| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv SAP IBP na organizacijo dela v okolju serijske proizvodnje
Igor Stojić, 2021, magistrsko delo

Opis: Skozi teoretična izhodišča smo spoznali usmeritve in izzive s področja managementa oskrbovalnih verig, skupine in konkretne kazalnike preko katerih lahko organizacije merijo svojo uspešnost in učinkovitost na tem področju, ter ključne faktorje tveganj, ki lahko organizacijam povzročajo negativne posledice prav tako v oskrbovalnih verigah katerih del so. V teoretičnem delu smo se pri pregledu literature in virov usmerili v načine obvladovanja teh tveganj in splošno boljšega upravljanja oskrbovalnih verig, ki predvidevajo implementacijo in uporabo informacijskih rešitev, saj je bil naš namen s to raziskovalno nalogo managementu opazovane organizacije, ki se za tak način izboljšanja tudi trenutno odloča, ponuditi dodatno uporabno vrednost v podporo tej odločitvi. Za oskrbovalno verigo v katero je opazovana organizacija vpletena, smo na primeru konkretnega prodajnega progama ugotavljali ključne izzive s katerimi se pri današnjem načinu poslovanja sooča, nato pa za le-te iskali učinkovite načine obvladovanja, z uporabo informacijske rešitve SAP IBP. Ključni rezultati te raziskovalne naloge so podani konkretni predlogi reorganizacije procesa realizacije proizvoda, ki jih prepoznavamo kot potrebne za doseganje predvidenih učinkov z izpostavljenimi funkcionalnostmi SAP IBP. Definirali smo tudi kazalnike, s katerimi lahko organizacija meri učinkovitost in uspešnost izvajanja procesov, zanje pa smo v raziskovalni nalogi izračunavali vrednosti na podlagi dejanske pretekle realizacije in jih primerjali z izračunanimi vrednostmi simuliranega poslovanju z uporabo SAP IBP ter tako te učinke oz. potencialne koristi tudi ovrednotili.
Ključne besede: SAP IBP, oskrbovalne verige, integracija procesov
Objavljeno: 12.11.2021; Ogledov: 39; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

2.
Vloga logističnega managementa v izvajanju turističnih storitev
Lana Žabčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava dve področji, turizem in logistiko, za katera menimo, da sta neločljivo povezani. Natančneje, zanima nas, kakšno vlogo ima logistični management kot funkcija in logistika ter management oskrbovalnih verig kot vedi pri učinkovitem izvajanju turističnih storitev v različnih turističnih segmentih. V kritičnem pregledu literature predstavimo te segmente, možne vloge logistike, nabave in ostalih deležnikov oskrbovalnih verig ter omenimo trajnostna načela v turizmu, pri katerih lahko doseganje omogoča tudi logistični management. Nadaljujemo z analizo treh primerov (vinjet) in v diskusiji predstavimo konceptualni integrativni model izvajanja storitev v turizmu, ki upošteva vlogo logistike in zahteve trajnosti. V zaključku odgovorimo na raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: turizem, logistika, oskrbovalne verige, storitev, management
Objavljeno: 28.10.2021; Ogledov: 65; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (729,73 KB)

3.
Nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19
Tjaša Vuk, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt temelji na ugotavljanju vplivov na nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19 s poudarkom na oskrbovalnih verigah in javnih naročilih. V teoretičnem delu opredelimo osnovne značilnosti nabavnega poslovanja, managementa oskrbnih verig in javnih naročil. V empiričnem delu pa prikažemo dejstva, primere in povzetke raziskav o vplivu pandemije na omenjena področja. Zaradi hitrega širjenja virusa in sprejetih ukrepov za zajezitev le-tega so bila podjetja prisiljena izboljšati nabavno poslovanje. S pomočjo digitalizacije so pridobila večji vpogled v poslovanje, spremenila načine plačevanja dobaviteljem s pomočjo rešitev v oblaku ter se lažje soočala z logističnimi težavami dobaviteljev. Zaradi zaprtja proizvodnih obratov na Kitajskem so se podjetja soočala s krčenjem mednarodnih trgovinskih tokov. Kljub temu pa so podjetja vlagala v odpornost dobavne verige in se usmerila k lokalnim dobaviteljem. Težave pa so spremljale tude vlade, ki so z javnimi naročili poskušale zagotoviti zaščitno opremo v zadostni količini in primerni kakovosti. Srečevale so se s »povratnim protekcionizmom«, ponarejenimi izdelki, zvišanjem cen itd. Pri tem ni bila izjema niti Slovenija. Zato so prilagodile postopke javnega naročanja, se povezale z zasebnim sektorjem, centralizirale nabavno poslovanje in se preusmerile na e-javno naročanje.
Ključne besede: nabavno poslovanje, pandemija, oskrbovalne verige, javno naročanje, ponudba, povpraševanje.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 460; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Tehnologija veriženja blokov v dobavnih verigah
Jure Lovrec, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo začenjamo s teoretičnim pregledom sodobnega koncepta 4. industrijske revolucije in digitalne transformacije. Digitalna transformacija prinaša spremembe za podjetja v oskrbovalnih verigah na praktično vseh področjih, v največji meri pa za razvoj, proizvodnjo in logistični management z nabavo. V nadaljevanju teoretičnega pregleda se osredotočimo na management oskrbovalnih verig. Pojasnimo, zakaj je pomemben, kako podjetja nastopajo na trgu dandanes in kako elementi 4. industrijske revolucije vplivajo na sodoben management oskrbovalnih verig. Izpostavimo priložnosti in izzive s področja informacijskih tehnologij, izmenjave znanj in poglobljenih sodelovanj med entitetami oskrbovalnih verig ter uvedemo tehnologijo veriženja blokov. Veriženje blokov predstavlja naslednjo generacijo IT-rešitev, ki celovito in celostno izboljšujejo sodelovanje med deležniki oskrbovalnih verig. Aplikativni del magistrske naloge začenjamo s preučevanjem delovanja veriženja blokov, nadaljujemo s predstavitvijo komercialnih rešitev in priložnosti ter izzivov pri implementaciji veriženja blokov, s poudarkom na oskrbovalnih verigah. Predstavimo možnosti uporabe veriženja blokov v oskrbovalnih verigah in analiziramo obstoječe primere. Zaključujemo z diskusijo in lastnimi napovedi glede uporabe veriženja blokov v managementu oskrbovalnih verig.
Ključne besede: industrijska revolucija, digitalna transformacija, digitalizacija, veriženje blokov, management, oskrbovalne verige
Objavljeno: 10.01.2020; Ogledov: 640; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

5.
Pomen stalnega izboljševanja kakovosti v analitiki oskrbovalne verige
Miha Kovač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Stalne izboljšave v analitiki oskrbovalne verige naj bojo del vsakdanjika. V današnjem svetu, kjer so spremembe prisotne vsak dan, je prava strategija za izboljšave in povečanje kakovosti pot k uspehu. Namen diplomske naloge je prikazati na primeru, kako z malimi izboljšavami procesov prispevamo k stalnemu izboljševanju organizacije. Preučevana problematika prikazuje kako se s pomočjo strategije »six-sigma« uspešno lotimo izboljševanja procesov in pripomoremo k trajnostnemu razvoju. Preučevano podjetje se vsakodnevno srečuje s tovrstno problematiko, zato je ključ do uspeha pravilna strategija in podpora vseh funkcij. Predstavljen začetni proces je otežil delo osebe, ki je zadolžena za oskrbo stranke. Do težave je prišlo ob nenadnem povečanju tovrstnega spremljanja podatkov. Rešitev mu predstavlja orodje za učinkovito spremljanje stanja podatkov, hkrati pa je proces popisan in standardiziran. Analitika v oskrbovalni verigi je pomembna vez med vodstvom in drugimi oddelki v oskrbovalni verigi, hkrati pa naj bo tudi podpora za izboljšave in povečanje kakovosti.
Ključne besede: - Strategija »six-sigma« - Izboljševanje kakovosti procesov - Kontroling oskrbovalne verige
Objavljeno: 02.06.2017; Ogledov: 702; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (931,46 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Dejavniki uspešnosti oskrbovalne verige v poslovnem sistemu Zara
Ida Alukič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Management oskrbovalne verige in dejavniki uspešnosti oskrbovalne verige so v literaturi in poslovni praksi še vedno slabo poznani, hkrati pa je njihov vpliv na uspešnost oskrbovalne verige slabo raziskan. Dandanes poznavanje ključnih dejavnikov uspešnosti oskrbovalne verige in predvsem njihov uspešen management, predstavlja eno izmed najpomembnejših orodij za doseganje konkurenčne prednosti podjetja v okviru njegovega delovanja v oskrbovalnih verigah. Diplomska naloga obravnava podjetje Zara, katerega cilj je ohraniti konkurenčno prednost in dobiček. V nalogi so opredeljeni pojem oskrbovalna veriga, njeni cilji in dejavniki oskrbovalne verige v poslovnem sistemu Zara, podrobno je predstavljeno podjetje in oskrbovalna veriga podjetja Zara ter njeni dejavniki oskrbovalne verige. Osrednji prispevek diplomskega dela je identifikacija ter opredelitev vloge in pomena posameznih ključnih dejavnikov uspešnosti oskrbovalne verige na delovanje oskrbovalne verige poslovnega sistema Zara. Na koncu so podane tudi rešitve oziroma predlogi, ki bi lahko imeli vpliv k boljšemu poslovanju podjetja ter možnost uporabe spoznanj v širši poslovni praksi.
Ključne besede: logistika, oskrbovalna veriga, uspešnost, dejavniki oskrbovalne verige, podjetje, Zara.
Objavljeno: 21.11.2016; Ogledov: 1517; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (934,98 KB)

7.
Integracija ERP in MES sistema
Simon Oman, 2015, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava integracijo poslovnega informacijskega sistema (ERP) in sistema za upravljanje proizvodnje (MES). Podatki v ERP nastajajo kot posledica poslovnih dogodkov in so relativno majhni po obsegu in redki v primerjavi z obsegom in frekvenco podatkov v MES. Zadnje je treba zajemati in obdelovati v realnem času, medtem ko obdelava poslovnih podatkov prenese večurne zakasnitve. Raziskava je osredotočena na konkreten informacijski sistem v poslovnem okolju avtomobilske industrije. Razvit je bil programski vmesnik za dvosmerno povezavo med poslovnim informacijskim sistemom Microsoft Dynamics NAV in sistemom za upravljanje proizvodnje Hydra. Programski vmesnik smo razvili z razvojnim okoljem C/SIDE (client/server integrated development environment). Vmesnik omogoča, da podatke ERP, kot so naročila, odpoklici, prodajni nalog in delovni nalog, v standardiziranem formatu dokumenta IDoc (intermediate document) prenesemo v delovni nalog posameznega stroja, ki ga nadzira MES. Prenos iz ERP v MES lahko sproži operater ali pa programirani časovni mehanizem. S tem je minimiran čas za implementacijo kakršnekoli spremembe delovnih nalogov na strojih (npr. povečanje količine izdelave ali najhitrejša mogoča ustavitev). Tok podatkov iz smeri MES v ERP se prav tako lahko sproži na zahtevo operaterja ali pa jo krmili časovni mehanizem. Tudi v tem primeru je uporabljen standardizirani format sporočila IDoc. V sistem ERP se prenesejo vsi relevantni podatki o dogodkih na strojih, kot so izdelana količina na posameznem delovnem nalogu, časi začetka in konca operacij in spremembe stanj strojev (delovanje, zastoj, okvara). Razvita je bila tudi aplikacija, ki te podatke prenese v sistem poslovnega obveščanja (BI, business intelligence). Za vrednotenje implementirane integracije je bil uporabljen model VRM (value reference model), ki smo ga prilagodili in prenesli v sistem poslovnega obveščanja. Model VRM definira merljive kazalnike učinkovitosti v več dimenzijah. Prilagojeni model VRM v konkretnem poslovnem okolju uporablja dimenzije: pretok, stroški in sredstva. Meritve eksperimenta, ki se nanašajo na 6-mesečno uporabo razvitega vmesnika za dvosmerno povezavo sistemov ERP in MES, so pokazale izboljšave v procesu naročanja in procesu načrtovanja. Doseženi so bili naslednji prihranki: v dimenziji pretok 48 %, v dimenziji stroški 25 % in v dimenziji sredstva 29 %. Razviti mehanizem dvostranske izmenjave podatkov je učinkovit, doseženi prihranki pa v rangu napovedi. Predstavljeni predlog omogoča nadaljnje raziskave s področja integracij med sistemi ERP in sistemi MES vzdolž celote oskrbovalne verige.
Ključne besede: Integracija, Poslovni informacijski sistem, Sistem za upravljanje proizvodnje, Menedžment oskrbovalne verige, Poslovna inteligenca
Objavljeno: 04.05.2016; Ogledov: 3610; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (7,61 MB)

8.
9.
UVEDBA E-POSLOVANJA ZA MALE TRGOVCE
Božidar Bajsič, 2013, diplomsko delo

Opis: V Republiki Srbiji (RS) je po informaciji z Gospodarske zbornice - Privredne komore Srbije v trgovskem sektorju okoli 15 velikih trgovcev (Delhaize, Ideja, Mercator, Discommerce, Metro, Univerexport, dm – drogerie markt, Lilly, AD Podunavlje, Merkur, Tehnomanija, Veropolus,..) ter več kot 50.000 manjših trgovskih organizacij z eno do deset trgovin, ki so v večini organizirane kot manjša podjetja (Samostalne Trgovačke Radnje – STR). V RS živi 8 milijonov prebivalcev, od tega v glavnem mestu Beogradu 2,3 milijona. Zaradi tega se velika proizvodna in distribucijska podjetja, ki nudijo blago za široko potrošnjo, spopadajo s stroškovno neugodnim procesi pri pridobivanju povpraševanj in naročil od kupcev, pa tudi z visokimi stroški pri sami distribuciji blaga. Zato različna podjetja uporabljajo različne prakse, kako na klasičen način kar najučinkoviteje in z minimalnimi stroški pridobiti naročila kupcev. V diplomski nalogi smo raziskali možnosti uvedbe enotne internetne portalne rešitve, preko katere bi manjši kupci sami sporočali naročila, prevzemali odgovore ali dobavnice in posredovali informacije o vračilih blaga. Pri tem smo uporabili storitve Poslovnega omrežja Panteon.net® in B2B »web-shop« Panteon.biz® podjetja Panteon Group®. Diplomska naloga zajema analizo poslovanja štirih podjetij: VODA, MLEKO, KRUH in TISK in njihovih poslovnih procesov z njihovimi številnimi malimi kupci – malimi lokalnimi trgovinami. Skupni problem teh podjetij je v razdrobljenosti in množici malih kupcev ter povezanih stroškov za zbiranje naročil po klasični poti s trgovskimi potniki. V nadaljevanju je izvedena analiza možnih izboljšav in rešitev na osnovi spletnih tehnologij, kjer je predlagana in razdelana rešitev s spletnim portalom. Mali kupci preko tega lahko sami vnašajo naročila in dobivajo potrditve naročil oz. dobavnic. To bistveno izboljša njihovo kontrolo nad dobavo in odzivnostjo dobavitelja. Pri dobavitelju zmanjšuje stroške trgovskih potnikov, ki zaradi tega male kupce redkeje obiskujejo.
Ključne besede: Oskrbovalne verige, Elektronsko naročanje, Elektronsko poslovanje, Upravljanje zalog, Web portali, Web-Shop, B2B - Business to business, rip - Računalniška izmenjava podatkov, Elektronska poslovna omrežja, Standardi elektronskih dokumentov GS1
Objavljeno: 13.05.2013; Ogledov: 1360; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici