| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 908
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ocena policije v medijih - primerjava med slovenskimi in avstrijskimi časopisi
Sebastjan Kunčnik, Vinko Gorenak, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: policija, mediji, odnosi z javnostmi, komuniciranje
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 55; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (735,64 KB)

2.
Korupcija v novinarstvu : primeri podkupovanja novinarjev kot indici usmerjanja preiskave
Simona Habič, 2007, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: novinarji, mediji, odnosi z javnostmi, korupcija
Objavljeno v DKUM: 29.03.2024; Ogledov: 41; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (852,66 KB)

3.
Obveščevalno-varnostna dejavnost in odnosi z javnostmi
Iztok Podbregar, Jana Hibler, 2006, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Ključne besede: obveščevalne službe, odnosi z javnostmi, SOVA
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 54; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (263,05 KB)

4.
5.
Kakovost medosebnih odnosov v javni upravi : primerjava med policisti in drugimi delavci
Aleksander Koporec Oberčkal, Milan Pagon, 2005, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: javna uprava, policija, policisti, management, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 21.03.2024; Ogledov: 64; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (241,39 KB)

6.
MEDGENERACIJSKO UČENJE IN SODELOVANJE V PREDŠOLSKI VZGOJI
Marjana Šnajder, 2016, diplomsko delo

Opis: Medgeneracijsko učenje zajema vse načine učenja med različnimi generacijami, ki lahko potekajo na formalen in neformalen način in sta zasnovana na prepričanju, da lahko organizirane dejavnosti povežejo mlajše in starejše generacije. Velik pomen medgeneracijskemu sodelovanju v razvoju predšolskih otrok namenjajo postmodernistični koncepti predšolske vzgoje, ki poudarjajo pomen sodelovanja vrtca z okoljem. Življenje in delo vrtca se prepletata z družinskim in širšim okoljem. V empiričnem delu je raziskano, kakšno je medgeneracijsko sodelovanje in učenje v slovenskih vrtcih, kako pogosto se izvaja, kateri vrtci ga najpogosteje izvajajo in kakšni so učinki na motivacijo za učenje otrok in na razvoj socialnih veščin. V raziskavi je sodelovalo 90 strokovnih delavcev, vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev. Raziskava je potrdila, da medgeneracijske dejavnosti najpogosteje izvajajo strokovne delavke z višjo in visoko izobrazbo, pogosteje so to pomočnice vzgojiteljic kot vzgojiteljice v starostni skupini od 36 do 40 let. Najpogosteje se medgeneracijske dejavnosti izvajajo v primestnih vrtcih. Dejavnosti se v večini vrtcev izvajajo nekajkrat letno v obliki prireditev, delavnic, lutkovnih predstav. Rezultati kažejo, da medgeneracijske dejavnosti in aktivnosti izboljšajo razvoj socialnih veščin in motivacijo za učenje v 1. in 2. starostnem obdobju. Strokovni delavci ocenjujejo, da medgeneracijske dejavnosti spodbujajo razvoj socialnih veščin in predstavljajo močno orodje pri povečanju motivacije za učenje. Otroci pri medgeneracijskih dejavnosti kažejo kompleksnejša čustva, razvijajo svoj odnos do starejše generacije in se učijo izražanja skupaj z njimi. Rezultati so pokazali, da ima medgeneracijsko sodelovanje pomembno vlogo pri razvoju otrok in bi ga bilo smiselno večkrat vključiti v vzgojno-izobraževalno delo v vrtcu.
Ključne besede: medgeneracijsko učenje, medgeneracijsko sodelovanje, motivacija, učenje, socialni odnosi, predšolska vzgoja
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 311; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

7.
Telesna samopodoba in športna aktivnost študentk : magistrsko delo
Nika Žuža, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je ugotoviti, kakšna je telesna samopodoba študentk, ali se le-ta razlikuje med skupinami bolj, srednje in manj športno aktivnimi študentkami. Prav tako smo raziskali, kako se sedeče vedenje odraža na športno aktivnost in ali imajo pri študentkah družbeni mediji velik pomen pri dojemanju telesne samopodobe ali se primerjajo z drugimi, jih mediji spodbujajo pri ukvarjanju s športno aktivnostjo ali ne. V raziskavi je sodelovalo 104 študentk Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Meritve so se izvajale v predavalnih prostorih Pedagoške fakultete. Podatki o telesni samopodobi so bili pridobljeni s francoskim vprašalnikom, ki je poslovenjena različica anketnega vprašalnika, za ugotavljanje telesne samopodobe mladostnikov The Physical Self-Inventory - short form. Podatki o pomenu družbenih omrežij ter uporabi interaktivnih medijev so bili pridobljeni z vprašalnikom »Interaktivni mediji in družbena omrežja«. Podatki o sedečem vedenju so bili pridobljeni z vprašalnikom »Sedeče vedenje« ter podatki o športni aktivnosti so bili pridobljeni z vprašalnikom »Gibalna/športna« dejavnost. Za ugotavljanje razlik v telesni samopodobi med skupinami športno različno dejavnih študentk je bila uporabljena analiza variance (ANOVA) kot tudi Kruskal-Wallis test (KW). S Post-Hoc Scheffe preizkusom in Mann-Whitney U testom so bile natančneje opredeljene predhodne ugotovljene statistično značilne razlike. Statistično značilne razlike so bile ugotovljene na ravni tveganja p ≤ 0,05. Rezultati raziskav kažejo, da športno bolj aktivne študentke statistično značilno višje vrednotijo telesno samopodobo v primerjavi s športno manj aktivnimi študentkami. Srednje in bolj športno aktivne študentke se gibalno/športno udejstvujejo predvsem zaradi zdravja in boljšega počutja, kar za skupino manj aktivnih študentk ne velja. Rezultati so tudi pokazali, da srednje športno aktivne študentke pripisujejo mnenju drugih statistično značilno višji pomen pri oblikovanju lastne samopodobe kot drugi dve skupini.
Ključne besede: samospoštovanje, telesna dejavnost, mediji, samozavest, odnosi
Objavljeno v DKUM: 14.11.2023; Ogledov: 311; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

8.
Politika in novinarstvo v Sloveniji: vprašanje pritiskov in korupcije : vprašanja pritiskov in korupcije
Maruša Lubej, Žiga Petraš, 2023, magistrsko delo

Opis: Cilj naše naloge je bil raziskati percepcije novinarjev in urednikov ter (nekdaj) zaposlenih na Komisiji za preprečevanje korupcije (KPK) glede potencialnih političnih vplivov in pritiskov nanje, glede njihovega dojemanja korupcije v slovenski politiki (predvsem v strankah SD, NSi, SDS in Levica) ter glede prepletov med polji novinarstva, politike in korupcije v Sloveniji. Za uresničitev tega cilja smo analizirali podatke, ki smo jih pridobili z lastnim anketnim vprašalnikom (odzive smo zbrali leta 2019 z vzorcem 103 novinarjev in urednikov) ter na podlagi intervjujev, ki smo jih izpeljali med letoma 2019–2023 z novinarji, uredniki ter (nekdaj) zaposlenimi na KPK (n = 27). Raziskali smo tudi podatke prijav napadov na novinarsko delovanje iz spletne baze Društva novinarjev Slovenije (DNS) (n = 60). Na podlagi analiz opisanega vzorca smo ugotovili, da novinarji in uredniki, vključeni v raziskavo, dojemajo korupcijo v Sloveniji kot pogosto in intenzivno – pri tem stranke, ki jih dojemajo kot starejše, smatrajo za tendenčno bolj koruptivne. Načeloma se zavedajo potencialnega vpliva, ki ga lahko imajo (tesnejši) odnosi s politiki na njihovo poročanje, čeprav zavedanje tega vpliva nekoliko šepa, ko gre za odnos med vprašanim novinarjem oz. urednikom in politiki, s katerimi so sami spletli tesen odnos. Večina novinarjev in urednikov je prav tako pretežno kritična do poklicnih prehodov iz politike v novinarstvo. Kot obliko vplivov oz. pritiskov nase s strani politikov so novinarji in uredniki največkrat omenjali verbalne napade preko socialnih omrežij. Večinoma so se strinjali, da pripadniki vseh političnih strank nanje ne vplivajo enako. Pri tem se je večina strinjala, da so vplivi oz. pritiski stranke SDS bolj »neprefinjeni« oz. »surovi«, vplivi oz. pritiski strank SD, Levica in NSi pa bolj »prefinjeni« oz. »blagi«. Na podlagi odgovorov vseh intervjuvancev sklepamo, da novinarji oz. uredniki in (nekdaj) zaposleni na KPK vzdržujejo pretežno dobre odnose. Prav tako večina intervjuvancev meni, da je KPK »brezzobi tiger« in da je neodvisnost te institucije odvisna predvsem od njenega vodstva. Zaključimo lahko, da so politični vplivi in pritiski na novinarsko delo in na delo KPK v Sloveniji resen ter večplasten problem, ki se potencialno odseva v pogostosti in intenzivnosti korupcije v Sloveniji, prav tako pa tudi v sami percepciji korupcije v očeh slovenske javnosti.
Ključne besede: odnosi med politiki in novinarji, percepcija korupcije, vplivi na novinarje, pritiski na novinarje, Komisija za preprečevanje korupcije
Objavljeno v DKUM: 13.11.2023; Ogledov: 300; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

9.
Agencijski problem na primeru izbranega gradbenega podjetja
Lea Martinčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se posvetlili agencijski teoriji firme, zlasti agencijskim odnosom, ki se vzpostavijo med principalom (lastnikom podjetja), ki delegira svoje odločitve, in agentom (managerjem podjetja), ki v njegovem imenu sprejema te odločitve. Podrobno smo raziskali agencijske stroške in predstavili njihov izvor ter možnosti za njihovo znižanje. Posebno pozornost smo namenili agencijskemu problemu, ki smo ga razložili in analizirali, da bi razumeli vzroke zanj. Poglobili smo se tudi v naravo odnosov med lastniki in upniki. Vključili smo tudi tematiko managerskega odkupa podjetja, tako od znotraj kot tudi od zunaj, ter podali analizo tega procesa. V okviru diplomskega projekta smo prav tako obravnavali konkreten primer podjetja, ki se je soočilo z agencijskim problemom, ki je nastal predvsem zaradi ločitve lastništva in upravljanja. Podrobno smo raziskali, kako so se podjetje, lastniki, delničarji, upniki, banke, zaposleni ter gospodarstvo spopadli s posledicami tega problema, pa tudi z ukrepi in s sankcijami, ki so bili uvedeni za odgovorne osebe. Poleg tega smo se osredotočili na različne načine, s katerimi se lahko v podjetju zagotovi, da bodo upravljalci podjetja delovali v skladu z interesi lastnikov. Naša analiza je vključevala predpostavke, ki temeljijo predvsem na uvedbi sistema nagrajevanja in sankcioniranja, ki bi lahko učinkovito preprečevali pojav konflikta interesov med lastniki in managerji ter med lastniki in upniki, kar bi zmanjšalo tveganje za nastanek agencijskega problema v podjetju. Naša ugotovitev je, da ima ta sistem neposreden vpliv na zmanjšanje agencijskih stroškov, ki so posledica agencijskega problema.
Ključne besede: Agencijska teorija firme, agencijski odnosi, agencijski stroški, agencijski problem, lastniki, managerji, principal, agent, upniki, managerski odkup podjetja
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 272; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

10.
Marketinško komuniciranje v Notranjskem regijskem parku
Alja Maček, 2023, magistrsko delo

Opis: Marketinško komuniciranje je skupek dejavnosti, ki se jih podjetja poslužujejo za komuniciranje s svojimi obstoječimi in potencialnimi potrošniki. Za uspešnost podjetja je pomembno, da pred začetkom izvajanja marketinškega komuniciranja oblikujejo komunikacijski načrt, ki je sestavljen iz sedmih korakov komunikacijskega programa. Neizbežen korak je izbor ustreznega komunikacijskega spleta. Komunikacijski splet je sestavljen iz štirih aktivnosti, in sicer oglaševanja, pospeševanja prodaje, osebne prodaje in odnosov z javnostmi. Naloga podjetja pa je, da izbere eno ali več orodij komunikacijskega spleta, s katerimi želi doseči zastavljene marketinške cilje in strategije. Danes je poslovna uspešnost vedno bolj odvisna od marketinškega komuniciranja, zato mu podjetja pripisujejo večji pomen. Ker ima javni park Notranjski regijski park unikatno naravno in kulturno dediščino, ki privablja mnoge obiskovalce, in si v prihodnosti želi postati najuspešnejši slovenski naravni park in svetovno prepoznano območje, nas je zanimalo, kako se z marketinškim komuniciranjem soočajo v zavodu. V magistrskem delu smo se osredotočili na marketinško komuniciranje javnega zavoda Notranjski regijski park. S teoretičnim delom smo želeli predstaviti komuniciranje in marketinško komuniciranje. Pri marketinškem komuniciranju smo se osredotočili na potek oblikovanja celovitega komunikacijskega programa, instrumente marketinškega komuniciranja, neposrednega marketinška komuniciranja, kot tudi strategije marketinškega komuniciranja. Z empirično raziskavo smo analizirali stanje marketinškega komuniciranja Notranjskega regijskega parka v obdobju zadnjih petih let. S pomočjo teorije in empirične raziskave smo izvedli še kvalitativno raziskavo v obliki polstrukturiranih globinskih intervjujev. To nam je omogočilo, da smo pridobili tako objektiven kot subjektiven vpogled v marketinško komuniciranje Notranjskega regijskega parka. Javni zavod Notranjski regijski park se zaveda pomena kvalitetnega in učinkovitega marketinškega komuniciranja, za realizacijo svoje vizije pa mora uspešno komunicirati s ciljnim občinstvom in lokalnim prebivalstvom. Na kakšen način so izvajali marketinško komuniciranje pa je podrobno opredeljeno in razloženo v nadaljevanju magistrskega dela. Na koncu smo na podlagi rezultatov intervjuja pripravili predloge za izboljšanje obstoječega marketinškega komuniciranja v Notranjskem regijskem parku.
Ključne besede: komuniciranje, marketinško komuniciranje, celovit komunikacijski program, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, neposredno marketinško komuniciranje, javni zavod Notranjski regijski park
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 268; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

Iskanje izvedeno v 15.88 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici