| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 202
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izzivi vzpostavitve podpornega e-okolja deležnikov za celovito ureditev delovnega in bivalnega okolja na primeru podjetja Aparati d.o.o.
2023, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Monografija je sestavljena iz sedmih poglavij, ki so jih avtorji pripravili v povezavi z vsebino projekta “Vzpostavitev podpornega e-okolja deležnikov za celovito ureditev delovnega in bivalnega okolja v času Covid-19”. Vsem poglavjem v monografiji je ne glede na obravnavano področje skupno, da so raziskave izvedene v podjetju Aparati, d. o. o. Skozi vsa poglavja avtorji sledijo znanstvenemu pristopu skozi kritične preglede relevantnih sekundarnih virov literature, pregled stanja in raziskavo, diskusijo o ugotovitvah in podajanje predlogov za izboljšave.
Ključne besede: organizacija, kadrovski management, vodenje, digitalizacija poslovanja, notranja ureditev, pravni vidiki poslovanja
Objavljeno v DKUM: 11.08.2023; Ogledov: 689; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (16,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1681; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
Organizacija : revija za management, informatiko in kadre
1995, revija

Opis: Organizacija je interdisciplinarna strokovna revija, ki objavlja prispevke s področja organizacije, informatike in kadrovskega managementa.
Ključne besede: organizacija dela, organizacija podjetja, organizacija poslovanja, ekonomika podjetja, kadrovanje, informacijski sistemi, uspešnost poslovanja, politika podjetja, finance, management, menedžment
Objavljeno v DKUM: 04.05.2018; Ogledov: 3677; Prenosov: 274
URL Povezava na datoteko
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 272 gradivi!

4.
Presojanje vpliva spremembe organizacijske strukture in procesov banke na njeno učinkovitost
Maja Verdonik, 2016, magistrsko delo

Opis: Organizacijska struktura je v teoriji opredeljena kot pomemben dejavnik, ki vpliva na učinkovitost podjetij. Zaradi potrebe po njenem prilagajanju zunanjim in notranjim dejavnikom, jo je potrebno pogosto spreminjati in prilagajati. Sprememba organizacijske strukture predstavlja aktivnost, ki jo je mogoče uresničiti v dokaj kratkem času, to pa velja tudi za njene rezultate, ki se v končni fazi kažejo v racionalizaciji stroškov poslovanja. Seveda pa moramo organizacijsko strukturo dojemati predvsem kot orodje za trajno izboljševanje učinkovitosti in jo prilagajati viziji in strateškim usmeritvam podjetja, in sicer z uskladitvijo potreb strank in upravljanja odnosov z njimi, upravljanja tveganj ter razvoja zaposlenih, kar v končni fazi vpliva na večanje vrednosti za lastnike. S spremembo organizacijske strukture se zaradi zahtev po optimizaciji poslovanja in racionalizaciji stroškov sooča tudi večina slovenskih bank. V letih pred nastopom gospodarsko-finančne krize so banke večinoma spreminjale in prilagajale organizacijsko strukturo zaradi zahtev okolja, sodobnejšega pristopa k obravnavi strank, uvedbe novih storitev ali prodajnih poti in zahtev regulatorja. Pretekla gospodarsko-finančna kriza pa je pred banke postavila izzive kako znižati stroške poslovanja. Sprememba organizacijske strukture je eden izmed ukrepov, ki ga banke izvajajo s ciljem optimizacije poslovanja in racionalizacije stroškov in s tem povečanja učinkovitosti poslovanja. Po drugi strani banke zaradi sprememb organizacijske strukture prilagajajo in prenavljajo tudi procese, saj obstaja tesna povezava med organizacijsko strukturo in potekom procesov. Takšne zahteve po spreminjanju organizacijske strukture banke pa v ospredje postavljajo presojanje in spremljanje učinkov izvedenih sprememb. Presoja o učinkovitosti organizacijskih sprememb velikokrat ostaja na nivoju subjektivnih in delnih ocen, kar predstavlja osrednji problem magistrskega dela. Cilj magistrskega dela je tako oblikovati model, s katerim bo mogoče presojati ali ima sprememba organizacijske strukture banke vpliv na učinkovitost banke. Presojo smo opravili na primeru izbrane banke, ki je v sklopu prestrukturiranja spremenila svojo organizacijsko strukturo in posledično procese. Tekom teoretične raziskave smo raziskali kako organizacijska struktura vpliva na delovanje podjetja oz. banke. Pri tem smo upoštevali specifiko bank, ki veliko svojih resursov namenijo upravljanju tveganj. V empiričnem delu naloge smo oblikovali model za presojanje vplivov organizacijske strukture in preverili ali je izbrani banki s spremembo organizacijske strukture in posledično prilagoditvijo procesov uspelo izboljšati poslovanje in na katerih področjih. Ugotavljamo, da je takšna sprememba imela pozitivne učinke na poslovanje banke. Učinki se izražajo predvsem v smislu stroškovne racionalizacije (nižji stroški plač), kar je posledica vitkejše strukture, manj vodstvenih delovnih mest ter izvajalcev procesov. Učinki se izražajo tudi na komunikacijskih linijah, ki so enostavnejše in krajše, kar pomeni optimizacijo horizontalnega usklajevanja vodstev in izvajalcev pri izvajanju procesov.
Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, organizacijska sprememba, strukturna dimenzija, vsebinska dimenzija, poslovni procesi, učinkovitost poslovanja, banka, bančništvo
Objavljeno v DKUM: 12.12.2016; Ogledov: 1154; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

5.
Prenova procesov skladiščnega poslovanja
Tatjana Molka, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Da bi bilo podjetje uspešno, mora biti fleksibilno, učinkovito in oblikovano tako kot narekujejo procesi. Preživetje podjetij v globalnem tržnem okolju je v večji meri odvisno od tega, kako hitro se odzivajo na spremembe v okolju – le-te se dogajajo neprestano. Soočamo se z vse večjimi potrebami po pretoku večjih količin blaga s krajšimi dobavnimi roki, zato je vse več pritiskov na poslovanje skladišča oz. izvajanje skladiščnih procesov tako znotraj podjetja kot tudi iz okolja. V diplomskem delu smo želeli izboljšati pretočnost proučevanega skladišča, da bi se izognili zastojem v procesu. Smatramo, da so potrebne spremembe v načinu in organizaciji dela. Prenova procesov je pristop k boljšemu delovanju organizacijskega sistema, pomeni pa analizo, simulacijo ter spremembo obstoječe oblike procesov. Pri modeliranju procesov poslovanja je bil uporabljen program ArisExpress, ki nam omogoča predstavitev in členitev procesov skladiščnega poslovanja z vidika procesnega in dokumentarnega toka. Pripravili smo analizo in podali predlog za izboljšanje pretočnosti skladišča ter predstavili predlog za informacijsko nadgradnjo procesa znotraj okvirov informacijskega sistema, ki ga podjetje že ima. Za izboljšanje gospodarjenja z zalogami smo s pomočjo A-B-C analize blago analizirali po dveh kriterijih. Nadalje smo prikazali še primer analize z X-Y-Z metodo za pripravo ustreznega modela. Za izboljšanje pretočnosti skladišča predlagamo uvedbo več skladiščnih con. Čase, potrebne za izvajanje manipulacije blaga, skrajšamo z ustrezno razporeditvijo skladiščnih lokacij in s tem povečamo učinkovitost skladišča. Proces optimiziramo tako, da opredelimo ustrezne skladiščne lokacije, zato skrajšamo transportne poti in znižamo stroške ter izboljšamo dostopnost z mostnimi dvigali. Predstavljen predlog za prenovo je prikazan znotraj obstoječih procesov in podprt z rešitvijo SAP ERP, ki nam omogoča, da skladišče razdelimo na predlagana področja. Preučevali smo tudi zaloge blaga in podali predloge za smotrnejše gospodarjenje z zalogami. Postavke blaga razvrstimo znotraj skupin X,Y ter Z po tem, ko smo jih predhodno razvrstili v razrede A, B ter C. Ta metoda nam je v pomoč pri naročanju in obnavljanju zalog blaga.
Ključne besede: • proces • prenova procesov poslovanja • učinkovita organizacija • skladiščno poslovanje • modeliranje procesov z uporabo orodja ArisExpress • gospodarjenje z zalogami
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1011; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

6.
NOVE ORGANIZACIJSKO - INFORMACIJSKE REŠITVE ZA TRANSPORTNA PODJETJA
Franc Damjan Pauman, 2016, diplomsko delo

Opis: Na osnovi izvedene natančne analize poslovanja transportnega podjetja in na osnovi bogatih delovnih izkušenj avtor diplomskega dela predlaga spremembo linijskega modela vodenja podjetja v štabno linijskega, da se izboljša kvaliteta vodstvenih poslovnih odločitev v podjetju. Predlaga tudi razdelitev transportno komercialnega oddelka na dva ločena oddelka in sicer na komercialni in transportni oddelek in podrobno opiše delitev dela in vsebino dela posameznih izvajalcev delavnih procesov. Dodatno predlaga uvedbo ustreznega informacijskega sistema, tako na poslovni ravni podjetja kot tudi na področju slednja vozil in upravljanja z voznim parkom, kar bo izboljšalo, poenostavilo in pospešilo poslovne odločitve.
Ključne besede: transport, transportno podjetje, transportni oddelek, komercialni oddelek, organizacija poslovanja, informacijske rešitve,
Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1043; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

7.
KAKO ORGANIZIRATI MEDNARODNO POSLOVANJE PODJETJA
Eva Karba, 2015, magistrsko delo

Opis: Internacionalizacija poslovanja je za slovenska podjetja skoraj neizogibna, saj je Slovenija za večino podjetij premajhen trg, da bi bila konkurenčna podjetjem iz večjih držav. Podjetja, katerih cilj je razvoj in rast, morajo razmišljati o širjenju poslovanja preko svojih meja. Po odločitvi za prodor na tuji trg morajo objektivno oceniti svoje potenciale in jih upoštevati pri izbiri tujega trga. Nepravilen pristop v veliki meri vpliva prav na poslovanje matičnega podjetja. Zato se magistrsko delo navezuje na mednarodno poslovanje in internacionalizacijo poslovanja ter možne načine in oblike vstopa izbranega podjetja na tuje trge. Magistrsko delo je zastavljeno tako, da se deli na dve celoti, ki se med seboj povezujeta. Namen dela je raziskati mednarodno poslovanje in internacionalizacijo poslovanja ter možne načine in oblike preučiti na izbranem podjetju. V prvem, teoretičnem delu naloge smo se zato osredotočili samo na mednarodno poslovanje. Predstavili smo razloge in motive za poslovanje v tujini, kot tudi tveganja in konkurenčnost, s katerimi se podjetja lahko srečajo. Poudarek smo dali sestavinam mednarodnega okolja, saj je njihova analiza pomemben element pri razvoju marketinškega programa in strateškem načrtu podjetja. Nerazumevanje tujega okolja je lahko glavni vzrok za zgrešene podvige na tujih trgih. Ker je internacionalizacija poslovanja dinamičen in večdimenzionalen proces, smo v nalogi opredelili tudi sam pomen internacionalizacije, razloge in ovire, na katere podjetje lahko naleti ter dejavnike in možnost hitrosti vstopa na tuji trg. Zaradi nenehnega spreminjanja sveta, se pospešeno spreminjajo trendi razvoja, podjetja pa se soočajo s številnimi zunanjimi in notranjimi vplivi, ki vplivajo na pravo izbiro strategije in uspešnost podjetja. Zato smo v magistrskem delu predstavili organizacijo vstopa na tuji trg, s pomočjo strategij ter zunanje in notranje dejavnike, ki lahko vplivajo na izbiro pravilne strategije. V drugem, aplikativnem delu smo predstavili preučevano podjetje ter njegovo internacionalizacijsko pot. S pomočjo teoretičnih spoznanj smo preučili vzroke za odločitve o vstopu na tuji trg, odločitve za pravi vstopni trg in pravo strategijo nastopanja na trgu. Podjetje se je za internacionalizacijo odločilo predvsem zaradi zasičenosti domačega trga. Vse močnejša konkurenca pa podjetje sili k stalnemu prilagajanju in spremembam. Pri internacionalizaciji poslovanja se je potrebno zavedati, da gre za tvegano poslovno odločitev, saj se s širjenjem poslovanja na tuje trge odpirajo neomejene možnosti za nadaljnjo rast in razvoj podjetja, vendar pa ni nujno, da bo podjetje na tujem trgu tudi uspešno. Zato smo na koncu magistrskega dela, po uspešni analizi in izbiri tujega trga, podali predloge za izvedbo internacionalizacije z možnimi scenariji za preučevano podjetje. Pričakujemo, da bo podjetje z internacionalizacijo poslovanja doseglo želene učinke, povečalo produktivnost, pridobilo nove kupce, odkrilo tržne niše in povečalo prodajo svojih proizvodov. Za doseganje tega smo spoznali, da dobra analiza mednarodnega okolja in izbira vstopne strategije, vpliva na uspešnost internacionalizacije in je lahko usodna za podjetje pri procesu internacionalizacije.
Ključne besede: internacionalizacija, internacionalizacija poslovanja, mednarodno poslovanje, proces internacionalizacije, organizacija vstopa na tuji trg
Objavljeno v DKUM: 22.12.2015; Ogledov: 1436; Prenosov: 343
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
Davčno svetovanje
Stanko Čokelc, Majda Kokotec-Novak, 2013, znanstvena monografija

Ključne besede: davki, obdavčenje, organizacija poslovanja
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1227; Prenosov: 83
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Analiza uvajanja vitke proizvodnje na primeru uporabe metode SMED
Jaka Papić, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo področje prenove poslovanja podjetja, ki je dandanes nujno za preživetje na trgu konkurentov v sodobnem okolju organizacije. V nalogi predstavljamo elemente sodobne organizacije, ki opredeljujejo način izvajanja nalog v podjetju in način vodenja sodelavcev na vseh nivojih. V teoretičnem delu smo predstavili tudi elemente modela za ohranjanje vitkosti podjetja in njegovega delovanja. V aplikativnem delu naloge smo se osredotočili na elemente vitkosti v modelu ledene gore, s poudarkom na metodi SMED in analizirali njeno uvajanje. V sklepu predstavimo ugotovitve in podamo ukrepe, ki bi jih bilo potrebno uvesti na strateškem, organizacijskem in izvedbenem nivoju z namenom uspešnega prikaza pilotnega primera uvajanja vitke filozofije, s katerim želimo izboljšati uspešnost podjetja pri transformaciji v vitko podjetje.
Ključne besede: prenova poslovanja, procesni pristop, timski pristop, vodenje, sodobna organizacija, vitko podjetje, SMED metoda.
Objavljeno v DKUM: 13.11.2015; Ogledov: 2101; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Pomen organizacijske kulture za uspešnost storitvenih organizacij
Nataša Vrčon-Tratar, Boris Snoj, 2002, izvirni znanstveni članek

Opis: Nedvomno je organizacijska kultura kot notranja zavest determinanta vedenja zaposlenih in pomemben fenomen znanstvenega proučevanja, predvsem z vidika potencialnega dejavnika razvijana konkurenčne prednosti organizacij. V prispevku obravnavamo nekatere vidike kulture organizacije in ugotavljamo, ali ustrezna usmerjenost in moč organizacijske kulture pomembno prispevata k učinkovitemu uresničevanju ciljev v organizacijah ter doseganju večje poslovne uspešnosti. Posebej osvetljujemo pomen organizacijske kulture v storitvenih organizacijah, v katerih je človeški dejavnik zaradi narave storitev ključni tvorec t. i. "mehkih sestavin" ponudbe, ki dandanes vse bolj pomenijo neizčrpen vir konkurenčnega pozicioniranja na trgu.
Ključne besede: marketing, trženje, organizacijska kultura, organizacija, kultura, storitve, uspešnost, uspešnost poslovanja, poslovanje, poslovanje podjetja, podjetje
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1136; Prenosov: 76
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici