| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Nastopanje v medijih : učno gradivo
Ines Kožuh, 2022, other educational material

Keywords: mediji, nastopanje
Published in DKUM: 05.12.2022; Views: 555; Downloads: 74
.pdf Full text (2,21 MB)

2.
Igrajmo se z ročnimi lutkami
Lena Stepišnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave.
Keywords: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke
Published in DKUM: 31.03.2022; Views: 885; Downloads: 110
.pdf Full text (1,52 MB)

3.
Veščine komuniciranja v inženirskem poklicu
Darinka Verdonik, 2021

Abstract: Učno gradivo je prilagojeno za študente računalništva in na splošno tehničnih ved. Obravnava vrsto komunikacijskih tem in skuša skoznje osvetliti različne vidike zasebne, poslovne in javne komunikacije, bodisi z vidika tvorca bodisi z vidika naslovnika. Obranava: (1) različne oblike komunikacije na delovnem mestu s poudarkom na delovnih sestankih kot eni osrednjih oblik skupnega načrtovanja in izvajanja dela; (2) različne oblike nastopanja pred publiko; (3) nekatere temeljne teoretske pojme, s pomočjo katerih skušamo nekoliko bolje razumeti, kako razumemo; (4) problematiko pomanjkljivega sporazumevanja; (5) pomen dobrega poslušanja; (6) neverbalno komunikacijo; (7) značilnosti strokovnega pisanja; (8) vljudnost; (9) izogibanje oz. obvladovanje konfliktov; (10) različne vidike prepoznavanja in uporabe prepričevalnih tehnik.
Keywords: komunikacija, javno nastopanje, razumevanje, nesporazum, poslušanje, neverbalna komunikacija, konflikti, prepričevanje
Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 1624; Downloads: 403
.pdf Full text (4,17 MB)
This document has many files! More...

4.
Primerjalna analiza nastopanja v medijih v obdobju epidemije Covid-19 z obdobjem pred njo : diplomsko delo
Nina Pahič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Epidemija COVID-19 je za nekaj časa spremenila naše življenje. Zaradi tega se je spremenilo tudi nastopanje v medijih. Vedeti moramo, da vsako daljše časovno obdobje, ki prizadene svetovno populacijo, pusti za sabo tudi svojevrstne posledice in spremembe. Prav zato se lahko spremeni način predstavljanja in samopredstavljanja ljudi v javnosti. Javni govorci pri tem niso izjema. Pri njih se to lahko odraža v govorih, ki jih podajajo pred množicami ljudi, in ljudje običajno to spremembo tudi zaznajo. Zato smo naredili analizo govorov Miroslava Cerarja in Tomaža Barade na primeru dobrodelne prireditve Olimpijskega komiteja Slovenije, ki je potekala pred in med epidemijo COVIDA-19. V analizi nismo ugotovili, da bi epidemija COVIDA-19 vplivala na govornikov etos, patos in logos, pa vendar je lahko dobro izhodišče za nadaljnje podobne raziskave. Ugotovili pa smo, da se pri obeh analiziranih govorcih v različnih obdobjih njuni govori razlikujejo v uporabi prepričevalnih sredstev, sicer ne v veliki meri, pa vendar se. Naše nadaljnje ugotovitve so bile, da oba govorca v obeh časovnih obdobjih nista razumljivo členila svojih govorov na uvod, jedro in zaključek ter da smo pri obeh in njunih govorih našli zmote v argumentih. Naše ugotovitve bodo služile za nadaljnje raziskovanje tematike nastopanja v medijih v različnih časovnih obdobjih, saj bodo lahko drugi primerjali naše ugotovitve s svojimi.
Keywords: nastopanje, mediji, etos, patos, logos
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1040; Downloads: 159
.pdf Full text (1,48 MB)

5.
Odličnost glasbenega nastopanja
Ženet Vidovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen magistrske naloge je predstaviti veščine uspešne psihične priprave na glasbeni nastop. Cilj je opredelitev glasbenega nastopanja, predstavitev kriterijev odličnosti glasbenega nastopanja in dejavnikov, ki vplivajo na glasbeno nastopanje. Poglaviten cilj je predstaviti optimalno psihično pripravo na glasbeni nastop in strategije za doseganje le-te. Magistrsko delo na to tematiko prinaša novosti in je odprto za raziskovanje, zato je metodološko razdeljeno na že znane (znanstvene) vire, primerjave le-teh in morebitna nova odkritja. V empiričnem delu s pomočjo vodenja doživljajskega dnevnika lastnih zunanjih in notranjih vplivov in občutij na telo pred, med in po glasbenih nastopih spoznavam, ali strategije optimalne psihične priprave in zunanji dejavniki vplivajo na moje glasbene nastope.
Keywords: glasbeno nastopanje, osebnost, kriteriji odličnosti, psihična priprava, strategije psihične priprave
Published in DKUM: 11.06.2019; Views: 1619; Downloads: 212
.pdf Full text (505,71 KB)

6.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Keywords: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Published in DKUM: 08.01.2019; Views: 1731; Downloads: 208
.pdf Full text (598,15 KB)

7.
Kritični prerez besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem
Tomaž Petek, 2013, original scientific article

Abstract: Razprava prikazuje poskus kritičnega prereza besedilnih vrst v povezavi z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici in pri dejavnostih, povezanih s šolo oz. vrtcem. Ugotavljamo, da se učitelj oz. vzgojitelj v vzgojno-izobraževalnem procesu srečuje z različnimi položaji, okoliščinami, v katerih govorno nastopa. Ker se sporazumeva z besedili in ne s posameznimi povedmi ali celo z besedami, mora za učinkovito govorno nastopanje med drugim poznati značilnosti različnih besedilnih vrst. Za raziskovanje besedilnih vrst smo ob upoštevanju različnih znanstvenih opredelitev nekoliko priredili Toporišič-Žagarjevo klasifikacijo glede na sporočevalne postopke in funkcijske zvrsti ter se omejili na tiste besedilne vrste, ki so posredno ali neposredno povezane z učiteljevim oz. vzgojiteljevim govornim nastopanjem v razredu oz. igralnici. V razpravi je poudarjeno tudi vprašanje, ali učitelj oz. vzgojitelj že z vstopom v razred oz. igralnico govorno nastopa oz. ali je vsaj del (učne) ure tudi govorni nastop.
Keywords: besedilne vrste, besedilo, dejavniki sporočanja, govorno nastopanje, sporazumevalna načela, učitelj, vzgojitelj
Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 996; Downloads: 144
.pdf Full text (136,29 KB)
This document has many files! More...

8.
Petje v sodobni popularni glasbi
Anja Kramar, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo v okviru raziskave želeli raziskati razširjenost sodobnega petja v Sloveniji. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali anatomijo glasovnega aparata, sodobno popularno glasbo, tehnike in načine, ki jih pevci uporabljajo v sodobni popularni glasbi, in primerjali klasično ter sodobno popularno petje. V drugem delu magistrskega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika o svojem delu in izkušnjah povprašali 50 slovenskih učiteljev sodobnega petja. Rezultati raziskave so pokazali, da so v povprečju učitelji sodobnega petja visoko izobraženi, poučujejo zasebno, saj državni šolski sistem tega programa ne omogoča, na podlagi števila učencev pa smo ugotovili, da je zanimanje za tovrsten način petja izjemno visoko. Posledično smo zaznali, da ekonomsko stanje učiteljev petja v veliki meri vpliva na odločitve znotraj stroke, zaradi česar prihaja do izjemnih psihofizičnih obremenitev.
Keywords: petje v sodobni popularni glasbi, učitelji petja, načini sodobnega petja, pevski registri, pevske tehnike, anatomija glasovnega aparata, glasilke, mikrofon, nastopanje
Published in DKUM: 06.06.2017; Views: 1582; Downloads: 158
.pdf Full text (6,00 MB)

9.
OBVLADOVANJE IZVAJALSKE ANKSIOZNOSTI PRI OSNOVNOŠOLCIH V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Tajana Stres, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana tematika izvajalske anksioznosti, in sicer opisuje vidike anksioznosti, socialne anksioznosti, izvajalske anksioznosti, izvajalske anksioznosti v šoli in načine obvladovanja izvajalske anksioznosti. Želeli smo ugotoviti, ali osnovnošolski učitelji poznajo metode za obvladovanje izvajalske anksioznosti, katere metode poznajo, če se katere od metod izvajajo v razredu ter če so kakšne razlike v poznavanju in uporabi teh metod glede na leta delovnih izkušenj in glede na razredno ter predmetno stopnjo. Zanimalo nas je tudi, kako učitelji izvajalsko anksioznost opažajo pri učencih in ali so kakšne razlike glede na razredno in predmetno stopnjo ter pri katerih predmetih in aktivnostih je izvajalska anksioznost najbolj pogosta pri učencih. Raziskava je bila izvedena s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da po mnenju osnovnošolskih učiteljev ni razlik v pogostosti doživljanja izvajalske anksioznosti pri učencih glede na razredno in predmetno stopnjo. Izkazalo se je, da je po mnenju osnovnošolskih učiteljev prisotne največ izvajalske anksioznosti pri učencih, in sicer pri predmetih matematika in slovenščina ter pri ustnem spraševanju pred tablo. Ugotovljeno je bilo tudi, da ne obstajajo razlike med učitelji z manj ali več delovnimi izkušnjami glede uporabe različnih strategij, ki se jih poslužujejo pri delu z anksioznimi učenci. Hkrati pa tudi ni razlik glede na razredno in predmetno stopnjo v pogostosti uporabe strategij obvladovanja izvajalske anksioznosti pri učiteljih.
Keywords: tesnoba, strah, izvajalska anksioznost, obvladovanje izvajalske anksioznosti, nastopanje v šoli, javno nastopanje, strategije za obvladovanje izvajalske anksioznosti
Published in DKUM: 29.09.2016; Views: 1567; Downloads: 273
.pdf Full text (1,10 MB)

10.
ANALIZA IZVEDBE NOVOLETNEGA DOGODKA V ŠOLI ZA NASTOPANJE BAST
Uroš Skulj, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V Šoli za nastopanje Bast se vsakoletno odvijajo različne predstave. Zaradi ponavljanja le teh, smo se odločili, da v diplomski nalogi naredimo analizo in prenovo največje, ki jo šola priredi. To je novoletna predstava, ki ima lasten scenarij in tudi svojo ekipo. Lansko leto je bila predstavljena pod imenom My New Shoes. Predstava je bila sestavljena iz različnih procesov, ki pa še niso bili analizirani in zapisani s strani plesne šole. Zato smo naredili analizo procesov s pomočjo programa Aris Express. Ugotovili smo, da lahko dogodek razstavimo v 6 večjih procesov: Pridobivanje idej, Oglaševanje, Treniranje, Organizacija, Predstava in Postprodukcija. Skupaj z analizo procesov smo izvedli anketiranje gledalcev in plesalcev. Ankete smo analizirali s programsko opremo SPSS. S pomočjo analize procesov in anket smo zapisali nove procese in predlagali različne izboljšave znotraj dogodka. Del rešitev smo tudi uporabili pri zadnjem dogodku Poletni Bast dogodek 2012.
Keywords: odrska produkcija, predstave, urejanje procesov, Šola za nastopanje Bast, analiza anket
Published in DKUM: 13.11.2012; Views: 1444; Downloads: 53
URL Link to full text

Search done in 1.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica