| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MOTIV TUJSTVA V PROZI ERICE JOHNSON DEBELJAK IN BRINE SVIT
Nina Lubec, 2011, diplomsko delo

Opis: Erica Johnson Debeljak in Brina Svit sta dve precej nenavadni slovenski pisateljici. Nenavadni zato, ker gre za dva fenomena. Prvi, Erica Johnson Debeljak, je Američanka, več kot dvajset let živeča v Sloveniji in sedaj uveljavljena kot slovenska pisateljica. In drugi, Brina Svit, Slovenka, že več kot dvajset let živeča v Franciji, in sedaj uveljavljena tudi kot francoska pisateljica, od romana Moreno naprej, namreč ustvarja tudi v francoščini. V diplomskem delu je predstavljeno njuno življenje in ustvarjanje, v ospredju pa so motivi tujstva in njihova analiza. Diplomska naloga podrobneje predstavlja motive tujstva v prozi Erice Johnson Debeljak in Brine Svit. V njunih proznih opusih jih poišče in razloži. Pri obeh avtoricah je bila emigrantska izkušnja pomemben mejnik v njunem ustvarjanju, saj je na primer Erica Johnson Debeljak posledično zaradi nje sploh začela pisati, pri obeh pa se le-ta zelo veliko pojavlja v njunih besedilih, tako lahko zdomstvo, tujino, svetovljanstvo, poliglotstvo, tujstvo, neznani izvor, drugačnost, nedomačnost, eksotičnost idr. spremljamo povsod skozi motive tujstva. Motivi tujstva pa se navezujejo tudi na oddaljenost, odtujenost, nepovezanost v medosebnih odnosih, saj kot pravi Erica Johnson Debeljak, smo tujci vsi, tudi tisti, ki nikoli nismo zapustili doma in domačih. Predvsem pa pri obeh izstopajo motivi tujstva med moškim in žensko, pri Brini Svit še med ožjim sorodstvom, med mamo in hčerjo ali pa med očetom in hčerjo.
Ključne besede: Erica Johnson Debeljak, Brina Svit, emigrantska izkušnja, motivi tujstva, oddaljenost, odtujenost, nepovezanost.
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2124; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

2.
Odtujenost in šolska uspešnost
Sergej Flere, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: šolski uspeh, dejavniki šolskega uspeha, dijaki, odtujenost
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 679; Prenosov: 10
URL Povezava na celotno besedilo

3.
VPLIV INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJ NA ALIENACIJO ČLOVEŠKIH VIROV
Vasilij Mate, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnavan problem vpliva informacijsko-komunikacijskih tehnologijah (v nadaljevanju: IKT) na odtujitev človeških virov v delovnem procesu. Cilj magistrske naloge je raziskati vzročno-posledično zvezo med določenim segmentom psihologije človeških virov in IKT prisotnimi v organizacijah in s tem ugotoviti morebitne posledice prisotnosti IKT pri delu. V magistrski nalogi so v prvem delu obravnavana teoretska izhodišča: o IKT, organizaciji, o ravnanju s človeškimi viri in odtujenosti človeških virov. Podane so ključne razlage avtorjev iz omenjenih področij. V drugem delu naloge je obravnavano obstoječe stanje: integracija IKT v sodobnih organizacijah, organizacija in kadri – kritična analiza (z dvema primeroma prakse) in odtujenost pri delu z IKT. Ta del naloge je strukturiran tako, da omogoča pregled nad povezavami med IKT-organizacija-kadri-odtujenost, ki so obravnavani v teoretičnem delu. V tem delu naloge je ugotovljeno, da med omenjenimi elementi preučevanja obstaja povezanost. V nadaljevanju je predstavljena lastna empirična raziskava, ki je bila izvedena z namenom ugotavljanja statistično značilne korelacije med IKT v sodobnih organizacijah in odtujenostjo človeških virov, ter morebitnega nadaljnjega raziskovanja te povezanosti. Z raziskavo (med n=103) je bilo ugotovljeno, da med IKT in odtujenostjo človeških virov ni statistično značilne korelacije. S tem je bila zavrnjena večina zastavljenih hipotez, z izjemo ene, kjer se je preverjalo, ali sta izvajanje rutinskih opravil kadrov na delovnem mestu in samo uresničitev (oz. samo udejanjanje) kadrov v korelaciji. Ugotovljeno je bilo, da med njima obstaja statistično značilna povezava pri večini spremenljivk za merjenje. V zaključku je tako test hipotez, podan je povzetek ugotovitev, kritična analiza in predlogi za izboljšave. Rešitev problema negativnega vpliva IKT na odtujitev človeških virov v delovnem procesu vidimo predvsem v strukturnih spremembah dela, izobraževanju in humanizaciji dela.
Ključne besede: človeški viri, odtujenost, IKT, kadrovski management, organizacija.
Objavljeno: 03.07.2013; Ogledov: 1232; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (859,90 KB)

4.
BIVANJSKA TEMA V IZBRANIH PRIPOVEDIH PETRA BOŽIČA
Barbara Srečković Žlak, 2016, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu Bivanjska tema v izbranih pripovedih Petra Božiča sem raziskovala odtujenost Božičevih likov do sveta in splošnih družbenih norm, poiskala sem vzporednice z avtorjevim življenjem. Ugotavljala sem kakšen pomen ima smrt in ali je le ta rešitev. V vseh delih sem iskala pozitivne stvari, saj sem skušala dokazati, da si osebe želijo živeti in nekam spadati. Analiza zajema naslednja dela Petra Božiča, ki sem se jih lotila po letnici nastanka: Beli šal (1954), Izven (1963), Na robu zemlje (1968), Jaz sem ubil Anito (1972), Zemlja (1976), Na njeni travi (1976) in Očeta Vincenca smrt (1979). Moje ugotovitve so, da vsi liki hrepenijo po ljubezni in občutku pripadnosti, a jih v večini primerov definira že preteklost, ki jih tako zaznamuje, da ji ne morejo uiti. Kruta usoda jih čaka za vsakim vogalom, sami pa niso dovolj močni, da bi z lastno močjo to vez pretrgali in živeli naprej. Bivanjski problem oseb se kaže zaradi preteklosti, nadaljuje se tudi v sedanjosti. Osebe se nenehno soočajo s težavo, da nikjer ne morejo živeti. Ker so tako zaznamovane, uničijo še tiste lepe stvari, ki se jim ponudijo, saj jih enostavno ne znajo sprejeti. Ženski liki so tisti, ki glavnim osebam pomagajo, a ker tudi same niso dovolj močne, jih ne rešijo, ampak potonejo tudi one. V vseh analiziranih delih se močno čuti Božičeva težnja, da so vse osebe obsojene na propad že od samega začetka in da so vseskozi izgubljene.
Ključne besede: bivanjska tematika, eksistencializem, odtujenost, vloga oseb
Objavljeno: 29.07.2016; Ogledov: 1157; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (764,87 KB)

5.
Vrstniški odnosi v 7. razredu osnovne šole: študija primera
Lucia Klasinc, 2016, magistrsko delo

Opis: Raziskava je bila zastavljena kot študija primera vrstniških odnosov v osnovni šoli, ki po teoriji samodoločanja pomembno prispevajo k posameznikovem učenju in razvijanju potencialov. Z metodo akcijskega raziskovanja sem preverila povezanost, kvaliteto odnosov, učno zavzetost in učno odtujenost v štirih oddelkih 7. razreda. Z namenom izboljšanja vrstniških odnosov sem v razredih izvedla in evalvirala pet izkustvenih delavnic socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 80 učencev, 4 razredničarke in šolska svetovalna delavka. V kvantitativnem delu raziskave sem analizirala podatke, pridobljene s sociometrično preizkušnjo, tehniko »Kdo je kdo« in Vprašalnikom učne zavzetosti nasproti učni odtujenosti. V kvalitativnem delu raziskave sem analizirala pisne povzetke polstrukturiranih intervjujev in samorefleksij petih delavnic ter pisne odgovore učencev o spoprijemanju s socialnimi situacijami. Rezultati so pokazali trend pozitivnih sprememb pri sociometričnem statusu in nižjo učno zavzetost po izvedbi delavnic. Priljubljeni učenci so bili s strani vrstnikov zaznani kot najbolj prosocialni, kontroverzni in zavrnjeni učenci pa kot najbolj impulzivni. Socialno sprejeti in nesprejeti učenci se niso razlikovali v učni zavzetosti. Razredničarke in šolska svetovalna delavka so poročale o številnih individualnih in okoljskih dejavnikih vrstniških odnosov ter učne zavzetosti. Učenci so najpogosteje navajali, da bi se v konfliktni situaciji postavili zase, najpravilneje pa bi se jim zdelo o situaciji poročati odrasli osebi. Nadaljnje delo z razredom je potrebno in zaželeno. Razredničarke in šolska svetovalna delavka so izpostavile pomemben dejavnik odnosa z učiteljem, vzpostavljanje varnega okolja in postavljanje meja ravnanja. Prednost raziskave je v kvalitativni obravnavi vrstniških odnosov in izvedbi izkustvenih delavnic, ki bi morale biti v prihodnjih raziskavah in preventivnih šolskih programih načrtovane bolj poglobljeno, pogosteje in čez celotno šolsko leto.
Ključne besede: študija primera, akcijsko raziskovanje, vrstniški odnosi, učna zavzetost, učna odtujenost, izkustvene delavnice, socialne veščine
Objavljeno: 09.08.2016; Ogledov: 1040; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici