| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 127
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vhodnih podatkov, potrebnih za uporabo računalniških programov za projektiranje cest
Anja Ježovita, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je predstaviti pomembnost ustreznih vhodnih podatkov za potrebe sodobnega projektiranja cest / cestne infrastrukture. sodobne načine izdelave projekta ceste. V teoretičnem delu so predstavljeni sodobni programi za računalniško projektiranje cestne infrastrukture, njihove značilnosti ter medsebojne razlike. Za uporabo sodobnih računalniških programov potrebujemo ustrezne vhodne podatke: izdelan model terena, projektno-tehnični elementi / parametri projektirane ceste ipd. Za potrebe izdelave projekta ceste smo na terenu izvedli geodetske meritve in s pomočjo pridobljenih podatkov izdelali geodetsko podlago za projektiranje. Uporabili smo metodo laserskega skeniranja in merjenje s totalno postajo. Lasersko skeniranje je napredovalo, tako se danes uporablja 3D skeniranje kot hiter in natančen način meritev. V magistrskem delu smo uporabili inštrument Topcon GTL-1000. Inštrument je kombinacija 3D laserskega skenerja in totalne postaje. V programu Plateia smo s podatki o izmerjenem območju izdelali digitalni model terena oziroma podlago za projektiranje, na kateri smo projektirali novo cesto.
Ključne besede: gradbeništvo, računalniški programiza projektiranje cest, elementi ceste, Plateia, geodetska podlaga za projektiranje ceste
Objavljeno: 05.07.2021; Ogledov: 46; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,72 MB)

2.
Parametrična analiza voziščne konstrukcije z metodo končnih elementov
Martin Štrumbelj, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava parametrično analizo voziščne konstrukcije z numerično metodo - metodo končnih elementov. Delo je sestavljeno iz petih delov, in sicer je v samem začetku dela teoretični del, kjer je na kratko opisana zgodovina in prihodnost voziščne konstrukcije ter splošen opis voziščne konstrukcije sedanjosti. V nadaljevanju je predstavljeno dimenzioniranje voziščne konstrukcije po tehničnih specifikacijah za ceste - TSC. Našteti in opisani so vsi pogoji, priporočila ter zahteve, ki jih mora načrtovalec oz. projektant upoštevati pri načrtovanju in dimenzioniranju voziščne konstrukcije. Po teoretičnem delu sledi praktičen primer dimenzioniranja voziščne konstrukcije po TSC (empirični postopek dimenzioniranja voziščne konstrukcije), kjer obravnamo realen primer odseka ceste v občini Starše. V zadnjem delu je podana parametrična analiza voziščne konstrukcije, izvedene z metodo končnih elementov (MKE), sledi zaključek. Na podlagi parametrične analize smo prikazali vpliv dimenzij in lastnosti vgrajenih materialov ter nosilnost podlage na trajnost voziščnih konstrukcij. Rezultate analitične metode smo primerjali s tehničnimi specifikacijami za ceste. Pri analitični metodi smo uporabljali programsko orodje Everstress.
Ključne besede: gradbeništvo, voziščna konstrukcija, metoda končnih elementov, tehnične specifikacije za ceste (TSC), analitična metoda, empirični postopek
Objavljeno: 30.06.2020; Ogledov: 297; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (6,90 MB)

3.
Ukrepi za prometno varno načrtovanje cest in opremljanje obcestja s poudarkom na motoristih
Jan Jelenc, 2019, magistrsko delo

Opis: Ob hitro naraščajočem cestnem prometu je problematika prometne varnosti na cestah tako v Sloveniji kot v svetu že nekaj let med najbolj izpostavljenimi. Prometna varnost je odvisna od vrste dejavnikov. Infrastruktura je samo eden izmed elementov prometne varnosti in zagotavlja osnovni nivo varnosti oziroma temeljno varnost. Načelo odpuščanja napak voznikov predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”, gre namreč za sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način ureditve cestne infrastrukture in obcestja (ob upoštevanju fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi možnosti za človeške napake do neke mere in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. V magistrskem delu smo proučili osnovna izhodišča problema prometnih nesreč motoristov, namen in rešitve koncepta “odpuščajočih cest”. Na podlagi teh podatkov smo določili nekatere ukrepe načrtovanja varne cestne infrastrukture in obcestja za motoriste, ki izhajajo iz primerov dobrih praks evropskih držav s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture.
Ključne besede: gradbeništvo, prometna varnost, motoristi, varnostni ukrepi, odpuščajoče ceste
Objavljeno: 23.09.2019; Ogledov: 458; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

4.
Analiza možnih rešitev rekonstrukcije maloprometne ceste - primer ceste v Šenkovcu
Adriana Novak, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava primer rekonstrukcije izbrane maloprometne ceste. Maloprometne ceste predstavljajo večino cestnega omrežja v posamezni državi; običajno potekajo zunaj naselja in so prometno malo obremenjene. Načrtovanju, planiranju in vzdrževanju maloprometnih cest je potrebno – zaradi njihovih specifičnosti – nameniti posebno pozornost. V magistrski nalogi je prikazan postopek izdelave projektne dokumentacije za načrtovanje in rekonstrukcijo maloprometnih cest. Navedeni so postopki rednega in gradbenega vzdrževanja javnih cest, ki so pomembni zaradi zagotavljanja dobrega stanja (ali izboljšave) obstoječe cestne infrastrukture. V drugem delu naloge so podane različne možne variante rekonstrukcije izbrane maloprometne ceste. Vsaka od treh variant je zasnovana glede na različna izhodišča in posledično z različnimi projektno-tehničnimi elementi. Variante so tudi stroškovno ocenjene, kar omogoča njihovo primerjavo. Cilj magistrske naloge je bil na podlagi različnih izbranih kriterijev opraviti primerjavo izbranih variant ter podati predlog optimalne variante rekonstrukcije izbrane maloprometne ceste.
Ključne besede: maloprometne ceste, projektna dokumentacija, vzdrževanje maloprometnih cest, rekonstrukcija maloprometnih cest
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 362; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (5,70 MB)

5.
Rekonstrukcija semaforiziranega križišča v Ormožu
Dejan Kociper, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Predmet obravnave projektne naloge je rekonstrukcija štirikrakega semaforiziranega križišča v krožno križišče v Ormožu. Opišemo problematiko trenutnega stanja in predstavimo podatke o prometu na izbranem križišču. Prometne podatke pridobimo s pomočjo štetja prometa in podatkov o prometu iz Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Po analizi zbranih podatkov predstavimo splošno krožna križišča in nekaj osnovnih pojmov oziroma pomembnih dejstev o krožnih križiščih. S pomočjo standardov, pravilnikov in tehničnih specifikacij za ceste iz raznih področij določimo elemente naše projektne rešitve – krožnega križišča. Ustreznost izbranih elementov in same projektne rešitve preverimo z izračunom nasičenosti posameznih krakov. Namen je preučitev možnosti za preureditev oziroma rekonstrukcijo obstoječega križišča in s projektno rešitvijo – krožiščem izboljšati prometno varnosti in pretočnost prometa na izbrani lokaciji.
Ključne besede: krožno križišče, rekonstrukcija, promet, prometni podatki, TSC – Tehnične specifikacije za javne ceste
Objavljeno: 11.09.2019; Ogledov: 397; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

6.
Načrtovanje začasne prometne ureditve v času gradnje
Aljaž Levstik, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga obravnava načrtovanje začasne prometne ureditve v času gradnje. Načrtovanje začasnih prometnih ureditev je kompleksna, premišljena in specifična naloga, pri čemer je potrebno upoštevati številne dejavnike, kot so: stanje cestno-prometne infrastrukture, lastnosti vozil in voznikov, tehnologija izvajanja del ter veljavno zakonodajo. Namen in cilj projektne naloge je bil opisati in prikazati načrtovanje zapor na cestah, ki so potrebne za zagotavljanje varnega izvajanja gradbenih del. V projektni nalogi so na enostaven način razloženi postopki, ki so potrebni pri načrtovanju cestnih zapor. Predstavljeni so tudi osnovni pojmi načrtovanja in različni tipi zapor. Na treh realnih primerih začasnih prometnih ureditev znotraj naselij je prikazan postopek načrtovanja cestnih zapor.
Ključne besede: zapora ceste, elaborat, začasna prometna ureditev, varnost, načrtovanje
Objavljeno: 11.09.2019; Ogledov: 465; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (6,66 MB)

7.
PROBLEMATIKA NEUREJENOSTI LASTNINSKIH RAZMERIJ PRI KATEGORIZACIJI OBČINSKIH JAVNIH CEST, KI POTEKAJO PO ZEMLJIŠČIH V ZASEBNI LASTI
Maja Drnovšek, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest v primerih dejanskih razlastitev. Gre za primere izgradnje, splošne uporabe in kategorizacije občinskih cest na zemljiščih, ki so v zasebni lasti. Na ta način je lastnikom zemljišč dejansko onemogočena uporaba in uživanje nepremičnine in jim preostane le še gola lastninska pravica. Tovrstni posegi v lastninsko pravico niso dopustni in za lastnike zemljišč pomenijo dejansko razlastitev. V takem primeru mora krajevno pristojna občina zaradi odprave nezakonitega stanja na spornih nepremičninah pridobiti lastninsko pravico. Občina lahko lastninsko pravico pridobi s sklenitvijo pravnega posla ali z izvedbo postopka razlastitve, v kolikor so za to izpolnjeni zakonsko predpisani pogoji. V magistrskem delu je predstavljen razvoj reševanja problematike urejanja pravnega statusa občinskih javnih cest. Na podlagi sprejetih pravnih aktov in obsežne sodne prakse so obravnavane različne dileme in pravna vprašanja. Predstavljen je tudi nov institut aktivne legitimacije za razlastitvene zavezance, ki naj bi pripomogel k odpravi nezakonitih stanj.
Ključne besede: javno dobro, javna cesta, kategorizacija javnih cest, občinske ceste, omejitev lastninske pravice, razlastitev, dejanska razlastitev, aktivna legitimacija, sodna praksa
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 866; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
Analiza mest zgostitve prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah Mestne občine Maribor
Jasmina Leva, 2018, diplomsko delo

Opis: Pešci in kolesarji so najšibkejši udeleženci v cestnem prometu. Z vse večjo stopnjo motorizacije v Sloveniji se stanje poslabšuje, saj je ob visoki hitrosti motornih vozil tudi vse več poškodb nemotoriziranih udeležencev. Ker je stanje zaskrbljujoče, smo si v diplomski nalogi zastavili vprašanje, kako varni so pešci in kolesarji v Mariboru v primerjavi z Ljubljano. Na območju Mestne občine Maribor smo analizirali vse prometne nesreče ter jih rangirali z utežmi; tako smo pridobili območje z največ prometnimi nesrečami med kolesarji in pešci. Določili smo si časovno obdobje analize od leta 2008 do leta 2017. Orientirali smo se le na občinske ceste v Mariboru ter na prometne nesreče s poškodbo ali s smrtnim izidom. Analizirali smo dogajanje na mestu zgostitve prometnih nesreč ter podali predloge za izboljšanje stanja na območju z največjim številom ponderiranih prometnih nesreč s kolesarji in pešci na občinskih cestah v MOM.
Ključne besede: analiza mest zgostitev prometnih nesreč, kolesarji in pešci, občinske ceste, občina Maribor
Objavljeno: 03.10.2018; Ogledov: 532; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

9.
Vinske ceste kot element regionalnega razvoja obmejnih območij
Vladimir Drozg, 1993, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Prispevek obravnava vinske ceste kot enega izmed načinov za vzpodbujanje razvoja vinogradniških pokrajin. Navedeni so kriteriji, s katerimi določimo traso vinske ceste (krajinske kvalitete območja, razmestitev gostinske ponudbe, naselja in prireditve, naravni in kulturni spomeniki, obstoječe omrežje cest in in prometna dostopnost, dopolnilne dejavnosti ob vinski cesti)ter pričakovani učinki, ki bi se po ureditvi vinske ceste odražali v pokrajini oz. na območju (večji prihodek posameznih gospodinjstev, boljša infrastrukturna opremljenost, rekultivacija opuščenih zemljišč, zmanjševanje depopulacije, razvoj vzporednih dejavnosti). Kot primer urejanja je prikazana vinska cesta po Svečinskih goricah.
Ključne besede: geografija, urejanje podeželja, vinske ceste, Svečinske gorice
Objavljeno: 12.05.2017; Ogledov: 412; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Možnosti izboljšanja prometne varnosti ranljivih udeležencev v prometu na maloprometnih cestah
Anže Jerebinšek, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo s pregledom domače in tuje literature na temo ranljivih udeležencev v prometu povzeli infrastrukturne ukrepe, s katerimi se izvaja varovanje le-teh. Obravnavali smo javno dostopno literaturo na področju Slovenije, Avstrije in Nizozemske, ki smo jo medsebojno primerjali. Na podlagi pridobljenih znanj, ki smo jih pridobili v času študija in tekom izvajanja pričujoče raziskave, ter lastne inovativnosti, smo podali idejne zasnove za infrastrukturne ukrepe za varovanje ranljivih udeležencev na maloprometnih cestah. Za predlagane ukrepe smo podali pogoje, predlagali načine izvedbe ukrepov, kakor tudi preučili prednosti in slabosti njihove implementacije. Pridobljena znanja in predlagane ukrepe smo preverili na praktičnem primeru lokalne maloprometne ceste, ki povezuje naselji Laporje in Križni Vrh z okoliškimi naselji. Odsek, ki poteka tako znotraj kot zunaj naselja, smo analizirali z vidika prometne varnosti, v sklopu katere smo opravili analizo prometnih nesreč, štetje prometa, skrite meritve hitrosti, popis horizontalne in vertikalne signalizacije, popis opreme, popis cestnih priključkov in izpostavili potencialne nevarnosti. Za analiziran odsek smo predlagali infrastrukturne rešitve za varovanje ranljivih udeležencev, ki smo jih grafično predstavili. Predlagane rešitve na obravnavanem odseku smo s pomočjo anketnega vprašalnika predstavili širši javnosti in jih povprašali po njihovem mnenju. Analiza odgovorov je pokazala, da uporabnikovo občutenje varnosti izboljšajo že nizkocenovni ukrepi, kot je ločitev površin z ločilno črto oziroma s povoznim robnikom. Najvišjo občutenje varnosti pa je bilo zabeleženo v primeru ločitve površin z ločilnim otokom.
Ključne besede: maloprometne ceste, ranljivi udeleženci, varovanje, kolesarjenje, pešačenje
Objavljeno: 21.03.2017; Ogledov: 700; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (24,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici