SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRIMERJAVA HRVAŠKEGA IN SLOVENSKEGA OSNOVNOŠOLSKEGA SISTEMA
Ana Nađ, 2015, diplomsko delo

Opis: Osnovno šolstvo predstavlja prvo stopnjo izobraževanja vsega prebivalstva. V diplomskem delu smo se osredotočili na osnovnošolska sistema Slovenije in Hrvaške. Obe državi imata del skupne zgodovine, bili sta vključeni v Avstro-Ogrsko monarhijo, nato pa tudi v Kraljevino SHS oziroma Jugoslavijo. Kljub temu smo našli v šolskih sistemih mnogo razlik. Da bi lahko pojasnili stanje v šolstvu danes in zakaj prihaja do razlik med sistemoma, smo najprej preučili zgodovino šolstva. Na območju obeh omenjenih držav smo predstavili zametke šolstva in njegov razvoj vse do njune osamosvojitve. Nato smo na podlagi danes veljavnih zakonov predstavili današnja šolska sistema. Ugotavljamo, da je zelo pomembno, kam je orientiran razvoj šolskega sistema. Za Slovenijo lahko rečemo, da stremi k vzhodnoevropskim trendom razvoja šolstva in zagotavljanju ciljev evropske izobraževalne politike. Hrvaška si za to prav tako prizadeva, vendar je zaznamovana s vplivom Katoliške cerkve. Prav razmejenost cerkve in šolstva je tudi ena od pomembnih razlik v šolskih sistemih. Seveda pa je tudi na vpliv Katoliške cerkve potrebno pogledati kronološko, saj ima veliko zaslug za razvoj šolstva v obeh državah prav Katoliška cerkev.
Ključne besede: Ključne besede: Razvoj šolstva, Katoliška cerkev, protestantizem, osnovnošolski sistem, Avstro-Ogrska, Kraljevina SHS, Jugoslavija, Slovenija, Hrvaška.
Objavljeno: 02.06.2015; Ogledov: 647; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (539,21 KB)

2.
Komparativna analiza osnovnošolskega sistema Slovenije, Hrvaške in Črne gore
Nikolina Horvat, 2017, magistrsko delo

Opis: Slovenija, Hrvaška in Črna gora so države, ki so bile do razpada v začetku 90. let prejšnjega stoletja del Socialistične federativne republike Jugoslavije. Danes so samostojne in neodvisne države z lastnim političnim sistemom in pravnim redom. V magistrskem delu sem primerjala sistemske rešitve, ki so jih te države po osamosvojitvi razvile na področju ureditve osnovnega šolstva. Razumevanje današnje situacije je tesno povezano z razumevanjem zgodovinskega ozadja, zato sem najprej preučila, kakšen je bil osnovnošolski sistem teh držav pred 1. svetovno vojno, ko so bile razlike med njimi največje, in potem v obdobju med obema vojnama, ko je življenje v stari Jugoslaviji prineslo tudi poenotenje šolske zakonodaje. Nadaljevala sem s prikazom temeljnih skupnih značilnosti jugoslovanskega šolskega sistema v obdobju socialistične družbene ureditve po 2. svetovni vojni do razpada države. Posebno pozornost sem namenila političnemu ozadju in kontekstu razpada države. V osrednjem delu raziskave sem primerjala tiste sistemske rešitve v šolstvu, ki se bistveno razlikujejo od rešitev v bivši državi. Zaključujem s sklepom, da je vsak vzgojno-izobraževalni sistem v vseh treh državah na svoj način poseben ter da vse države glede na svoje zmožnosti poskušajo izboljšati svoj vzgojno-izobraževalni sistem, zlasti osnovnošolski. Pri tem moram omeniti, da je črnogorski osnovnošolski sistem zelo podoben slovenskemu, ker slednji pravzaprav predstavlja vzor črnogorskemu osnovnošolskemu sistemu.
Ključne besede: osnovnošolski sistem, zgodovinsko ozadje, primerjava, sistemske rešitve v šolstvu
Objavljeno: 11.01.2018; Ogledov: 203; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.01 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici