| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 114
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Reševanje problemov mehanike tal
Primož Jelušič, 2021, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Namen učbenika je aplicirati zakonitosti mehanike tal na praktičnih primerih. Prikazani so osnovni postopki za ovrednotenje fizikalnih in mehanskih lastnosti zemljin, ki so osnova za učinkovito reševanje problemov v geotehniki. Glede na obstoječo literaturo s področja mehanike tal je vsebina učbenika razdeljena na 16 poglavij: Uvod, Klasifikacija zemljin, Tri-fazni sestav zemljine, Napetosti v zemljini, Napetosti v sloju tal, Darcyjev zakon, Prepustnost zemljin, Precejanje podzemne vode, Napetosti in deformacije, Eno-dimenzionalni tlak, Konsolidacija, Lezenje, Strižna trdnost, Določitev parametrov strižne trdnosti, Napetosti-teorija elastičnosti in Stabilnostna analiza.
Ključne besede: mehanika tal, lastnosti zemljin, napetosti v sloju tal, konsolidacija, strižna trdnost, stabilnostna analiza
Objavljeno: 04.06.2021; Ogledov: 69; Prenosov: 13
URL Povezava na datoteko

2.
Analiza zaostalih napetosti med procesom izdelave teleskopske roke
Janez Mlinarič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo analizirali zaostale napetosti med procesom izdelave teleskopske roke. Zaostale napetosti v materialu se pogosto pojavijo kot posledica preoblikovalnih procesov, ki povzročijo plastično deformacijo materiala ali vnos toplote vanj. So zelo nezaželene zaradi možnega padca nosilnosti in drugih težav. Spremljali smo vrednosti in porazdelitev zaostalih napetosti na dveh enakih delih teleskopskih rok, narejenih iz plošč različnih šarž. Zaostale napetosti smo spremljali v štirih fazah – pred obdelovalnimi procesi, po laserskem izrezu, upogibu in varjenju. Zaostale napetosti smo merili s pomočjo magnetne metode z napravo SMMT-1. Nadaljnjo obdelavo signalov smo izvedli v Excelu in rezultate prikazali s prostorskimi grafi, ki smo jih primerjali med sabo. Odkrili smo razlike med polji zaostalih napetosti v vseh meritvenih fazah, največje so bile po upogibanju.
Ključne besede: zaostale napetosti, teleskopska roka, analiza, magnetna metoda, merjenje
Objavljeno: 03.05.2021; Ogledov: 153; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (5,16 MB)

3.
Izbrana poglavja iz mehanike tal
Primož Jelušič, 2021, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Namen učbenika je predstaviti osnovne postopke za ovrednotenje fizikalnih in mehanskih lastnosti zemljin, ki so osnova za učinkovito reševanje problemov v geotehniki. V učbeniku so podane zakonitosti, ki opisujejo fizikalne in mehanske lastnosti zemljin. Vsebine mehanike tal so medsebojno povezane, zato jih je težko ločiti na posamezna poglavja. Glede na obstoječo literaturo s področja mehanike tal je vsebina učbenika razdeljena na 16 poglavij: Uvod, Klasifikacija zemljin, Tri-fazni sestav zemljine, Napetosti v zemljini, Napetosti v sloju tal, Darcy-jev zakon, Prepustnost zemljin, Precejanje podzemne vode, Napetosti in deformacije, Eno-dimenzionalni tlak, Konsolidacija, Lezenje, Strižna trdnost, Določitev parametrov strižne trdnosti, Napetosti-teorija elastičnosti in Stabilnostna analiza.
Ključne besede: mehanika tal, lastnosti zemljin, napetosti v sloju tal, konsolidacija, strižna trdnost, stabilnostna analiza
Objavljeno: 26.04.2021; Ogledov: 150; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (9,60 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo

Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 229; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (4,32 MB)

5.
Mehanika kontinuuma
Mojmir Uranjek, 2020, drugo učno gradivo

Opis: : Zapiski predavanj zajemajo vsebino predmeta Mehanika kontinuuma, ki se izvaja v 2. letniku študijskega programa gospodarsko inženirstvo 1. stopnja, na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. Seveda lahko gradivo kot pripomoček pri študiju uporabijo tudi študenti ostalih študijskih smeri. Zapiski predavanj so razdeljeni na štiri glavna poglavja s pripadajočimi podpoglavji. Poglavje (1) nateg in tlak v linijskih elementih tvorijo podpoglavja napetosti, deformacije, mehanske lastnosti ter napetostno in deformacijsko stanje v linijskem elementu s spremenljivo obremenitvijo in prerezom. Poglavje (2) napetostno stanje sestavljajo podpoglavja napetostni vektor in napetostni tenzor, ravninsko napetostno stanje in ravnotežni pogoji. Poglavje (3) deformacijsko stanje in konstitutivne enačbe predstavljajo podpoglavja deformacijski tenzor, konstitutivne enačbe, porušne hipoteze ter metoda dopustnih napetosti in metoda mejnih stanj. Poglavje (4) upogib ravnih nosilcev konstantnega prereza je sestavljeno iz naslednjih podpoglavij: uvod, vztrajnostni momenti, enoosni upogib, normalne napetosti in upogibnica.
Ključne besede: materialne lastnosti, napetosti, deformacije, vztrajnostni momenti, upogibnica
Objavljeno: 15.12.2020; Ogledov: 265; Prenosov: 1
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Izboljšanje kakovosti napetosti v sodobnih nizkonapetostnih omrežjih
Martin Černezel, 2020, diplomsko delo

Opis: V sodobnih nizkonapetostnih omrežjih opažamo vedno večje zahteve po električni energiji in slabšanje kakovosti napajalne napetosti. V diplomski nalogi smo predlagali različne ukrepe za izboljšanje kakovosti napetosti. Posebej smo obravnavali regulacijo proizvedene jalove moči s fotonapetostnimi elektrarnami, uporabo baterijskih hranilnikov in dvig napajalne napetosti na nizkonapetostni strani transformatorja. Za realno omrežje s 55 odjemalci smo opravili stacionarne izračune, s katerimi smo določili napetostni profil omrežja in toke skozi vodnike. Opravili smo tudi dinamične izračune upadov napetosti zaradi zagonov toplotnih črpalk. Iz dobljenih rezultatov sklepamo, da bo v prihodnosti uporaba obravnavanih ukrepov igrala veliko vlogo za zagotavljanje ustrezne kakovosti napajalne napetosti.
Ključne besede: kakovost napetosti, nizkonapetostno omrežje, sodobni elementi nizkonapetostnega omrežja, izračuni pretokov energij, dinamični izračuni
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 226; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

7.
Razvoj nosilca predmetov za kolo
Žan Plajnšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo razvijali izdelek »Nosilec za predmete za kolo«. V delu smo najprej nekaj besed namenili opisu problema, postavil cilje, teze ter omejitve. Nato smo zajeli celoten spekter razvoja izdelka, koncept orodja za gravitacijsko litje, iz katerih so nato sledile simulacije in preračuni za končen izdelek. Pri fazi gravitacijskega litja smo se srečali z postavitvijo omejitev glede stroja, pravil in postopkov pri litju. Torej smo v zvezi z temi omejitvami izdelali model za litje tega izdelka. Navedli oz. opisali smo tudi stroje in postopke s katerim se bo izdelek srečal. Za konec smo še naredili analizo proizvodnje in trženja izdelka.
Ključne besede: Razvoj izdelka, nosilec, kolo, simulacija napetosti, gravitacijsko litje, gravitacijsko orodje.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 161; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

8.
Karakterizacija zareznega učinka pri numeričnih analizah utrujanja litoželeznih gradiv
Žiga Donik, 2020, magistrsko delo

Opis: Karakterizacija zareznega učinka je eden izmed glavnih izzivov pri numerični analizi utrujanja. Ugotovljeno je bilo, da koncept za vrednotenje zareznega učinka, ki temelji na napetostnem gradientu, za komponente iz sive litine ne daje napovedi v skladu z eksperimentalnimi rezultati. S pomočjo analize po metodi končnih elementov so bile opravljene numerične strukturne in utrujenostne simulacije eksperimentalnih testov. Metode za numerično vrednotenje zareznega učinka, ki so na voljo, so bile raziskane in ocenjene. Nobena izmed metod ni bila ustrezno natančna za predvidevanje dobe trajanja, zato je bila predlagana nova metoda, ki temelji na izračunu faktorja koncentracije napetosti na specifičnih problematičnih mestih v motorjih z notranjim zgorevanjem.
Ključne besede: utrujanje, numerične analize, zarezni učinek, napetostni gradient, faktor koncentracije napetosti
Objavljeno: 21.09.2020; Ogledov: 216; Prenosov: 0

9.
Napovedovanje temperature vodnikov in obremenitev na stebrih daljnovodov s pomočjo genetskih algoritmov
Kristijan Šket, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema reševanje problema v sistemu prenosa in distribucije električne energije. Proučevali smo atmosferske vplive in vplive odvzema električne energije iz sistema na temperaturo in poves električnih vodnikov ter napetosti in vibracije v podporni konstrukciji. Za modeliranje smo uporabili metodo genetskih algoritmov, ki temeljijo na darvinističnih izsledkih o razvoju vrst in posnemajo principe naravne selekcije. Razviti modeli omogočajo študij teže posameznega vpliva. Namen dobljenih modelov je določanje najmočnejših vplivov in možnost napovedovanja vrednosti odzivov za daljše časovno obdobje in s tem ocenjevanje življenjske dobe daljnovodov. Rezultat našega dela so napovedni modeli z visoko stopnjo prilagojenosti na učni in testni množici. Modeli podajajo natančne napovedi, predvsem za temperaturo električnih vodnikov in njihov poves. Nižjo stopnjo natančnosti napovedi pri napetostih in vibracijah v stebrih pripisujemo dejstvu, da na te odzive vplivajo tudi obremenitve na konstrukciji in lastnosti materiala.
Ključne besede: električni vodniki, stebri, napetosti, vibracije, genetski algoritmi, modeliranje in optimizacija.
Objavljeno: 10.09.2020; Ogledov: 288; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

10.
Vpliv vrste in geometrije zvarnega spoja na koncentracijo napetosti
Rok Skerbiš, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi predvidene dolge obratovalne dobe tirnih vozil je trdnost in ustrezno dimenzioniranje nosilnih delov le-teh izjemnega pomena. To velja še posebej za nosilni okvir podvozja tirnega vozila, ki je v splošnem konstrukcija zvarjena iz pločevin različnih debelin in oblik. Namen diplomskega dela je določitev faktorjev koncentracij napetosti na kritičnih mestih zvarnih spojev v odvisnosti od vrste geometrije in kombinacije zvarnih spojev. Za določitev omenjenih faktorjev so bile uporabljene računalniške simulacije po metodi končnih elementov. Na podlagi dobljenih faktorjev se lahko opredeli FAT razred vsakega izmed zvarov, pri čemer velja, da zvaru z najvišjim faktorjem pripada najnižji FAT razred. Končni rezultat dela predstavlja iz standardov dobljena Wöhlerjeva krivulja za posamezen zvar, ki se lahko primerja z Wöhlerjevo krivuljo dinamičnih preizkusov. Na ta način se lahko ugotovi ali so rezultati dobljeni z računalniškimi simulacijami primerljivi z rezultati preizkusov.
Ključne besede: tirno vozilo, zvarni spoj, faktor koncentracije napetosti, trajna dinamična trdnost, računalniško podprto konstruiranje, metoda končnih elementov
Objavljeno: 01.09.2020; Ogledov: 226; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici