1. Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcevTeja Zelenik, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave.
V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje.
Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju. Ključne besede: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike Objavljeno v DKUM: 26.11.2020; Ogledov: 1167; Prenosov: 213 Celotno besedilo (590,01 KB) |
2. ZASTOPANOST LIKOVNIH PODROČIJ V VRTCIH KOZJE, BISTRICA OB SOTLI IN BIZELJSKOSandra Žnidarič, 2013, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, katera likovna področja prevladujejo v izbranih vrtcih, in strokovno vplivati na delo vzgojiteljice.
V teoretičnem delu so najprej predstavljeni vrtci, ki sodelujejo v raziskavi, Kurikulum za vrtce in umetnost kot področje dejavnosti po Kurikulumu, opisana sta vloga in pomen likovnega izražanja. Predstavljeni so razvoj otrokovega likovnega izražanja ter stopnje razvoja likovnega izražanja. Naštete so značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter vsaka značilnost tudi podrobneje opisana. Predstavljena so likovna področja in opisane vse likovne tehnike pri posameznem področju. Naštetih pa je tudi nekaj neprimernih likovnih tehnik, materialov in orodij ter navedene splošne zahteve pri pripravi likovnega materiala.
V empiričnem delu so obdelani in analizirani podatki, ki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom za vzgojiteljice. Anketni vprašalnik je bil razdeljen med vzgojiteljice vrtcev, in sicer v vrtcu Zmajček Kozje, vrtcu Pikapolonica Bistrica ob Sotli in Vrtcu pri osnovni šoli Bizeljsko. V raziskavi je sodelovalo 14 vzgojiteljic.
Anketni vprašalnik vsebuje petindvajset vprašanj, enajst vprašanj je zaprtega tipa, sedem vprašanj odprtega tipa, sedem vprašanj pa je polodprtega tipa. Ključne besede: predšolska vzgoja, umetnost, likovna vzgoja, likovne dejavnosti, likovno področje, likovne tehnike, neprimerne likovne tehnike, likovni materiali, likovna orodja. Objavljeno v DKUM: 07.11.2013; Ogledov: 1622; Prenosov: 134 Celotno besedilo (1,60 MB) |
3. ZASTOPANOST RAZLIČNIH LIKOVNIH PODROČIJ V VRTCU LAŠKOŠpela Primožič, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Zastopanost različnih likovnih področij v Vrtcu Laško smo predstavili vsa likovna področja in likovne tehnike za posamezno področje, ki jih lahko srečamo v vrtcu, kaj je treba upoštevati pri pripravi likovnega materiala, orodij in prostora, predstavili smo neprimerne likovne tehnike, materiale in orodja pri likovni vzgoji ter kakšno vlogo in pomen ima likovno izražanje v predšolskem obdobju.
V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, katera likovna področja vzgojiteljice Vrtca Laško najpogosteje uporabljajo pri načrtovanih dejavnostih. Za zbiranje podatkov smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja – anketni vprašalnik –, ki je bil posredovan vzgojiteljicam vseh enot omenjenega vrtca. Iz raziskave smo izvzeli le Družinsko varstvo Gradišnik. Anketni vprašalnik je vseboval šestnajst vprašanj, ki so bila po večini zaprtega tipa, tri vprašanja pa so bila odprtega tipa.
Raziskava je pokazala, da vzgojiteljice pri svojem delu uporabljajo vsa likovna področja, v večji meri pa sta zastopani risanje in slikanje. Najslabše zastopani likovni področji sta likovno vrednotenje in grafika.
Na podlagi rezultatov ankete smo ugotovili, da bi vzgojiteljice nekatere likovne tehnike verjetno uporabljale pogosteje, če bi imele na voljo potreben likovni material oziroma če bi poznale lastnosti in možnosti nekega likovnega materiala in orodja, ki jih ponuja. Ključne besede: predšolska vzgoja, likovna področja, likovne tehnike in materiali, neprimerne likovne tehnike, materiali in orodja, vloga in pomen likovnega izražanja Objavljeno v DKUM: 12.12.2011; Ogledov: 7359; Prenosov: 717 Celotno besedilo (912,81 KB) |