1. |
2. Odnosi z javnostmi v nevladnih organizacijah: priprava modela kot pomoč nevladnim kulturnim organizacijam za učinkovitejše delo na področju odnosov z javnostmi : magistrsko deloMateja Meh, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo preučili področje odnosov z javnostmi v nevladnih organizacijah na področju kulture v Mariboru in njihove glavne težave, s katerimi se soočajo. V prvem delu smo spoznali teoretska ozadja s področja odnosov z javnostmi ter nevladnih organizacij, v raziskovalnem delu pa smo naredili poglobljene intervjuje s predstavniki izbranih nevladnih organizacij ter spoznali glavne težave. Izsledki in zaključki, ki smo jih pridobili po opravljenih intervjujih, so bili osnova za pripravo modela, ki bi lahko pomagal predvsem tistim nevladnim organizacijam, ki nimajo specifičnega oddelka za odnose z javnostmi ali vsaj zaposlenega na področju odnosov z javnostmi pri uspešnejšem doseganju javnosti. Ključne besede: nevladne organizacije, odnosi z javnostmi, kultura Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 694; Prenosov: 86 Celotno besedilo (2,33 MB) |
3. Potek migracij preko ozemlja Slovenije v 2015/2016 : vloga nevladnih organizacij v sprejemnih in nastanitvenih centrihBlaž Ladič, 2021, diplomsko delo Opis: Migracije so pojav, stare toliko kot človeštvo, razlogi za njih pa so zelo različni, zato jih lahko razdelimo na prostovoljne in prisilne. Selitve med dvema državama opredeljujemo s pojmoma odseljevanje ali emigracija in priseljevanje ali imigracija. Prebivalci Evrope so vse do druge svetovne vojne emigrirali na različne konce sveta, vodila so jih geografska odkritja in kolonizacija, želja po dobičkih s trgovino in tudi slabe ekonomske razmere doma. Druga svetovna vojna, izguba več kot petdeset milijonov ljudi ter prav toliko razseljenih, sta spremenili migracijsko sliko Evrope. Na migracije je zelo vplivala globalizacija, ki intenzivno poteka na vseh področjih, tako na ekonomskem, političnem in kulturnem. Globalni sistem je bistveno oslabil vlogo in moč nacionalnih držav in jim odvzel velik del suverenosti. Ko pride do vprašanja migracij, je Evropa zelo razdeljena, saj imamo na eni strani solidarno Evropo, ki se sklicuje na Splošno deklaracijo človekovih pravic, na drugi strani pa imamo trdnjavo Evropo, ki pred migranti dviguje zidove in postavlja ograje z bodečo žico. V obdobju 2015–2016 je v Evropo prišlo več kot milijon ljudi. Več kot polovica jih je prišla iz Sirije, kjer vojna poteka že od leta 2011, sledijo begunci iz Iraka, Afganistana, Irana, Pakistana, Tunizije, Maroka, Eritreje, Somalije in drugih držav Bližnjega vzhoda, Azije in Afrike. Migracije iz omenjenih delov sveta so predvsem posledica vojn, oboroženih konfliktov, diktatorskih režimov, revščine, naravnih katastrof oziroma dolgoletnega slabšanja življenjskih razmer. Namesto načela solidarnosti in humanitarnosti, enotne azilne politike Evropske unije in denarne pomoči omenjenima državama ter pravične prerazporeditve beguncev tudi v druge države EU, se je skoraj vsaka država borila za to, da bi sprejela čim manj beguncev. »Begunski val«, ki se je v Sloveniji pričel poleti 2015, se je v oktobru tega leta imenoval že »begunska kriza«, čeprav ne gre za krizo, ampak logično nadaljevanje in posledice razmer na Bližnjem vzhodu in Afriki, pred katerimi si je Evropa dolga leta zatiskala oči, kljub temu da je sama prispevala levji delež k trenutni situaciji marsikje po svetu. V Sloveniji smo prvo povečano število prehodov migrantov čez naše ozemlje zabeležili konec septembra 2015.
V diplomskem delu je izpostavljeno obdobje 2015–2016, podrobneje pa se delo ukvarja z vlogo nevladnih organizacij (NVO) v sprejemnih in nastanitvenih begunskih centrih po Sloveniji. Različne NVO so imele različne vloge, od koordinacije prostovoljcev do informiranja ter materialne, zdravstvene in psihološke pomoči beguncem. S pomočjo spletnega vprašalnika smo podrobneje raziskali, kaj točno je katera organizacija izvajala na terenu in tudi, ali je podpirala ravnanje države oziroma takratne vlade. Diplomsko delo sklenemo z ugotovitvami, da:
- so varnostni ukrepi (in torej delo Policije) imeli prednost pred humanitarno in zdravstveno oskrbo beguncev;
- so vsi predstavniki NVO, ki so bili prisotni v sprejemnih in nastanitvenih centrih za begunce, trdili, da begunci niso predstavljali nobene varnostne grožnje, čeprav so jih nekateri politiki in mediji vztrajno tako predstavljali;
- bi bilo brez prisotnosti humanitarnih in zagovorniških NVO za begunce slabo poskrbljeno;
- nekatere NVO menijo, da so s svojim zagovorniškim delom bistveno vplivale na izboljšanje politik in praks države pri obravnavanju beguncev in migrantov, medtem ko nekatere NVO menijo, da vlada njihovih stališč večinoma ni upoštevala. Ključne besede: migracije, migranti, begunci, nevladne organizacije, nastanitveni centri, Slovenija, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 06.01.2022; Ogledov: 935; Prenosov: 127 Celotno besedilo (2,49 MB) |
4. Trgovina z ljudmi ter vloga vladnih in nevladnih organizacij v Republiki Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeEva Rom, 2021, diplomsko delo Opis: V današnjem času trgovina z ljudmi predstavlja eno izmed najbolj razširjenih in dobičkonosnih vrst kriminalne dejavnosti. Gre za hudo kršitev temeljnih človekovih pravic in marsikdo izmed nas se ne zaveda kako blizu našega vsakdanjega življenja je lahko tovrstni kriminal vpeljan. Žrtev trgovanja lahko postane prav vsak, tako ženske in otroci kot tudi moški. Dejavnost poganjata mamljiva ponudba in še večje povpraševanje po le-tej, s čimer ima kaznivo dejanje možnost za visok dobiček z zelo majhnim tveganjem.
Lahko bi rekli, da ima trgovina z ljudmi še dan danes podobnosti s suženjstvom, ki naj bi bilo že davno odpravljeno. Kljub temu, da se tej vrsti izkoriščanja danes ne reče več suženjstvo, pogoji ostajajo enaki. Ljudi se s strani »delodajalcev« prodaja kot predmete, prisiljeni so delati za majhno plačilo ali brez plačila ter so popolnoma odvisni od trgovcev z ljudmi. Ljudje v takšnem položaju niso svobodni in se jih vedno znova izkorišča za dobiček.
Večina ljudi si trgovanje z ljudmi predstavlja zgolj kot dejavnost prostitucije s katero se ukvarjajo mlada dekleta in ženske. Veliko jih tudi misli, da so si žrtve takšnega ravnanja same krive ali še huje, da je to njim pravzaprav všeč. Javnost tovrstnega področja sploh ne pozna dobro, zato tudi ne vejo, da pri tej kriminalni dejavnosti obstajajo še druge oblike prisile oziroma izkoriščanja.
Pojav predstavlja problem po vsem svetu in tudi Slovenija ni izjema. V Republiki Sloveniji se s trgovino z ljudmi soočajo tako vladne kot nevladne organizacije katere se trudijo preprečevati tovrstni kriminal, hkrati pa poskrbeti za zaščito in oskrbo morebitnih žrtev ter o problematiki ozaveščati slovensko populacijo. Ključne besede: diplomske naloge, trgovina z ljudmi, društvo Ključ, policija, nevladne organizacije, vladne organizacije, žrtev, trgovci Objavljeno v DKUM: 29.03.2021; Ogledov: 1119; Prenosov: 132 Celotno besedilo (1,14 MB) |
5. Nevladne organizacije, njihova pravna ureditev ter njihov pomen za nacionalno varnost : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeAnita Jerina, 2020, diplomsko delo Opis: Varnost je pomembna tako na nivoju posameznika, kot tudi na nivoju naroda oziroma širše, globalno. Nacionalno varnost v Republiki Sloveniji opredeljuje Resolucija o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenije. Slovenija se srečuje s tremi vrstami varnostnih tveganj, in sicer z globalnimi, nadnacionalni in nacionalni viri ogrožanja nacionalne varnosti. V prvi vrsti za varnostni sistem skrbijo državni organi kot sta policija in vojska. Pri zmanjševanju tveganj, predvsem na področju socialne varnosti, pa imajo pomembno vlogo tudi nevladne organizacije. Nevladne organizacije so pravno organizirane kot društva, zavodi in ustanove. V diplomskem delu je podrobneje predstavljeno delovanje nevladnih organizacij na področju socialnega varstva, natančneje pa Društvo za nenasilno komunikacijo, ki je nevladna, humanitarna organizacija s statusom društva v javnem interesu. Ključne besede: diplomske naloge, varnost, nacionalna varnost, nevladne organizacije, socialno varstvo Objavljeno v DKUM: 19.01.2021; Ogledov: 900; Prenosov: 109 Celotno besedilo (1,10 MB) |
6. Odnos do spolnih zlorab otrok v Sloveniji : magistrsko deloSabrina Tomažič, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava spolne zlorabe otrok v Sloveniji, zakonsko ureditev, predstavitev in naloge državnih organov, odgovornih za obravnavo, preiskovanje in pregon spolnih zlorab otrok ter naloge in oblike pomoči nevladnih organizacij, ki s svojim delom pomagajo državnim ustanovam pri zagotavljanju pomoči žrtvam zlorab in nudenju strokovnih izobraževanj.
V Sloveniji so žrtve spolnih napadov najpogosteje deklice, storilci so v večini moškega spola, različnih starostnih skupin, od 18. do 64. leta in moški nad 64. letom starosti. Največ spolnih zlorab je storjenih v družinskem krogu, med katerimi so storilci večinoma očetje, očimi, strici in dedki.
V Sloveniji se odnos do obravnavanja spolnih zlorab otrok spreminja na boljše. Podatki o kriminaliteti so za večino državnih institucij javni in objavljeni na spletu, prav tako so le- te pripravljene sodelovati in nuditi pomoč za študijske zadeve. Tudi pri nevladnih organizacijah je opazen pozitiven odnos do obravnave spolnih zlorab otrok, saj je z njihovim porastom vedno več pozornosti posvečene zlorabljenim otrokom, prav tako organizacije nudijo pomoč žrtvam zlorab. Slovenija želi slediti evropskemu modelu iskanja rešitev, zaradi česar je v nastanku Berghaus model, ustanovljeno je bilo tudi društvu za očete, ki so bili po krivem obtoženi spolne zlorabe otroka. Ključne besede: spolne zlorabe, otroci, zakonska opredelitev, preiskovanje, odkrivanje, pomoč žrtvam, institucije, policija, centri za socialno delo, nevladne organizacije, Slovenija, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 07.07.2020; Ogledov: 1442; Prenosov: 162 Celotno besedilo (2,21 MB) |
7. Logistična in informacijska podpora slovenske filantropije v času migrantske krizeSaša Šamec, 2019, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na naloge in organizacijo Slovenske filantropije v letu 2015, ko je v Evropi vladala begunska kriza. Namen diplomske naloge je, da dokažemo oziroma potrdimo, da bi država v obdobju krize težko delovala brez prostovoljcev in nevladnih organizacij, ki so bile v tem času najbolj aktivne. Obrazložili smo pomen prostovoljstva in program migracije, ki ga izvaja Slovenska filantropija. V drugem delu smo na podlagi intervjuja opisali, kakšno vlogo je imela Slovenska filantropija, ko je nastopil čas krize, ter kakšna je bila njena odzivnost in organizacija. S pomočjo kritične analize smo neučinkovito skladiščenje preusmerili v učinkovito, in sicer s predlogi, kako izboljšati sistem zbiranja donacij in kako urediti prostore skladišč za lažjo orientacijo iskanja dobrin. Opisali smo, kako so se skladiščile stvari, ki so se zbirale, in kako so bile izdane v posameznih centrih. Pojasnili smo tudi, kako so reševali situacijo, ko je prišlo do pomanjkanja stvari. Ob zaključku smo prišli do sklepa, da je bila tudi tukaj prisotna logistika, ki je bila pomembna pri delovanju in organiziranosti nevladnih organizacij in pri medsebojni komunikaciji. Ključne besede: Nevladne organizacije, skladiščenje zalog, oskrba, pribežniki, migranti, begunci. Objavljeno v DKUM: 19.12.2019; Ogledov: 1034; Prenosov: 47 Celotno besedilo (1,07 MB) |
8. Management neprofitnih organizacijMaja Knežević, 2019, magistrsko delo Opis: Neprofitne organizacije so organizacije, ki v sodobnem svetu zavzemajo iz leta v leto pomembnejše mesto. Gre za nadvse raznolike organizacije, ki jih je velikokrat težko razlikovati od profitno usmerjenih organizacij. Osnovni smisel njihovega obstoja predstavlja delovanje v splošne družbeno koristne namene in ne ustvarjanje dobička, kot je to cilj pri profitno usmerjenih organizacijah.
Temeljna naloga managementa je enaka tako v neprofitnih kot tudi v profitno usmerjenih organizacijah. Management načrtuje, organizira, usmerja in nadzira delovanje pripadnikov organizacije na način, da organizacija uspešno ter učinkovito dosega cilje, ki so bili določeni s strani lastnikov, ustanoviteljev, oblasti, članov.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. To sta teoretični in empirični. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena pojma management neprofitne organizacije ter neprofitna organizacija, v empiričnem delu pa smo predstavili management dveh neprofitnih in hkrati tudi nevladnih organizacij. To sta Zveza prijateljev mladine Slovenije ter Rdeči križ Slovenije. S pomočjo primerjalne analize smo prikazali razlike in podobnosti njunega managementa. Ključne besede: neprofitne organizacije, nevladne organizacije, management, organizacija, društvo, ustanova, zavod, podjetje, prostovoljstvo, financiranje, družbeni interes, dobrodelnost Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 1964; Prenosov: 319 Celotno besedilo (1007,93 KB) |
9. Brezplačna pravna pomočMarina Zemljič, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na zakonsko ureditev brezplačne pravne pomoči v Republiki Sloveniji ter v tem kontekstu na področju brezplačne pravne pomoči predstavlja možnosti, ki so jih v praksi deležne socialno šibkejše osebe, ki po zakonu niso upravičene do brezplačne pravne pomoči. Nadalje predstavlja tudi vlogo nevladnih organizacij v slovenskem prostoru, katerih poslanstvo je doseganje splošno koristnih družbenih učinkov ob varovalkah, ki zagotavljajo kakovostno izvajanje njihovih dejavnosti, kar posledično pri samih dejavnostih pomeni pravno varnost ter učinkovite načine reševanja sporov skupaj z uporabniki.
Sam institut brezplačne pravne pomoči v prvi vrsti pomeni uresničevanje pravice do sodnega varstva. Po načelu enakopravnosti, ki izvira iz Deklaracije sedmih načel, sprejete 24. 10. 1970 v smislu priloge resolucije generalne skupščine Organizacije združenih narodov, mora država zagotoviti izvajanje te pravice vsem osebam, ki zaradi svojega premoženjskega stanja tega ne zmorejo same. Enakost pred zakonom, ki je splošno pravno načelo prava Unije in izvira iz skupne ustavne tradicije vseh držav članic, opredeljena pa je v 20. členu Listine Evropske unije o temeljnih pravicah, ter dostop do sodišča državljanom ne smeta biti zgolj formalno zagotovljeni, dejansko pa nedosegljivi pravici. Zato mora država hkrati omogočiti izvajanje teh pravic tudi na materialni ravni. In prav to pomeni pravico do brezplačne pravne pomoči.
Magistrsko delo poleg uvodnega zgodovinskega pregleda ureditve brezplačne pravne pomoči, ustavnih izhodišč ter samega zakona v osrednjem delu posveča pozornost analiziranju sodne statistike brezplačne pravne pomoči v Republiki Sloveniji. Ob tem ne gre spregledati dejstva, da bodo iz leta v leto stroški (poraba sredstev) samo še naraščali, saj se število procesnih dejanj z leti samo povečuje. Slednje je tudi povsem razumljivo in pričakovano. V delu je nadalje analiziran in na kratko prikazan pregled ureditve brezplačne pravne pomoči v tujini, natančneje v Nemčiji.
V sklepnem delu je v premislek dan okvir za ukrepe in predloge ki bi lahko prispevali k učinkovitejši ureditvi brezplačne pravne pomoči v Sloveniji. Predlagani ukrepi bi posredno prispevali k večjemu zaupanju javnosti in strank v institut brezplačne pravne pomoči in izboljšali njegovo ureditev. Ključne besede: brezplačna pravna pomoč, Zakon o brezplačni pravni pomoči, nevladne organizacije Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 2078; Prenosov: 185 Celotno besedilo (3,07 MB) |
10. Trgovina z otroki in migrantski prehodi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloUrsula Petelinc, 2018, diplomsko delo Opis: Trgovina z ljudmi se obravnava z vidika kršenja temeljnih človekovih pravic in kršenja dostojanstva žrtvam trgovanja (Čurin, 2016). Po podatkih Evropske Komisije (2016) je med 15 846 registriranimi žrtvami trgovine z ljudmi kar 15 % otrok. Vrednost tihotapljenja in trgovine z ljudi je v poročilu Europol-Interpol ocenjena na 5-6 milijard ameriških dolarjev letno (Unicef, 2016). Begunci in migranti, ki so prečkali meje v obdobjih večjih migrantskih prehodov, so bili izpostavljeni tudi trgovcem z ljudmi. Približno 45 % vseh otrok beguncev pod zaščito Visokega komisariata ZN za begunce je iz Sirije in Afganistana; iz teh dveh držav pa prihaja kar 70 odstotkov vseh mladoletnih prosilcev za azil v Evropi (Hočevar, 2016). Trgovina z otroki obsega spolno izkoriščanje otrok, ekonomsko izkoriščanje otrok, prisilne poroke otrok, trgovino s človeški organi, tkivi in krvjo ter nezakonite posvojitve. Migrantska kriza obsega največkrat kršenje človekovih pravic na način trgovine z otroki z namenom prisilnega dela in spolnega izkoriščanja z namenom prostitucije. Načini storitev kaznivega dejanja trgovine z ljudmi so različni, je pa opaziti način modernizacije predvsem z fenimizacijo posla in povezovanjem tihitapcev in trgovcev. Žrtve trgovine z ljudmi, je težko prepoznati. Ključne besede: trgovina z ljudmi, trgovina z otroki, migracije, žrtve, preprečevanje, nevladne organizacije, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 27.06.2018; Ogledov: 1463; Prenosov: 147 Celotno besedilo (1,08 MB) |