| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 355
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.
Jaka Knez, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij. V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

2.
Izračun nabavne cene materiala v izbranem proizvodnem podjetju
Natalija Gaberc, 2024, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta prikazuje izračun nabavne cene materiala (komponent) v izbranem proizvodnem podjetju. Namen je prikazati, kako izbrano podjetje izračunava nabavno ceno materialov (komponent), ki jih potrebuje za svoje poslovanje, to je proizvodnjo proizvodov. V delu po uvodni kratki predstavitvi vsebin v zvezi s stroški, kalkulacijami in na splošno še nabavo predstavimo izračunavanje nabavnih cen materialov (komponent), ki so potrebni za proizvodnjo avtomobilskega praga. Avtomobilski prag je namreč sestavljen iz večih komponent, med drugim tudi komponente iz aluminija in neravnega jekla. Ker gre za surovini, katerima se nabavna cena pogosto spreminja, smo tudi na kratko predstavili, kako je ta cena sestavljena, ko podjetje z dobavitelji sklepa dogovore glede nabavnih cen. V delu diplomskega projekta je postavljena hipoteza, da ima proizvodno podjetje organizirane notranje procese pri nabavi materiala (komponent) v podjetju tako, da lahko na podlagi teh procesov računovodstvo natančno izračuna nabavno ceno posameznega nabavljenega materiala (komponent). To hipotezo smo potrdili, saj ima proučevano proizvodno podjetje takšne nabavne funkcije in pravila, ki računovodstvu priskrbujejo vse potrebne podatke za izračunavanje nabavnih cen posameznega materiala (komponent) in skupaj stroškovno ceno avtomobilskega praga. V delu diplomskega projekta smo tudi predstavili, kako se podjetje sooča z dogodki, ki lahko višajo nabavno oz. stroškovno ceno našega končnega proučevanega izdelka (avtomobilski prag). V delu diplomskega projekta smo prikazali tudi, kako izbrano podjetje računalniško obdela postopek od naročila do nabave, ki se zaključi s prejetim računom.
Ključne besede: nabava, nabavna cena, izračun nabavne cene, strošek, material, stroškovna cena proizvoda
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

3.
Nabava zaščitne in medicinske opreme v času epidemije Covid-19 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Klemen Ahlin Rezar, 2024, diplomsko delo

Opis: Beloovratniško kriminaliteto oziroma kriminaliteto belih ovratnikov je leta 1939 prvič predstavil Edwin Hardin Sutherland. Vse od takrat je beloovratniška kriminaliteta predmet raziskovanja mnogih sociologov. Mnogi so ta pojem raziskovali in vodili razpravo o tem, kaj vse je treba vključiti v to kategorijo. Do danes še vedno ni enotne definicije tega pojma. Mnenja raziskovalcev in različnih avtorjev so si različna, vendar se kljub temu prekrivajo v nekaterih vidikih. Različni avtorji in raziskovalci jo definirajo na različne načine, skozi različne poglede in merila. Bolj ali manj pa se vsi strinjajo, da gre pri beloovratniški kriminaliteti za kršitev etike določenega poklica oziroma da gre za zakonske kršitve in kršitve standardov, ki jih posamezniki zagrešijo z opravljanjem svojega poklica. Čeprav gre pri beloovratniški kriminaliteti za nenasilna dejanja, vseeno obstajajo žrtve, ki jih prizadene. Znake kriminalitete belih ovratnikov je bilo zaznati tudi pri urgentnih nabavah zaščitne in medicinske opreme med epidemijo covida-19. Med pisanjem diplomskega dela smo ugotovili, da je pri posameznih preučenih primerih nabav prišlo do nepravilnosti oziroma kršitev različnih zakonov. Te kršitve so posamezniki zagrešili v sklopu svojega poklica. Kršitve zakonov v sklopu opravljanja poklica pa uvrščamo v kategorijo kriminalitete belih ovratnikov. Takšne kršitve je nujno treba raziskati, saj poleg finančne škode povzročajo tudi ogromno družbeno škodo.
Ključne besede: beloovratniška kriminaliteta, zaščitna oprema, medicinska oprema, nabava, Covid-19, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (797,60 KB)

4.
Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.
Andraž Jurič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo.
Ključne besede: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 157; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

5.
Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.
Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

6.
Vpliv pandemije covid-19 na proces nabave v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Isabella Pleterski, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali nabavo in proces nabave ter to predstavili na primeru izbranega podjetja. Izbrano podjetje je malo družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že vrsto let in se ukvarja z nabavo ter prodajo keramike in kamna. Nabava je ena od osnovnih poslovnih funkcij, ki organizaciji zagotavlja ustrezne nabavne dobrine ob pravem času, na pravem mestu in v pravi količini, saj je njen cilj oskrba vseh porabnikov v podjetju. Skozi leta je nabava vse bolj pridobivala na pomembnosti, saj podjetju omogoča konkurenčnost na trgu ter z doseganjem najboljše kombinacije minimizira izgube podjetja. Ker so si podjetja med seboj različna, bodisi zaradi velikosti, dejavnosti, ki jo opravljajo, bodisi sortimenta proizvodov oziroma storitev, se tudi postopki nabavnega procesa med podjetji razlikujejo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako je pandemija covid-19 vplivala na sam proces nabave v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da je bil celoten postopek nabave v obdobju trajanja pandemije otežen, ukrepi pa so negativno vplivali na izbrano podjetje. Pri analizi količine nabavljene keramike v letih 2020 in 2021 smo ugotovili, da je podjetje količinsko nabavilo več od dobaviteljev iz Španije, kot od dobaviteljev iz Italije.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, vplivi pandemije covid-19, izbrano podjetje, keramika
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 225; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Problem embaliranja nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH hišni aparati d. o. o. Nazarje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Anja Tevž, 2023, diplomsko delo

Opis: Embalaža ima dandanes izjemno pomembno vlogo tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju. Ne samo, da izdelkom nudi zaščito, temveč tudi močno povečuje njihovo vrednost. Podjetja se v preteklosti niso zavedala, kako pomembno vlogo igrata logistika in embalaža pri ustvarjanju dobička, tu pa je v zadnjih letih moč opaziti velik napredek ter velike spremembe. Sama embalaža se je zelo razvila napram prejšnjemu stoletju, postala je bolj trpežna, napredna in navsezadnje tudi raznovrstna, saj je na tržišču prisotnih vse več različnih vrst embalažnih materialov. V diplomski nalogi se bomo dotaknili splošnih teoretičnih osnov nabave, nabavne logistike in embalaže. Raziskali bomo trenutno embaliranje nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje, ki ni usklajeno z zahtevami proizvodne linije, kar podjetjem povzroča težave. Vzporedno bomo predlagali nov, izboljšan način embaliranja, ki bo usklajen z zahtevami prej omenjene proizvodne linije in ju tudi medsebojno primerjali.
Ključne besede: nabava, nabavna logistika, embalaža, embaliranje, embalirani predpisi
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 234; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

8.
Analiza procesov nabave v digitalnem trgovskem podjetju
Belinda Rogan, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo povezavo dveh konceptov – digitalizacije in nabave. Nabava je ključen proces v organizacijah, ki se nanaša na pridobivanje materialov, storitev in opreme, potrebne za nemoteno delovanje podjetja. Sodobni poslovni svet je v zadnjih desetletjih doživel digitalno preobrazbo, ki je zajela tudi to področje. Uporaba informacijskih tehnologij in digitalnih orodij izboljšuje učinkovitost, lajša optimizacijo stroškov in povečuje preglednost nabavnih procesov, širše področje uporabe teh tehnologij pa se hitro prilagaja novim digitalnim trendom, kar omogoča še večjo učinkovitost in konkurenčnost nabavnih procesov. Raziskavo smo zaključili z analizo nabave v izbranem podjetju X. Pregledali smo uporabo digitalnih orodij na področju komunikacije, upravljanja z zalogo in upravljanja s pošiljkami, nadaljevali smo z analizo obvladovanja nabavnih procesov s pomočjo strateškega planiranja, kjer smo obravnavali notranje in zunanje dejavnike, za konec pa smo identificirali tveganja v nabavnem postopku in podali ideje, kako jih omiliti.
Ključne besede: digitalizacija, digitalno podjetje, nabava, nabavni proces.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 423; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

9.
Digitalizacija v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klemen Šauperl, 2022, diplomsko delo

Opis: Digitalizaciji poslovnih procesov se v današnjih časih ni več možno izogniti. Ob krepitvi brezpapirne politike, spremembah zakonodaje na področju hrambe dokumentov (e-arhiviranje) in optimizaciji delovnih procesov so informacijski sistemi ključnega pomena pri učinkovitem in racionalnem poslovanju. Predmet raziskave v diplomskem delu je digitalizacija in optimizacija procesa nabave v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor. Aktualni sistemi v podjetju niso kos izzivom, ki izhajajo iz sodobnih načinov nabave in ustvarjajo dodano vrednost progresivnim ter inovativnim podjetjem ob prisotnosti modernih informacijskih sistemov, ki omogočajo digitalizacijo in avtomatizacijo poslovnega procesa nabave. V diplomskem delu se bomo reševanja izziva lotili s podrobno analizo stanja procesa nabave, ki predstavlja osnovo pri iskanju rešitev v naslednjih korakih. Z vpeljavo digitalizacije papirne dokumentacije in nadgradnje programskih rešitev za nabavo pa bomo občutno zmanjšali manipulacijo papirnih dokumentov, zagotovili digitalne arhive dokumentacije in razbremenili vodstvene ter pomožne kadre v podjetju s pomočjo avtomatiziranih pomožnih opravil, analiz in s celostno kontrolo.
Ključne besede: digitalizacija, nabava, informacijska tehnologija, avtomatizacija, optimizacija poslovanja, naročanje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 600; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

10.
Pogajanja v nabavi
Ines Ulbl, 2022, diplomsko delo

Opis: Ko slišite za besedo pogajanja, si boste običajno predstavljali veliko mizo, za katero sedijo možje z resnimi nameni, da bi dosegli to, kar si želijo. V primeru, da pogajanja ne bi bila uspešna, lahko ti postanejo jezni in sledijo grožnje drug drugemu. Vendar se moramo zavedati, da ob besedi pogajanja ne pomislimo samo na ta primer, ampak moramo vedeti, da smo v procesu pogajanj lahko vsi posamezniki in je to del našega vsakdanjega življenja, ki ga izvedemo vsakič, ko želimo z drugimi osebami medsebojno uskladiti različna stališča. In prav zaradi tega, ker se skoraj vsakodnevno pogajamo vsi, bi se morali zavedati pravega pomena pogajanj in kaj je tisto, kar bi nam lahko v na daljnih pogajanjih pomagalo. Velikokrat nekoga slišimo ali preberemo, da so informacije v našem življenju moč predvsem, kadar gre za proces pogajanj. S tem se lahko popolnoma strinjamo, ampak se moramo vprašati, ali so vse te informacije, ki jih najdemo tudi resnične? Danes je zagotovo informacij preveč, saj se iz vseh teh informacij pogosto ne znajdemo in ne vemo, kaj je res in kaj ni. Od vseh teh informacij imamo velikokrat težave, da izluščimo tisto, kaj je bistvo in tisto, kar ni tako zelo pomembno. Zato je pri pogajanjih pomembno, da imamo prave informacije ne glede na to, ali jih je preveč ali premalo. Pogajanja se pojavljajo zelo pogosto v nabavnem procesu, ki se začnejo s komunikacijo med dobaviteljem in kupcem in trajajo vse do končnega podpisa pogodbe. Pogajanja definitivno niso preprosta zadeva, saj so pot, ki vodi od nasprotovanja do sodelovanja. Dober pogajalec mora znati biti potrpežljiv, saj lahko pogajanja vzamejo veliko časa, prav tako pa tudi precejšni napor na pripravo. Dober pogajalec mora znati biti vztrajen pri iskanju rešitev, jasno se mora zavedati svojih ciljev in svoje vrednosti. Pred vami je gradivo, ki vam bo pomagalo odkriti pomen in značilnosti nabavnega poslovanja, kateri so cilji nabavne funkcije in kako poteka nabavni proces. Spoznali boste, kako velik pomen imajo pogajanja v procesu nabave in so s tem tudi prava izbira dobavitelja. Ker vemo, da je končni rezultat pogajanj odvisen od vsakega pogajalca, se boste naučili, katere so tiste lastnosti, s katerimi bi lahko pogajanje izvedli uspešneje. Prav tako se boste zavedali, katere so lastnosti, zaradi katerih lahko pogajanje tako rekoč »pade v vodo«. V nadaljevanju je poglavje posvečeno tudi elektronskemu poslovanju v nabavi, saj vemo, da je uporaba interneta pripomogla k velikim spremembam in posledično podjetjem prihranila več časa in denarja. Z elektronskim poslovanjem so pogajalci pridobili veliko koristi.
Ključne besede: Nabava, pogajanje, pogajalec, odnosi z dobavitelji.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 871; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici