrano. Raziskave so pokazale, da zgodnja izpostavljenost alergenim živilom, kot so kravje mleko, jajca in arašidi, zmanjša verjetnost za razvoj alergij v kasnejšem življenju. Ta pristop predstavlja pomemben premik od prejšnjih smernic, ki so priporočale izogibanje alergenim živilom v zgodnjem otroštvu, vendar bi bilo potrebno še več raziskav na tem področju.
Ključne besede: visoko alergena živila, alergija na hrano, otroci
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1019,69 KB)

10.
Gibalna aktivnost predšolskih otrok in njihovih staršev v mestnem okolju : diplomsko delo
Andrej Farazin, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen pomen gibalne/športne aktivnosti v predšolskem obdobju, pri čemer je sprva predstavljen gibalni razvoj otroka, faze in dejavniki razvoja. Zanimal nas je vpliv družine na gibalne aktivnosti otrok ter sama gibalna dejavnost staršev. Predstavljene so tudi smernice s priporočili za gibalno aktivnost otrok in odraslost. Preučevali smo povezanost časa, ki ga otroci preživijo za zasloni s gibalnimi dejavnostmi. Diplomsko delo je raziskovalnega tipa. V raziskavi smo preverili tri zastavljene hipoteze, raziskavo pa smo izvedli s pomočjo anonimnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši predšolskih otrok (3-6 let). Ugotovitve raziskave so prikazane v grafih, ki jih spremljajo razlage. Ugotavljali smo, da so predšolski otroci redno gibalno aktivni na prostem, večina jih ni vključenih v organizirano vadbo, tisti ki pa so, pa obiskujejo predvsem splošno telovadbo. Otroci v povprečju dosegajo priporočeno količino dnevnih gibalnih aktivnosti. Starši so v prostem času po večini vključeni tako v zmerno, predvsem pa visoko intenzivne gibalne dejavnosti, pri čemer pa se na našem vzorcu ne potrdi povezanost med pogostostjo gibalnih/športnih aktivnosti staršev in otrok. Ugotavljamo, da se starši pri otrocih večinoma držijo smernic glede zaslonskega časa, hkrati pa se ne potrdi povezanost zaslonskega časa in gibalno aktivnostjo otrok. Na podlagi rezultatov smo vse tri hipoteze zavrnili.
Ključne besede: gibalni razvoj, predšolski otroci, gibalna/športna aktivnost, družina, čas za zasloni, mestno okolje
Objavljeno v DKUM: 08.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (785,76 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici