| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 470
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Sistem nagrajevanja in delovna uspešnost zaposlenih v nepridobitnih organizacijah
Iztok Jerina, 2025, magistrsko delo

Opis: Uravnotežen sistem nagrajevanja je za vsako organizacijo nuja, če želi motivirati zaposlene, da so na svojih delovnih mestih uspešni. Iz tega razloga je dobro izdelan sistem nagrajevanja pomemben za organizacijo, kar smo lahko prebrali v literaturi, ki smo jo ob pripravi te študije pregledali. V naši študiji se osredotočamo na sistem nagrajevanja, ki ga sestavljajo notranje (intrinzične) in zunanje (ekstrinzične) nagrade. Skozi delo smo iskali odgovor na vprašanje, ali nagrade (notranje in zunanje) pomembno vplivajo na delovno uspešnost zaposlenih v nepridobitnih organizacijah. Podatke za analizo smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali mnenja zaposlenih o notranjih in zunanjih nagradah ter delovni uspešnosti v nepridobitnih organizacijah iz Podravja. Vprašalnik so sestavljale štiri trditve, ki so se nanašale na zunanje nagrade, šest trditev, ki so se nanašale na notranje nagrade in tri trditve, ki so se nanašale na delovno uspešnost zaposlenih. V študiji smo predstavili tudi demografske podatke (spol, starost, raven izobrazbe in delovne izkušnje), ki so nam služili kot kontrolne spremenljivke. Pred izvedbo glavne študije smo izvedli pilotno študijo, s katero smo preverili razumljivost vprašalnika. Za preverjanje zanesljivosti vprašalnika smo uporabili Cronbach alfo. Naš vzorec so sestavljali zaposleni iz nepridobitnih organizacij (pravnih oseb zasebnega prava) iz Podravja. Za metodo vzorčenja smo izbrali metodo snežne kepe. Za potrebe študije smo razdelili 113 vprašalnikov. Vrnjenih smo dobili 92 izpolnjenih, uporabnih vprašalnikov, kar predstavlja 81,42 odstotka in kaže na dober odziv zaposlenih. V vprašalniku so zaposleni ocenjevali trinajst trditev, ki so se nanašale na notranje in zunanje nagrade ter delovno uspešnost zaposlenih. Trditve so se ocenjevale na lestvici od 1 do 5, kjer ena pomeni Sploh se ne strinjam in pet Popolnoma se strinjam. Za analizo pridobljenih podatkov smo uporabili statistična orodja. Podatke smo analizirali s programsko opremo Statistical Pack (SPSS) 29. V nadaljevanju smo izvedli korelacijsko analizo, analizo glavnih komponent (PCA), enostavno in multiplo regresijsko analizo. Rezultati so pokazali pomemben, pozitiven vpliv notranjih in zunanjih nagrad na delovno uspešnost. Zaposleni v nepridobitnih organizacijah iz Podravja so v vprašalniku ocenili, da so zanje pomembne tako zunanje kot notranje nagrade za doseganje delovne uspešnosti. Iz tega lahko povzamemo, da mora sistem nagrajevanja v organizacijah slediti ravnotežju med zunanjimi in notranjimi nagradami, da je zagotovljena delovna uspešnost zaposlenih.
Ključne besede: Zunanje in notranje nagrade, delovna uspešnost, nepridobitne organizacije.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Digitalizacija in upravljanje procesov v drsalnem klubu
Anelisa Ovsenik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali digitalizacijo in optimizacijo procesov v nevladnem športnem društvu – drsalnem klubu. Glavni cilj je bil razvoj informacijske rešitve, ki omogoča učinkovitejše vodenje članstva, digitalno beleženje prisotnosti na treningih in avtomatizirano izdajanje računov. Uvodno smo izpostavili izzive, ki jih prinašajo zamudni in nepregledni ročni postopki, ter poudarili pomen digitalizacije za sodobno in transparentno delovanje športnih organizacij. Pri razvoju rešitve smo uporabili agilno metodologijo SCRUM, ki je omogočila, da smo sproti upoštevali zahteve uporabnikov in sprožili potrebne prilagoditve v razvojnem procesu. Za analizo obstoječega stanja, pripravo procesnih modelov in načrtovanje rešitve smo sodelovali z vodstvom kluba, izvedli testiranja ter pripravili in izvajali usposabljanja uporabnikov. S tem je bil zagotovljen celovit razvoj sistema – od prepoznavanja potreb do integracije rešitve v vsakodnevno delo. Rezultat magistrskega dela je uspešno uvedena namizna aplikacija, ki centralizira podatke o članih, omogoča hitro in sprotno beleženje prisotnosti ter delno avtomatizira izdajanje računov glede na veljavni cenik in dejansko udeležbo na treningih. Procesi so po vpeljavi rešitve postali bolj pregledni, manj odvisni od ročnega vnašanja podatkov, napake so se bistveno zmanjšale, prenehala se je uporaba papirnih vpisnic in Excel tabel, administrativno breme zaposlenih pa je manjše. Zaključki in priporočila magistrskega dela potrjujejo, da digitalizacija pomembno prispeva k večji učinkovitosti, transparentnosti in možnostim nadaljnjega razvoja nevladnih športnih klubov. Razvita rešitev predstavlja primer dobre prakse, ki je lahko vzor tudi drugim podobnim organizacijam, ki želijo izboljšati svoje poslovanje s pomočjo digitalnih orodij.
Ključne besede: digitalizacija, nevladne organizacije, športni klubi, optimizacija procesov, informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

3.
Družbene organizacije za podporo samooskrbi v Sloveniji : magistrsko delo
Gita Jöbstl, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava družbene organizacije v Sloveniji, ki delujejo na področju različnih oblik samooskrbe. V času okoljskih in gospodarskih izzivov je samooskrba ključna za zmanjšanje odvisnosti od globalnih sistemov, ponovno povezovanje ljudi z naravo ter uporabo lokalnih in obnovljivih virov. V okviru raziskave smo preučevali pomen in delovanje organizacij, njihov vpliv ter povezavo poslanstva s spodbujanjem samooskrbe. Cilji so bili oblikovati geografsko mrežo ljudi, povezanih s samooskrbo, ugotoviti pomen prostora za njihovo delovanje, presoditi vlogo geografskega prostora za družbene organizacije ter oceniti prenos znanja in prepoznati izzive ter priložnosti razvoja. Glavno izhodišče empiričnega dela je bila analiza porekla organizacij, pregled spletnih vsebin, geografske analize ter intervjuji. Rezultati kažejo, da organizacije vidijo priložnost predvsem v rastočem zanimanju za lokalno pridelano hrano, trajnost in zmanjšanje ogljičnega odtisa. Prehranska samooskrba je najpogostejša oblika, pogosto povezana z gospodarsko samooskrbo, kar je bilo glede na družbeno-ekonomske razmere pričakovano. Ključni dejavniki uspešne pridelave so poznavanje podnebnih sprememb, lokalnega okolja, dostop do zemljišč ter ustrezno znanje in infrastruktura. Digitalna orodja se izkazujejo kot nepogrešljiv del za širjenje znanja in izmenjavo dobrih praks.
Ključne besede: samooskrba, družbene organizacije, geografski vidik, prehranska varnost, trajnost
Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

4.
Delovne zahteve in viri kot dejavniki znamke delodajalca : primer domov starejših odraslih
Petja Plamberger, 2025, magistrsko delo

Opis: Zdravstveni sektor je zaradi daljšanja življenjske dobe in drugih demografskih sprememb deležen vedno večjega pritiska, saj prihaja do neravnovesja med razpoložljivimi kadrovskimi kapacitetami in povpraševanjem po oskrbi. Zdravstvene organizacije se na kadrovskem področju srečujejo s težavami pri privabljanju in zadrževanju kadra. Mednje lahko uvrstimo tudi domove za starejše, ki se bodo soočali z vedno večjim primanjkljajem prostih postelj za stanovalce. Kadrovski izzivi na področju zdravstva močno otežijo nudenje kvalitetne oskrbe. Da se temu problemu zoperstavijo in privlačijo zadostno količino ustrezno usposobljenega strokovnega kadra, je pomembno, da se zdravstvene organizacije predstavijo kot konkurenčen in zaželen delodajalec. Slednje pa lahko dosežejo preko izgradnje privlačne znamke delodajalca, problem pa se pojavi, ker je znamčenje zdravstvenih organizacij kot delodajalca malo raziskano. Namen magistrskega dela se je tako nanašal na prispevek k malo raziskanemu področju, s fokusom na znamko delodajalca domov za starejše v Sloveniji. Problem smo preučevali skozi perspektivo teorije delovnih zahtev in virov (Bakker in Demerouti, 2007) in skušali ugotoviti, kako različni dejavniki delovnega okolja vplivajo na izbrana kazalnika znamke delodajalca. V kontekstu naše raziskave sta ta kazalnika priporočenost organizacije s strani zaposlenih in namera za odhod iz organizacije. Na vzorcu 555 zaposlenih iz šestih domov za starejše v Sloveniji smo v kontekstu naročniške raziskave svetovalnega podjetja ugotovili, da so delovne zahteve negativno napovedovale kazalnik priporočenosti organizacije s strani zaposlenih in pozitivno napovedovale namero za odhod. Kljub temu, da se je vsak posamičen vir izkazal kot pomemben napovednik kazalnikov znamke delodajalca, smo ob sočasni vključenosti vseh spremenljivk v raziskovalna modela lahko opazili, da so nekateri delovni viri izgubili svojo statistično pomembno napovedno moč, pozitivna povezava varnosti zaposlitve z namero za odhod iz organizacije pa je predstavljala nepričakovan rezultat. Mediacije so bile vedno statistično pomembne, s tem da so bile nekatere delne, druge pa popolne, kar smo pripisali kompleksnosti mediacijske spremenljivke zadovoljstva s službo in naravi v model vključenih delovnih virov. Ob primerjavi pojasnjevalne moči ekonomskih in ne-ekonomskih dejavnikov v odnosu s kazalniki znamke delodajalca smo v nasprotju s pričakovanji ugotovili, da so več variance v obeh odvisnih spremenljivkah pojasnili ekonomski dejavniki. Rezultat nas je usmeril v raziskovanje kompleksnosti ekonomskih dejavnikov in njihove osrednje vloge pri zadovoljstvu zaposlenih Izpeljavo zaključkov sicer omejijo pomanjkljivosti magistrskega dela, kljub temu pa so rezultati uporabni za razumevanje znamčenja domov starejših kot delodajalca in vlogo, ki jo v tem procesu predstavljajo različne delovne zahteve in viri.
Ključne besede: domovi starejših, znamka delodajalca, delovne zahteve, delovni viri, namera za odhod iz organizacije, kazalnik priporočenosti organizacije s strani zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (979,53 KB)

5.
Spletno postopanje in kultura stalne dosegljivosti : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Lucija Jeseničnik, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi raziskujemo dejavnike kulture stalne dosegljivosti in pojav spletnega postopanja v delovnem okolju, ki ju je omogočil razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij. Spletno postopanje lahko pomeni dodatna tveganja za učinkovitost in kibernetsko varnost organizacije, kultura stalne dosegljivosti pa neizogibno vpliva na vedenje, učinkovitost in dobrobit zaposlenih. V diplomskem delu smo raziskali, ali so dejavniki kulture stalne dosegljivosti povezani s spletnim postopanjem, s čimer smo želeli prispevati k boljšemu razumevanju motivov za spletno postopanje in njegovega razmerja s kulturo stalne dosegljivosti. Raziskava temelji na kvantitativni metodi analize podatkov, zbranih s spletno anketo, v kateri so respondenti ocenjevali svoje strinjanje s podanimi trditvami. S statističnimi metodami v programu PSPP smo preverjali korelacije med neodvisnimi spremenljivkami povezanimi s kulturo stalne dosegljivosti in odvisnimi spremenljivkami spletnega postopanja. Kot neodvisne spremenljivke smo obravnavali delovni stres, prekomerno razpoložljivost (prostovoljna in pričakovana), konflikt med delom in domom, zaznano organizacijsko pravičnost, atipični delovni čas in psihološki odmik. Spletno postopanje smo obravnavali v obliki treh odvisnih spremenljivk glede na namen posluževanja, in sicer za sprostitev, opravljanje osebni opravil ter komunikacijo. Rezultati raziskave v večini niso pokazali statistično značilnih povezav med dejavniki kulture stalne dosegljivosti in spletnim postopanjem, vendar smo ugotovili pomembne pozitivne povezave, pri treh dejavnikih – atipičnem delovnem času, delovnem stresu in psihološkem odmiku. Ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju vedenja zaposlenih v sodobnem delovnem okolju.
Ključne besede: internet, spletno postopanje, stalna dosegljivost, organizacije, zaposleni, odklonskost na delovnem mestu, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 26.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Analiza potreb slovenskega gospodarstva po znanjih in kompetencah na področju kibernetske varnosti
Andreja Markun, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava potrebe slovenskega gospodarstva po znanjih in kompetencah na področju kibernetske varnosti s poudarkom na vse večjem razkoraku med potrebami trga dela in razpoložljivim kadrom. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni kompetenčni okvirji (ECSF, NICE), strokovni profili, oblike izobraževanj ter izzivi, povezani s kompetenčnimi vrzelmi in zakonodajnimi zahtevami (ZInfV-1, NIS2). Empirični del temelji na anketni raziskavi in treh pol strukturiranih intervjujih. Rezultati kažejo, da organizacije najpogosteje zaznavajo pomanjkanje tehničnih kompetenc, omejene finančne vire in nizko vključenost vodstva v razvoj kadrov. Kljub vplivu zakonodaje na izvajanje kadrovskih ukrepov ostajajo razlike med organizacijami velike. Na podlagi ugotovitev so predlagani ukrepi za boljšo uskladitev ponudbe izobraževanj s potrebami trga, krepitev povezovanja med šolstvom in gospodarstvom ter spodbujanje vseživljenjskega učenja. Delo prispeva k boljšemu razumevanju sistemskih izzivov pri razvoju kibernetskih kompetenc in ponuja konkretne usmeritve za krepitev digitalne odpornosti slovenskih organizacij.
Ključne besede: Kibernetska varnost, informacijska varnost, kompetence, znanja, razvoj kadrov, organizacije, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 19.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

7.
Vpliv terorizma na varnost Republike Slovenije in Evropske unije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Robert Režonja, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se lotil raziskovanja zgodovine terorizma in terorizma danes. Na temo terorizma je ogromno napisanega, vendar pri nekaterih avtorjih pisanja slonijo zgolj na domnevah. Prizori terorističnih dejanj, ki jih vidimo po medijih, so postali nekako za družbo sprejemljivi. Prelomnica terorističnih napadov je zagotovo bil teroristični napad v Združenih državah Amerike, 11. septembra 2001, kjer je bil uporabljen nov način izvedbe terorističnega dejanja, saj so teroristi za dosego svojega cilja uporabili sredstva, t.j. civilna potniška letala ter z njimi izvedli največji teroristični napad. V diplomskem delu smo predstavili tudi zakonsko podlago, ki omogoča organom pregona sankcionirati posameznike ali skupine, ki so na kakršen koli način povezane s terorizmom. Nadalje smo predstavili nekaj terorističnih napadov, ki so se zgodili v Evropi, Angliji in Združenih državah Amerike. Predstavljena je bila ocena trenutne teroristične ogroženosti Republike Slovenije. Cilj diplomskega dela bo torej proučiti in predvideti trende morebitnih bodočih terorističnih dejanj, ki bi vplivali na varnost Republike Slovenije in Evropske unije.
Ključne besede: teroristične organizacije, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

8.
Ocenjevanje uporabniške izkušnje spletnih strani nevladnih organizacij: Študija primera društva AED
Jure Turk, 2025, magistrsko delo

Opis: Uporabniška izkušnja predstavlja povezavo med digitalnimi produkti in končnimi uporabniki ter vpliva na njihov način uporabe. Raziskav na področju uporabniške izkušnje je vse več, saj je zaradi vedno večjega števila digitalnih produktov tehnologija vedno bolj vpeta v naš vsakdanjik. Kljub naraščajočemu trendu digitalizacije se večina raziskav na področju uporabniške izkušnje osredotoča predvsem na potrošniške produkte. Spletne strani nevladnih organizacij so pogosto izvzete iz raziskav o uporabniški izkušnji, saj se spletne strani ne osredotočajo na trženje fizičnih ali digitalnih produktov uporabnikom, ampak imajo praviloma informativen pomen. V tej raziskavi se osredotočamo na vlogo uporabniške izkušnje spletnih straneh nevladnih organizacij, ki jo nato raziščemo na analizi primera Društva AED. V teoretičnem delu opredelimo dimenzije in pomen uporabniške izkušnje ter načine evalvacije uporabniške izkušnje, nato opravimo pregled literature nevladnih organizacij, njihove značilnosti, izzive, vloge in kakšen je njihov odnos z digitalnimi produkti ter s katerimi izzivi se soočajo na tem področju. Posledično raziščemo tudi uporabniško izkušnjo in zadovoljstvo uporabnikov ter njuno povezavo v predhodnih študijah ter pri analizi le-te analiziramo povezave med našimi izbranimi vhodnimi spremenljivkami, uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov. V praktičnem delu na podlagi znanja, pridobljenega iz teoretičnega dela, identificiramo dimenzije UX Honeycomb modela. Na podlagi spremenljivk kreiramo konceptualni model ter vprašalnik, namenjen članom Društva AED. Rezultate analiziramo s PLS-SEM metodo. Kljub predhodni raziskavi, ki potrjuje vpliv vhodnih spremenljivk, za katere smo predvideli, da vplivajo na uporabniško izkušnjo, je statistično značilna le tehnična kvaliteta spletnih strani. Kljub splošni kakovosti modela s Forner-Lockerjevim algoritmom ugotovimo, da so si vprašanja, kljub temu da so prilagojena iz že prej uveljavljenih raziskav, medsebojno podobna. Model potrdi našo hipotezo o mediatorskem odnosu med uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov, zato hipotezo sprejmemo.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, nevladne organizacije, evalvacija spletnih strani, spletna komunikacija, digitalna angažiranost
Objavljeno v DKUM: 28.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (4,36 MB)

9.
Komunikacijski model skladnosti sporočil in sporočanja nogometnih organizacij z navijači invalidi
Martin Koželj, 2025, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo šport, navijače, navijače invalide, ovire in komunikacijo z navijači ter predstavljamo usklajenost komunikacijskega modela prilagoditev za navijače invalide z drugimi navijači in skladnost komuniciranja prilagoditev na posameznih nogometnih prireditvah. V doktorski disertaciji upoštevamo Uefin model invalidnosti in posamezne elemente, tako da predstavljamo komunikacijo in komuniciranje na osnovi socialnega modela invalidnosti, ki določa invalidnost kot oviro telesnega, senzoričnega, intelektualnega, psihološkega in odnosnega značaja. V doktorski disertaciji želimo raziskati komuniciranje nogometnih organizacij z invalidi navijači in oblikovati ustrezen komunikacijski model. Disertabilnost doktorske disertacije dosegamo z izvirnim znanstvenim modelom komunikacije skladnosti sporočil in sporočanja nogometnih organizacij z navijači invalidi.
Ključne besede: Komunikacija, komunikacijski model, ovire, nogometne organizacije, navijači invalidi.
Objavljeno v DKUM: 07.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

10.
Uporaba umetne inteligence v organizacijah
Loti Mlinar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava vpliv umetne inteligence (UI) na delovanje sodobnih organizacij, pri čemer se osredotoča na spremembe v poslovnih procesih, doseganju konkurenčnosti, ter odnosu zaposlenih do uvajanja naprednih tehnologij. Umetna inteligenca se uveljavlja kot ključen dejavnik digitalne preobrazbe, zato postaja razumevanje njenega delovanja in učinkov bistvenega pomena za management sprememb znotraj organizacij. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni osnovni pojmi umetne inteligence, njen zgodovinski razvoj, ter vloga, ki jo ta tehnologija danes igra v poslovnem okolju. Posebna pozornost je namenjena pravnim in etičnim vprašanjem, ki spremljajo širjenje uporabe UI, kot tudi ključnim dejavnikom, ki vplivajo na uspešnost njene uvedbe. Med temi dejavniki izstopajo ustrezna organizacijska kultura, pripravljenost zaposlenih na spremembe, podpora vodstva in sistematično izobraževanje zaposlenih. Prav tako so analizirani številni izzivi, ki spremljajo implementacijo UI, med njimi predvsem strah pred izgubo delovnih mest, pomanjkanje zaupanja v tehnologijo, ter potreba po varovanju zasebnosti in podatkov. Empirični del naloge temelji na raziskavi, opravljeni z anketnim vprašalnikom, katerega namen je preučiti zaznave, pričakovanja in pripravljenost zaposlenih na sprejem umetne inteligence v izbrani organizaciji. Raziskava se osredotoča na razumevanje dojemanja UI med zaposlenimi, njihovo oceno prednosti in morebitne zadržke. Analiza odgovorov ponuja pomembne informacije o dejavnikih, ki vplivajo na uspešno uvajanje umetne inteligence v praksi. Na podlagi teoretičnih stališč in analize zbranih podatkov naloga ugotavlja, da umetna inteligenca ponuja pomembne možnosti povečanja učinkovitosti in uspešnosti organizacij. Za njeno uspešno implementacijo pa so nujne ustrezne strateške in operativne prilagoditve, jasno vodenje, učinkovita komunikacija, ter aktivno vključevanje zaposlenih v vse faze uvajanja. Organizacije, ki k uvedbi UI pristopijo celostno in premišljeno, bodo lažje izkoristile njen potencial in se hkrati učinkovito soočile z izzivi, ki jih ta prinaša.
Ključne besede: organizacijske spremembe, management sprememb, umetna inteligenca, organizacije, zaposleni, implementacija
Objavljeno v DKUM: 08.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici