1. Etične in moralne dileme v medijskem poročanjuLucija Rozman, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na moralne dileme, s katerimi se soočajo mediji pri poročanju. Obravnava, kako se ti v času digitalizacije soočajo z moralnimi dilemami ter kako to vpliva na širjenje neresnic in manipulacijo informacij, ki oblikujejo javno mnenje. Cilj dela je raziskati, kako se mediji soočajo z dilemami ter kakšne posledice prinaša nemoralno delovanje v medijih. Z analizo konkretnih primerov medijskih poročanj delo proučuje etične vidike ter skuša oblikovati smernice za odgovornejše in bolj etično sprejemljivo medijsko poročanje. Delo ugotavlja, da lahko zaradi dilem v medijih pride do manipulacij in širjenja neresnic, kar vpliva na zaznavanje javnosti. Ključne besede: moralne dileme, resnica, medijska etika, novinarstvo Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19 Celotno besedilo (1,43 MB) |
2. |
3. Okvirjanje novic v slovenskih medijih : magistrsko deloUroš Skaza, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so predstavljene osnove komuniciranja in pojem okvirjanja novic, v okviru katerega smo preučili podobne raziskave iz drugih držav. Opredeljene so tudi druge pomembne osnove novinarstva, kot so nepristranskost, objektivnost, novinarska etika, morala ipd. V drugem delu magistrske naloge smo z analizo izbranih člankov odmevnih dogodkov odgovorili na raziskovalna vprašanja, ali se izbrani slovenski mediji (rtvslo.si, 24ur.com in Nova24TV.si) poslužujejo okvirjanja novic in v kakšni meri ter ali slovenski spletni mediji poročajo nepristransko. Z analizo izbranih člankov in s spletno anketo je bilo ugotovljeno, da članki praviloma ne vsebujejo interpretacije novinarjev. Senzacionalistični pristop do poročanja, interpretacije novinarjev kot tudi pristranskost pa so v veliki meri prisotni predvsem pri mediju Nova24TV. Ugotovljeno je bilo, da je težko opredeliti, kako slovenska javnost dojema poročanje slovenskih spletnih medijev. Ugotovili smo, da se vsi obravnavani mediji poslužujejo okvirjanja novic in da neko mero pristranskosti izražajo vsi mediji. Ključne besede: okvirjanje novic, slovenski mediji, internet, spletni mediji, spletno novinarstvo Objavljeno v DKUM: 06.12.2022; Ogledov: 671; Prenosov: 101 Celotno besedilo (4,22 MB) |
4. Stanje konstruktivnega novinarstva v slovenskih redakcijah : diplomsko deloJurij Vidmajer, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava stanje konstruktivnega novinarstva v slovenskih novinarskih redakcijah. Cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti kako seznanjeni so novinarji in uredniki s konceptom konstruktivnega novinarstva, kaj o njem menijo in ali ga uporabljajo pri svojem delu. Najprej je bil preučen termin konstruktivno novinarstvo na podlagi vprašanj, kaj je, iz kod izhaja, kako se je razvil ter njegove kritike. Da bi pridobili mnenja novinarjev in urednikov o stanju konstruktivnega novinarstva v njihovih redakcijah, ki delujejo na radiju, televiziji, časopisu in na spletnih medijih, smo v empiričnem delu z njimi opravili intervjuje. Ključne besede: : konstruktivno novinarstvo, slovenska medijska krajina, intervju Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 730; Prenosov: 178 Celotno besedilo (1,07 MB) |
5. Novinarska etika na družbenih omrežjih : diplomsko deloŽan Osim, 2022, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja so postala pomembna sestavina našega vsakdana. Čeprav je njihov pojav pozitivno vplival na hitrost širjenja informacij, je razvoj družbenih medijev povzročil boj za pozornost uporabnikov in povečal obseg etično vprašljivih novic. Zaradi upadanja popularnosti tradicionalnih medijev in vzpona družbenih omrežij je na omenjenih platformah prisotnih vse več medijskih hiš, ki pogosto ustvarjajo neetične prispevke, s katerimi lovijo klike. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri slovenski mediji na družbenem omrežju Facebook upoštevajo Kodeks novinarjev Slovenije in kakšne pristope uporabljajo za privabljanje pozornosti uporabnikov. Izvedli smo analizo in pregledali skupno 180 objav petih slovenskih medijev na izbranem družbenem omrežju, nato smo rezultate strnili, povzeli in analizirali. Ugotovili smo, da se na Facebooku s kodeksom ne sklada v povprečju 90,5 % medijskih objav ter da je najpogostejša kršitev nenavajanje virov in zamolčanje ključnih informacij za razumevanje določene teme. Ključne besede: spletna družbena omrežja, novi mediji, novinarstvo, novinarska etika, spletne novice Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 672; Prenosov: 101 Celotno besedilo (1,68 MB) |
6. Vloga žvižgačev v novinarstvu : diplomsko deloUrška Jakopin, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskali koncept žvižgaštva v povezavi z novinarskim delom. Podrobneje smo preučili pojem, razloge in posledice žvižgaštva ter ga umestili v teorijo množičnega komuniciranja. Preučili smo razliko med novinarskim virom in žvižgačem ter opisali njegovo funkcijo psa čuvaja. Na podlagi študije tujih in slovenskih primerov žvižgaških dejanj in intervjuja s preiskovalno novinarko Anuško Delić smo raziskali, na kakšen način mora potekati novinarjevo delo, kadar se ta sreča z žvižgačem. Raziskali smo tudi, kako na objavo informacij vplivata javni interes in pritiski s strani uredništva ali zunanjih organizacij. Ključne besede: žvižgaštvo, novinarstvo, mediji, novinarski vir, pes čuvaj Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 3136; Prenosov: 123 Celotno besedilo (409,10 KB) |
7. Lažne novice in njihovo omejevanje : diplomsko deloTia Maria Tertinek, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je raziskano področje lažnih novic in njihovo omejevanje. Lažne novice postajajo vedno večji svetovni pojav, predvsem na spletu, kjer jih je težko omejevati. Na začetku diplomske naloge je opisano, kako lažne novice opredelimo in prepoznamo. Prikazani so primeri zasebnih platform, ki omogočajo prepoznavanje lažnih novic. Prikazani so tudi praktični primeri lažnih novic po Sloveniji in v tujini. V nadaljevanju je kratko opisan domač politični sistem kot pomemben faktor pri presoji legitimnosti omejevanja nadzora lažnih novic s strani države. Narejen je pregled problematike omejevanja lažnih novic in zakonodaje, pomembne za boj z lažnimi novicami. Analizirana so telesa oziroma organi držav, ki imajo pristojnost omejevanja lažnih novic. Na podlagi analize se avtorica opredeli do vprašanja, kako naj bi bilo oblikovano legitimno telo oziroma državni organ, ki nadzoruje lažne novice. Ključne besede: Lažne novice, fake news, dezinformacije, novinarstvo, pravo, zakonodaja Objavljeno v DKUM: 02.11.2020; Ogledov: 2220; Prenosov: 519 Celotno besedilo (1,11 MB) |
8. Članki listicles kot nova besedilna vrsta časopisnih člankovKlara Jakop, 2020, magistrsko delo Opis: Listicle je sklop angleških besed article in listki. Članki listicle so zlasti priljubljeni na svetovnem spletu, vedno bolj prodirajo tudi v tiskane medije. V magistrski nalogi smo raziskali, v kolikšni meri je izraz listicle poznan bralcem. Zanimalo nas je tudi, ali bralci raje berejo »navadne« članke ali to novejšo obliko članka in kakšna je povezava med priljubljenostjo članka in stopnjo izobrazbe posameznika ter spolom. Pri raziskovanju smo si pomagali s spletno anketo na portalu 1KA. Ker pa nas je tudi zanimalo, v kolikšni meri je izraz listicle znan maternim govorcem, smo anketo zasnovali tudi v angleškem jeziku. Anketo v obeh jezikih smo anketirancem posredovali po elektronski pošti in delili na družbenem omrežju Facebook. Da smo pridobili odgovore anketirancev starejše populacije, smo anketo tudi natisnili in jim jo dali v reševanje.
Poleg socialnega vidika v povezavi s članki listicle nas je zanimalo, kaj imajo skupnega z »navadnimi« članki in kakšna je njihova berljivost na lestvici berljivosti od 0 do 100. Na dveh internetnih straneh smo izbrali 10 člankov in jih vstavili v spletno računalo za berljivost, ki izda tudi tehnične podatke o posameznem članku, torej koliko povedi, besed, težkih besed idr. vsebuje članek. Analiza je pokazala, da je nova zvrst člankov lahko berljiva in razumljiva vsem, ki določen jezik obvladajo v tolikšni meri, da se znajo v njem sporazumevati. Ključne besede: članki listicles, novinarstvo, časopis, mediji Objavljeno v DKUM: 08.09.2020; Ogledov: 874; Prenosov: 99 Celotno besedilo (1,09 MB) |
9. Primerjalna analiza vsebine časnikov Večer in Slovenske noviceSonja Pirc, 2017, diplomsko delo Opis: Množični mediji so v današnji informacijsko poplavljeni družbi s svojim delom postali ključni del našega življenja. Eden izmed množičnih medijev, ki bralca vsakodnevno obvešča o pomembnih dogodkih pri nas in po svetu, je časopis, ki je glavna tema našega diplomskega dela. Namen našega diplomskega dela je bil ugotoviti, kako časnika Večer in Slovenske novice opravljata naloge množičnega medija in kakšno vsebino predstavljata bralcu ter na kakšen način je le-ta predstavljena. Končni cilj diplomskega dela je namreč bralcu prikazati vsebinsko strukturo časopisa, ki ga bere, saj lahko le z razumevanjem same strukture postane medijsko pismen in aktiven član demokratičnega sistema. V raziskovalnem delu smo uporabili metodo analize vsebine. Na podlagi analize smo ugotovili, da je zastopanost novinarskih zvrsti in vrst dobra ter raznolika. Ugotovili smo tudi, da največji delež vsebine predstavljajo novinarski prispevki s športno tematiko. Na podlagi analize pa smo prišli tudi do ugotovitve, da velikokrat prihaja do kršitve 10. člena Kodeksa novinarjev Slovenije, predvsem s strani časnika Slovenske novice. Ključne besede: množični mediji, novinarstvo, časopis, Večer, Slovenske novice Objavljeno v DKUM: 16.11.2017; Ogledov: 3237; Prenosov: 181 Celotno besedilo (3,26 MB) |
10. ČASNIK VEČER SKOZI ZGODOVINO IN PROJEKCIJA NJEGOVE KOMUNIKACIJSKE PRIHODNOSTIIgor Selan, 2016, diplomsko delo Opis: Časopisi kot množični mediji so vse od svojega nastanka v zgodnjem 17. stoletju znatno zaznamovali družbo. Opravljajo pomembno vlogo »psa čuvaja«. Vendar se časopisi soočajo z največjo krizo doslej. Večer, eden najpomembnejših slovenskih dnevnikov, ni izjema. Krizo tiska so po večini povzročili konkurenca elektronskih medijev, stalno poglabljanje komercializacije tiskanih medijev in globalna ekonomska kriza. A če so časopisi kot je Večer na robu izumrtja, dobro informirani državljani pa temelj demokracije, je situacija več kot zaskrbljujoča. V poplavi novic na spletu današnji potrošnik novic namreč toliko bolj potrebuje nasvet, napotilo in moralni kompas. Pa bo Večer znal izkoristiti prednosti konvergence medijev in našel zmagovito komunikacijsko strategijo? Ključne besede: kriza tiska, časopisi, kakovostno novinarstvo, konvergenca medijev Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 2552; Prenosov: 165 Celotno besedilo (3,35 MB) |