| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
Dogodkovno osnovano vodenje motorja s trajnimi magneti
Aljaž Kapun, 2009, dissertation

Abstract: V prvem delu disertacije je predstavljen postopek za ovrednotenje valovitosti navora motorja s površinsko nameščenimi trajnimi magneti zaradi sinhronskega in preskočno reluktančnega samodržnega navora. Valovitost sinhronskega navora je posledica višje harmonskih komponent v gibalnih induciranih napetostih. Za določitev teh harmonskih komponent iz meritev faznih gibalnih induciranih napetosti, hitrosti rotorja in kota zavrtitve rotorja je predlagana uporaba aproksimacijske metode najmanjših kvadratov. Z metodo najmanjših kvadratov so iz signala navora nemodelirane dinamike določene tudi komponente samodržnega navora. Signal navora nemodelirane dinamike je ocenjen z opazovalnikom motnje iz meritev faznih tokov, hitrosti rotorja in mehanskega kota zavrtitve rotorja tokovno vodenega motorja. V drugem delu disertacije je obravnavano tokovno vodenje, katerega zmožnosti so ključnega pomena v shemah vodenja s katerimi želimo minimizirati vpliv valovitosti navora. V tem sklopu je predlagano dogodkovno tokovno vodenje motorja, ki predstavlja alternativo konvencionalnemu histereznemu vodenju z dvonivojskimi histereznimi regulatorji na faznih tokovih. Za razliko od konvencionalnega histereznega vodenja dogodkovno vodenje z uporabo informacije o napetostnem sektorju omogoča kontrolirano preklapljanje med stikalnimi elementi napetostnega pretvornika. Podana je primerjava med omenjenima tehnikama tokovnega vodenja glede na različne kriterije. Predstavljena je tudi njuna uporaba v povezavi s preprosto shemo hitrostnega vodenja v kombinaciji s tokovnim predkrmiljenjem s katero je minimiziran vpliv valovitosti v navoru. Vsi predstavljeni koncepti so potrjeni z eksperimentalnimi rezultati.
Keywords: motor s površinsko nameščenimi trajnimi magneti, identifikacija parametrov, valovitost navora, preskočno reluktančni samodržni navor, histerezno tokovno vodenje, dogodkovno tokovno vodenje
Published: 02.03.2009; Views: 2922; Downloads: 332
.pdf Full text (3,50 MB)

6.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Keywords: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Published: 30.09.2011; Views: 1643; Downloads: 97
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
Izgube moči sinhronskega reluktančnega motorja
Damijan Miljavec, Miralem Hadžiselimović, Konrad Lenasi, Ivan Zagradišnik, 2003, original scientific article

Abstract: V članku smo najprej predstavili osnovne lastnosti, zgradbo in delovanje sinhronskega reluktančnega motorja, nato pa v okviru dvoosne teorije zapisali vezni model obravnavanega električnega stroja. Reluktančni navor omogoča vrtenje rotorja v sinhronizmu z glavnim vrtilnim poljem. Pri takšnem načinu delovanja (sinhronsko vrtenje) je v rotorju gostota magnetnega pretoka vedno enosmerna, kar narekuje brezizguben rotor. Vendar imamo zaradi statorskih utorov spremembo magnetne upornosti zračne reže, kar pri vrtenju povzroči utorske pulzacije magnetnega polja in s tem površinske izgube na rotorju. Na podlagi temeljnih elektromagnetnih zakonitosti smo izpeljali enačbo in z njo ovrednotili površinske izgube na rotorju motorja. Z obremenilnim preizkusom in preskusom prostega teka smo analizirali obratovalne karakteristike in izgube motorja. Kot posledico izgub smo nastalo temperaturno polje v motorju in na njem prikazali v obliki temperaturne slike.
Keywords: sinhronski reluktančni motorji, reluktančni navor, površinske izgube, izgube moči, temperaturna slika
Published: 01.06.2012; Views: 1489; Downloads: 53
URL Link to full text

8.
Napoved karakteristik vetrne turbine
Gregor Črešnik, 2013, master's thesis

Abstract: V današnjem času je skrb za čisto okolje bistvenega pomena večine držav razvitega sveta. Zelo pomembno vlogo pri tem imajo tudi obnovljivi viri energije, kamor sodijo lesna biomasa, vodna energija, sonce in veter. Sam sem se osredotočil na vetrno energijo-kinetično energijo vetra, ki jo s vetrnimi turbinami pretvarjamo v mehansko energijo in nadalje s vetrnimi elektrarnami v električno energijo. S programskim paketom Ansys CFX 14.5 sem napravil simulacijo poenostavljene vetrne turbine s horizontalno osjo pri različnih hitrostih vetra. Simulacijo sem napravil pri dveh različnih vrtilnih frekvencah, zanimal me je navor, moč in izkoristek cp. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da prihaja pri različnih hitrostih vetra in pri različnih vrtilnih frekvencah do različnih rezultatov in da moč s hitrostjo narašča.
Keywords: obnovljivi viri, energija, veter, turbina, moč, navor, izkoristek, hitrost, numerična simulacija
Published: 10.01.2014; Views: 1180; Downloads: 88
.pdf Full text (2,69 MB)

9.
Razvoj motorja za dirkalnik Formula Student
Peter Košir, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Ekipa formule študent Grand Prix Engineering, v kateri sem bil v študijskem letu 2013/2014 odgovoren za nastavitve motorja, tekom leta načrtuje in izdela dirkalnik, s katerim tekmuje. Diplomsko delo obravnava razvoj motorne enote dirkalnika. V začetku naloge so osnovne informacije o etanolu, nastavitvah simulacije ter nastavitvah dejanskega motorja. Razvoj poteka skozi več faz: koncept, simulacija motorja s pripadajočimi sklopi, optimizacija, mehanska predelav ter nastavitve. Na podlagi enodimenzionalnih simulacij je bila izbrana konfiguracija motorja ter gorivo. Simulacije so se izvajale v programu AVL BOOST. Nastavitve motorja so potekale na dinamometru na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Prikazani so rezultati meritev, izvedeni na dinamometru, ter kratek povzetek delovanja motorja na prvem tekmovanju v letu 2014.
Keywords: etanol, motor z notranjim zgorevanjem, formula student, moč, navor, zgorevanje, stehiometrično razmerje, simulacija, optimizacija, AVL
Published: 27.10.2015; Views: 663; Downloads: 162
.pdf Full text (3,86 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica