1. The effectiveness of community - based tourism in promoting responsible tourism in Kerala : 1st cycle academic bachelor's studies graduate thesisTinu Tomy, 2025, undergraduate thesis Abstract: Prispevek ponuja celovit pregled skupnostnih turističnih pobud v Kumarakomu v Kerali v Indiji. Vključuje intervjuje z vladnimi predstavniki, zainteresiranimi skupinami in člani skupnosti ter vprašalnike, katerih namen je oceniti ozaveščenost in potencial turizma, ki temelji na skupnosti. Ključne teme v dokumentu se vrtijo okoli pomena vključevanja skupnosti, gospodarskih koristi, ohranjanja okolja in vloge državne podpore pri spodbujanju trajnostnega razvoja s turizmom.
V raziskavi je uporabljen pristop z mešanimi metodami, ki vključujejo anketo, v kateri je sodelovalo 200 anketirancev, in poglobljene intervjuje z vladnimi predstavniki, zainteresiranimi skupinami in člani skupnosti. Večina anketirancev se je strinjala oz. popolnoma strinjala, da turizem v skupnosti pozitivno vpliva na lokalno življenje v Kumarakomu. Mnenja o tem, kako dobro lahko turizem v skupnosti uravnoteži gospodarske koristi in ohranjanje okolja, so bila deljena. Veliko vprašanih se ni strinjalo ali se sploh ni strinjalo s tem, da se to ravnovesje dosega.
Če povzamemo, je študija pokazala na splošno pozitivno dojemanje vplivov turizma v skupnosti, hkrati pa je poudarila tudi možnosti za izboljšave, zlasti pri uravnoteženju ekonomskih in okoljskih vidikov ter zagotavljanju široke vključenosti skupnosti in sodelovanja. Keywords: turizem v skupnosti, trajnostni turizem, odgovorni turizem, ohranjanje kulture Published in DKUM: 02.09.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (1,59 MB) |
2. Glasovi skupnosti: vloga skupnostnega radia pri ohranjanju jezika in kulture : diplomsko deloSlobodan Stanković, 2023, undergraduate thesis Abstract: Ohranjanje srbskega jezika in kulture v slovenskih medijih ni zagotovljeno. Zato smo se v diplomskem delu osredotočili na preučevanje vloge in vpliva skupnostnega radia pri ohranjanju jezika in kulture. Izvedli smo študijo s pomočjo ankete, ki se opira na teoretična poglavja zaključnega dela. Na osnovi preučevanja skupnosti srbskih študentov v Sloveniji in splošne javnosti v Srbiji je cilj študije podati priporočila za prihodnje raziskave in pobude skupnostnega radia za spodbujanje ohranjanja jezika, identitete, kulture ter tradicije mlajših generacij v srbski diaspori in na splošno. Keywords: skupnost, skupnostni radio, identiteta, participativni mediji, ohranjanje jezika in kulture Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 376; Downloads: 20
Full text (10,24 MB) |
3. OHRANJANJE JEZIKOVNO-KULTURNE DEDIŠČINE OTROK SLOVENSKIH IZSELJENCEVAnita Korošec Bowen, 2016, master's thesis Abstract: Magistrska naloga proučuje ohranjanje jezikovnega in kulturnega stika s Slovenijo pri otrocih slovenskih izseljencev po svetu. Za celostno osvetlitev tematike v teoretičnem delu naloge predstavljamo zgodovinsko ozadje selitev Slovencev po svetu. Slediljo poglavja vezana na komunikacijo in rabo slovenščine ter ohranjanje jezika v tujini oz. učenje slovenščine kot dodatnega (tujega) jezika. V zadnjem poglavju teoretičnega dela naloge predstavljamo vlogo slovenskih društev, cerkve in matične domovine pri ohranjanju jezikovno-kulturnega stika s Slovenijo.
Z rezultati empirične raziskave smo osvetlili zgodovinski in socio-kulturni vidik selitev Slovencev, stanje (probleme in dosežke) ohranjanja slovenščine in povezanosti s slovensko kulturo pri otrocih slovenskih izseljencev, ki so stari od 7 do 15 let. 87 otrok slovenskih izseljencev iz evropskih držav, ZDA, Kanade, Argentine in Avstralije je izpolnilo anketni vprašalnik. V empiričnem delu naloge smo analizirali stališče izseljenskih otrok do učenja dodatnega jezika (slovenščine) ter njihova stališča o pouku slovenščine v šolah slovenskega jezika v tujini. Analizirali smo tudi znanje slovenskega jezika pri otrocih slovenskih izseljencev po svetu, možnosti za rabo slovenščine v komunikaciji ter vpliv okolja na ohranjanje stika s Slovenijo.
Otroci slovenskih izseljencev, ki živijo v Argentini, izstopajo v znanju in uporabi slovenčine za komunikacijo v domačem okolju in sorodniki v Sloveniji. Med vsemi otroki slovenskih izseljencev po svetu pa še vedno obstaja zanimanje za učenje slovenskega jezika in želja po spoznavanju in ohranjanju kulture njihovih prednikov. Keywords: otroci slovenskih izseljencev, materni jezik, dodatni jezik, dvojezičnost, ohranjanje maternega jezika in kulture Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 1918; Downloads: 210
Full text (15,74 MB) |
4. RAZLIKA V RAZUMEVANJU ORGANIZACIJSKE KULTURE MED MANAGEMENTOM IN ZAPOSLENIMI IZBRANEGA PODJETJATadej Švarc, 2014, master's thesis Abstract: Z organizacijsko kulturo se srečamo v vsaki organizaciji. Pomaga nam razumeti na kakšnih načelih, prepričanjih deluje organizacija in kakšno vedenje udeležencev organizacija podpira. Organizacijsko kulturo, je možno začutiti že s samim vstopom v organizacijo. Nosilci organizacijske kulture so vsi notranji udeleženci organizacije. Odgovornost za nastajanje, ohranjanje in krepitev kulture pa ima management. Management služi v organizaciji, kot vzgled in temeljni člen za prenos kulture na nižje ravni v organizaciji. Organizacijska kultura se tako prenaša od zgoraj navzdol.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvi del, ki je teoretični so vključena tri poglavja. Prvo poglavje tega dela, govori o tem, kaj je organizacijska kultura, katera so izhodišča za obravnavo organizacijske kulture, katere so glavne sestavine kulture in kakšno vlogo oziroma funkcijo ima v organizaciji.
Naslednje poglavje govori o tipologijah organizacijske kulture. V tem poglavju izvemo, zakaj potrebujemo tipologijo in kaj nam določena tipologija pove o organizacijski kulturi. Predstavljene so štiri tipologije: po Charlesu Handyu, Dealu in Kennedyu, Carterju McNamari in po Cameronu in Quinnu. S pomočjo zadnje omenjene tipologije je izpeljana tudi raziskava.
V zadnje poglavje teoretičnega dela je vključeno, upravljanje in delo z organizacijsko kulturo. Prikazana je vloga managementa pri oblikovanju in izvajanju organizacijske kulture. Poudarek je na tem kako ustvarjati, ohranjati in spreminjati organizacijsko kulturo in na kaj moramo biti pri tem pozorni. Opisana in prikazana so orodja, s katerimi lahko prenašamo organizacijsko kulturo na udeležence. Teoretični del se zaključi s poglavjem, v katerem so prikazane razlike v razumevanja organizacijske kulture med različnimi skupinami udeležencev organizacije.
Drugi del magistrskega dela, predstavlja empirična raziskava, ki je bila izvedena v izbrani organizaciji. Raziskava je bila izvedena s pomočjo metodologije po Cameronu in Quinnu. Predstavljeni so rezultati raziskave in analiza organizacijske kulture v izbrani organizaciji. Prikazana je razlika v razumevanju organizacijske kulture med managementom in ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Ugotovili smo, h kateri kulturi je nagnjena organizacija, katero kulturo si v organizaciji želijo, in kakšna je razlika v želeni kulturi managementa in ostalih zaposlenih. Na koncu so podani predlogi za izboljšanje trenutne organizacijske kulture.
Organizacijska kultura se v organizacijo uvaja postopoma in zahteva veliko časa za uvedbo, saj jo morajo udeleženci sprejeti. Kar pa pomeni, da morajo sprejeti določena prepričanja, poglede in vedenje. Uvajanje organizacijske kulture v organizacijo, je tako dolgotrajni proces. Keywords: Organizacijska kultura, tipologije organizacijske kulture, ustvarjanje ohranjanje in spreminjanje organizacijske kulture, ocenjevanje organizacijske kulture, proces socializacije. Published in DKUM: 02.02.2015; Views: 2053; Downloads: 309
Full text (3,76 MB) |
5. VLOGA ORGANIZACIJSKE KULTURE V SODOBNIH PODJETJIHMarko Ereš, 2012, undergraduate thesis Abstract: Organizacijska kultura je temeljen element doseganja strategij. Management podjetja mora prepoznati organizacijsko kulturo in jo znati tudi ohranjati. Zato je pomembno, da se kulturo vrednoti. Na podlagi tega lahko management izvaja ukrepe za ohranjanje kulture ali pa jo zaradi ne-doseganja strategij tudi spremeni. Korenita sprememba kulture nastane takrat, kadar management ugotovi, da kultura v podjetju sploh ne obstaja. Tako srečamo tri elemente upravljanja z organizacijsko kulturo: ohranjanje, spreminjanje in oblikovanje kulture. Definiranje tipologije organizacijske kulture podjetja je zelo kompleksno. To pa zaradi tega, ker podjetje dejansko nima smo enega tipa kulture, ampak več tipov. Postavi se tudi vprašanje, ali ima podjetje samo eno kulturo ali več. Gotov lahko trdimo, da ima dovolj veliko podjetje, več subkultur, ki se med seboj prepletajo in tvorijo močno organizacijsko kulturo. Pomembno je spoznanje, da organizacijska kultura izraža vrednote managementa oziroma ustanoviteljev podjetja. Kultura v podjetju nastane, kadar ima posameznik določeno idejo. Ustanovitelj s predstavitvijo ideje pridobi eno ali več oseb, ki se strinjajo z idejo in jo tudi sprejmejo. Tako imajo skupno vizijo in ustanovijo podjetje, ki začne delovati v smeri njihovega interesa. S časom podjetje zaposli nove ljudi. Skupine v podjetju na podlagi reševanja problemov oblikujejo rešitve, ki jih uporabljajo tudi v prihodnosti. Tako se s začne oblikovati organizacijska kultura. Management podjetja, se mora zavedati, da je organizacijska kultura pomemben dejavnik pri doseganju visoke konkurenčnosti podjetja v svoji panogi. Tako mora oblikovati okolje, ki bo zaposlenega spodbujalo. Ljudje v podjetju pa postanejo inovativni in prevzemajo večjo odgovornosti. Zato lahko management doseže močno organizacijsko kulturo z različnimi prijemi. Management oblikuje dejavnike kulture, ki pri ljudeh sprožijo zadovoljstvo. Z ustvarjanjem dejavnikov, ki jih zaposleni sprejmejo kot pozitivne, pa tudi oblikuje temelje za inovativno okolje. Keywords: Organizacijska kultura, management organizacije, inovacije, tipologija organizacijske kulture, ohranjanje in spreminjanje organizacijske kulture, kultura prihodnosti. Published in DKUM: 11.12.2012; Views: 2150; Downloads: 342
Full text (1,36 MB) |