| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 50
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Opis in primerjava orodij za projektno vodenje v raznolikih projektih : diplomsko delo
Filip Pasarič, 2022, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj diplomske naloge je identificirati in predstaviti orodja, s pomočjo katerih imamo več možnosti za uspešno reševanje problemov načrtovanja projekta. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo raziskali razvoj projektnega vodenja skozi čas in najpomembnejše lastnosti uspešnega projektnega vodenja. V praktičnem delu bomo priljubljena orodja preizkusili ter predstavili njihove glavne prednosti in slabosti. Orodja bomo izbrali na podlagi kriterijev, ki vplivajo na uspešno reševanje problemov v sklopu načrtovanja in vodenja projektov. Orodja bomo nato primerjali in jih razvrstili glede na uporabnost.
Ključne besede: projektno vodenje, orodja za projektno vodenje, proces projektnega vodenja, podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 283; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

2.
Pregled in primerjava orodij za vodenje razvojnega cikla informacijskih rešitev : diplomsko delo
Irem Ismail, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je namenjeno pregledu ter primerjavi orodij za vodenje razvojnega cikla informacijskih rešitev. V njem predstavimo zgodovino orodij ter upravljanje življenjskega cikla razvoja informacijskih rešitev, glavne karakteristike orodij za vodenje razvojnega cikla rešitev ter predstavitev vsakega orodja posebej z vsemi lastnostmi, prednosti ter pomanjkljivosti. Platforme tudi primerjamo z namenom ugotoviti katere so glavne razlike med orodji ter njihove podobnosti. S pomočjo ankete smo ugotovili katera orodja so najbolj razširjena med udeleženci.
Ključne besede: orodja za vodenje, informacijske rešitve, cikel, Git, repozitorij, SDLC
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 269; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (4,94 MB)

3.
Vloga vodstva pri zagotavljanju varnosti živil
Janja Robida, 2019, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Okužbe in zastrupitve, povzročene z živili, označujemo z izrazom alimentarne toksikoinfekcije. So pomembni vzrok obolevnosti in umrljivosti ljudi po vsem svetu. Predstavljajo finančno breme za podjetja in domove upokojencev, zato je naš namen predstaviti pogled in vlogo vodilnega vodstva na zagotavljanje varnosti živil. Metodologija: Uporabili smo kvantitativno metodo raziskovanja (anketna vprašalnika) in kvalitativno metodo (delno strukturirani intervju). V raziskavi so sodelovali vodilni v podjetjih in domovih upokojencev. Rezultati: Ugotovili smo, da vodilni v živilskem podjetju in domovih upokojencev vidijo zagotavljanje varnosti živil kot pomembno poslovno prioriteto (59 % podjetij in 41 % domov upokojencev se ni strinjalo s trditvijo, da varnost živil ni poslovna prioriteta) in vizijo podjetja oz. zavoda (23 % podjetij in 16 % domov upokojencev ima varnost živil opredeljeno v viziji podjetja oz. organizacije). Poleg vseh identificiranih prednosti in ovir pri zagotavljanju varnosti živil si želijo tudi večjo podporo države (60 % podjetij in 58 % domov upokojencev je mnenja, da bi veljavna slovenska zakonodaja na področju varnosti živil morala biti bolj prijazna oz. bolj prilagodljiva do podjetij oz. zavodov). Ugotovili smo tudi, da vodilni v podjetjih v primerjavi z vodilnimi v domovih upokojencev dajejo statistično pomembno prednost kakovosti izdelkov (p = 0,024). Diskusija in zaključek: Zagotavljanje varnosti živil je pomembna poslovna obveza, ki lahko poveže različne poglede na poslovanje podjetja oz. zavoda na vseh ravneh izvajanja delovnih procesov. S takšnim povezovanjem in mišljenjem zagotovimo varne in kakovostne izdelke ter zagotovimo večjo varnost potrošnikov, predvsem rizičnih skupin, kamor se uvrščajo starostniki.
Ključne besede: zdravstvena ustreznost živil, vodilno vodstvo, vodenje, managerska orodja, management varnosti živil, izobraževanje.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 795; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

4.
Razvoj projektne kontrolne plošče z uporabo spletnih tehnologij
Simon Drev, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo problematiko projektnega vodenja skozi faze razvoja in izdelave proizvoda na primeru orodjarstva. Obravnavamo problematiko dostopa do informacij o projektu v heterogenem informacijskem okolju. Za rešitev proučevanega problema predlagamo izgradnjo kontrolne plošče projekta za pregled informacij o projektu, ki se nahajajo v več informacijskih sistemih. Predlagamo modularno zgradbo programske rešitve kontrolne plošče. Predlagamo tudi arhitekturo programske rešitve in metodologijo izgradnje programske rešitve projektne kontrolne plošče. Za realizacijo projektne kontrolne plošče smo uporabili sodobne spletne tehnologije tako na odjemalski strani kot na strani aplikacijskega strežnika. V projektno kontrolno ploščo smo vgradili tudi tehnologije za skupinsko delo, kot so tematski pogovor in dodeljevanje in spremljanje nalog. Tehnologije za skupinsko delo imajo v tem primeru vlogo razširiti krog projektne skupine na vse relevantne deležnike brez tveganja za večje izgube časa za dolgotrajne in pogosto neproduktivne projektne sestanke. Na koncu opišemo prototip projektne kontrolne plošče in opišemo njen način delovanja.
Ključne besede: Projektno vodenje, Razvoj in izdelava orodja v orodjarstvu, Načrtovanje in razvoj računalniških aplikacij, Spletne tehnologije, Storitveno naravnana arhitektura (SOA)
Objavljeno v DKUM: 02.04.2019; Ogledov: 883; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

5.
6.
ANALIZA ORODIJ ZA PODPORO K PROJEKTNEMU DELU
Klemen Zajec, 2013, diplomsko delo

Opis: Problem, ki ga obravnavamo v diplomskem delu, je, da so posamezna orodja za projektno vodenje preprosto prevelik strošek za podjetja. Zato smo primerjali različna orodja za projektno vodenje in izbrali tisto, ki se v svoji funkcionalnosti najbolj približa vodilnemu na tem področju; Mircosoft Projectu. Izpostavili smo najpomembnejše kriterije Microsoft Projecta in preko njih našli podobna orodja. Po izdelavi pilotnega projekta smo izbrana orodja primerjali med sabo in preučili njihove prednosti in slabosti. Kot rešitev smo izbrali eno izmed orodij, ki je po našem mnenju najboljši približek Microsoft Projecta. S preizkušanjem in analiziranjem smo opazili trende, s katerimi se bodo orodja za projektno vodenje še bolj približala projektnim skupinam.
Ključne besede: Projekt, Projektno vodenje, Orodja za podporo projektnemu vodenju, Kriteriji izbire orodij
Objavljeno v DKUM: 20.09.2013; Ogledov: 1191; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (5,17 MB)

7.
SLOVENSKI MANAGERJI IN VODENJE PODJETJA V ČASU GOSPODARSKE KRIZE
Katja Mikolič, 2013, magistrsko delo

Opis: Naslov magistrske naloge: »Slovenski managerji in vodenje podjetja v času gospodarske krize« V času gospodarske krize ni lahko biti vodja oz. manager podjetja, saj sodobna podjetniška praksa izkazuje zelo slaba stanja. Stanja kot so: upadanje prodaje, manjša kupna moč, krčenje proizvodnje in/ali storitev, slaba plačilna disciplina, odpuščanje delavcev, slabšanje ugleda podjetja, šibkejša vlaganja v investicije, vstopi mnogih novih konkurenčnih podjetij na naš trg itd. Kljub temu pa bi naj managerjem našteto predstavljalo določen izziv. Vsako takšno gospodarsko stanje je potrebno jemato dovolj resno, da se podjetje ohrani zdravo in se s tem vzdržujejo delovna mesta in ostala pozitiva. Logična posledica bo – narejen velik korak pred konkurenco. Ob pogojih izredno dinamičnega spreminjanja okolja in samega procesa poslovanja, je v ospredju vloga in sposobnost managerja, ki je odločilnega pomena. Manager je tisti, ki mora delovati tako, da podjetje usmerja časovno in prostorsko odprto. Preprosto je potrebno slediti smernicam, ki nam jih narekuje zunanje okolje podjetja in prav tako potrebam v podjetju samem. V nasprotnem primeru nas povozi čas. Velik del, predvsem pa odgovoren del, nosijo managerji. Ti vsekakor niso odgovorni zgolj za dobiček podjetja, opisani izzivi od njih zahtevajo veliko vodstvenih znanj, izkušenj, spretnosti, pozitvnih lastnosti, značilnosti in uporabo managerskih orodij, ki so jim v oporo za lažje premagovanje krize. Naloge, ki jih upravljajo vodje v podjetju, so vse od zaznavanja tržnih trendov, načrtovanja, organiziranja, usmerjanja, kontrole oz. nadziranja, prevzema odgovornosti… Vse z namenom, da se dosežejo ali celo presežejo zastavljeni cilji podjetja. Upravljajo tako s človeškimi kot materialnimi viri v samem podjetju in neizpodbitno dejstvo je, da nova realnost zahteva bistveno nov pogled na svet in vodenje podjetja. Hitre spremembe se ne dajo upravljati s starimi načini vodenja in z rutinerskimi pristopi, zato delo managerja postaja vse bolj zahtevno, predvsem pa nehvaležno. Zakaj nehvaležno? Zato, ker je težko zadovoljiti vse interese udeležencev v podjetju. A tudi temu navkljub, se je potrebno začeti zavedati pomembnosti, da je ravnanje managerjev bistveno, kajti zaposleni oz. podrejeni sledijo nadrejenim. Managerji jim morajo predstavljati dober vzgled, saj bodo zaposleni ravnali v smeri posnemanja managerja. Ambicije in interesi managerjev bi se morale v tem turbolentnem času izražati v ustrezni promociji podjetja ter izdelkov in/ali storitev v njegovem okolju. Pa ne le v smislu oglaševanja, marveč, skozi vodstvo in zaposlene, ki s svojim delovanjem, ustvarja pozitivno sliko oz. podobo podjetja, katero si s tem utrjuje ugled pri zunanjih deležnikih podjetja. Sodobni manager je torej tisti, ki mora slediti uvajanju in izvajanju sprememb. Uspešnost podjetja rezultira delo managerja in vseh zaposlenih, zato bi naj sodobni manager imel čim več vodstvenih lastnosti, značilnosti, znanj in naj bi uporabljal orodja managerja, ki so ključ do uspešnega poslovanja, boljših rezultatov in lažje obvladovanje krize v podjetju. Magistrsko delo je razdeljeno na tri dele in sicer: uvodni del, teoretični in empirični del. Uvodni del zajema opredelitev področja in opis problema, namen in cilje raziskave, temeljne hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predvidene metode raziskovanja. Drugi teoretični del zajema štiri poglavja. Prvo poglavje teoretičnega dela opredeljuje krizo v podjetju, razloge za njen razvoj, njene faze in posledice, dobre in slabe strani krize, vrste kriz ter zadnja točka poglavja, kjer se bom navezovala na napake managerja kot ključni notranji vzrok za nastanek krize v podjetju. V tretjem poglavju teoretičnega dela, se bom osredotočila na perečo gospodarsko krizo, na njen nastanek in njene posledice ter značilnosti. Nadalje kakšen vpliv ima gospodarska kriza na mikro nivoju – njen odraz v podjetjih, kjer se kaže v upadu prodaje in prihodkov. V zadnji točki tega poglavja bom govorila o nujnosti ukr
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: slovenski managerji, podjetje, vodenje podjetja, gospodarska kriza, obvladovanje krize, managerska znanja, managerske lastnosti, managerske značilnosti, managerska orodja.
Objavljeno v DKUM: 22.08.2013; Ogledov: 3002; Prenosov: 385
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

8.
POLITIKA AMERIŠKE CENTRALNE BANKE FED V ČASU KRIZE OD LETA 2007
Žiga Balič, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljena ameriška centralna banka FED, njena organizacijska struktura in organi, orodja za izvajanje monetarne politike, vodenje monetarne politike ter njen odziv na finančno krizo od leta 2007 naprej. FED je centralna banka največjega gospodarstva na svetu – ZDA. Njegova organizacijska struktura in proces sprejemanja/izvajanja odločitev sta unikatni. Posledic izvajanja monetarne politike ne čutijo le ZDA, ampak le-te vplivajo na globalno gospodarstvo. Na primeru pretekle finančne krize od leta 2007 do danes je praktično prikazano njeno delovanje, izvajanje monetarne politike in sprejeti ukrepi. Brez tako obširne akcije, kot je bila izvedena, si današnjega finančnega sveta ne moremo predstavljati. Razumevanje njenega delovanja je zaradi globalnega vpliva izredno pomembno za boljšo predstavo o dogajanju na ekonomskem področju.
Ključne besede: FED, Federal Reserves System, monetarna politika, finančna kriza, centralna banka, orodja monetarne politike, vodenje monetarne politike
Objavljeno v DKUM: 10.06.2013; Ogledov: 1445; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

9.
VLOGA OKOLJSKEGA RAČUNOVODSTVA PRI VZPOSTAVITVI UČINKOVITEGA KONTROLING SISTEMA
Tjaša Nerat, 2012, diplomsko delo

Opis: Zaradi nenehnih okoljskih vplivov na okolje podjetja morajo ta v svoje delovanje umestiti orodja z okoljskimi temami. En izmed načinov je vzpostavitev sistema okoljskega računovodstva, ki je nadgradnja tradicionalnega računovodstva. Informacije okoljskega računovodstva pri IFAC delijo na fizične vrednosti in denarne vrednosti. Omenjajo še, da se vrednosti medsebojno navezujejo. Denarne vrednosti v bistvu v veliki meri predstavljajo okoljske stroške podjetja. Med sistemom okoljskega računovodstva in sistemom okoljskega kontrolinga obstajajo povezave. Okoljsko računovodstvo služi okoljskemu kontrolingu kot eden izmed instrumentov, hkrati pa tudi kot baza podatkov za vzpostavitev okoljskega kontrolinga. Okoljski kontroling izhaja iz tradicionalnega kontrolinga, kar pomeni, da je funkcija okoljskega kontrolinga planiranje, krmiljenje in kontroliranje. Nekatera orodja okoljskega kontrolinga, ki se nanašajo na področje računovodstva in se uporabljajo v podjetjih, so: sistem zgodnjega pojasnjevanja, okoljski uravnoteženi sistem kazalnikov, okoljske bilance in okoljske revizije. Koristi uporabe okoljskega kontrolinga delimo na tržne priložnosti, zagotavljanje eksistence, znižanje stroškov (v veliki meri s pomočjo okoljskega stroškovnega računovodstva) in motiviranje zaposlenih.
Ključne besede: denarne vrednosti, fizične vrednosti, IFAC, kontroling, okoljska bilanca, okoljska revizija, okoljski kontroling, okoljski stroški, okoljski uravnotežen sistem kazalnikov, okoljsko računovodstvo, okoljsko stroškovno računovodstvo, orodja okoljskega kontrolinga, sistem zgodnjega pojasnjevanja, trajnost, trajnostni razvoj, trajnostno vodenje podjetij, varovanje okolja, zeleni kontroling
Objavljeno v DKUM: 29.11.2012; Ogledov: 1966; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (599,87 KB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici