| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 349
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Problem embaliranja nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH hišni aparati d. o. o. Nazarje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Anja Tevž, 2023, diplomsko delo

Opis: Embalaža ima dandanes izjemno pomembno vlogo tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju. Ne samo, da izdelkom nudi zaščito, temveč tudi močno povečuje njihovo vrednost. Podjetja se v preteklosti niso zavedala, kako pomembno vlogo igrata logistika in embalaža pri ustvarjanju dobička, tu pa je v zadnjih letih moč opaziti velik napredek ter velike spremembe. Sama embalaža se je zelo razvila napram prejšnjemu stoletju, postala je bolj trpežna, napredna in navsezadnje tudi raznovrstna, saj je na tržišču prisotnih vse več različnih vrst embalažnih materialov. V diplomski nalogi se bomo dotaknili splošnih teoretičnih osnov nabave, nabavne logistike in embalaže. Raziskali bomo trenutno embaliranje nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje, ki ni usklajeno z zahtevami proizvodne linije, kar podjetjem povzroča težave. Vzporedno bomo predlagali nov, izboljšan način embaliranja, ki bo usklajen z zahtevami prej omenjene proizvodne linije in ju tudi medsebojno primerjali.
Ključne besede: nabava, nabavna logistika, embalaža, embaliranje, embalirani predpisi
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 116; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

2.
Analiza procesov nabave v digitalnem trgovskem podjetju
Belinda Rogan, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo povezavo dveh konceptov – digitalizacije in nabave. Nabava je ključen proces v organizacijah, ki se nanaša na pridobivanje materialov, storitev in opreme, potrebne za nemoteno delovanje podjetja. Sodobni poslovni svet je v zadnjih desetletjih doživel digitalno preobrazbo, ki je zajela tudi to področje. Uporaba informacijskih tehnologij in digitalnih orodij izboljšuje učinkovitost, lajša optimizacijo stroškov in povečuje preglednost nabavnih procesov, širše področje uporabe teh tehnologij pa se hitro prilagaja novim digitalnim trendom, kar omogoča še večjo učinkovitost in konkurenčnost nabavnih procesov. Raziskavo smo zaključili z analizo nabave v izbranem podjetju X. Pregledali smo uporabo digitalnih orodij na področju komunikacije, upravljanja z zalogo in upravljanja s pošiljkami, nadaljevali smo z analizo obvladovanja nabavnih procesov s pomočjo strateškega planiranja, kjer smo obravnavali notranje in zunanje dejavnike, za konec pa smo identificirali tveganja v nabavnem postopku in podali ideje, kako jih omiliti.
Ključne besede: digitalizacija, digitalno podjetje, nabava, nabavni proces.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 277; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

3.
Digitalizacija v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klemen Šauperl, 2022, diplomsko delo

Opis: Digitalizaciji poslovnih procesov se v današnjih časih ni več možno izogniti. Ob krepitvi brezpapirne politike, spremembah zakonodaje na področju hrambe dokumentov (e-arhiviranje) in optimizaciji delovnih procesov so informacijski sistemi ključnega pomena pri učinkovitem in racionalnem poslovanju. Predmet raziskave v diplomskem delu je digitalizacija in optimizacija procesa nabave v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor. Aktualni sistemi v podjetju niso kos izzivom, ki izhajajo iz sodobnih načinov nabave in ustvarjajo dodano vrednost progresivnim ter inovativnim podjetjem ob prisotnosti modernih informacijskih sistemov, ki omogočajo digitalizacijo in avtomatizacijo poslovnega procesa nabave. V diplomskem delu se bomo reševanja izziva lotili s podrobno analizo stanja procesa nabave, ki predstavlja osnovo pri iskanju rešitev v naslednjih korakih. Z vpeljavo digitalizacije papirne dokumentacije in nadgradnje programskih rešitev za nabavo pa bomo občutno zmanjšali manipulacijo papirnih dokumentov, zagotovili digitalne arhive dokumentacije in razbremenili vodstvene ter pomožne kadre v podjetju s pomočjo avtomatiziranih pomožnih opravil, analiz in s celostno kontrolo.
Ključne besede: digitalizacija, nabava, informacijska tehnologija, avtomatizacija, optimizacija poslovanja, naročanje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 480; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

4.
Pogajanja v nabavi
Ines Ulbl, 2022, diplomsko delo

Opis: Ko slišite za besedo pogajanja, si boste običajno predstavljali veliko mizo, za katero sedijo možje z resnimi nameni, da bi dosegli to, kar si želijo. V primeru, da pogajanja ne bi bila uspešna, lahko ti postanejo jezni in sledijo grožnje drug drugemu. Vendar se moramo zavedati, da ob besedi pogajanja ne pomislimo samo na ta primer, ampak moramo vedeti, da smo v procesu pogajanj lahko vsi posamezniki in je to del našega vsakdanjega življenja, ki ga izvedemo vsakič, ko želimo z drugimi osebami medsebojno uskladiti različna stališča. In prav zaradi tega, ker se skoraj vsakodnevno pogajamo vsi, bi se morali zavedati pravega pomena pogajanj in kaj je tisto, kar bi nam lahko v na daljnih pogajanjih pomagalo. Velikokrat nekoga slišimo ali preberemo, da so informacije v našem življenju moč predvsem, kadar gre za proces pogajanj. S tem se lahko popolnoma strinjamo, ampak se moramo vprašati, ali so vse te informacije, ki jih najdemo tudi resnične? Danes je zagotovo informacij preveč, saj se iz vseh teh informacij pogosto ne znajdemo in ne vemo, kaj je res in kaj ni. Od vseh teh informacij imamo velikokrat težave, da izluščimo tisto, kaj je bistvo in tisto, kar ni tako zelo pomembno. Zato je pri pogajanjih pomembno, da imamo prave informacije ne glede na to, ali jih je preveč ali premalo. Pogajanja se pojavljajo zelo pogosto v nabavnem procesu, ki se začnejo s komunikacijo med dobaviteljem in kupcem in trajajo vse do končnega podpisa pogodbe. Pogajanja definitivno niso preprosta zadeva, saj so pot, ki vodi od nasprotovanja do sodelovanja. Dober pogajalec mora znati biti potrpežljiv, saj lahko pogajanja vzamejo veliko časa, prav tako pa tudi precejšni napor na pripravo. Dober pogajalec mora znati biti vztrajen pri iskanju rešitev, jasno se mora zavedati svojih ciljev in svoje vrednosti. Pred vami je gradivo, ki vam bo pomagalo odkriti pomen in značilnosti nabavnega poslovanja, kateri so cilji nabavne funkcije in kako poteka nabavni proces. Spoznali boste, kako velik pomen imajo pogajanja v procesu nabave in so s tem tudi prava izbira dobavitelja. Ker vemo, da je končni rezultat pogajanj odvisen od vsakega pogajalca, se boste naučili, katere so tiste lastnosti, s katerimi bi lahko pogajanje izvedli uspešneje. Prav tako se boste zavedali, katere so lastnosti, zaradi katerih lahko pogajanje tako rekoč »pade v vodo«. V nadaljevanju je poglavje posvečeno tudi elektronskemu poslovanju v nabavi, saj vemo, da je uporaba interneta pripomogla k velikim spremembam in posledično podjetjem prihranila več časa in denarja. Z elektronskim poslovanjem so pogajalci pridobili veliko koristi.
Ključne besede: Nabava, pogajanje, pogajalec, odnosi z dobavitelji.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 674; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

5.
Oblike elektronskega poslovanja v nabavi
Matija Šporer, 2022, diplomsko delo

Opis: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo. Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge. V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 506; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

6.
Učinki uporabe orodij upravljanja blagovnih skupin na nabavne kazalnike
Rok Paurević, 2021, magistrsko delo

Opis: V zahodni Evropi in v ZDA je zelo znan pristop upravljanja nabave imenovan CM oziroma Upravljanja nabavnih skupin. V simuliranem okolju nabave artiklov je bila opravljena primerjava dveh pristopov upravljanja nabave artiklov. Prvi vzorec dobav je bil opravljen po standardnem procesu dobav, in sicer s splošnim povpraševanjem, po potrditvi pa naročanje. Drugi vzorec so bili artikli naročani pod upravljanjem z orodji upravljanja blagovnih skupin. Po opravljeni raziskavi smo uporabili primerjalno analizo, analizo cen, analizo dobav, kazalec točnosti dobav ter različne nabavne scenarije. S pomočjo analize smo odgovorili na postavljena raziskovalna vprašanja, in sicer: ali so artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a cenejši kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Odgovor je sledeč, iz simuliranega procesa naročanja ter njene analize (prihranek) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a cenejši, in sicer za 5% na vsak posamezni artikel zaradi pristopa poslovnega dogovora pri artiklih upravljanimi s CM-a. Drugo raziskovalno vprašanje je bilo, ali imajo artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a točnejše dobavne roke kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Dokaz iz simuliranega procesa naročanja ter KPI-ja imenovanega OTIF (On time delivery in full) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a točni. Pri tretjem vprašanju, ali s pomočjo orodij CM-a zmanjšamo tveganje za povišanje cen kot pa z upravljanjem po načelu standardne nabave za posamezni artikel. Pri artiklih upravljanimi z načeli standardne nabave smo ugotovili, da je cena nihala. Dobave artiklov upravljanih z orodji CM-a so bile optimalne.
Ključne besede: CM (Category Management), standardna nabava, prihranki, gibanje nabavne cene, točnost dobav
Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 661; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

7.
Obvladovanje pošiljk na vhodu v podjetje na primeru kemofarmacija d.d.
Luka Leben, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Osnovni namen naloge je prepoznati problem ter ga na podlagi teoretično možnih rešitev rešiti. V nalogi je osrednja tema je obvladovanje pošiljk na vhodu v izbrano podjetje. Proces obvladovanja pošiljk v izbranem podjetju trenutno ni optimalno obvladovan. V nalogi smo najprej preučili dejansko stanje v podjetju in izpostavili ključne točke problema. Stanje smo nato kritično analizirali ter na podlagi teorije predlagali rešitev, ki bo v praksi ustrezna za dosego zadanih ciljev, ki so: v osmih urah po prihodu sprejeti več kor 80 odstotkov prispelega blaga, povečanje produktivnosti ter pretočnosti prevzema in posledično zmanjšanje stroškov. Kot rešitev smo predlagali uporabo programskega orodja, ki omogoča upravljanje dvorišča in razkladalno-nakladalnih ploščadi, t.i. »dock and yard managament«. Uporaba tega orodja omogoča tako podjetju kot tudi njegovim dobaviteljem prihranke in celovit pregled nad napovedanimi prihodi pošiljk ter lažje in hitrejše planiranje delovne sile na vhodu. V zaključku smo v grobem predstavili implementacijo rešitve v podjetju.
Ključne besede: logistika, sprejem blaga, nabava, Kemofarmacija d.d.
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 787; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

8.
Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d. d.
Patricija Zobec, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta z naslovom Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d.d. je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu je opredeljena nabava kot poslovni proces. Podrobno so predstavljena izhodišča za razumevanje nabavnega procesa, kot so vloga, pomen, cilji in naloge managementa nabave, razvrstitev nabavnih dobrin, povezanost nabave z ostalimi funkcijami v podjetju, organizacijska struktura nabave in raziskovanje nabavnega trga. Nabavno poslovanje je postalo eno izmed pomembnejših področij za izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti podjetja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Terme Olimia, d.d. in faze njihovega nabavnega procesa, podane pa so tudi ugotovitve analiziranega nabavnega procesa in predlogi za izboljšanje.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavni trg, naročilo.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 910; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (789,69 KB)

9.
Nabava osnovnih sredstev
Mihael Gojčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Pomembnosti nabave osnovnih sredstev se ne zavedajo vsa podjetja enako. Podjetja, ki vlagajo v osnovna sredstva in jih nabavljajo, vedo, da imata prodaja in nabava neposreden stik z zunanjim okoljem in zato predstavljata ključni funkciji vsakega podjetja. Skoraj vsako podjetje se pri poslovanju sreča z nabavo, ki je ključnega pomena pri upravljanju podjetja, saj brez nje ne bi mogli uspešno poslovati, v nekaterih primerih pa lahko pride do nezaželenih zakasnitev v nadaljnjem procesu. Večina podjetij nabavlja osnovna sredstva. Te v grobem razdelimo na materialna in nematerialna. Med materialna sodijo zemljišče, zgradbe, oprema, stroji itd., med nematerialna pa pravice, licence, programska oprema, koncesije itd. Kot drobni inventar se lahko skupinsko izkazuje opredmeteno osnovno sredstvo, katerega posamična nabavna vrednost ne presega 500 evrov po dobaviteljevem računu. V diplomskem projektu bom predstavil osnovna sredstva, kako jih podjetja nabavljajo in kaj nabava sploh je. Vse skupaj bom predstavil na več primerih in utemeljil, zakaj je nabava osnovnih sredstev tako bistvena pri poslovanju podjetja.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, osnovna sredstva, naročanje.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 988; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

10.
Nabavni proces v podjetju tehit d. o. o.
Jan Stramec, 2021, diplomsko delo

Opis: Nabava ima v današnjem času pomembno vlogo v podjetju. Nabava lahko z dobrim delom podjetju pomaga pri poslovanju. Nabavni oddelek mora poskrbeti za kakovostno nabavo dobrin. Zaposleni v nabavi pa morajo poskrbeti, da bo nabava organizirana, kakovostna in da bodo stroški nabave čim nižji. V teoretičnem delu diplomskega dela je na podlagi domačih in tujih strokovnih literatur opredeljena nabava, opisan je nabavni proces prav tako je zapisano kako poteka naročilo v podjetju ter kako poteka iskanje in izbor dobaviteljev. Prav tako so v teoretičnem delu predstavljene zaloge. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljeno podjetje Tehit d.o.o., prav tako smo predstavili tudi kakšna je vloga nabave v podjetju, pomen nabave v podjetju in kako se izvaja nabava v tem podjetju. Opisane pa so tudi zaloge v podjetju ter potek naročila in struktura cen tiskalnikov Canon.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, zaloge, podjetje Tehit d.o.o., tiskalniki Canon, dobavitelji
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1434; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

Iskanje izvedeno v 1.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici