| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Parametrična študija leseno-steklenih strižnih sten za uporabo v lahkih lesenih konstrukcijah
Rok Frangež, 2018, magistrsko delo

Opis: Zahteve moderne družbe po arhitekturno estetskih konstrukcijah in ekološki gradnji so vedno večje. Zaželene so velike transparentne površine na južni strani konstrukcije in les v glavni vlogi nosilnega materiala. Simbioza teh dveh materialov pa predstavlja problem pri dokazovanju stabilnosti konstrukcije, ki mora vzdržati projektnim horizontalnim obtežbam potresa in vetra. Magistrsko delo obravnava horizontalno nosilnost leseno-steklenih stenskih elementov, kjer so steklene ploskve fiksno pritrjene na lesen okvir s poliuretanskim adhezivom. Za boljše razumevanje tako dobljenega kompozita sta bili izvedeni eksperimentalna analiza na sedmih preizkušancih in numerična analiza s programsko opremo SolidWorks. Raziskan je bil vpliv debeline nanešenega adheziva, kjer je bil dokazan duktilen porušni mehanizem pri obeh skupinah. Pri numerični analizi je bil model kalibriran tako, da izkazuje podobne lastnosti kot mehanski eksperimenti, in nato parametrično raziskan vpliv širine leseno-steklenega elementa ter debeline adheziva.
Ključne besede: lesene konstrukcije, leseno-stekleni elementi, parametrična analiza, eksperimentalna analiza, monotoni statični preizkus, strižna nosilnost, poliuretan
Objavljeno v DKUM: 05.03.2018; Ogledov: 1629; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (5,39 MB)

2.
ANALIZA NOSILNOSTI JEKLENE KONSTRUKCIJE VEČETAŽNEGA POSLOVNEGA OBJEKTA Z ATRIJEM
Mišo Kovač, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izvesti analizo nosilnosti in dimenzioniranje jeklene konstrukcije večetažnega poslovnega objekta dimenzij 48 m x 56 m in višine 21 m. Elementi jeklene konstrukcije so izvedeni iz kvalitete jekla S 355, temelji pa iz betona C 25/30. Uporabljeni profili so vročevaljani 1. razreda kompaktnosti. Medetažne konstrukcije so izvedene iz prednapetih votlih plošč, ki so po detajlih proizvajalca položene na medetažne nosilce. V izračunu smo upoštevali obtežbe vetra, snega, potresa in koristne obtežbe pripadajoče B kategorije ter pripadajočo lastno in stalno obtežbo po predpisih SIST EN 1990 – 1998. Statična in dinamična analiza je izvedena z računalniškim programom SCIA Engineer 15.1 po teoriji II. reda. V izračunu je upoštevana globalna nepopolnost v X in Y smeri ter njuna kombinacija. Dimenzionirani so nosilni elementi konstrukcije kakor tudi tipični spoji in nosilnost temeljnih tal za predvidene točkovne temelje. Na koncu je prikazana poraba jekla in stroški izdelave jeklenih elementov konstrukcije na enoto tlorisne površine.
Ključne besede: gradbeništvo, jeklene konstrukcije, večnadstropne jeklene stavbe, analiza konstrukcije, statična analiza, dimenzioniranje, spoji, nosilnost temeljnih tal
Objavljeno v DKUM: 04.11.2015; Ogledov: 2350; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (31,52 MB)

3.
Konstrukcija avtomobilske tovorne prikolice
Peter Šmigoc, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je zasnovati nov model priklopnega vozila, ki ga izdeluje podjetje TPV Prikolice, d.o.o. Dosedanji model TBH je namenska prikolica za prevoz vozil, ki jo želimo spremeniti v večnamensko prikolico z možnostjo nadgradnje. V prvem delu smo se lotili zasnove vhodnih podatkov, ki jih bomo uporabili pri konstrukciji novega modela. Upoštevali smo zahteve proizvodnje, do katerih smo prišli na osnovi preteklih izkušenj in predvsem pomanjkljivosti dosedanjih modelov. Za osnovo smo se oprli na že obstoječi model prikolice in upoštevali njegove osnovne karakteristike. Pregledali smo dosedanji model ter zabeležili njegove pomanjkljivosti in prednosti. Nato smo se odločili za osnovni koncept, in sicer na podlagi izkušenj v zvezi s prejšnjimi modeli in sedanje prakse, ki se uporablja pri izdelavi prikolic. Cilj naloge je narediti prikolico, katere namen bo prevoz vozil in razsutega tovora ter ki bo imela možnost nadgradnje s ponjavo. Proizvodnja novega modela naj bi bila cenejša, enostavnejša in hitrejša. V drugem delu naloge smo z uporabo računalniških orodij skonstruirali zamišljeni model prikolice. V nadaljevanju smo določili obremenitve, ki bodo delovale na našo konstrukcijo. Na osnovi dobljenih vrednosti smo izvedli analitično in numerično analizo konstrukcije. Po končanih analizah smo ocenili dobljene vrednosti in izbrali najprimernejšo varianto.
Ključne besede: avtomobilska prikolica, nosilnost konstrukcije, trdnostne analize
Objavljeno v DKUM: 15.10.2014; Ogledov: 2701; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

4.
Preračun vrtljivega stolpa za kontinuirano litje jekla
Marjan Bukšek, 2013, magistrsko delo

Opis: Vrtljivi stolp je naprava, ki omogoča proces kontinuiranega litja jekla brez ustavljanja. Namen magistrskega dela je določitev pogonskih mehanizmov vrtljivega stolpa ter izvedba trdnostne kontrole konstrukcije. Prvi del magistrskega dela zajema določanje osnovnih komponent gibljivih mehanizmov, kot so: zobati ležajni venci, linearni servomotorji, planetna gonila ter hidromotorji za pogon planetnega gonila. Navedene komponente smo na podlagi analitičnih izračunov določitve posameznih parametrov izbrali iz katalogov proizvajalcev. V drugem delu magistrskega dela smo po posameznih korakih izvedli pripravo 3D modela za analizo in trdnostno kontrolo konstrukcije vrtljivega stolpa z uporabo računalniških programov. Pripravo 3D modela smo izvedli s programom PTC Creo Elements/Direct Modeling. Določanje robnih pogojev, obremenitev in lastnosti materiala, mreženje, izvedba analiz ter njihovo vrednotenje je potekalo s programom PTC Creo Elements/Pro (Pro/ENGINEER). Na podlagi rezultatov trdnostih analiz smo potrdili nosilnost konstrukcije. Pomemben del magistrskega dela predstavlja primerjava med analitično in računalniško analizo za določitev trdnosti izbranega segmenta konstrukcije, s katero smo dokazali, da računalniška analiza zahteva razumevanje problematike. Cilj magistrskega dela smo dosegli, saj so bile primerjalne napetosti po Misesu in pomiki v dopustnih mejah.
Ključne besede: kontinuirano litje jekla, vrtljivi stolp za prenašanje bremena, hidravlični pogoni, nosilnost konstrukcije, trdnostne analize
Objavljeno v DKUM: 07.05.2013; Ogledov: 2339; Prenosov: 319
.pdf Celotno besedilo (8,12 MB)

5.
Eksperimentalna in numerična analiza lesenih okvirnih stenskih elementov z odprtinami
Erika Kozem Šilih, 2012, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava panelne stene, izdelane iz lesenega okvirja in enoslojnih mavčno-vlaknenih obložnih plošč, ki vsebujejo odprtino za okno ali vrata. Disertacija je usmerjena v nadaljevanje raziskovalnega dela, izvedenega v zadnjih letih na področju analize nosilnosti za prevzem vodoravnih obtežb montažnih stenskih elementov brez odprtin. Obravnavani stenski elementi predstavljajo sovprežne konstrukcije, sestavljene iz lesenega okvirja in obložnih plošč, ki so na okvir pritrjene z mehanskimi veznimi sredstvi - sponkami. Osnovni namen disertacije je določiti vpliv dimenzij odprtine na nosilnost in togost stenskega elementa. V okviru razsikave smo izvajali eksperimentalne teste nosilnosti in numerične analize s pomočjo računalniških izračunov po metodi končnih elementov. Numerično analizo smo izvajali z dvema komercialnima programskima paketoma za analizo konstrukcij: TNO Diana in SAP 2000. Primerjava rezultatov numeričnih analiz z rezultati eksperimentalnih preiskav je pokazala dobro ujemanje. Glede na rezultate zaključujemo, da imajo stenski paneli z odprtinami lahko pomemben vpliv na togost in nosilnost montažnih stenskih sistemov, ki ga ni primerno zanemariti. Lastne eksperimentalne in numerične rezultate smo primerjali z rezultati treh metod iz literature, in sicer z Metodo B povzeto po Evrokodu 5, z metodo, uporabljeno za stenske elemente z lesnimi obložnimi ploščami in z metodo, uporabljeno za križno lepljene masivne KLH stene. V splošnem nobena izmed primerjalnih metod ni uporabna za obravnavane stenske panele z mavčno-vlaknenimi obložnimi ploščami, kar nakazuje pomanjkanje podatkov za projektiranje tovrstnih konstrukcij v inženirski praksi.
Ključne besede: gradbeništvo, mehanika, lesene konstrukcije, leseni okvirni stenski elementi, odprtine, mavčno vlaknaste plošče, vezna sredstva, eksperiment, modeliranje, metoda končnih elementov, togost, nosilnost
Objavljeno v DKUM: 18.05.2012; Ogledov: 4593; Prenosov: 346
.pdf Celotno besedilo (8,98 MB)

6.
7.
Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici