| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Eksperimentalna in numerična analiza nosilcev iz karbona
Metod Meolic, 2020, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela smo izdelali preizkušance iz ogljikovih vlaken in PMI pene, izvedli eksperimentalne preizkuse in jih numerično analizirali. Med posameznimi rezultati je bila izvedena primerjalna analiza z namenom ugotovitve odstopanj med eksperimentalnim delom in zastavljenim numeričnim preračunom. V začetku naloge je opisan material, iz katerega so bili preizkušanci izdelani. Sledi opis postopka priprave in izdelave vseh tipov preizkušancev s pripadajočimi tehnologijami. Preizkušanci so se med seboj razlikovali v orientiranosti plasti karbonskih vlaken. Zunanje dimenzije so bile v vseh primerih konstantne. Preizkušance smo upogibno preizkusili v laboratoriju na trgalnem stroju. Po izvedbi preizkusov smo zastavili numerični model preizkušancev. Po obdelavi podatkov dobljenih iz eksperimentalnega in numeričnega dela smo ugotovili, da se preizkušanci v elastičnem področju ujemajo z odstopanjem v velikostnem razredu 20 odstotkov. V sklepnem delu so predstavljene možnosti za nadaljnje raziskovanje in razvoj numeričnih materialnih modelov.
Ključne besede: ogljikova vlakna, kompozit, izdelava, numerična simulacija
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 31; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

2.
Konstruiranje elementov krmilnega mehanizma dirkalnika formula student
Jernej Moljk, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje elementov krmilnega mehaniza s postopkom topološke optimizacije ter uporabo metode končnih elementov (MKE). Prvi del diplomske naloge je posvečen konstruiranju ter optimizaciji nosilca volanske letve, kateri je izdelan s postopkom litja titanove zlitine. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen konstruiranju volanske gredi, katera je izdelana iz ogljikovih vlaken. Zaradi izdelave cevi iz ogljikovih vlaken je bilo potrebno konstruirati še posebne inserte oz. vložke, kjer smo ustvarili zlepni spoj. Tudi sestav volanske gredi je bil preverjen z MKE analizo, saj je potrebno ugotoviti optimalno število plasti ogljikovih vlaken ter njihovo usmerjenost. Potrebno je tudi nadzorovati faktor Tsai Hill, kateri pove ali se vlakna pretrgajo ali ne.
Ključne besede: trdnostna analiza, ogljikova vlakna, metoda končnih elementov, Formula Student, topološka optimizacija
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 86; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

3.
Optimizacija togosti sprednjega krila formule student
Jernej Fakin, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava numerično simulacijo kompozitnega krila z namenom izboljšanja njegove togosti. Zajema pregled kompozitov kot materiala ter osnovno teorijo iz tega področja. Izboljšanja togosti se loteva z več variantami in tako podaja primerjavo, kaj je za podan obremenitveni primer najbolj optimalno. Služila bo kot priročnik vsem članom ekipe Formula Student, ki se ukvarjajo s kompozitnimi strukturami, še posebej iz področja aerodinamike.
Ključne besede: kompoziti, numerične simulacije, ogljikova vlakna, Formula Student
Objavljeno: 08.09.2020; Ogledov: 124; Prenosov: 0

4.
Testiranje kompozitnih laminatov za formulo s
Jernej Krajnc, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljeno načrtovanje laminatnega materiala in določevanje materialnih lastnosti. Temo sem si izbral zato, da prikažem del postopka razvijanja šasije pri Formuli Študent. Osrednji področji naloge sta določitev laminacije materiala s pomočjo numerične analize in primerjava med numeričnim in realnim preizkusom na preizkuševalnim stroju. V prvih poglavjih so predstavljeni in opisani pojmi, s katerimi se srečamo v nalogi. Drugi del pa se posveti simulaciji in preizkusom.
Ključne besede: Kompozitni materiali, ogljikova vlakna, Formula Student, numerične simulacije.
Objavljeno: 20.09.2019; Ogledov: 290; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

5.
Načrtovanje proizvodnje samonosne šasije iz ogljikovih vlaken
Klemen Pongračič, 2017, diplomsko delo

Opis: V okviru projekta Formula Študent smo izdelali šasijo iz kompozitov. Moj cilj je bil, da izdelam smernice za načrtovanje proizvodnje in jih uporabim na mojem primeru. Z lastnimi meritvami sem poiskal koeficiente in bližnjice, ki se lahko uporabijo za lažje načrtovanje. Z zapisanimi enačbami lahko z malo vhodnimi podatki izvemo količine potrebnih materialov in čase izdelave. Z večjo in bolj raznoliko vzorčno skupino bi lahko bile smernice natančneje določene in bi bile univerzalno uporabne v industriji kompozitov.
Ključne besede: Načrtovanje proizvodnje, kompoziti, ogljikova vlakna, epoksidna smola, prag pokritja
Objavljeno: 29.09.2017; Ogledov: 915; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

6.
Odstranjevanje atrazina iz pitne vode z vlakni iz aktivnega oglja
Mirjana Jeremić, 2016, magistrsko delo

Opis: Onesnaženost pitne vode s pesticidom atrazinom predstavlja kljub prepovedi njegove uporabe v Sloveniji leta 2003, velik problem. Povišane koncentracije atrazina so še vedno zabeležene predvsem v severovzhodnem delu Slovenije, kar je posledica intenzivnega poljedelstva. Namen magistrskega dela je bil preučiti uspešnost adsorpcije atrazina iz pitne vode na vlakna iz 100 % aktivnega oglja. Preučevali smo vpliv temperature in časa na učinkovitost adsorpcije atrazina na vlakna. Preveriti smo želeli, ali z modifikacijo vlaken dosežemo boljšo adsorpcijo. V raziskavi smo meritve višjih koncentracij atrazina (2,5 mg/L) v modelni vodi in pitni vodi določali spektrofotometrično. Nizke koncentracije atrazina (z začetno koncentracijo 1 μg/L) smo določali s plinsko kromatografijo. Učinkovitost adsorpcije atrazina smo interpretirali s pomočjo adsorpcijske kinetike in termodinamike. Rezultati raziskave so pokazali, da se koncentracija atrazina zniža od začetne koncentracije 2,5 mg/L na 0,8 mg/L pri sobni temperaturi in času 60 min. Z naraščanjem temperature se adsorpcija izboljša. Pri 30 °C se koncentracija atrazina zniža na 0,6 mg/L že po 40 min in pri 50 °C po 20 min, kar pomeni da se na vlakna adsorbira 76 % atrazina. Vrednosti ΔG0 so bile negativne, kar pomeni, da je reakcija potekla spontano. Negativne vrednosti ΔS0 dokazujejo, da je vpliv matriksa na vezavo atrazina zanemarljiv. Pri začetni koncentraciji atrazina 1,0 μg/L smo dosegli višje učinkovitosti, kot pri višjih koncentracijah . Na vlakna se je pri 22 °C po 20 min vezalo 90 % atrazina, po 60 min 95 %, in po 300 min 97 %. Adsorpcijo na vlakna iz aktivnega oglja lahko opišemo s kinetičnim modelom pseudo-drugega-reda.
Ključne besede: atrazin, adsorpcija, pitna voda, ogljikova vlakna, SPE
Objavljeno: 04.01.2017; Ogledov: 1437; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

7.
IZBOLJŠANJE VPETJA OGLJIKOVIH VLAKEN V CEMENTNI MATRICI
Iztok Krajnc, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko vpetja ogljikovih vlaken v cementni matrici. Podajamo teoretično ozadje problema ter lastnosti materialov, ki smo jih uporabili v eksperimentalnem delu. Prav tako so navedeni splošni principi izboljšanja vpetja vlaken v cementni matrici. V hipotezi smo predpostavili, da lahko vpetje izboljšamo na dva načina, in sicer z impregniranjem vlaken s cementnim mlekom ter povečanjem trenja na mejni površini z mikro delci mlete odpadne avtomobilske gume. Impregnacija se je pokazala kot dobra rešitev, z mleto gumo pa nismo dosegli pričakovanih rezultatov.
Ključne besede: z vlakni utrjeni kompoziti, ogljikova vlakna, preizkus puljenja
Objavljeno: 19.09.2016; Ogledov: 556; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

8.
Konstruiranje samonosne karoserije za dirkalnik Formula Student GPE14
Matevž Štern, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo predstavlja konstruiranje samonosne karoserije za dirkalnik Formula Student GPE14. V magistrskem delu so predstavljene omejitve, ki izhajajo iz pravilnika FSAE, položaja preostalih komponent in izbire materiala. Na kratko je predstavljeno modeliranje samonosne karoserije in numerične simulacije, ki smo jih izvedli. Predstavljena sta mehanska preizkusa, ki ju je zaradi pravilnika potrebno izvesti. Prikazano je kako rezultate mehanskih testov uporabimo za prilagoditev numeričnih modelov, da na tak način dobimo iz numeričnih simulacij rezultate, ki so primerljivi z rezultati dejanskih testov. V zadnjem delu magistrskega dela pa je predstavljena izdelava samonosne karoserije.
Ključne besede: Formula Student, konstruiranje, samonosna karoserija, kompozit, ogljikova vlakna, numerična simulacija, Catia, Abaqus/CAE
Objavljeno: 08.09.2016; Ogledov: 761; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

9.
10.
OBNAŠANJE TLAČNO OBREMENJENIH BETONSKIH ELEMENTOV, OJAČANIH S FRP VLAKNI
Vlado Zupanc, 2015, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo podali ugotovitve eksperimentalne analize obnašanja tlačno obremenjenih betonskih elementov, ki so bili ojačani s CFRP kompoziti. Podani so rezultati tlačnih testov izvedenih na štirih cilindričnih betonskih vzorcih premera 100 mm in višine 150 mm. Predstavljene so mehanske in fizikalne lastnosti FRP materialov, procesi njihove proizvodnje in področja ter zgodovina njihove uporabe v gradbeništvu.
Ključne besede: FRP, gradbeništvo, kompoziti, ogljikova vlakna, ojačan beton, tlačne lastnosti
Objavljeno: 16.10.2015; Ogledov: 769; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici