| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Odličnost glasbenega nastopanja
Ženet Vidovič, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen magistrske naloge je predstaviti veščine uspešne psihične priprave na glasbeni nastop. Cilj je opredelitev glasbenega nastopanja, predstavitev kriterijev odličnosti glasbenega nastopanja in dejavnikov, ki vplivajo na glasbeno nastopanje. Poglaviten cilj je predstaviti optimalno psihično pripravo na glasbeni nastop in strategije za doseganje le-te. Magistrsko delo na to tematiko prinaša novosti in je odprto za raziskovanje, zato je metodološko razdeljeno na že znane (znanstvene) vire, primerjave le-teh in morebitna nova odkritja. V empiričnem delu s pomočjo vodenja doživljajskega dnevnika lastnih zunanjih in notranjih vplivov in občutij na telo pred, med in po glasbenih nastopih spoznavam, ali strategije optimalne psihične priprave in zunanji dejavniki vplivajo na moje glasbene nastope.
Ključne besede: glasbeno nastopanje, osebnost, kriteriji odličnosti, psihična priprava, strategije psihične priprave
Objavljeno: 11.06.2019; Ogledov: 802; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (505,71 KB)

2.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Ključne besede: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Objavljeno: 08.01.2019; Ogledov: 705; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (598,15 KB)

3.
Kritični prerez besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem
Tomaž Petek, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Razprava prikazuje poskus kritičnega prereza besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici in pri dejavnostih, povezanih s šolo oz. vrtcem. Ugotavljamo, da se učitelj oz. vzgojitelj v vzgojno-izobraževalnem procesu srečuje z različnimi položaji, okoliščinami, v katerih govorno nastopa. Ker se sporazumeva z besedili in ne s posameznimi povedmi ali celo z besedami, mora za učinkovito govorno nastopanje med drugim poznati značilnosti različnih besedilnih vrst. Za raziskovanje besedilnih vrst smo ob upoštevanju različnih znanstvenih opredelitev nekoliko priredili Toporišič-Žagarjevo klasifikacijo glede na sporočevalne postopke in funkcijske zvrsti ter se omejili na tiste besedilne vrste, ki so posredno ali neposredno povezane z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici. V razpravi je poudarjeno tudi vprašanje, ali učitelj oz. vzgojitelj že z vstopom v razred oz. igralnico govorno nastopa oz. ali je vsaj del (učne) ure tudi govorni nastop.
Ključne besede: besedilne vrste, besedilo, dejavniki sporočanja, govorno nastopanje, sporazumevalna načela, učitelj, vzgojitelj
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 416; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (136,29 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Petje v sodobni popularni glasbi
Anja Kramar, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo v okviru raziskave želeli raziskati razširjenost sodobnega petja v Sloveniji. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali anatomijo glasovnega aparata, sodobno popularno glasbo, tehnike in načine, ki jih pevci uporabljajo v sodobni popularni glasbi, in primerjali klasično ter sodobno popularno petje. V drugem delu magistrskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika o svojem delu in izkušnjah povprašali 50 slovenskih učiteljev sodobnega petja. Rezultati raziskave so pokazali, da so v povprečju učitelji sodobnega petja visoko izobraženi, poučujejo zasebno, saj državni šolski sistem tega programa ne omogoča, na podlagi števila učencev pa smo ugotovili, da je zanimanje za tovrsten način petja izjemno visoko. Posledično smo zaznali, da ekonomsko stanje učiteljev petja v veliki meri vpliva na odločitve znotraj stroke, zaradi česar prihaja do izjemnih psihofizičnih obremenitev.
Ključne besede: petje v sodobni popularni glasbi, učitelji petja, načini sodobnega petja, pevski registri, pevske tehnike, anatomija glasovnega aparata, glasilke, mikrofon, nastopanje
Objavljeno: 06.06.2017; Ogledov: 792; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (6,00 MB)

5.
OBVLADOVANJE IZVAJALSKE ANKSIOZNOSTI PRI OSNOVNOŠOLCIH V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Tajana Stres, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavana tematika izvajalske anksioznosti, in sicer opisuje vidike anksioznosti, socialne anksioznosti, izvajalske anksioznosti, izvajalske anksioznosti v šoli in načine obvladovanja izvajalske anksioznosti. Želeli smo ugotoviti, ali osnovnošolski učitelji poznajo metode za obvladovanje izvajalske anksioznosti, katere metode poznajo, če se katere od metod izvajajo v razredu ter če so kakšne razlike v poznavanju in uporabi teh metod glede na leta delovnih izkušenj in glede na razredno ter predmetno stopnjo. Zanimalo nas je tudi, kako učitelji izvajalsko anksioznost opažajo pri učencih in ali so kakšne razlike glede na razredno in predmetno stopnjo ter pri katerih predmetih in aktivnostih je izvajalska anksioznost najbolj pogosta pri učencih. Raziskava je bila izvedena s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da po mnenju osnovnošolskih učiteljev ni razlik v pogostosti doživljanja izvajalske anksioznosti pri učencih glede na razredno in predmetno stopnjo. Izkazalo se je, da je po mnenju osnovnošolskih učiteljev prisotne največ izvajalske anksioznosti pri učencih, in sicer pri predmetih matematika in slovenščina ter pri ustnem spraševanju pred tablo. Ugotovljeno je bilo tudi, da ne obstajajo razlike med učitelji z manj ali več delovnimi izkušnjami glede uporabe različnih strategij, ki se jih poslužujejo pri delu z anksioznimi učenci. Hkrati pa tudi ni razlik glede na razredno in predmetno stopnjo v pogostosti uporabe strategij obvladovanja izvajalske anksioznosti pri učiteljih.
Ključne besede: tesnoba, strah, izvajalska anksioznost, obvladovanje izvajalske anksioznosti, nastopanje v šoli, javno nastopanje, strategije za obvladovanje izvajalske anksioznosti
Objavljeno: 29.09.2016; Ogledov: 842; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
ANALIZA IZVEDBE NOVOLETNEGA DOGODKA V ŠOLI ZA NASTOPANJE BAST
Uroš Skulj, 2012, diplomsko delo

Opis: V Šoli za nastopanje Bast se vsakoletno odvijajo različne predstave. Zaradi ponavljanja le teh, smo se odločili, da v diplomski nalogi naredimo analizo in prenovo največje, ki jo šola priredi. To je novoletna predstava, ki ima lasten scenarij in tudi svojo ekipo. Lansko leto je bila predstavljena pod imenom My New Shoes. Predstava je bila sestavljena iz različnih procesov, ki pa še niso bili analizirani in zapisani s strani plesne šole. Zato smo naredili analizo procesov s pomočjo programa Aris Express. Ugotovili smo, da lahko dogodek razstavimo v 6 večjih procesov: Pridobivanje idej, Oglaševanje, Treniranje, Organizacija, Predstava in Postprodukcija. Skupaj z analizo procesov smo izvedli anketiranje gledalcev in plesalcev. Ankete smo analizirali s programsko opremo SPSS. S pomočjo analize procesov in anket smo zapisali nove procese in predlagali različne izboljšave znotraj dogodka. Del rešitev smo tudi uporabili pri zadnjem dogodku Poletni Bast dogodek 2012.
Ključne besede: odrska produkcija, predstave, urejanje procesov, Šola za nastopanje Bast, analiza anket
Objavljeno: 13.11.2012; Ogledov: 971; Prenosov: 38
URL Povezava na celotno besedilo

7.
STRAH OSNOVNOŠOLCEV PRED NASTOPANJEM V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Nataša Penšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava tematiko čustev, strahu, anksioznosti ter načine, kako lahko učencu pomagamo pri pripravi na nastop in tudi pri zmanjšanju strahu pred nastopanjem. Želeli smo ugotoviti, ali učenci sploh radi nastopajo, kako pogosto jih je v šoli tega strah in kakšen vpliv ima strah na njihovo počutje ter uspešnost. Zanimalo nas je tudi, pri katerih šolskih predmetih učenci najmanj radi nastopajo in zakaj, ter kako si pomagajo, kadar jih je nastopa strah. Med drugim smo hoteli izvedeti, kako se pred nastopom počutijo in ali z naraščanjem starosti narašča tudi stopnja strahu pred nastopanjem. V prvem delu diplomska naloga opisuje teoretične vidike čustev, strahu, izvajalske anksioznosti ter načine obvladovanja treme in strahu. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da tako petošolci kot tudi devetošolci sicer v povprečju ne nastopajo radi, vendar pa strah nima velikega vpliva na njihovo počutje in uspešnost. Izkazalo se je, da je največ nastopanja pri slovenskem jeziku in da tukaj učenci tudi najmanj radi nastopajo. Večji strah doživljajo pri verbalnih in pevskih nastopih, zelo majhnega pa pri gibalnih spretnostih. Velika večina anketiranih učencev strah premaguje z globokim dihanjem in pozitivnim mišljenjem. Petošolci se po pomoč zatečejo tudi k staršem, medtem ko se devetošolci s tem spoprijemajo sami. Ugotovljeno je bilo tudi to, da večino učencev pred nastopom v večji meri spremlja občutek živčnosti, potne dlani, hitro in neenakomerno bitje srca, najmanj pa je prisoten občutek omedlevice in bruhanja.
Ključne besede: čustva, strah, izvajalska anksioznost, javno nastopanje načini obvladovanja treme in strahu
Objavljeno: 04.10.2012; Ogledov: 1588; Prenosov: 408
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

8.
VLOGA ODRASLIH PRI JAVNEM NASTOPANJU PREDŠOLSKIH OTROK
Monika Tkalec, 2012, diplomsko delo

Opis: Predšolski otrok uživa ob skakanju, hoji, teku in plesu. Vse to lahko zamenjamo z besedo gibanje, s katerim otrok izraža razpoloženje, čustva in si ustvarja predstave o svetu, v katerem se giblje in živi. Diplomsko delo z naslovom Vloga odraslih pri javnem nastopanju predšolskih otrok zajema v teoretičnem delu vlogo odraslega načrtovanje, plesno dramatizacijo in nastopanje. Empirični del diplomskega dela pa zajema analize evalvacij vzgojnega dela v vrtcu. Opazovale smo otroke pri vključevanju in izvajanju plesne dramatizacije Pepelka, pri tem pa smo želeli ugotoviti, ali so se odrasli pripravljeni vključevati in spodbujati otroke pri plesni dramatizaciji. Namen diplomskega dela je opazovanje otrok pri nastajanju plesne dramatizacije skozi daljše časovno obdobje. Uporabljena raziskovalna metode je deskriptivna metoda, vzorec pa predstavljajo otroci iz vrtca Borisa Pečeta Maribor. V skupino je bilo vključenih 24 otrok, starih od 4 do 5 let.
Ključne besede: predšolska vzgoja, vloga odraslega, plesna dramatizacija, nastopanje
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 1991; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (763,82 KB)

9.
TREMA PRED GLASBENIM NASTOPANJEM
Ingrid Müller, 2009, diplomsko delo

Opis: Fenomen treme pred glasbenim nastopanjem je zelo aktualen in je pri učencih osnovne šole močno prisoten. Trema je velika neprijetna živčna napetost, vznemirjenje zlasti pred javnim nastopom. V diplomskem delu želimo predstaviti dosedanja znanstvena spoznanja o tremi in ugotoviti prisotnost treme pri učencih ter kako se z njo soočajo. Iskali smo njene vzroke, pozitivne in negativne učinke ter tehnike, ki bi utegnile zmanjšati obremenjujoče simptome fiziološkega vzburjenja. Teoretični del diplomskega dela zajema temeljne pojme in spoznanja s področja treme in je kot izhodišče za empirični del. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena na glasbeni šoli v Gornji Radgoni. Vzorec zajema 88 učencev, ki so obiskovali razrede v 2. in 3. triletju osnovne šole. Namen raziskave je bil proučiti tremo pred glasbenim nastopanjem in raziskati razlike med učenci 2. in 3. triletja ter med dečki in deklicami, glede vpliva treme na nastop. Rezultati so pokazali, da je trema stalni spremljevalec glasbenih nastopov pri učencih. Največjo tremo občutijo nekaj trenutkov pred nastopom in se jo znebijo tik po njem. Učenci imajo večjo tremo pri zelo zahtevni skladbi in pred velikim občinstvom. Tekmovanje je vrsta nastopa, kjer učenci občutijo najmočnejše fiziološko vzburjenje, le-to pa se odraža v pospešenem bitju srca. Dekleta so bistveno bolj nagnjena k doživljanju treme pred nastopom kot fantje in jo tudi pogosteje občutijo. Ugotovili smo tudi, da se pred nastopom večina učencev po nasvete glede treme zateka k učitelju. Glede na rezultate, ki jih je prinesla naša raziskava, pa predlagamo, da bi bilo potrebno učitelje dodatno izobraziti glede vpliva treme na nastop pri učencih.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Trema, strah, anksioznost, izvajalska anksioznost, nastopanje, izvedba, glasbena šola.
Objavljeno: 23.11.2009; Ogledov: 3996; Prenosov: 735
.pdf Celotno besedilo (990,76 KB)

10.
TREMA UČENCEV ČETRTEGA IN OSMEGA RAZREDA PRED NASTOPANJEM V OSNOVNI ŠOLI
Danijel Fujs, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana tematika čustev, strahu, treme, samospoštovanja ter napotki, kako uspešno premagati tremo pred javnim nastopanjem. Želeli smo ugotoviti, kako trema vpliva na počutje učencev četrtih in osmih razredov, kadar imajo glasbeni nastop, se pravi, ko morajo peti, plesati, igrati na inštrument ter kadar imajo verbalni nastop, ko morajo odgovarjati na vprašanja. Med drugim smo želeli ugotoviti kako z leti zaznavamo svojo samopodobo, ali ima trema pred glasbenim oziroma verbalnim nastopom pozitiven ali negativen učinek, kakšen odnos imajo mlajši in starejši otroci do učiteljev, svojih družinskih članov, sošolcev. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike čustev, strahu, treme, samospoštovanje ter napotke kako se treme znebimo oziroma jo reduciramo. Empirični del diplomskega je bil izveden s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da je trema v večji meri prisotna pri učencih osmih razredov. Učenci imajo večjo tremo na področju glasbenih spretnosti kot verbalnih. Ugotavljali smo kako njihova samopodoba vpliva na tremo in ugotovili, da imajo mlajši učenci o sebi pozitivnejše mnenje in manj treme. Zanimale so nas metode učencev, s katerimi si pomagajo pri premagovanju treme, pri čemer so v ospredju globoko dihanje, razmišljanje o lepih stvareh, osredotočanje na nastop ter smejanje. Iz rezultatov je razvidno, da si učenci osmih razredov pri premagovanju treme največkrat pomagajo sami, učenci četrtih razredov pa se po pomoč zatečejo k staršem.
Ključne besede: čustva, trema, strah, samospoštovanje, javno nastopanje, glasbene spretnosti
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 3297; Prenosov: 522
.pdf Celotno besedilo (638,21 KB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici