SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 48
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
NAPOVEDOVANJE SPREJEMLJIVOSTI IZDELKA NA TRGU S POMOČJO VEČKRITERIJSKE ANALIZE
Tomaž Kostanjevec, 2009, dissertation

Abstract: Novi izdelki predstavljajo tretjino vseh prodanih izdelkov in le manj kot polovica podjetij je uspešna v doseganju pričakovanj svojih kupcev z novimi izdelki. Tretjina podjetij ocenjuje hitrost in učinkovitost razvoja novih izdelkov kot slabo, prav tako tretjina podjetij pa ne meri učinka novih izdelkov pri svojih kupcih. Podjetja, ki s svojimi izdelki hitreje in učinkoviteje prodrejo na trg in ob tem s svojimi izdelki zadovoljujejo potrošnikove potrebe, imajo izredno konkurenčno prednost. Podjetja, ki tega pogoja ne izpolnjujejo in ne zadenejo potrošnikovih potreb, so obsojena na počasno upadanje razvoja in posledični propad. Napreden in neprestan razvoj izdelkov je postala pomembna konkurenčna in zmagovalna prednost podjetij. Pri razvoju novih izdelkov bomo z uporabo razvitega modela z večkriterijsko analizo napovedali trend razvoja. V večkriterijski analizi uporabimo tudi večdimenzionalni prostor, ki nam omogoča določanje časovnega argumenta v primerjavi s parametri izdelka. V določanju parametrov izdelka sodelujeta podjetje z internimi informacijami in tržišče s svojimi zahtevami. V tem pogledu je mogoče vzpostaviti inovativno okolje v razvoju novih izdelkov. Pričujoča disertacija navaja različne pristope k razvoju izdelkov. Ključna pozornost je posvečena inovativni metodi večkriterijske analize v večdimenzionalnem prostoru za ugotavljanje bodočega trenda razvoja izdelka.
Keywords: razvoj izdelkov, novi izdelki, večkriterijska analiza, večdimenzionalni prostor, napovedovanje
Published: 30.06.2009; Views: 2755; Downloads: 194
.pdf Full text (3,34 MB)

4.
NAPOVEDOVANJE VREDNOSTI Z ALGORITMOM K NAJBLIŽJIH SOSEDOV
Andrej Meh, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili uporabo algoritma k najbližjih sosedov za napovedovanje vrednosti predmetov glede na njihove lastnosti. Implementirali smo testni program in preučili delovanje algoritma na podatkih iz resničnega sveta. S pomočjo testnega programa smo ocenili učinkovitost algoritma. Predlagali smo še nekaj možnih izboljšav za naš program.
Keywords: napovedovanje vrednosti, kolektivna inteligenca, algoritem kNN, spletne dražbe
Published: 25.09.2009; Views: 1409; Downloads: 183
.pdf Full text (704,05 KB)

5.
MODEL STRATEŠKE POSTAVITVE POSLOVNO PROIZVODNEGA SISTEMA
Dejan Rojko, 2010, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je nastalo na osnovi izkušenj s področja vodenja start-up podjetja in zakonitosti projektnega menedžmenta. Predstavlja model strateške postavitve poslovno proizvodnega sistema, s katerim si je mogoče pomagati v semenski fazi, pa tudi kasneje, ko je podjetje že dobro izoblikovano. Celotna zgodba se začne z detekcijo podjetniške ideje, nadaljuje z razvojem le-te in vodi v pripravo učinkovitega poslovnega načrta ter predstavitve, ki navduši investitorje. Velik poudarek je namenjen pomembnemu področju organizacije projektov in proizvodnje s sistemom zunanje oskrbe ter informacijskim tokovom in kriterijem v bolj ali manj kompleksno organiziranem sistemu. Poleg stroškovne učinkovitosti je poudarjena tudi pomembnost stopnje inovativnosti in edinstvenosti v produktu, ki ga poslovni sistem zagotavlja ciljnim grupam. Z integracijo metod stohastičnega napovedovanja, natančneje metode drsečih srednjih vrednosti in linearne regresije I. reda smo, kot je predstavljeno v magistrskem delu, v mladem podjetju dvignili stopnjo inovativnosti oz. edinstvenosti, ki je lahko v očeh trga v neki točki ključnega pomena za uspešno realizacijo poslovnih planov. Na koncu magistrskega dela je na kratko predstavljen poslovni model 21. stoletja, ki zagotavlja obojestransko korist, in sicer med proizvajalcem ter kupcem na trg lansiranega izdelka. Živimo v času, ko je uspeh na področju prodaje mogoče doseči le, če potencialna stranka v produktu uvidi rentabilnost oz. profitabilnost investicije. Ta se lahko izraža tudi v dvigu dodane vrednosti njegovi storitvi oz. produktu, ki ga zagotavlja trgu ali celo njegovemu privatnemu življenju. Upoštevanje modela strateške postavitve poslovnega sistema zagotavlja hitro integracijo mladega podjetja in močno integriteto na lokalni ter kasneje tudi na globalni trg.
Keywords: detekcija ideje, poslovni načrt, organizacija proizvodnje, zunanja oskrba, informacijski tokovi, stroškovna učinkovitost, projektni menedžment, stohastično napovedovanje, dodana vrednost, poslovni model
Published: 30.03.2010; Views: 2133; Downloads: 273
.pdf Full text (1001,42 KB)

6.
UPORABA ORODIJ ZA PROGNOZIRANJE DALJINSKEGA PROMETA, PRIMER TRANS-TOOLS
Dejan Prapotnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Hitro naraščanje prometa v Evropi in s tem tudi na slovenskem prometnem omrežju, vodi do številnih problemov v prometu. Ti problemi so na primer zastoji, povečane emisije v zraku, hrup in neposredno tudi povečanje ogroženosti in varnosti udeležencev v prometu. Da bi lažje predvideli stanje v prihodnosti in da do teh nevšečnosti ne bi prihajalo, lahko z uporabo prometnih modelov pravočasno predvidimo in zagotovimo potrebe po prometni infrastrukturi. Ti omogočajo, da preskusimo (testiramo) rešitve in ukrepe, preden jih izvedemo v realnem svetu. Model je poenostavljena prezentacija le dela realnega sveta in je osredotočen na določen problem iz določenega zornega kota. Evropska komisija je za potrebe načrtovanja prometa in mobilnosti v Evropi ugotovila, da potrebuje orodje, ki bi presegalo nekatere pomanjkljivosti obstoječih prometnih modelov, in tako so razvili model Trans-Tools, s katerim smo skozi diplomsko nalogo tudi sami pognali in preizkusili določene scenarije, ki bi se v prihodnosti v Sloveniji lahko zgodili.
Keywords: prometni modeli, modeliranje prometa, prometni tokovi, napovedovanje prometnih tokov, Trans-Tools
Published: 26.03.2012; Views: 1612; Downloads: 61
.pdf Full text (3,47 MB)

7.
8.
NAPOVEDOVANJE POTREB SESTAVNIH DELOV ZA PROIZVODNJO
Miha Jančar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema področje logistike, ki je zelo pomembno za vsako podjetje — to je napovedovanje zalog. Prevelika količina zalog sestavnih delov za proizvodnjo v podjetjih povzroča največji delež nepotrebnih stroškov. V teoretičnem delu smo opisali metode napovedovanja s fiksnim vzorcem ter še nekaj metod za bolj natančno obravnavo podatkov. Opisana znanja smo nato uporabili na realnem primeru proizvodnega podjetja, ki pa je zaradi zaupnosti podatkov želelo ostati neimenovano. Cilj diplomskega dela je bila optimizacija ravni zalog šestindvajsetih sestavnih delov. S preračunom prometa iz preteklih obdobij smo ugotovili najboljše metode napovedovanja za posamezen sestavni del. S kombinacijo tega izračuna ter uporabo izkušenj s kupci, ki jih v podjetjih ne manjka, je bolj učinkovito napovedovanje zalog zagotovljeno.
Keywords: Logistika, potrebe, zaloge, napovedovanje
Published: 09.10.2012; Views: 717; Downloads: 48
.pdf Full text (1,16 MB)

9.
METODE NAPOVEDOVANJA PRODAJE ZA ZLATO RADGONSKO PENINO
Tadeja Edšid, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Proizvodna podjetja se na trgu soočajo z različnimi spremembami in tveganji. Do nihanj lahko prihaja tudi v prodaji, zato je pomembno, da jih predvidimo in tako preprečimo dodatne in nepotrebne stroške. Napoved prodaje je temeljni dokument vsakega proizvodnega podjetja. Podjetje lahko prodajo izračunava po različnih metodah in za različna časovna obdobja. Metode za napovedovanje delimo v tri večje skupine. Kvalitativne metode, ki jih imenujemo tudi subjektivne, uporabljamo po navadi takrat, ko na voljo ni zgodovinskih podatkov, npr. za novi izdelek, kvantitativne metode predpostavljajo, da se bodo gibanja iz preteklosti projicirala tudi v prihodnost, kavzalne pa so kombinacija kvalitativnih in kvantitativnih. Izračun napovedi za Zlato radgonsko penino ne kaže nekih večjih sprememb ali nihanj. Napovedovanje z eksponentnim glajenjem za izdelek Zlata radgonska penina je bolj smiselno in daje bolj relevantne podatke, saj upošteva več dejavnikov.
Keywords: Prodaja, menedžment prodaje, napovedovanje prodaje, metode napovedovanja prodaje, gibaje povprečja, eksponentno uravnavanje.
Published: 13.12.2012; Views: 1121; Downloads: 230
.pdf Full text (790,78 KB)

10.
APLIKACIJA ZA POMOČ PAROM PRI ZANOSITVI
Jan Kokalj, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili problem žensk pri zanositvi po tridesetem letu. Kot rešitev smo razvili Android aplikacijo, ki ženskam pomaga spremljati menstrualne cikle in s tem predvideti in napovedovati plodne dni. Na tak način lahko povečamo ali pa zmanjšamo možnost zanositve. Aplikacija poleg tega ponuja še dodajanje opomnikov, pošiljanje SMS-sporočil partnerjem in celoletni pregled nad menstrualnimi cikli. Aplikacija se povezuje tudi s strežnikom, s katerim na varen način sinhronizira podatke.
Keywords: Android, ovulacija, napovedovanje, zanositev
Published: 07.10.2013; Views: 907; Downloads: 110
.pdf Full text (2,45 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica