| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
OCENJEVANJE VREDNOSTI PODJETIJ V KRIZNIH RAZMERAH
Milena Mikola Forjan, 2013, magistrsko delo

Opis: Gospodarska kriza se odraža na številne makroekonomske kategorije, predvsem pa negativno vpliva na bruto družbeni produkt in zaposlenost. Povečevanje brezposelnosti dodatno znižuje povpraševanje in gospodarstvo se je tako znašlo v depresijski spirali. Gospodarska kriza je prizadela predvsem finančno, avtomobilsko, gradbeno in lesarsko dejavnost, poslovanje z nepremičninami, elektroindustrijo in trgovine s tako imenovanim cikličnim blagom. Vpliv krize na podjetja se kaže predvsem v obliki zmanjšanega obsega prodaje, s slabšo plačilno in kreditno sposobnostjo podjetij ter v obliki oteženega strateškega in operativnega načrtovanja v podjetjih. V času gospodarske krize so se predpostavke za podkrepljeno ocenjevanje izrazito poslabšale. Glede na makroekonomske kazalnike in kazalce, ki kažejo na vedno bolj zaostreno gospodarsko stanje, ocenjujemo, da gospodarska kriza vpliva na dejavnike ocenjevanja vrednosti podjetja. Pri uporabi načina ocenjevanja, zasnovanega na prihodnjem donosu, gredo v proces ocenjevanja različna tveganja, in sicer v obliki čistega denarnega toka, časa trajanja donosa in diskontne stopnje. Da bi ocenjevanje vrednosti podjetij temeljilo na ustreznih predpostavkah, je poznavanje interpretativne moči vodilnih dejavnikov ocenjevanja ključnega pomena za določitev njihove vrednosti v procesu ocenjevanja. Na računovodsko predračunavanje se gospodarska kriza odraža z znižanimi aktualnimi in prihodnjimi dobički in denarnimi tokovi. Posredno so tveganja na trgu kapitala vplivala tudi na netvegano mero donosa, ki je padla pod dolgoročno raven. V zadnjih dveh letih se je gospodarska kriza negativno odražala tudi na mero donosa za tržno tveganje. Čeprav je mera donosa za tržno tveganje padla, je glede na večje tveganje pričakovati višjo mero donosa za tržno tveganje. Koeficient beta ima glede na gospodarsko dejavnost podjetja različne učinke. Težke gospodarske razmere ga povečujejo, stabilni časi privedejo do nasprotnega učinka. Glede na specifičnost podjetja in dejavnosti ter druge razmere je v procesu ocenjevanja potrebno še morebiti vključiti dodatna tveganja. Zaradi pomembno spremenjenih okoliščin je pri ocenjevanju vrednosti podjetja potrebno upoštevati vpliv kriznih razmer na dejavnike ocenjevanja vrednosti podjetja. Da bi bil proces ocenjevanja čim bolj sistematičen in transparenten, je smiselno, da proces ocenjevanja oblikujemo v ustrezen model ocenjevanja. V magistrskem delu predstavljamo model ocenjevanja vrednosti podjetja, zasnovan na prihodnjem donosu v kriznih razmerah. V času gospodarske krize mora ocenjevalec vrednosti podjetij več časa nameniti preučevanju okolja in podrobni analizi podjetja ter prepričljivemu načrtovanju denarnih tokov. Dejavnike ocenjevanja vrednosti podjetij je potrebno skrbno oceniti na podlagi predhodno narejene analize makroekonomskega okolja in podjetja.
Ključne besede: gospodarska kriza, ocenjevanje vrednosti podjetij, DCF-metoda
Objavljeno: 07.03.2014; Ogledov: 931; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

3.
VREDNOTENJE PODJETIJ NA PRIMERU TRGOVSKEGA PODJETJA
Matjaž Brumen, 2014, magistrsko delo

Opis: Vrednotenje podjetij zajema ocenjevanje vrednosti podjetij, analizo uspešnosti preteklega finančnega poslovanja, oceno prostih denarnih tokov, primerjavo podjetja s konkurenti, vrednotenje delnice, oceno stroškov dolga in kapitala ter oceno tehtanega povprečja stroškov kapitala. Da bi podjetje čim bolj korektno, pravično, pošteno in realno ovrednotili, imamo na razpolago številne metode za vrednotenje podjetij. Vendar se ocenjevalci vrednosti podjetij srečujejo z različnimi težavami. Najpogostejši sta vsekakor zagotavljanje ustreznih informacij in podatkov, ki so potrebni za vrednotenje nekega podjetja, in izbira ustrezne vrednotenjske metode. Pri tem se pojavlja vprašanje, katero metodo je za vrednotenje podjetij najbolje uporabiti oziroma katera metoda daje najbolj verodostojen in realen rezultat. Pri ocenjevanju vrednosti podjetij smo uporabili različne metode za določanje vrednosti podjetij, in sicer smo uporabili metode, ki temeljijo na preteklih podatkih, prihodnjih podatkih in tržnih primerjavah. Na primeru trgovskega podjetja in njegovih konkurentov smo potrdili, da je vrednotenje podjetij zelo nepredvidljiva naloga, pri kateri smo se srečevali z razširjeno problematiko vrednotenja podjetij na primeru izbire ustrezne metode za ocenjevanje vrednosti podjetij in ustreznih vhodnih podatkov. Ugotovili smo, da je ocenjena vrednost podjetja močno odvisna od vhodnih podatkov in tudi od metode, ki jo uporabimo za vrednotenje podjetij.
Ključne besede: ocenjevanje vrednosti podjetij, vrednotenje podjetij, metodologija vrednotenja podjetij, problematika vrednotenja podjetij, teorija vrednotenja podjetij.
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 1220; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
SODELOVANJE MED POOBLAŠČENIMI REVIZORJI IN POOBLAŠČENIMI OCENJEVALCI VREDNOSTI
Sara Kresnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Revizijska dejavnost in dejavnost ocenjevanja vrednosti sta relativno mladi dejavnosti, ki sta se v zadnjem času bolj razširili in uveljavili. Revidiranje računovodskih izkazov je preizkušanje in ocenjevanje računovodskih izkazov in metod, uporabljenih pri njihovem sestavljanju. Ocenjevanje vrednosti je dejavnost, ki jo izvaja pooblaščeni ocenjevalec vrednosti v skladu s pravili ocenjevanja vrednosti, da bi določil oceno vrednosti podjetja, nepremičnine oziroma strojev in opreme za računovodsko poročanje ter druge namene ocenjevanja vrednosti. Razgibano poslovno okolje in težave, s katerimi se srečujejo in spopadajo podjetja od nastopa gospodarske krize, so pripeljali do potrebe, da se vsi, ki sodelujejo v postopkih revidiranja, tako ocenjevalci in revizorji kot tudi računovodje, pri svojem delu medsebojno usklajujejo in si izmenjujejo informacije ter s tem sodelovanjem omogočajo nemoten potek dela in kakovostnejše storitve.
Ključne besede: revizija, revizor, ocenjevanje vrednosti nepremičnin, podjetij ter strojev in opreme, ocenjevalec vrednosti, sodelovanje, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, Zakon o revidiranju, Kodeks etičnih načel za ocenjevalce vrednosti
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 1146; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici