| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitve
Pia Lara Kovačič, 2021, master's thesis

Abstract: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom. V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve.
Keywords: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov
Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 954; Downloads: 93
.pdf Full text (928,51 KB)

2.
Teorija o psihološki reaktanci v neprostovoljnih interakcijah
Anže Mihelič, 2019, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je opozoriti na psihološko reaktanco, kot eno izmed možnih pasti, ki izzove odpor udeležencev v (pred)kazenskem postopku in preprečuje učinkovito pridobivanje informacij. Ustrezen pristop k preiskovalnemu intervjuju je namreč ključnega pomena za uspešno pridobivanje relevantnih informacij, saj je voljno sodelovanje udeležencev v (pred)kazenskem postopku odločilnega pomena. Metode: Prispevek predstavlja teoretično-kvalitativni pristop k identifikaciji in opredelitvi problema skozi pregled strokovne in znanstvene literature. Ugotovitve: Teorija psihološke reaktance je od utemeljitve doživela precejšen razcvet in prepoznavnost. Skrb vzbujajoča je maloštevilnost (že skoraj odsotnost) raziskav na tako pomembnem področju, kot so (pred)kazenski postopki, kjer se pogosto odloča med svobodo in odvzemom prostosti, ponekod po svetu pa tudi med življenjem in smrtjo. Teorija psihološke reaktance se sicer uporablja v sodobnih zasliševalnih tehnikah, četudi v literaturi to (pre)pogosto ni eksplicitno poudarjeno. Izvirnost/pomembnost prispevka: Četudi teorija psihološke reaktance ni nova, področja, kjer je mogoče zaslediti njeno uporabo, pa nikakor niso maloštevilna (prav nasprotno!), v literaturi ni pogosto uporabljena. Pričujoči prispevek predstavlja opozorilo praktikom na še eno nezavedno čustveno reakcijo osumljencev, ki lahko otežuje ali celo onemogoča učinkovito pridobivanje ključnih informacij v (pred)kazenskem postopku.
Keywords: psihološka reaktanca, odpor, zaslišanje, preiskovalni intervju, predkazenski postopek, neprostovoljne interakcije
Published in DKUM: 06.04.2020; Views: 1136; Downloads: 53
URL Link to full text
This document has many files! More...

3.
Tehnična analiza delnic
Iztok Zgaga, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučevali tehnično analizo. Glavni namen je ugotoviti, ali je donosnost v povprečju višja, če aktivno trgujemo z uporabo tehničnih indikatorjev v primerjavi s strategijo buy and hold. V magistrskem delu se bomo omejili predvsem na zelo razvite finančne instrumente s tako imenovanih razvitih kapitalskih trgov, ki imajo visoko likvidnost, kot so delnice Apple Inc., Amazon.com, General Motors Company, Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft in Allianz SE. Časovno obdobje od leta 2010 do 2018 bo relativen pokazatelj smiselnosti uporabe instrumentov tehnične analize. Omejili se bomo na uporabo treh indikatorjev tehnične analize, in sicer: RSI, MACD, stohastični oscilator. Portfelj trgovanja bo omejen na 10.000 EUR oz. 10.000 USD. Po opisu tehnične analize smo naredili še izračune, in sicer smo za vsako delnico izračunali vsak indikator in jih primerjali med seboj. Primerjali smo jih tudi s strategijo buy and hold. Pri rezultatih modela smo ovrgli hipotezo H1, saj je strategija buy and hold bila v povprečju donosnejša od katerega koli preučevanega indikatorja. Strategija buy and hold je bila najdonosnejša in zato modra odločitev. MACD in RSI sta bila dokaj dobra pokazatelja. Če bi upoštevali vse teoretično znanje, predvsem trende in vzorce, bi s tema dvema indikatorjema lahko zaslužili več. Najslabši indikator pa je stohastični, saj nam je vedno prinesel izgubo. Glavni razlog so provizije, saj se je s tem indikatorjem največ trgovalo in so zato bile provizije zelo velike.
Keywords: vrzeli, podpora, odpor, vzorci grafikonov, RSI, MACD, stohastični oscilator.
Published in DKUM: 23.01.2020; Views: 1883; Downloads: 352
.pdf Full text (5,46 MB)

4.
Subjektivni dejavniki odpora pri spremembah poslovnih procesov
Aleš Krapež, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Uvajanje sprememb v poslovne procese vzbuja pri posameznikih različne odzive. Nekateri spremembe sprejemajo (odprtost do sprememb), drugi jim nasprotujejo (odpor do sprememb). Nasprotovanje prinaša dodaten napor, podaljša čas uvajanja sprememb in povečuje stroške. Intenzivnost nasprotovanja je lahko tako izrazita, da postane uvajanje sprememb nesmiselno. Nosilci sprememb morajo poznati subjektivne dejavnike odpora do sprememb, če ga hočejo obvladovati. V ta namen smo s pomočjo statistične analize iz nabora dejavnikov dela izpostavili tiste dejavnike, ki so pomembno povezani z odporom do sprememb. Ti so največkrat vzrok za posameznikov (subjektivni) odpor do sprememb. Zato smo nepoznavanje subjektivnih dejavnikov odpora do sprememb izpostavili kot problem na katerega želimo odgovoriti. Za namen raziskave smo sestavili anketni vprašalnik. Aplicirali smo ga v splošno populacijo in sicer v elektronski in klasični obliki. Zbrane podatke smo analizirali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike. Povezanost posameznih dejavnikov dela z odporom do sprememb smo ugotavljali z različnimi testi korelacije. Statistične analize smo opravili s programom SPSS 20.0. Ugotovili smo, da so informiranost, zaupanje v vodstvo, zadovoljstvo z delom, zadovoljstvo z odnosi na delovnem mestu, aktivna vključenost zaposlenih v procese sprememb, poistovetenje z organizacijo, eksistenčni strah na delovnem mestu in osebni razvoj pomembno povezani z odporom do sprememb. To so tisti subjektivni dejavniki odpora, na katere morajo biti nosilci sprememb še posebej pozorni. V procesu sprememb morajo izdelati strategijo njihovega obvladovanja. Pri tem so jim lahko v veliko pomoč različna spoznanja managementa sprememb. Predvidevali smo, da bosta tudi starost in delovna doba pomembno povezana z odporom do sprememb. Analiza odgovorov nam te hipoteze ni potrdila. Starost in delovna doba nista pomembno povezana z odporom do sprememb, kakor tudi ne spol, sektor zaposlitve, zadovoljstvo s stanjem v družbi in status zaposlitve.
Keywords: organizacija, proces, spremembe, odpor do sprememb, management sprememb.
Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1385; Downloads: 235
.pdf Full text (1,08 MB)

5.
RAZVOJ DINAMIČNEGA MODELA MANAGEMENTA SPREMEMB V PODJETJU
Andraž Lipolt, 2016, master's thesis

Abstract: Sodobno ekonomsko okolje zahteva od podjetij stalno prilaganje poslovanja hitro spremin-jajočim se pogojem in zahtevam okolja. Podjetja se ekonomskemu okolju prilagajajo na način, da uvajajo spremembe v svoje delovanje. Spremembe lahko uvajamo na različne načine in na različna področja v podjetjih. Osnovni cilj magistrske naloge je oblikovati dinamični model managementa sprememb v sodobnih podjetjih. V tem okviru želimo izpostaviti pomen prenove poslovnih procesov, vloge managementa prenove in dolgoročni vpliv prenove za doseganje želenih rezultatov delovanja podjetij. Podjetja lahko za prilaganje poslovanja uporabijo različne načrtovane spremembe, ki jim omogočajo razvoj sedanjega stanja v želeno prihodnje stanje zaradi povečanja učinkovitosti in uspešnosti delovanja. Cilj izvajanja planiranih sprememb je razvoj novih ali izboljšanih rešitev za uporabo razpoložljivih virov in kapacitet pri oblikovanju nove vrednosti v poslovanju podjetja. Vsebinsko gledano lahko podjetja za svoje spreminjanje uporabijo različne vrste sprememb, med katerimi se najpogosteje omenjajo predvsem spremembe tehnologije, proizvodov in storitev, strategije ter organizacijske strukture in kulture podjetja. Posamezne vrste spre-memb so medsebojno povezane in soodvisne. Spreminjanje organizacije je kot vsako poslovno aktivnost potrebno ustrezno planirati, voditi, organizirati in kontrolirati, kar lahko s skupnim pojmom označimo kot management sprememb. V managementski teoriji se management sprememb najpogosteje označuje kot proces, ki vključuje faze priprave, sprejetja in zagotavljanja ustreznega izvajanja sprememb. Večina poznanih modelnih rešitev za management sprememb se osredotoča na prvi dve fazi procesa spreminjanja, ki vsebinsko predstavljata izbor in sprejetje odločitve v izbranem časovnem trenutku in ju je zato tudi lažje izvesti. Manj je raziskano področje oblikovanja in zagotavljanje ohranitve novega stanja za zagotavljanje ustreznega dinamičnega izvajanja sprememb v poslovanju v daljšem časovnem obdobju. Nevarnost pri uvajanju sprememb je, da spremembe dolgoročno ne obstanejo. Razlogov je lahko več, poleg tega, da spremembe ne prinašajo želenih učinkov, tudi tendenca, da zač-nemo stvari delati na načine, kot smo to počeli pred uvajanjem sprememb. V fazi po uvedbi sprememb moramo rezultate natančno meriti in preko posameznih kazalnikov spremljati njihove učinke. Pri uvajanju sprememb moramo biti pozorni na odpor do sprememb, oziroma kako spre-membe sprejemajo zaposleni, ki se jih spremembe dotikajo. Odzivi na uvajanje sprememb so lahko različni. Veliko krat je naklonjenost do sprememb odvisna od posledic, kako spremembe vplivajo na njihov status in druge ugodnosti, ki so jih imeli pred začetkom tega procesa.
Keywords: Spremembe, management sprememb, dinamični model managementa sprememb, odpor do sprememb, organizacijske strukture, spreminjanje organizacije, Uravnotežen sistem kazal-nikov.
Published in DKUM: 01.07.2016; Views: 1973; Downloads: 206
.pdf Full text (3,59 MB)

6.
PERCEPCIJA INDIJE V SLOVENSKEM TISKU MED LETI 1918 IN 1945
Monika Čuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Po poročanju katoliškega narodnega Slovenca in liberalnega Slovenskega naroda je bilo dogajanje v Indiji, v obdobju med letoma 1918 in 1945, zaznamovano z mnogimi tako političnimi kot družbenimi prelomnicami, kar dokazuje tudi proučena in uporabljena literatura. Najpomembnejša osebnost, ki je zaznamovala indijsko zgodovino in si prizadevala za osvoboditev Indije izpod Britanskega imperija, je bil Mahatma Gandhi. S svojo teorijo nenasilja in pasivnega odpora je presenetil Veliko Britanijo in ves svet. Njegove metode so temeljile na samožrtvovanju samih Indijcev, katere je učil, da proti sovražniku ne smejo nastopati z orožjem, ampak se lahko uprejo na nenasilne načine. Ideje nacionalističnega gibanja, ki ga je vodil, so uresničevali preko Indijskega narodnega kongresa. Indijo so v tem obdobju pretresali tudi nenehni spori med pripadniki hindujske in muslimanske vere. Razprtije so se pojavljale še znotraj družbe med Indijci samimi, saj je kastni sistem prepovedoval stike med njimi. Poseben vpliv na tamkaj živeče prebivalstvo so imeli evropski misijonarji, ki so dosegali velike uspehe pri spreobračanju ljudi v katoliško vero. Gospodarsko je bila Indija bogata s številnimi rudami. Njena pestrost se je kazala tudi v številnih običajih ljudi, ki so izvirali iz daljne preteklosti. Nekatere navade so na družbo vplivale tudi v negativnem smislu, saj je čas narekoval prilagajanje novemu načinu življenja in dela, kar je bilo med Indijci velikokrat prezrto. Med časnikoma v poročanju o novicah ni bilo velikih razlik, le, da je Slovenec poročal še o misijonarstvu, ki se je v 20. stoletju v Indiji vse bolj širilo.
Keywords: Mahatma Gandhi, narodno gibanje za neodvisnost Indije, Indijski narodni kongres, pasivni odpor, britanski imperij, kastni sistem, lakota
Published in DKUM: 15.12.2010; Views: 3067; Downloads: 258
.pdf Full text (3,80 MB)

Search done in 6.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica