| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 304
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjava organizacijske kulture občin Puconci, Zabok in Čićevac
David Bohar, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava organizacijsko kulturo v občinskih upravah, ki predstavlja enega izmed ključnih dejavnikov uspešnosti delovanja te veje javne uprave. Organizacijska kultura se kaže skozi vrednote, norme in vedenjske vzorce zaposlenih ter vpliva na vodenje, odločanje, komunikacijo in sodelovanje. V kontekstu občinskih uprav ima še poseben pomen, saj neposredno vpliva na kakovost izvajanja storitev za občane ter na zaupanje lokalne skupnosti v delovanje javnih institucij. V teoretičnem delu so predstavljeni različni koncepti in modeli organizacijske kulture ter njihova vloga v javni upravi. Analizirane so značilnosti organizacijske kulture v občinskih upravah, s poudarkom na dejavnikih, kot so vloga zaposlenih, pomen vodstvenih struktur, procesi odločanja ter sodelovanje pri izvajanju nalog. Teoretična izhodišča kažejo, da lahko ustrezna kultura spodbuja pozitivno delovno okolje, motivira zaposlene in krepi pripadnost, medtem ko neustrezna kultura zavira razvoj, zmanjšuje učinkovitost in povzroča nezadovoljstvo. Empirični del raziskave temelji na anketnem vprašalniku med zaposlenimi v občinskih upravah, s katerim je bilo proučeno, kako dojemajo različne vidike organizacijske kulture. Rezultati so pokazali, da zaposleni prepoznavajo pomen jasne in odprte komunikacije, konstruktivnega sodelovanja ter vključevanja v procese odločanja. Ob tem so bile izpostavljene tudi slabosti, kot so: hierarhična togost, omejene možnosti vplivanja na ključne odločitve in pomanjkanje razvojno usmerjenih praks. Analiza je razkrila razlike v dojemanju glede na delovno mesto, izkušnje in vlogo v organizaciji, kar potrjuje, da organizacijska kultura ni enotna, temveč jo zaposleni zaznavajo različno. Sklepi raziskave potrjujejo, da je organizacijska kultura eden najpomembnejših elementov učinkovitega delovanja občinskih uprav. Njena krepitev na področjih sodelovanja, vključevanja zaposlenih in spodbujanja odprte komunikacije lahko pomembno prispeva k večjemu zadovoljstvu zaposlenih ter k večji uspešnosti izvajanja nalog v javnem interesu. Ugotovitve hkrati nakazujejo, da je prihodnji razvoj občinskih uprav tesno povezan z oblikovanjem fleksibilnejše, inovativne in k izboljšavam usmerjene organizacijske kulture, ki bo kos sodobnim družbenim in upravnim izzivom.
Keywords: Organizacijska kultura, občinska uprava, zaposleni v občinski upravi, delovno okolje, odločanje v organizaciji, razvoj javne uprave
Published in DKUM: 07.11.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (2,59 MB)

2.
Organizacijska kultura - potrebe organizacij in pričakovanja mladih odraslih
Tina Kos, 2025, master's thesis

Abstract: Organizacijska kultura igra ključno vlogo pri oblikovanju delovne dinamike, zadovoljstva zaposlenih in dolgoročne uspešnosti podjetij. S prihodom generacij Y in Z se pojavljajo nova pričakovanja glede fleksibilnosti dela, vodenja, vrednot podjetja ter osebnega in kariernega razvoja. Mladi odrasli cenijo socialno pravičnost, vključenost, raznolikost, individualnost in samoizražanje, pri čemer manj sledijo tradicionalnim konvencijam. Razumevanje teh pričakovanj je ključno za privabljanje in zadrževanje talentov. Raziskava je preučevala dojemanje organizacijske kulture s strani mladih zaposlenih, njihove prioritete ter razkorak med pričakovanji in realnostjo. Uporabljene so bile kvantitativne in kvalitativne metode, vključno z anketami in poglobljenimi intervjuji. Analiza je pokazala, da mladi delovno kulturo pogosto dojemajo kot uravnoteženo, z elementi hibridnih organizacij, ki združujejo hierarhične strukture in fleksibilne prakse. Najbolj cenijo fleksibilnost dela, delo na daljavo, transparentno komunikacijo, inovativnost, vključevanje in enakopravnost, medtem ko vrednote podjetja igrajo manjšo vlogo pri praktičnih odločitvah o zaposlitvi. Pomembni dejavniki zadovoljstva in motivacije so ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, duševno zdravje, karierni razvoj, stalno učenje ter kakovostni medosebni odnosi. Rezultati kažejo, da organizacijska kultura pomembno vpliva na pripadnost, smiselnost dela in zavzetost zaposlenih. Priporočila za podjetja vključujejo spodbujanje fleksibilnih oblik dela, empatičnega vodenja, transparentne komunikacije in vključujočega ter inovativnega okolja. Sodobna kultura mora biti dinamična, prilagojena tehnološkim spremembam, globalizaciji in raznolikosti delovne sile, kar povečuje angažiranost, produktivnost in dolgoročno zvestobo zaposlenih.
Keywords: Organizacijska kultura, mladi odrasli, generacija Y in Z, zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost zaposlenih, karierni razvoj, delovno okolje, vrednote podjetja
Published in DKUM: 06.11.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (3,05 MB)

3.
Organizacijska kultura v malih podjetjih
Manja Ančevski, 2025, master's thesis

Abstract: Organizacijska kultura je eden ključnih dejavnikov, ki pomembno vpliva na uspešnost podjetja, zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih ter dolgoročno stabilnost organizacije. Posebej izrazito se njen pomen kaže v malih podjetjih, kjer se zaradi manjšega števila zaposlenih oblikujejo intenzivnejši medosebni odnosi, vsak posameznik pa ima večji vpliv na kulturo podjetja. Mala podjetja se pogosto soočajo z omejenimi viri, kadrovsko fluktuacijo in izzivi pri oblikovanju spodbudnega delovnega okolja, kar lahko vodi v nestabilnost in zmanjšano produktivnost. V teh okoliščinah postane organizacijska kultura temeljni element, ki lahko bodisi prispeva k uspešnosti bodisi predstavlja oviro pri njenem razvoju. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni različni modeli organizacijske kulture in dejavniki, ki vplivajo na njen nastanek, oblikovanje in spreminjanje. Analizirani so tudi vplivi močne in šibke kulture ter posebnosti kulture v malih podjetjih v primerjavi z večjimi organizacijami. Poudarjena je vloga vodstva in zaposlenih pri oblikovanju skupnih vrednot, norm in vedenjskih vzorcev ter pomen skladnosti kulture s strateškimi cilji podjetja. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni v štirih slovenskih malih podjetjih, kjer je bil z anketnim vprašalnikom analiziran vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo, motivacijo, predanost, zavzetost, produktivnost in kakovost medosebnih odnosov. Rezultati kažejo, da močnejša in jasneje razvita organizacijska kultura pozitivno vpliva na motivacijo, zavzetost in predanost zaposlenih, hkrati pa prispeva k boljši kakovosti odnosov in večji učinkovitosti dela. Nasprotno pa šibka kultura pogosto vodi v nezadovoljstvo, pomanjkanje motivacije ter slabšo produktivnost. Na podlagi ugotovitev so oblikovani konkretni predlogi za izboljšanje organizacijske kulture v malih podjetjih, kot so krepitev komunikacije, spodbujanje sodelovanja, razvoj vodstvenih kompetenc ter ustvarjanje bolj spodbudnega delovnega okolja. Naloga tako ponuja praktične smernice, ki lahko malim podjetjem služijo kot podlaga za sistematično gradnjo in utrjevanje organizacijske kulture, kar prispeva k dolgoročni uspešnosti in stabilnosti poslovanja.
Keywords: organizacijska kultura, mala podjetja, zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost in predanost, motivacija, medosebni odnosi
Published in DKUM: 04.11.2025; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (2,07 MB)

4.
Prenos znanja v organizaciji x
Alen Malovčić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava prenos znanja v organizaciji x. Namen dela je bil preučiti obstoječe prakse, prepoznati izzive ter predlagati rešitve za izboljšanje prenosa znanja. Uporabljena je bila kvalitativna metoda zbiranja podatkov z intervjuji zaposlenih. Ugotovljeno je bilo, da znanje v organizaciji večinoma kroži neformalno, pri čemer so prisotne težave, kot so razpršenost informacij in nejasni postopki. Predlagana je bila rešitev v obliki digitalne baze znanja, izboljšanega mentorstva in organizacijskih ukrepov. Zaključek potrjuje, da lahko sistematičen pristop k prenosu znanja bistveno prispeva k uspešnosti podjetja.
Keywords: prenos znanja, organizacijska kultura, mentorstvo
Published in DKUM: 22.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (3,62 MB)

5.
Odnosi na delovnem mestu skozi prizmo medgeneracijskega sodelovanja in vpliva na organizacijsko kulturo
Vanja Kovačević, 2025, master's thesis

Abstract: Preučujemo vpliv medgeneracijskega sodelovanja na organizacijsko kulturo v sodobnem delovnem okolju. Raziskava je bila izvedena med predstavniki štirih generacij, ki prevladujejo na trgu dela (babyboom, X, Y in Z). Uporabili smo kombinacijo anketnega vprašalnika in poglobljenih intervjujev z različnimi generacijami. Rezultati so pokazali, da so medgeneracijski odnosi pretežno pozitivni, vendar pa mlajše generacije pogosteje zaznavajo stereotipe in komunikacijske ovire. Kot ključne dejavnike za krepitev kakovosti odnosov smo prepoznali mentorstvo, timsko sodelovanje ter odprto in transparentno komunikacijo. Analiza zbranih podatkov je potrdila, da posamezne generacije organizacijsko kulturo zaznavajo različno, kar vpliva na oblikovanje kolektivnih norm, vrednot in vedenjskih vzorcev. Ugotovitve poudarjajo, da generacijska raznolikost ob ustreznem upravljanju predstavlja strateško prednost, saj spodbuja prenos znanja, inovativnost in konkurenčno prednost. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave smo predstavili priporočila, namenjena tako organizacijam kot posameznikom, ki lahko prispevajo k spodbujanju medgeneracijskega sodelovanja ter krepitvi vključujoče in podporne organizacijske kulture.
Keywords: odnosi, medgeneracijsko sodelovanje, organizacijska kultura, generacija
Published in DKUM: 22.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (629,59 KB)

6.
KULTURA ORGANIZACIJE: KAKŠNO DELOVNO KULTURO POTREBUJE PRODAJA ZA SVOJE DELO?
Leon Pučko, 2025, master's thesis

Abstract: Organizacijska kultura je eden izmed ključnih dejavnikov uspešnosti sodobnih podjetij, saj vpliva na vedenje zaposlenih, njihovo motivacijo, zavzetost in načine doseganja poslovnih ciljev. Predstavlja skupek vrednot, prepričanj, norm in vedenjskih vzorcev, ki usmerjajo delovanje posameznikov in skupin znotraj organizacije. Magistrska naloga se osredotoča na raziskovanje organizacijske in delovne kulture v podjetju SG Automotive, s posebnim poudarkom na prodajnem oddelku. Temeljni namen je bil ugotoviti, katera kultura prevladuje v podjetju in v njegovem prodajnem oddelku, ter jo primerjati z želeno kulturo potencialnih iskalcev zaposlitve. S tem smo želeli preveriti, ali obstajajo razlike med obstoječo kulturo in pričakovanji bodočih zaposlenih, kar ima neposreden vpliv na privlačnost podjetja kot delodajalca ter na njegovo dolgoročno uspešnost. Teoretični del naloge prinaša pregled ključnih teoretičnih izhodišč o organizacijski kulturi, njenem razvoju, značilnostih in tipologijah. Poudarek je na modelu Competing Values Framework (CVF), ki omogoča razvrstitev kultur v štiri kvadrante: klan, adhokracija, hierarhija in trg. S tem modelom je mogoče prepoznati, katere vrednote so v ospredju in kako se izražajo v praksi. Empirični del raziskave je bil zasnovan na kombinaciji metod: izvedeni so bili intervjuji, analiza sekundarnih virov ter vprašalniki po CVF-modelu. Z njihovo pomočjo smo prepoznali značilnosti obstoječe kulture podjetja in prodajnega oddelka ter ugotavljali, kakšne so želje potencialnih iskalcev zaposlitve. Rezultati so pokazali, da v podjetju in v prodajnem oddelku prevladuje kultura tekmovanja, ki je usmerjena v učinkovitost, rezultate in konkurenčnost. Ta usmeritev je skladna s panogo, v kateri podjetje deluje, ter zagotavlja njegovo kratkoročno uspešnost. Vendar pa so potencialni iskalci zaposlitve izrazili večjo naklonjenost kulturi klana, ki poudarja sodelovanje, medosebne odnose, podporo in pripadnost. To pomeni, da obstaja razkorak med obstoječo in želeno kulturo, kar lahko vpliva na privlačnost podjetja pri zaposlovanju novih kadrov. Intervjuji so hkrati pokazali, da tudi zaposleni v prodaji, čeprav cenijo rezultatsko naravnanost, želijo več poudarka na mentorstvu, timskem delu in osebnem razvoju.
Keywords: organizacijska kultura, delovna kultura, Competing Values Framework (CVF), prodajni oddelek, podjetje SG Automotive.
Published in DKUM: 07.10.2025; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (1,67 MB)

7.
Pomen organizacijske kulture za zaposlene na kliničnem oddelku za kardiologijo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana
Marko Veselinović, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava vpliv organizacijske kulture na delovanje in učinkovitost zaposlenih na Kliničnem oddelku za kardiologijo v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana. Organizacijsko kulturo opredeljujejo vrednote, norme, prepričanja in običaji, ki pomembno vplivajo na ključne procese v organizaciji, vključno s timskim delom, vodenjem, odzivom na probleme ter uvajanjem novosti in sprememb. Zaposlene v organizaciji tako povezuje, jih motivira in spodbuja h kvalitetnemu opravljanju nalog, kar se odraža v uspešnosti organizacije ali podjetja. V zdravstvenih organizacijah je obvladovanje organizacijske kulture ključno za doseganje visoke kakovosti zdravstvenih storitev, večje varnosti pacientov in boljših delovnih rezultatov zaposlenih. Poleg ustreznega strokovnega znanja zaposlenih je izrednega pomena tudi njihovo počutje. Le zadovoljni zaposleni lahko delajo kakovostno in učinkovito. Teoretični del naloge zajema in preučuje pojem organizacije, organizacijske kulture, različne ravni in tipologije s katerimi se najpogosteje srečujemo, njen pomen v zdravstvenem sistemu ter namen, uporabljene metode, hipoteze in cilje naloge. V empiričnem delu naloge smo z raziskavo, ki je bila izvedena na Kliničnem oddelku za kardiologijo, želeli ugotoviti, kakšen pomen ima organizacijska kultura za zaposlene, ali vpliva na njihovo zadovoljstvo in učinkovitost ter ali je obstoječa organizacijska kultura na izbranem oddelku primerna? V raziskavi smo uporabili vprašalnik, ki sta ga razvila Cameron in Quinn. Temu vprašalniku smo dodali nekaj lasnih vprašanj, ki se nanašajo na področje zadovoljstva in učinkovitosti zaposlenih. Podrobneje smo opisali izbran oddelek in uporabljeno raziskovalno metodo ter na podlagi analize podatkov, ki smo jih pridobili z našo raziskavo predstavili naše ugotovitve in podali predloge za izboljšave. Raziskava je pokazala, da organizacijska kultura pomembno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, njihovo učinkovitost, kakovost medsebojnih odnosov ter krepi sodelovanje med zaposlenimi. Ugotovljeno je bilo, da zaposleni najbolj cenijo klansko kulturo, ki temelji na sodelovanju, povezanosti in podpori, medtem ko zaznavajo trenutno okolje kot izrazito hierarhično, kar povzroča neskladje med pričakovanji in realnostjo. Prav tako je bilo ugotovljeno, da so zaposleni nezadovoljni z delovnimi pogoji, še posebej z vidika plačila, stanja organizacijske kulture in možnosti napredovanja, vendar kljub temu izkazujejo visoko stopnjo strokovne motivacije, predanosti in učinkovitosti. Vodstvu kliničnega oddelka za kardiologijo predlagamo, da sistematično pristopi k postopni preobrazbi organizacijske kulture, in sicer v smeri večje fleksibilnosti, odprte komunikacije in vključujočega vodenja. Ključno je spodbujati razvoj klanske kulture, izboljšati osnovne delovne pogoje ter vzpostaviti mehanizme, ki bodo omogočali aktivno vlogo zaposlenih pri oblikovanju delovnega okolja. S tem se lahko dolgoročno izboljša ne le zadovoljstvo zaposlenih, temveč tudi kakovost obravnave pacientov.
Keywords: Organizacija, kultura, organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, učinkovitost zaposlenih.
Published in DKUM: 29.09.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (2,54 MB)

8.
Vpliv organizacijske kulture na motiviranje zaposlenih
Lara Klemenc, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali vpliv organizacijske kulture na motiviranje zaposlenih. Organizacijska kultura predstavlja skupek vrednot, norm in vedenjskih vzorcev, ki oblikujejo vedenje posameznikov v organizaciji ter vplivajo na njeno uspešnost. Motivacija pa je ključen dejavnik, ki spodbuja zaposlene k doseganju organizacijskih ciljev in vpliva na njihovo zavzetost, zadovoljstvo in učinkovitost. V teoretičnem delu smo predstavili različne definicije organizacijske kulture in njene tipologije, s posebnim poudarkom na modelu Camerona in Quinna (OCAI), ter izpostavili ključne dejavnike, ki vplivajo na motiviranje zaposlenih. Empirični del temelji na raziskavi v izbranem podjetju, kjer smo z anketiranjem zaposlenih preučili dojemanje organizacijske kulture, raven njihove motivacije in povezanost med obema vidikoma. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni prepoznavajo vpliv organizacijske kulture na svojo motivacijo, pri čemer kot najbolj spodbudne izpostavljajo elemente klanske in adhokratične kulture, ki poudarjata sodelovanje, ustvarjalnost in razvoj. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšanje kulture v podjetju, ki vključujejo večjo odprtost komunikacije, spodbujanje timskega dela ter ustvarjanje spodbudnega in vključujočega delovnega okolja. Magistrsko delo potrjuje, da je organizacijska kultura pomemben dejavnik pri oblikovanju motivacijskega okolja in lahko bistveno prispeva k večji uspešnosti organizacije.
Keywords: Organizacijska kultura, motivacija zaposlenih, delovno okolje, instrument OCAI, tipologija Camerona in Quinna.
Published in DKUM: 22.09.2025; Views: 0; Downloads: 31
.pdf Full text (2,38 MB)

9.
Tiho odhajanje in pripadnost zaposlenih v organizaciji x
Zala Jakl, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo pojav tihega odhajanja zaposlenih in njegovo povezanost z organizacijsko pripadnostjo. Tiho odhajanje opisuje stanje, v katerem zaposleni formalno ostajajo na delovnem mestu, vendar opustijo proaktivno vedenje, čustveno vključenost in dodatna prizadevanja. Ta pojav je vse pogostejši zaradi prizadevanj za ravnotežje med delom in življenjem, pomanjkanja motivacije, priznanja ter občutka izgorelosti. V teoretičnem delu smo najprej opredelili tiho odhajanje in ga ločili ter analizirali dejavnike, kot so slaba interna komunikacija, neustrezno vodenje in šibka organizacijska kultura. Obravnavali smo tudi posledice za organizacijo in posameznika ter predstavili strategije za prepoznavanje in preprečevanje pojava. V nadaljevanju smo se osredotočili na organizacijsko pripadnost in trikomponentni model po Meyerju in Allenu, ki vključuje čustveno (afektivno), nadaljevalno (kalkulativno) in normativno komponento. Med ključnimi dejavniki pripadnosti so izpostavljeni medosebni odnosi, delovno okolje, napredovanje in organizacijske vrednote. Empirični del je pokazal nizko izraženost tihega odhajanja v organizaciji X, kar kaže na visoko stopnjo angažiranosti in psihološke povezanosti z delodajalcem. Med dimenzijami organizacijske pripadnosti je bila posebej izpostavljena afektivna komponenta, ki se je izkazala kot ključni dejavnik pozitivne organizacijske klime. Zaposleni so v okviru dejavnikov pripadnosti največjo težo pripisali kakovostnim medosebnim odnosom, kar dodatno potrjuje pomen psihološke in socialne dimenzije delovnega okolja pri oblikovanju občutka pripadnosti in preprečevanju tihega odhajanja. Na podlagi ugotovitev smo podali priporočila za organizacijo X, katera naj nadalje krepi afektivno pripadnost zaposlenih s spodbujanjem občutka smisla za delo, skozi jasno komunikacijo, priznanje in sodelovanje. Normativno pripadnost je smiselno še dodatno razvijati z vrednotami, ki temeljijo na sodelovanju, pravičnosti in medsebojni podpori. Ker so zaposleni pripisali največji pomen kakovostnim medosebnim odnosom, je priporočljivo dodatno vlagati v timsko dinamiko, interno komunikacijo in vodenje, ki temelji na zaupanju. Nadalje naj se organizacija osredotoči na pravočasno prepoznavanje morebitnih znakov psihološkega umika zaposlenih in uporabi ukrepe za preprečevanje tihega odhajanja, kot so redni razgovori z zaposlenimi, podpora pri razvoju kariere ter prilagajanje organizacijske kulture potrebam različnih generacij.
Keywords: tiho odhajanje, organizacijska pripadnost, organizacijska kultura, motivacija zaposlenih, fluktuacija zaposlenih
Published in DKUM: 28.08.2025; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (3,37 MB)

10.
Vpliv digitalizacije na organizacijsko kulturo
Lea Klenovšek, 2025, master's thesis

Abstract: Digitalizacija danes predstavlja enega najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na konkurenčnost in dolgoročni uspeh sodobnih organizacij. Njena vloga presega zgolj uvajanje novih tehnologij – gre za celovit proces preoblikovanja organizacijskih struktur, poslovnih modelov, načinov dela in komunikacije. Digitalna preobrazba spreminja temeljna pravila delovanja organizacij, saj omogoča hitrejše odzivanje na spremembe v okolju, izboljšano izkušnjo strank, večjo operativno učinkovitost ter spodbuja razvoj inovacij. Teoretične ugotovitve in empirični podatki iz magistrske naloge potrjujejo, da digitalizacija ni izoliran tehnični proces, temveč mora biti tesno povezana z organizacijsko kulturo in vodstvom, če želi biti uspešna. Uspešna digitalna transformacija temelji na vzpostavitvi ravnotežja med tehnološkim napredkom, strateškim vodstvom in sposobnostjo organizacije, da kulturo dela prilagodi novim razmeram. Digitalne tehnologije same po sebi ne zagotavljajo uspeha, če jih ne spremlja sprememba v načinu razmišljanja, delovanja in sodelovanja znotraj organizacije. V tem kontekstu postaja organizacijska kultura ključni dejavnik, ki omogoča ali omejuje obseg digitalnih sprememb. Gre za kulturo, ki mora spodbujati odprtost za spremembe, fleksibilnost, pripravljenost na učenje, interdisciplinarno sodelovanje in uporabo digitalnih orodij pri vsakodnevnem delu. Ključno vlogo pri tem ima vodstvo organizacije, saj s svojo vizijo, komunikacijo, zgledom in odločitvami pomembno vpliva na oblikovanje in utrjevanje digitalne organizacijske kulture. Voditelji, ki razumejo pomen digitalizacije, znajo ustvariti okolje, v katerem se zaposleni počutijo vključene v procese sprememb, so motivirani za pridobivanje novih znanj ter prispevajo k razvoju digitalnih rešitev. Prav tako znajo upravljati z negotovostjo in izzivi, ki jih digitalizacija prinaša, ter vzpostaviti mehanizme za stalno spremljanje napredka in prilagajanje strategij. Razvoj digitalne organizacijske kulture mora torej potekati vzporedno z digitalizacijo. To pomeni, da je treba spodbujati kulturo, ki ceni agilnost, timsko delo, eksperimentiranje, hitre povratne informacije in proaktivno reševanje težav. Zaposleni morajo imeti možnost za stalno izpopolnjevanje svojih digitalnih kompetenc, hkrati pa mora organizacija razvijati sisteme in strukture, ki omogočajo hitro implementacijo tehnoloških rešitev in njihovo učinkovito uporabo. Na tej osnovi lahko sklepamo, da je digitalna organizacijska kultura strateški temelj uspešne digitalne preobrazbe. Oblikovanje takšne kulture zahteva celosten pristop, ki vključuje jasno vizijo, sistematično izobraževanje zaposlenih, prilagoditev poslovnih procesov, krepitev digitalnega vodstva in oblikovanje podpornega delovnega okolja, kjer je inovativnost zaželena in nagrajena. V prihodnosti bodo za uspeh organizacij ključni dejavniki zmožnost vključevanja naprednih tehnologij, kot so umetna inteligenca, avtomatizacija in oblačne rešitve, hkrati pa tudi vzpostavitev hibridnih delovnih modelov, ki združujejo prednosti fizične in digitalne prisotnosti. Najpomembnejši izziv prihodnosti pa ostaja ohranjanje človeškega vidika dela v vse bolj digitaliziranem okolju. V središču digitalne transformacije mora biti človek – zaposleni, ki s svojo kreativnostjo, prilagodljivostjo in znanjem omogoča resnične spremembe. Digitalna preobrazba torej ni več zgolj tehnični ali operativni izziv, temveč globoka strateška in kulturna sprememba, ki od organizacij zahteva novo razumevanje vloge zaposlenih, novih tehnologij in pomena organizacijske kulture za trajnostno rast in uspeh v digitalni dobi.
Keywords: digitalizacija, organizacijska kultura, digitalna organizacijska kultura, spremembe, vodstvo, zaposleni, prilagajanje, konkurenčnost
Published in DKUM: 28.08.2025; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (3,74 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica