1. Novinarska etika na družbenih omrežjih : diplomsko deloŽan Osim, 2022, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja so postala pomembna sestavina našega vsakdana. Čeprav je njihov pojav pozitivno vplival na hitrost širjenja informacij, je razvoj družbenih medijev povzročil boj za pozornost uporabnikov in povečal obseg etično vprašljivih novic. Zaradi upadanja popularnosti tradicionalnih medijev in vzpona družbenih omrežij je na omenjenih platformah prisotnih vse več medijskih hiš, ki pogosto ustvarjajo neetične prispevke, s katerimi lovijo klike. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri slovenski mediji na družbenem omrežju Facebook upoštevajo Kodeks novinarjev Slovenije in kakšne pristope uporabljajo za privabljanje pozornosti uporabnikov. Izvedli smo analizo in pregledali skupno 180 objav petih slovenskih medijev na izbranem družbenem omrežju, nato smo rezultate strnili, povzeli in analizirali. Ugotovili smo, da se na Facebooku s kodeksom ne sklada v povprečju 90,5 % medijskih objav ter da je najpogostejša kršitev nenavajanje virov in zamolčanje ključnih informacij za razumevanje določene teme. Ključne besede: spletna družbena omrežja, novi mediji, novinarstvo, novinarska etika, spletne novice Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 672; Prenosov: 96 Celotno besedilo (1,68 MB) |
2. Sodobna grafika v SlovenijiNika Strašek, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike. Ključne besede: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji Objavljeno v DKUM: 24.05.2021; Ogledov: 1483; Prenosov: 149 Celotno besedilo (14,25 MB) |
3. Kako se uveljavljena slovenska časopisna podjetja odzivajo na izzive novih medijev in digitalne distribucije : diplomsko deloKlara Avsec, 2020, diplomsko delo Opis: Novi mediji in z njimi povezane možnosti digitalne distribucije so povzročili številne spremembe na medijskem trgu, ki so med prvimi prizadele tradicionalna časopisna podjetja in jih prisilile k iskanju inovacij. V teoretičnem delu diplomskega dela najprej proučimo vpliv teh sprememb na oglaševalce, občinstvo in medije same ter povzamemo odziv časopisnih podjetij. Pri tem podrobneje predstavimo večplatformno distribucijo, njen razvoj in učinkovitost. V empiričnem delu z lastno raziskavo in analizo historičnih podatkov ugotavljamo in primerjamo, kako večplatformno distribucijo izvajajo trije osrednji slovenski tiskani dnevniki: Delo, Večer in Dnevnik. Ključne besede: novi mediji, digitalna distribucija, večplatformna distribucija, tiskani mediji, slovenska časopisna podjetja Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 916; Prenosov: 70 Celotno besedilo (969,26 KB) |
4. Odzivi medijskih podjetij na izzive novih medijev in digitalne distribucije : diplomsko deloMitja Rupnik, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo analizirali, kako so izbrana slovenska uveljavljena medijska podjetja, ki so v preteklosti distribuirala vsebino izključno preko klasičnega radia, klasične televizije ali tiskanih medijev, prilagodila distribucijo svojih vsebin glede na sposobnosti in priložnosti novih medijev, kot so družbena omrežja in spletni portali. Zaradi dinamičnosti medijskega področja smo v teoretičnem delu naloge izpostavili trenutno uporabo družbenih omrežij v Sloveniji, prednosti in slabosti novih medijev ter najbolj obiskane spletne strani v Sloveniji. Ugotovili smo, da sta med družbenimi omrežji bila najpogosteje uporabljena Facebook in Instagram, v kontekstu digitalne distribucije zvočnih in podkast vsebin pa družbeno omrežje SoundCloud. Ključne besede: novi mediji, digitalna distribucija, družbeno omrežje, slovenski mediji Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 947; Prenosov: 74 Celotno besedilo (728,24 KB) |
5. Novi mediji in družbeni aktivizemOliver Ruškovič, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so predstavljeni novi mediji kot tudi virtualni prostor – novi mediji so primerjani s tradicionalnimi kot tudi virtualni prostor z realnim. Opisane so spletne skupnosti in t. i. protrošnja, ki opisuje sodelovanje občinstva pri oblikovanju vsebin. Poudarek je predvsem na družbenem aktivizmu in na vsebinah, ki se zavzemajo za družbene spremembe. V zadnjem delu magistrskega dela je predstavljena študija primera, ki zadeva dogodke v Sloveniji, ki so nastali s pomočjo novih medijev in so prispevali k družbenim spremembam. Ključne besede: novi mediji, demokracija, družbeni aktivizem, virtualni prostor, družbene spremembe Objavljeno v DKUM: 04.09.2018; Ogledov: 2175; Prenosov: 159 Celotno besedilo (2,38 MB) |
6. Komuniciranje z novimi mediji v evropskih institucijah: primer Evropske centralne bankeMaša Valenko, 2016, magistrsko delo Opis: Tema magistrskega dela je komuniciranje z novimi mediji v institucijah Evropske unije s študijo primera Evropske centralne banke. Namen dela je ugotoviti, ali komuniciranje z novimi mediji v primerjavi s tradicionalnimi ponuja boljše možnosti za doseganje državljanov Evropske unije in kakšna je uporaba orodij novih medijev v evropskih institucijah. Na primeru Evropske centralne banke preverjamo, katera orodja novih medijev uporablja Generalni direktorat za komuniciranje in uporabo teh primerjamo z Evropskim parlamentom in Evropsko komisijo. V zaključku ugotavljamo, da je uporaba novih medijev v Evropski centralni banki prisotna, vendar poteka komunikacija med institucijo in njenimi javnostmi enosmerno. Direktorat za komuniciranje si prizadeva za boljšo uporabo orodij novih medijev v prihodnje, postavitev komunikacijske strategije spletnih družbenih omrežij pa je ena izmed nadaljnjih prioritet direktorata. Ključne besede: komuniciranje, novi, mediji, evropske, institucije Objavljeno v DKUM: 12.12.2016; Ogledov: 1316; Prenosov: 180 Celotno besedilo (6,75 MB) |
7. RAZVOJ NOVIH MEDIJEV V MARKETINŠKEM KOMUNICIRANJULeonela Pučko Resnik, 2016, magistrsko delo Opis: Komunikacija nas obdaja nenehno, zavedno in nezavedno, in oblikuje naše misli, razmišljanje in življenje kot tako. Komunikacija ima svoj namen in svoj cilj, kar smo pogledali skozi proces marketinške komunikacije, cilj katere je informirati, prepričati, spomniti in nenazadnje kupiti. Poznamo mnogo oblik marketinške komunikacije, oglaševanja, prodaje, namen katerih je krepitev pozicije na trgu in povečanje prodaje. Z razvojem novih medijev se spreminja tudi področje marketinga, ki se mora prilagoditi tehnološkim spremembam. Posledica tega je mobilni marketing, interaktivni mediji, spletno trženje, družabna omrežja, mobilni telefoni, spletni brskalniki in spletne strani. Interaktivni mediji v obliki spletnih strani so odličen pokazatelj interakcije med podjetjem in ciljno publiko, s tem pa vedno bolj izginja meja med javnim-zasebnim, osebnim-množičnim. To ponazarja tudi izreden vzpon in razcvet družbenih omrežij, ki omogoča brezmejno širjenje informacij. Med njimi so med drugimi najpomembnejši Facebook, Wikiji, Twitter, blogi in tehnologija RSS. Oblika novega medija pa je tudi spletna stran, ki je oblika odprtega omrežja, dostopnega po vsem svetu. Spletna stran nam omogoča hitro in enostavno obdelavo podatkov v obliki merjenja števila obiskov, prenesenih datotek, klikov na stran, dolžine obiska, zanimanje obiskovalcev, števila nakupov in mnogo drugih izredno zanesljivih informacij. Vedno več podjetij se odloča izkoristiti to tehnologijo in uporablja nove medije kot primarno obliko komuniciranja s svojimi (potencialnimi) strankami. Seveda gre za logično odločitev, saj se družabna omrežja in splet kot tak iz dneva v dan širijo, pridobivajo na moči in konkretno vplivajo na odločitve, miselnost in prepričanje uporabnikov.
Za potrebe naloge smo raziskali odzivnost na komuniciranje novih medijev na primeru podjetja Moto-Nautika, ki je pred kratkim prestalo prenovo iz klasične spletne strani v interaktivno. Primerjava rezultatov pred in po prenovi kaže podvojeno število sej, več kot 50-% zvišanje uporabnikov na spletni strani, 17,60% več novih uporabnikov, a hkrati manj starih, 11,49% obiskovalcev stran zapusti takoj po vstopu, analiza dostopnih naprav pa kaže na drastičen upad rabe računalnikov in porast uporabe pametnih telefonov. Primerjava marketinške komunikacije na spletni strani v primerjavi s Facebook stranjo kaže prednosti na obeh straneh. Širina dosega ciljne publike z oglasom je na spletni strani več kot podvojena, vendar pa filtriranje članov na Facebook strani omogoča bolj načrtno in ciljno komunikacijo vseh deležnikov. Magistrsko delo skozi pregled literature in praktično analizo priznava izreden pomen novih oblik oglaševanja, hkrati pa odpira zanimiva vprašanja za bodoče raziskave. Ključne besede: novi mediji, marketinško komuniciranje, interaktivni mediji, analiza spletne strani Objavljeno v DKUM: 20.10.2016; Ogledov: 1490; Prenosov: 166 Celotno besedilo (2,43 MB) |
8. Brezplačne trženjske kapacitete novih medijevMatjaž Germ, 2016, diplomsko delo Opis: S razmahom svetovnega spleta se je spremenil tudi način trženjskega komuniciranja. Z vedno bolj intenzivno penetracijo spletnih platform v medijske kolače in strategije pa se v veliki meri spreminja tudi samo oglaševanje. Novi mediji predstavljajo platforme, ki so brezplačne ali poceni, dostop do njihove uporabe pa je povezan samo z dostopom do interneta. Oglaševanje na teh platformah je tako mogoče tudi brez visokih stroškov medijskih zakupov. V diplomski nalogi bomo preučili potenciale in priložnosti, ki jih ponujajo opisane platforme in ugotovil možnosti za njihovo izkoriščanje s strani organizacij, ki nimajo na voljo obsežnih trženjskih proračunov in sredstev. Ključne besede: trženjsko komuniciranje, novi mediji, svetovni splet, medijski proračun Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1794; Prenosov: 104 Celotno besedilo (2,54 MB) |
9. KONVERGENCA MEDIJEV IN TRANSFORMACIJA OBČINSTVADenis Kalamar, 2014, magistrsko delo Opis: Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije pomeni oblikovanje nove tehnološko-ekonomske paradigme in posledično niz globokih strukturnih rezov v vsa področja družbenega življenja. Magistrsko delo predstavlja spremenjeno logiko medijskega delovanja kot odraz tehnološkega razvoja in popularizacije spleta. Rezultat nastalih sprememb je konvergenca, ki je v najosnovnejši opredelitvi kategorizirana kot tehnološka in medijska. Združeni ali konvergirani komunikacijski kanali, ki so osnovani na gigantskih medijskih monopolnih konglomeratih, vplivajo na percepcijo prejemnikov, konzumentov, uporabnikov, ki jih poznamo pod pojmom občinstvo. Slednjo zadeva proces transformacije in spreminja njegovo prvotno naravo delovanja. Posameznik iz množice občinstva, ki zdavnaj ni več subjekt javnosti, temveč objekt potrošnika, postaja proizvajalec vsebin in hkrati uporabnik, kljub aktivni vlogi v interaktivnem okolju, pa ga transformacija dela pasivnega, individualiziranega in nekritičnega. Ključne besede: konvergenca, občinstvo, transformacija, digitalizacija, novi mediji, nova občinstva, tehnološke in družbene spremembe, pasivizacija Objavljeno v DKUM: 06.03.2015; Ogledov: 2424; Prenosov: 535 Celotno besedilo (2,65 MB) |
10. PRODUKCIJA OGLASOV ZA NOVE MEDIJEKatja Bačko, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je obravnavana tematika produkcije oglasov, ki so namenjeni objavi v novih medijih. Namen diplomske naloge je predvsem raziskati kakšne vrste oglasnih videov se pojavlja v novih medijih, in na primerih videti, kaj naredi oglasni video na spletu uspešen. Pri pregledu področja v diplomskem delu je ugotovljeno, da je le to še dokaj nedefinirano, kljub temu pa obstajajo lastnosti, ki lahko naredijo video uspešen (zanimiva vsebina, različnost, kontroverznost …). Ustvarjalci radi v produkte mešajo lastnosti različnih vrst oglasnih videov. Kljub temu, da se v svetu dogaja premik od televizijskega k internetnemu video oglaševanju, slovenski oglaševalci zaostajajo in imajo na tem področju še veliko za nadoknaditi. Ključne besede: video produkcija, novi mediji, oglas, YouTube Objavljeno v DKUM: 25.02.2015; Ogledov: 4083; Prenosov: 212 Celotno besedilo (2,58 MB) |