| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1486
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavitev pametne organizacije s pomočjo rešitev SAP
Petra Sedlašek, 2021, magistrsko delo

Opis: Inovacije vladajo našim življenjem. Prva industrijska revolucija je prinesla strojno proizvodnjo ter razvoj v transportu s parno lokomotivo in železnicami. Pojavile so se prve tovarne in napredek v telekomunikaciji. Z drugo industrijsko revolucijo se razširi serijska proizvodnja, ki jo omogočita izum elektrike in tekočega traku. Mesta so rastla, tovarne so se širile. Tretja industrijska revolucija, imenovana tudi digitalna revolucija, je razširila uporabo računalnikov in interneta. Beležimo tudi pojav prvih celovitih informacijskih rešitev. Omenjene revolucije smo zgolj na kratko opisali, podrobneje pa smo se posvetili raziskovanju četrte industrijske revolucije, ki vodi spremembe v sodobnem svetu. V času drastičnih sprememb organizacije povečujejo naložbe v tehnologijo za izboljšanje uspešnosti poslovanja, reševanje težav, doseganje operativne odličnosti in ustvarjanje vrednosti za delničarje. V magistrski nalogi smo se lotili raziskovanja digitalne transformacije. Kako daleč so organizacije na poti do digitalne transformacije? Mnoga podjetja danes veliko vlagajo v posodobitev poslovanja z inovativnimi tehnologijami, da lahko ostajajo pred trgom in povečujejo vrednost. Čeprav to daje konkurenčno prednost, to ni dovolj. Za izstopanje v današnjem gospodarstvu morajo podjetja vseh velikosti in v vseh panogah biti okretna. Zraven digitalne transformacije smo zato raziskovali tudi pojem pametna organizacija. Podrobneje smo se ustavili pri tehnologiji, kot so umetna inteligenca, internet stvari, velike količine podatkov, računalništvo v oblaku ipd. Z nekaterimi smo se srečali že pri industriji 4.0 in digitalni transformaciji. Omenjeno tehnologijo lahko organizacije v svoje poslovanje vključujejo s pomočjo informacijskih rešitev. V raziskavo smo zato vključili podjetje SAP kot enega izmed gigantov poslovnih informacijskih rešitev. Podrobneje smo raziskali rešitev SAP Leonardo, na koncu pa predstavili še tri primere podjetij, ki so s pomočjo SAP rešitev dosegla naziv pametne organizacije. V magistrskem delu smo tako izpostavili pomembnost uporabe inteligentnih tehnologij v konkurenčnem, hitro spreminjajočem se svetu, ki zahteva vedno hitrejše odgovore na potrebe in želje kupcev.
Ključne besede: digitalna transformacija, industrija 4.0, pametna organizacija, SAP, inteligentna tehnologija
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 2; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

2.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 31; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

3.
Izboljšanje managementa konfliktov v organizaciji
Alen List, 2021, magistrsko delo

Opis: V želji organizacije po doseganju ciljev, mora ta delovati kot celota. To pomeni, da morajo biti vsi zaposleni sposobni medsebojnega sodelovanja. Večje kot pa je število interakcij, večji je potencial za nastanek konflikta. Vzrok za nastanek konflikta je pogosto posameznik, kateri v želji po doseganju svojega cilja ravna na način, da drugemu udeležencu dogodka onemogoča ali otežuje doseganje njegovih ciljev. Tako poznamo intrapersonalni, interpersonalni, skupinski in politični konflikt. Konflikt lahko poteka horizontalno (med posamezniki in skupinami na isti ravni) ali vertikalno (med posamezniki in skupinami na različnih ravneh. Konflikti se zato redno pojavljajo v organizacijah, zato je za organizacije ključnega pomena, da jih ustrezno vodijo ter sproti rešujejo. Med najpogostejšimi vzroki za nastanek konfliktov literatura navaja nasprotujoče si cilje, neskladja v osebnostnih značilnostih posameznikov, slabo komunikacije ter neustrezen način managementa in vodenja v organizaciji. Ker ima konflikt sam po sebi tako negativne kot pozitivne lastnosti, lahko organizacija uporabi pristop obvladovanja konfliktov s katerimi bodo izboljšali tako medsebojne odnose kot tudi komunikacijo v prihodnosti, hkrati pa se bodo koristi kazale tudi v večji učinkovitosti in uspešnosti poslovanja. V kolikor želi organizacija obvladovati konflikt na sodoben in inovativen način, se mora usposobiti in imeti dovolj znanja in veščin. Slednje lahko pridobi z najemom/zaposlitvijo mediatorja ali usposabljanjem kadra s področja komunikacijskih veščin, empatije in ustvarjalnega razmišljanja ter ustvarjalnega reševanja problemov. Novejša managementska literatura posebej izpostavlja pomen mediacije za reševanje konfliktov. Organizacija lahko uporabi mediacijo kot način obvladovanja konfliktov s pomočjo tretje nepristranske strani in to hitro, uspešno, učinkovito, koristno (kreativne ideje tekom obvladovanja konflikta) in poceni. Mediacija je primerna za večino različnih vrste konfliktov in situacij tako v organizaciji kot izven nje. S pridobljeno teorijo smo se usmerjali k velikim organizacijam, saj v njih zaradi velikega števila medsebojnih interakcij med zaposlenimi obstaja velik potencial za nastanek in razvoj konflikta. Prav tako imajo velike organizacije praviloma na voljo več sredstev in s tem večjo fleksibilnost kadar gre za izbiro načina ali metode za obvladovanje konfliktov. Na podlagi omenjenih razlogov smo za praktičen primer obravnave vzeli eno izmed največjih in najuspešnejših podjetij na svetu – Amazon. V nalogi smo analizirali management konfliktov na primeru podjetja Amazon, kot enega izmed največjih, najinovativnejših in najuspešnejših podjetij na svetu, ki je oblikoval zelo specifičen način soočanja in reševanja konfliktov. Delovanje podjetja je namreč manj usmerjeno v reševanje nastalih konfliktov, ampak načrtno proži konflikte kot obliko motiviranja zaposlenih za večjo kreativnost. V raziskovalnem delu smo na temelju obravnave izkušen iz Amazona oblikovali nov pristop za obvladovanje konfliktov, ki združuje prejšnja spoznanja managementa konfliktov ter obravnave konfliktov kot poslovnih priložnosti za podjetje. Pristop je usmerjen v izboljšanje medsebojnih odnosov ter boljših poslovnih rezultatov.
Ključne besede: Konflikti, management, management konfliktov, organizacija, zaposleni, vodenje
Objavljeno: 19.10.2021; Ogledov: 39; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
Organizacijska kultura in učinkovitost Delavskega doma Trbovlje
Venesa Smodiš, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili organizacijsko kulturo in učinkovitost, ki sta pomemben del vsake organizacije. Na začetku naloge, je predstavljen teoretičen del o organizacijski kulturi ter učinkovitosti, v nadaljevanju, pa smo na primeru Delavskega doma Trbovlje raziskali njihovo kulturo, ter učinkovitost. Teoretični del nam pomaga lažje razumeti organizacijsko kulturo in učinkovitost. Praktičen del pa s pomočjo intervjuja in ankete prikaže kakšno kulturo ima izbrana organizacija, kako se zaposleni med seboj razumejo in kako njihova organizacija sploh deluje. Analizirali smo tudi letna poročila in ugotavljali kako učinkoviti so bili skozi leta, glede na razpoložljiva sredstva. Skozi raziskavo smo si odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in ugotovili pomembna dejstva od delovanju Delavskega doma Trbovlje. Organizacijska kultura, ki prevladuje v Delavskem domu Trbovlje prikaže, kakšen vpliv ima na učinkovitost. Skozi raziskavo pa smo lahko tudi ugotovili, njihove pozitivne lastnosti, ter možnosti izboljšav, za še boljše delovanje in ustvarjanje organizacije.
Ključne besede: organizacija, organizacijska kultura, učinkovitost, vpliv organizacijske kulture
Objavljeno: 19.10.2021; Ogledov: 29; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Implementacija nove IT rešitve z obratnim mentorstvom
Simon Kos, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletju, v obdobju, ki ga zaznamujeta digitalizacija in nove tehnologije. Digitalizacija nas obdaja na vsakem koraku; od vožnje z avtomobilom, ki nam v digitalni obliki daje informacije o hitrosti, porabi, preverja našo zbranost med vožnjo, se avtonomno drži svojega voznega pasu ali zavira in prepreči nesrečo do avtomatskega odpiranja vrat in brezstičnega plačevanja v trgovinah. Pri zdravniku se lahko naročimo preko elektronske pošte in davčno napoved oddamo preko spletenega portala, vse v nekaj minutah in brez stroškov prevoza. Za naš zdrav način življenja skrbijo pametne ure, ki nas opozarjajo, da naredimo zadostno število korakov ali nas spomnijo, da zaužijemo dovolj vode in nam merijo srčni utrip ter nam sporočajo trenutna stanja in podatke o našem telesu. Vse to je digitalizacija, ki nam izboljšuje kakovost življenja. Vendar s seboj v obliki zasvojenosti in odvisnosti prinaša tudi tveganja in nevarnosti. Predvsem lahko predstavlja velik izziv vsakemu posamezniku, ki ni vešč nove tehnologije in se mora z njo spoznati in jo sprejeti v uporabo, da mu bo koristila v vsakdanjem življenju. V poslovnem svetu ni prav nič drugače, le da so prednosti in nevarnosti še izrazitejše. Namreč, organizacije lahko s pomočjo novih tehnoloških rešitev prihranijo več deset ali celo sto milijonov evrov in izboljšajo uspešnost delovanja in poslovanja. Na drugi strani lahko zaradi nepravilnega delovanja nove tehnologije zastane proizvodnja in povzroči večjo izgubo ali jim nepridipravi, hekerji, vdrejo v bazo podatkov in ogrozijo njihovo varnost. Za podjetja in organizacije iz prejšnjega stoletja oz. organizacije, v katerih delajo starejši zaposleni, ki niso od malih nog živeli s tehnologijo, je velik problem, kje, kako in predvsem, na kakšen način brez večjih negativnih posledic za starejše zaposlene uvesti ali implementirati nove tehnološke rešitve v delovne in tehnološke procese v organizacijah. To predstavlja problem za managerja v organizaciji, saj ko najde ustrezno IT rešitev, je izziv, kako to rešitev implementirati ali uvesti v poslovne procese, da bo nov sistem s strani zaposlenih sprejet, in da bo optimalno uporabljen in bo prinašal želeno dodano vrednost organizaciji. Predpostavljali smo, da mlajši zaposleni bolje obvladujejo sodobno tehnologijo kot starejši zaposleni in obratno mentorstvo lahko reši takšen problem. Morali smo se spoznati z digitalizacijo, sodobnimi IT rešitvami, pojasnili smo teoretične pristope k implementaciji tehnologije v organizaciji. Kot način za implementacijo nove IT rešitve smo izbrali obratno mentorstvo in ga raziskali skozi teorijo in prakso. V aplikativnem delu smo v raziskavo vključili slovensko podjetje iz gospodarstva, ki je tudi izvedlo implementacijo nove IT rešitve. Dokazali smo, da je implementacija nove IT rešitve v organizaciji zahtevna in potrebuje posebno pozornost. Z uporabo obratnega mentorstva, smo dokazali, da je implementacija IT rešitve učinkovitejša. V praksi smo tudi ugotovili, da je pravzaprav obratno mentorstvo tesno povezano s samo implementacijo nove tehnologije, saj tudi, če obratnega mentorstva formalno ne vzpostavimo, se le-to do določene meje naravno razvije na neformalni ravni.
Ključne besede: digitalizacija, digitizacija, tehnologija, nova tehnologija, informacijska tehnologija, implementacija, mentorstvo, obratno mentorstvo, organizacija, podjetje, informacijski sistem, rešitve.
Objavljeno: 19.10.2021; Ogledov: 32; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
Mobilna aplikacija za organizacijo športnih treningov
Uroš Meh, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali mobilno aplikacijo za organizacijo športnih treningov. Aplikacija bo pripomogla k ustvarjanju lastnih vaj in treningov; prav tako nas bo s pomočjo sledilnika vaj, ki smo ga ustvarili, vodila skozi trening. V nalogi smo predstavili ogrodje, s katerim smo izdelali aplikacijo, opisali hibridni razvoj mobilnih aplikacij in implementacijo mobilne aplikacije z ogrodjem Flutter.
Ključne besede: organizacija športnih treningov, hibridni razvoj mobilnih aplikacij, Flutter
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

7.
Stili vodenja mlajših generacij
Eva Tihole, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema tako teoretični kakor tudi praktični del. Teoretičen del diplomskega dela obsega teorijo na temo vodenja in generacij. Vodenje je sposobnost spodbujanja, vplivanja in usmerjanja ljudi k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od osebnostnih značilnosti vodij, zato smo le-te opisali in s tem opredelili značilnosti, ki bi jih moral imeti dober vodja za uspešno vodenje organizacije. K večji uspešnosti in razumevanju zaposlenih pripomore tudi izbrani stil vodenja. Stile vodenja smo opredelili skozi prizmo vedenjskih in situacijskih teorij vodenja ter spoznali temeljne vodstvene sposobnosti. Vodenje ima v današnjem času velik pomen, saj je zaščita in ustrezno vodenje zaposlenih pomemben dejavnik k uspešnosti podjetja. Kako bo vodja ravnal s svojimi zaposlenimi, veliko pove o njegovi osebnosti in ugledu podjetja. Raziskovalci so preučevali veliko stilov vodenja, ki so lahko specifični tudi za vsakega posameznika. S pomočjo teorij vodenja smo poudarili tiste, kjer so vodje usmerjene k nalogam/delu ali k zaposlenim. Vse skupaj smo povezali z opredelitvijo generacij, ki nam veliko povedo o načinu življenjskega sloga in pogledu na življenjske in sprejete odločitve. Vsaka generacija ima svoje pozitivne in negativne vrline in tako bomo spoznali, kako bodo mogoče oni nekoč vodili zaposlene. Od vseh generacij, ki so se razvile do danes in smo jih v nadaljevanju tudi spoznali – veterani, »baby boom«, generacija X, Y in Z , smo se v nalogi osredotočili na generaciji Y/milenijci in Z. V praktičnem delu smo s pomočjo izvedenega anketnega vprašalnika, raziskali kakšen stil vodenja bo značilen za mlajše generacije oz. ali bo njihov stil vodenja usmerjen na zaposlene ali naloge. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se v določenih trditvah pojavljajo generacijske razlike, največja se je pojavila pri trditvi ali bi pokvaril/a prijetno in udobno razpoloženje skupine, na drugem mestu največjih razlik je trditev, kjer bi sodelavcem podelil/a nagrado za uspešnost in na tretjem mestu trditev, kjer bi bile moje ideje vedno v korist sodelavcem. Trditve, ki so si bile med seboj najbolj podobne so, da se o spremembah v podjetju obvešča vnaprej, da bi naredil/a urnik dela, da bi bilo sodelavcem lažje in tako delo pravočasno opravljeno ter da bi sodelavcem obrazložil/a, kakšen položaj in vlogo imajo v podjetju. Na koncu se je izkazalo, da bodo bodoče generacije v večji meri usmerjene na zaposlene.
Ključne besede: vodenje, vodja, organizacija, stili vodenja, generacije, podjetje, vedenjske teorije vodenja
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
Reorganizacija proizvodnje v podjetju NIEROS d.o.o.
Timotej Laure, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomskega dela sem skupaj s podjetjem NIEROS Metal d.o.o. obravnaval problem reorganizacije dela njihove proizvodnje. V prvem delu diplomske naloge sem se osredotočil predvsem na teoretične osnove, ki sem jih spoznaval tekom dosedanjega študija, v nadaljevanju pa sem pridobljeno znanje uporabil za reševanje realnega problema. Naloga temelji na premestitvi in obnovi zastarelega dela proizvodnje, ki je podjetju predstavljal nepotrebne dodatne stroške, neizkoriščen prostor ter daljše pretočne čase proizvodov. Svoje ideje in rešitve sem prikazal s tlorisnimi in 3D načrti, za skladišča pa sem predstavil tudi dva sistema za bolj organizirano in sistematično vodenje zalog.
Ključne besede: organizacija proizvodnje, planiranje proizvodnje, načrtovanje proizvodnje, layout proizvodnje, skladiščenje materiala, obvladovanje zalog
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 70; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

9.
Analiza in optimizacija pretočnih časov delovnih nalogov v podjetju var d.o.o.
Nika Uzelac, 2021, magistrsko delo

Opis: Vsa proizvodna podjetja si želijo čim hitrejše realizacije naročil in pravočasnega izpolnjevanja dobavnih rokov kupcem. Iz navedenih razlogov je v proizvodnji nujno potrebno minimizirati pretočne čase delovnih nalogov, ki jih lahko razumemo kot čas med lansiranjem delovnega naloga in prispetjem gotovih izdelkov v skladišče (ta čas pa je sestavljen iz časov posameznih delovnih operacij in prehodnih časov oz. časov ''ležanja''). V družbi VAR d.o.o. izdelujejo številne visokokakovostne izdelke za avtomobilsko industrijo in želijo, da so le-ti pri kupcih v najkrajšem možnem času. Zaradi proizvodnje teh izdelkov v obsežnih serijah pa je nujno potrebna temeljita organizacija in optimizacija proizvodnje. Magistrsko delo obsega posnetek trenutnega stanja na področju vodenja proizvodnje za določene izdelke, ki so produkt znanja podjetja VAR d.o.o., beleženje strukture pretočnih časov, njihovo analizo, na koncu pa tudi predloge izboljšav z ekonomsko oceno.
Ključne besede: analiza, optimizacija, delovni nalogi, pretočni časi, organizacija proizvodnje
Objavljeno: 27.09.2021; Ogledov: 85; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

10.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 44; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici