| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 536
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Motiv medvrstniškega nasilja v izbrani realistični prozi za bralce na razredni stopnji : magistrsko delo
Mateja Kocbek, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so analizirana literarna dela, ki obravnavajo tematiko medvrstniškega nasilja: kako je nasilje med vrstniki predstavljeno, kakšne odnose do nasilja izražajo književni liki in katere vrednote zagovarjajo obravnavana dela. V teoretičnem delu je opredeljen pojem medvrstniškega nasilja in z njim povezani pojmi kot so fizično, verbalno, psihično in spletno nasilje. Posebej so obravnavane različne vloge v nasilnih situacijah, vključno z vlogami žrtev, nasilnežev in opazovalcev. Analiziran je tudi vpliv socializacije na oblikovanje vedenjskih vzorcev, ki vodijo v nasilje. V nadaljevanju je analizirana realistična mladinska proza, ki je primerna za otroke na razredni stopnji poučevanja, pri čemer je osrednja tema medvrstniško nasilje. Ugotovitve raziskave so pokazale, da obravnavana dela pogosto spodbujajo strpnost, razumevanje in prijateljstvo ter mlade bralce spodbujajo k nenasilnemu reševanju konfliktov in razvoju empatije.
Keywords: mladinska književnost, realistična proza, medvrstniško nasilje, strpnost
Published in DKUM: 25.04.2025; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (1,89 MB)

2.
Policijsko nasilje nad temnopoltim prebivalstvom v ZDA : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Laura Walker, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava problematiko policijskega nasilja nad temnopoltimi osebami v Združenih državah Amerike, ki je globoko zakoreninjena v zgodovinskih, socialnih in institucionalnih neenakostih med ameriškim prebivalstvom. Namen diplomskega dela je raziskati razsežnost tega pojava ter odgovoriti na raziskovalna vprašanja naloge, kot so: • pomen zgodovinskega vpliva zakoreninjenega rasizma, • vloga stereotipov, rasne pristranskosti, dehumanizacije, rasnega profiliranja in institucionalnega rasizma, • vpliv izobraževanja, usposabljanja in policijske kulture na preprečevanje nasilja. Delo je teoretične narave in temelji na analizi člankov, raziskav in statističnih podatkov ter zajema tudi analizo primera Georgea Floyda. Rezultati raziskave kažejo, da so temnopolte osebe v ZDA nesorazmerno pogosto žrtve policijskega nasilja zaradi kombinacije zgodovinskih in rasnih predsodkov, pomanjkanja ustreznega nadzora ter sistemske diskriminacije. Posledice takega nasilja zajemajo psihološke travme diskriminiranih skupnosti ter povečanje družbenih nemirov. V zaključku diplomsko delo poudarja pomembnost reforme policijskih praks, vključno z obveznimi izobraževanji o rasni občutljivosti, večjo preglednost in odgovornost policije ter vključevanje skupnosti. Delo prispeva k razumevanju vzrokov in posledic policijskega nasilja nad temnopoltimi v ZDA ter vključuje predloge za izboljšanje stanja in zmanjšanje neenakosti.
Keywords: policijsko nasilje, sistemski rasizem, nasilje nad temnopoltimi, diskriminacija, Združene države Amerike, diplomske naloge
Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (2,32 MB)

3.
Pristojnosti državnih služb v primeru medvrstniškega nasilja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Gregor Damiš, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali lahko z določenimi preventivnimi dejavnostmi v osnovni in srednji šoli preprečimo medvrstniško nasilje. Cilj je tudi ugotoviti, ali bi z večjo pristojnostjo določenih državnih organov v primeru medvrstniškega nasilja le-to začelo upadati. Diplomsko delo se osredotoča na pooblastila vsakega državnega organa, pri čemer so izpostavljene tudi morebitne pomanjkljivosti pooblastil v primeru medvrstniškega nasilja. Poseben poudarek je namenjen tudi neodzivnosti določenih državnih organov ob zaznavi medvrstniškega nasilja, saj posledično medvrstniško nasilje narašča. Pozornost je namenjena tudi raziskavi dejavnikov, ki prispevajo k nastanku medvrstniškega nasilja, ter kako socialni, psihološki in okolijski dejavniki vplivajo na dinamiko medvrstniških odnosov v šolskem okolju. Opisane so različne oblike medvrstniškega nasilja, kot so verbalno, fizično, socialno in elektronsko nasilje, ter kako se lahko le-te razlikujejo glede na vpletenost državnih organov. Poseben poudarek je namenjen tudi posledicam, ki lahko nastanejo, če državni organi ne odreagirajo učinkovito na medvrstniško nasilje, kakšen je vpliv na žrtve, njihove družine, pa tudi na širšo šolsko skupnost. V diplomsko delo je vključenih več intervjujev s strokovnjaki s področja medvrstniškega nasilja: delavka centra za socialno delo, sodnica Okrožnega sodišča Maribor, policist-vodja policijskega okoliša, učiteljica razrednega pouka. Zbrani odgovori so analizirani in predstavljeni v grafični obliki, pri čemer so podani komentarji na odgovore.
Keywords: medvrstniško nasilje, državne službe, pristojnosti, center za socialno delo, policija, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (1,49 MB)

4.
Značilnosti žrtev vrstniškega ustrahovanja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Nika Kregar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Vrstniško ustrahovanje je ponavljajoče se agresivno vedenje, ki je namenjeno povzročanju škode ali stiske drugi osebi. Namen naloge je bil preučiti značilnosti žrtev vrstniškega ustrahovanja. Na podlagi obsežnega pregleda literatute smo ugotovili, da so žrtve ustrahovanja pogosto posamezniki z nižjo samopodobo, ki se težje vključujejo v skupino vrstnikov. Pogosto so tudi bolj sramežljivi in manj asertivni. Posledice vrstniškega ustrahovanja so lahko resne in dolgotrajne, vključujejo pa psihične težave, kot so depresija in anksioznost, ter socialno izključenost. Na podlagi rezultatov pregleda literature je mogoče sklepati, da so za preprečevanje vrstniškega ustrahovanja potrebni programi, ki se osredotočajo na krepitev samopodobe, razvoj socialnih veščin in ustvarjanje pozitivnega ozračja v šolah.
Keywords: vrstniško ustrahovanje, medvrstniško nasilje, žrtve, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.03.2025; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (1,12 MB)

5.
Ukrepanje institucij ob odkritju nasilja v družini : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Robert Simonič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Na začetku diplomskega dela je opisano, kaj je nasilje, navedeni so njegovi vzroki in posledice ter najpogostejše vrste in obdobja nasilja v družini današnje družbe. V prvem delu osrednjega dela ugotavljamo ukrepanje pristojnih institucij: osnovne šole, centra za socialno delo, policije in tožilstva. Sledi del o sodelovanju med institucijami z zakonskimi podlagami (z veljavno sprejeto zakonodajo in zakonskimi akti ter s protokoli Republike Slovenije) posamičnih institucij za ukrepanje v primerih (sumov) kaznivih ravnanj ali kaznivih dejanj. Za teoretični del smo uporabili strokovno literaturo in opravljene raziskave. Zanimali so nas tudi praktični del ter konkretno delo in ukrepanje strokovnih delavcev v posamičnih institucijah, hkrati pa tudi postopek prijave zaznave nasilja v družini, zato smo z odgovornimi strokovnimi delavci po institucijah opravili osebne razgovore. V drugem delu osrednjega dela opisujemo zaznavo in odkrivanje suma nasilja v družini, delo laičnega izvajalca, zaposlenega na centru za socialno delo, in konkretni primer storjenega nasilja nad mladoletno osebo. Gre za postopek zaznave suma nasilja v družini, védenje, kaj je empatija in razumevanje empatije ter kako pomembna je pri opravljanju dela, lojalnost, medsebojno zaupanje družine in laičnega izvajalca pri opravljanju dela, delovni proces, pri katerem znamo poslušati in slišati, saj samo poslušanje v stiski osebe ne privede do želene pomoči, ki jo žrtev nasilja potrebuje. Poudarjamo, da je osebo treba slišati in jo s pogovorom pripeljati do strokovnih služb in strokovnih oseb dotičnih odgovornih institucij. V zaključnem delu ugotavljamo, da imajo institucije dovolj zakonske podlage in da medinstitucionalno dobro sodelujejo, kar se izkaže v našem primeru dobro zaključenega primera storjenega nasilja nad mladoletno osebo.
Keywords: nasilje v družini, institucije, ukrepanje, zakonodaja, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.02.2025; Views: 0; Downloads: 50
.pdf Full text (1,32 MB)

6.
Vedenje opazovalcev medvrstniškega nasilja v odnosu do socialnega položaja v razredu in zaznane kakovosti odnosov z učitelji : magistrsko delo
Urška Kolar, 2025, master's thesis

Abstract: Medvrstniško nasilje je pereč problem v šolskem okolju, značilen tako za fante kot dekleta ne glede na starost, raso ali kulturo. Opazovalci medvrstniškega nasilja imajo ključno vlogo pri določanju, ali se bo nasilje nad določenim učencem ali učenko nadaljevalo ali ne. Vedenje opazovalcev pa je velikokrat lahko odraz kakovosti odnosov, ki jih imajo z učitelji. Učitelji lahko s svojim pristopom in načinom vodenja razreda spodbujajo opazovalce k bolj konstruktivnemu in podpornemu vedenju, s katerim lahko oboji prispevajo k zmanjševanju nasilnega vedenja in k spodbujanju pozitivnih interakcij. Podatki, ki smo jih uporabili za raziskavo, so bili zbrani v okviru projekta Socialni kontekst kot dejavnik medvrstniškega nasilja: kako z oblikovanjem pozitivne vrstniške kulture prispevati k vključujoči šoli? Namen magistrskega dela je bil raziskati odnos med socialnim položajem in posameznimi dimenzijami vedenja opazovalcev medvrstniškega nasilja ter preveriti, ali bodo podatki, pridobljeni s samoporočanjem in s poročanjem vrstnikov, podali skladne rezultate. Poleg tega smo raziskali povezavo med zaznano kakovostjo odnosa z učitelji in vedenjem opazovalcev. V raziskavi je sodelovalo 6395 učencev, starih od 12 do 16 let (M = 13,43 ; SD = 0,64). Kot glavni pripomoček je bila uporabljena baterija vprašalnikov, ki je vključevala Vprašalnik vloge opazovalcev, vprašalnik Zaznana kakovost odnosa med učitelji in učenci ter vrstniške nominacije. Na osnovi rezultatov statističnih analiz smo ugotovili, da je socialna preferenčnost zelo nizko pozitivno povezana z zagovorniškim vedenjem in negativno z ne vpletanjem v nasilno situacijo; socialni vpliv je zelo nizko pozitivno povezan z aktivnim in pasivnim spodbujanjem izvajalca nasilja; zaznana priljubljenost je zelo nizko pozitivno povezana z aktivnim in pasivnim spodbujanjem izvajalca nasilja ter negativno z ne vpletanjem v nasilno situacijo; zaznana kakovost odnosa z učitelji je negativno povezana z aktivnim podpiranjem nasilja. Vključevanje značilnosti socialnega položaja opazovalcev in upoštevanje pomena kakovostnega odnosa z učitelji je ključno pri oblikovanju preventivnih programov in intervencij, usmerjenih v preprečevanje/zmanjševanje medvrstniškega nasilja.
Keywords: medvrstniško nasilje, opazovalci, socialna preferenčnost, socialni vpliv, zaznana priljubljenost, odnosi z učitelji
Published in DKUM: 10.02.2025; Views: 0; Downloads: 46
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Sprejemanje mitov o posilstvu med študenti v Sloveniji : magistrsko delo
Nikita Pongračič, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga preučuje povezanost sprejemanja mitov o posilstvu med slovenskimi študenti s sociodemografskimi dejavniki in ambivalentnim seksizmom. Miti o posilstvu utrjujejo škodljive stereotipe, spodbujajo obtoževanje žrtev in banalizirajo spolno nasilje. Raziskava zapolnjuje vrzel v slovenski literaturi na tem področju. Podatki so bili zbrani na vzorcu slovenskih študentov z uporabo metode anketiranja ter analizirani s pomočjo statističnih testov. Sprejemanje mitov o posilstvu in ambivalentni seksizem sta bila merjena s standardiziranima lestvicama, vključene pa so bile tudi sociodemografske spremenljivke. Rezultati kažejo na relativno nizko splošno raven sprejemanja mitov o posilstvu. Najmočnejša napovednika sta spol in ambivalentni seksizem, saj so moški ter posamezniki z višjimi ocenami seksizma izražali višje stopnje sprejemanja mitov. Dodatne analize so razkrile, da sta višja stopnja izobrazbe in odsotnost verske pripadnosti povezani z nižjim sprejemanjem mitov, medtem ko starost ni imela pomembne vloge. Ti izsledki so skladni z mednarodnimi raziskavami, ki poudarjajo vpliv spolnih norm in ambivalentnega seksizma na odnos do spolnega nasilja. Raziskava s tem izpostavi pomen razumevanja vloge spola in naslavljanja seksizma za zmanjšanje sprejemanja mitov o posilstvu in izboljšanje družbenega odziva na spolno nasilje.
Keywords: spolno nasilje, miti o posilstvu, sprejemanje mitov o posilstvu, študenti, Slovenija
Published in DKUM: 10.02.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (2,09 MB)

8.
Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju : psihosocialni konteksti in raziskovalne skupine
2025

Abstract: Medvrstniško nasilje je kompleksen pojav, vpet v socialni kontekst, zato ga je treba proučevati z uporabo različnih pristopov in z vključevanjem različnih perspektiv. V znanstveni monografiji so predstavljeni ključni izsledki projekta, v katerem smo z uporabo raznovrstnih virov podatkov (samoporočanje, vrstniška imenovanja, poročanje učiteljev) in naprednih raziskovalnih načrtov (vzdolžna raziskava, fokusne skupine) raziskali vzajemen odnos med psihosocialnimi značilnostmi učencev in razredov ter vključenostjo učencev v medvrstniško nasilje v zgodnjem mladostništvu. Dodatno smo proučili vlogo psihosocialnih značilnosti posameznikov in razredov ter vključenosti v medvrstniško nasilje v odnosu do šolske prilagojenosti učencev. Projekt je vključeval dve raziskavi: osrednjo vzdolžno raziskavo s tremi meritvami, izvedeno na velikem vzorcu mladostnikov, in kvalitativno raziskavo. Na podlagi ugotovitev obeh raziskav smo oblikovali smernice za oblikovanje preventivnih in intervencijskih dejavnosti za podporo takšnim razrednim kontekstom, ki predstavljajo varovalni dejavnik medvrstniškega nasilja v mladostništvu.
Keywords: medvrstniško nasilje, zgodnje mladostništvo, socialni odnosi, psihosocialne značilnosti razredov, preprečevanje
Published in DKUM: 31.01.2025; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (8,38 MB)
This document has many files! More...

9.
Mnenja vzgojiteljev o medvrstniškem nasilju v vrtcu : diplomsko delo
Katja Kovačič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Mnenja vzgojiteljev o medvrstniškem nasilju v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili nasilje in njegove oblike. Podrobneje smo predstavili medvrstniško nasilje, udeležence, ki so lahko prisotni, opredelili smo medvrstniško nasilje glede na spol in vlogo ter naloge vzgojitelja. V empiričnem delu smo s pomočjo spletne ankete izvedli raziskavo, v kateri so sodelovali vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev slovenskih, hrvaških in avstrijskih vrtcev. Raziskati smo želeli, katera vedenja otrok vzgojitelji uvrščajo v medvrstniško nasilje, katere so oblike nasilja, ki se najpogosteje pojavljajo v skupini, med katerim spolom se pojavljajo določene oblike nasilja, kateri je najpogostejši vzrok za pojav medvrstniškega nasilja, zanimalo nas je tudi, kako vzgojitelji ukrepajo, kadar se medvrstniško nasilje pojavi v skupini in na kakšen način ob pojavu le-tega sodelujejo s starši. Ugotovili smo, da se v vrtcih v večji meri pojavlja fizično nasilje in da največ anketirancev ravno »pretepanje« kot vedenje otroka uvršča k medvrstniškem nasilju. Ugotovljeno je bilo, da med nobenim spolom ne prihaja do spolnega nasilja in da največ anketirancev meni, da je vzrok za pojav medvrstniškega nasilja v vrtcu nasilje v družini, kjer otrok odrašča.
Keywords: medvrstniško nasilje, predšolski otrok, vzgojitelji, vrtec, starši
Published in DKUM: 12.12.2024; Views: 0; Downloads: 53
.pdf Full text (1,82 MB)

10.
Nasilje v družini: primerjava med evropskim svetom in Bližnjim vzhodom : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Vanja Renko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes je nasilje veliko bolj razširjeno po svetu in tudi pri nas. Nasilje v družini je oblika nasilja, ki je razširjena v vseh starostnih, socialnih, izobrazbenih in poklicnih slojih. Ogroža večinoma najbolj občutljive skupine ljudi kot so: otroci, ženske in starejši. Nasilje se prične zelo neopazno in prikrito v udobju doma. Najprej se prične s psihičnim nasiljem, nato se vedno bolj stopnjuje do verbalnega in kasneje tudi do fizičnega. Že od nekdaj je bilo nasilje v družini tabu tema, vendar je nasilja vse več in bi si želela, da bi se o tem več govorilo. Ljudje bi morali biti bolj ozaveščeni, kar bi mogoče nasilje preprečilo ali vsaj nekoliko prej končalo. Diplomska naloga obsega primerjavo nasilja v družini med evropskim svetom s poudarkom na Sloveniji ter Bližnjim vzhodom s poudarkom na Afganistanu. Obravnavala sem pojavnost nasilja v omenjenih svetovih. Raziskala sem, kako rešujejo nasilje v družini na področju Afganistana in kako pri nas. To sem raziskala s pomočjo sistematičnega pregleda literature. Predstavila sem tudi različne vrste nasilja ter splošne informacije o nasilju v družini. Policija v Afganistanu se v veliko primerih ne odzove na klice povezane z nasiljem, zato veliko primerov ostane skritih in posledično tudi predstavlja večjo nevarnost za žrtve. Poleg tega se veliko število žensk v Afganistanu sploh boji poklicati policijo na pomoč zaradi strahu pred družinskimi člani. Na drugi strani pa je v Sloveniji kazenski zakonik (191.člen), ki preprečuje vsakršno nasilje v družini. Kljub zakonom pa je tudi v Sloveniji veliko število primerov nasilja v družini.
Keywords: nasilje v družini, psihično nasilje, verbalno nasilje, ekonomsko nasilje, spolno nasilje, Evropa, Bližnji vzhoddiplomske naloge
Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 0; Downloads: 50
.pdf Full text (586,38 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica