| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 346
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v domu upokojencev
Lucia Slapar, 2021, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v Domu upokojencev Kranj preučuje možnosti nadgradnje dosedanjih procesov z uvedbo nove digitalne tehnologije. Opaženo problemsko stanje je situacija, v kateri se je znašel Dom upokojencev Kranj med epidemijo, natančneje v letu 2020 v mesecih oktobru, novembru in decembru. Težava je bila vsakodnevno merjenje telesne temperature, merjenje drugih vitalnih znakov in iskanje stanovalca v primeru, da nenadzorovano zapusti sobo. Namen dela je bil raziskati procese, jih analizirati, raziskati trenutne možne rešitve in predlagati preoblikovane in digitalizirane procese. Raziskava je bila opravljena z metodo oblikovanja procesov v programu ARIS Architect 10.0 in metodo benchmarkinga. V programu ARIS so bili oblikovani modeli organizacijske strukture, procesno drevo, trenutno problematični procesi in predlogi njihove prenove. Diplomsko delo je zaključeno z validacijo dobljenih rezultatov in predlogov. Pri tem so nam bili v pomoč strukturirani intervjuji z direktorico, njeno namestnico za zdravstvene zadeve in dvema stanovalkama. Ugotovljeno je, da je procese, ki so bili ocenjeni za problematične, mogoče preoblikovati oziroma digitalno nadgraditi. S tem se strinjajo tudi intervjuvane osebe. Sicer je zaključeno, da ne glede na možno nadgradnjo ostajajo odprte možnosti za še dodaten razvoj sistemov, ki bi pripomogli k učinkovitejšemu delu zaposlenih v zavodu in k udobnejšemu in varnejšemu bivanju stanovalcev.
Ključne besede: poslovni procesi, digitalna preobrazba, prenova procesov, dom upokojencev, tehnologija
Objavljeno: 17.12.2021; Ogledov: 109; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

2.
Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacije
Sara Kremsar, 2021, magistrsko delo

Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve. Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela. Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke. V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja. Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje.
Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov.
Objavljeno: 23.11.2021; Ogledov: 105; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Vpliv SAP IBP na organizacijo dela v okolju serijske proizvodnje
Igor Stojić, 2021, magistrsko delo

Opis: Skozi teoretična izhodišča smo spoznali usmeritve in izzive s področja managementa oskrbovalnih verig, skupine in konkretne kazalnike preko katerih lahko organizacije merijo svojo uspešnost in učinkovitost na tem področju, ter ključne faktorje tveganj, ki lahko organizacijam povzročajo negativne posledice prav tako v oskrbovalnih verigah katerih del so. V teoretičnem delu smo se pri pregledu literature in virov usmerili v načine obvladovanja teh tveganj in splošno boljšega upravljanja oskrbovalnih verig, ki predvidevajo implementacijo in uporabo informacijskih rešitev, saj je bil naš namen s to raziskovalno nalogo managementu opazovane organizacije, ki se za tak način izboljšanja tudi trenutno odloča, ponuditi dodatno uporabno vrednost v podporo tej odločitvi. Za oskrbovalno verigo v katero je opazovana organizacija vpletena, smo na primeru konkretnega prodajnega progama ugotavljali ključne izzive s katerimi se pri današnjem načinu poslovanja sooča, nato pa za le-te iskali učinkovite načine obvladovanja, z uporabo informacijske rešitve SAP IBP. Ključni rezultati te raziskovalne naloge so podani konkretni predlogi reorganizacije procesa realizacije proizvoda, ki jih prepoznavamo kot potrebne za doseganje predvidenih učinkov z izpostavljenimi funkcionalnostmi SAP IBP. Definirali smo tudi kazalnike, s katerimi lahko organizacija meri učinkovitost in uspešnost izvajanja procesov, zanje pa smo v raziskovalni nalogi izračunavali vrednosti na podlagi dejanske pretekle realizacije in jih primerjali z izračunanimi vrednostmi simuliranega poslovanju z uporabo SAP IBP ter tako te učinke oz. potencialne koristi tudi ovrednotili.
Ključne besede: SAP IBP, oskrbovalne verige, integracija procesov
Objavljeno: 12.11.2021; Ogledov: 90; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

4.
Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju x
Jaka Čujež, 2021, magistrsko delo

Opis: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost. Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo. Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge.
Ključne besede: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave.
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 125; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

5.
Simulacija in primerjava regulacijskih mehanizmov za regulacijo procesov z mrtvim časom
Tinkara Ošlovnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali regulacijo procesov prvega in drugega reda ob prisotnosti različno dolgih mrtvih časih in različni velikosti časovne konstante pri predpostavki, da regulacijske konstante določimo z algoritmom za samonastavitev regulatorja. V delu prikazujemo izdelavo simulacije nereguliranega procesa – odziva na stopničasto spremembo, simulacijo reguliranega procesa s povratno zančno regulacijo in postopek samonastavitve konstant regulatorja v program MATLAB / Simulink. Analiza je potekala na primerih generičnih proces prvega in drugega reda s povratno zančno regulacijo in PI ter PID regulatorjem. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kateri tip regulacije je učinkovitejši pri odpravi motnje in sledenju referenčni vrednosti. Rezultati dela nakazujejo, da sta PI in PID regulaciji primerljivo učinkoviti pri regulaciji procesov prvega in drugega reda ob prisotnosti mrtvega časa. Algoritem za avtomatsko prilagajanje regulacijskih konstant poda vrednosti konstant, ki zagotavljajo učinkovito sledenje spremembi referenčne vrednosti. Prav tako zagotavljajo učinkovito odpravo motenj, ki se pojavi v procesu.
Ključne besede: regulacija procesov, povratno zančna regulacija, proces prvega reda, proces drugega reda, mrtvi čas
Objavljeno: 22.09.2021; Ogledov: 137; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

6.
Sinteza fleksibilnih in trajnostnih (bio)kemijskih procesov in mrež v pogojih negotovosti
Klavdija Zirngast, 2021, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji je prikazan razvoj robustnih računalniških metod za načrtovanje in sintezo fleksibilnih procesov in mrež z velikim številom negotovih parametrov. Uporaba natančnejših metod, kot je npr. Gaussova integracijska metoda, vodi do eksponentne rasti matematičnega problema glede na število negotovih parametrov. Glavni dosežek disertacije je metodologija, s katero se izognemo eksponentni rasti. Metodologija temelji na dvostopenjski stohastični formulaciji z rekurzom in razstavi reševanje na več korakov, v katerih ločeno določimo prvostopenjske spremenljivke, tj. topologijo in velikost oz. kapaciteto procesa, ter drugostopenjske spremenljivke, tj. obratovalne in regulacijske spremenljivke. Pri tem praviloma rešujemo matematični problem le v eni točki (scenariju), v posameznih variantah metode pa hkrati v manjšem številu scenarijev, npr. do deset. Osnovna ideja metodologije je naslednja: začetno optimalno, a praktično nefleksibilno procesno shemo generiramo pri nominalnih vrednostih negotovih parametrov. To shemo nato zaporedoma optimiramo pri različnih skrajnih vrednostih negotovih parametrov, tako da za procesne enote, ki so že v shemi, določimo potrebno povečanje velikosti, nove enote pa dodajamo le, če je to potrebno za doseganje dopustne rešitve. Na ta način določimo izbor procesnih enot in njihove velikosti za fleksibilno obratovanje. Ko se ti ne spreminjajo več, izračunamo indeks fleksibilnosti za dobljeno rešitev in izvedemo stohastično optimizacijo Monte Carlo za določitev optimalnih drugostopenjskih spremenljivk. Obenem izračunamo pričakovano vrednost optimizacijskega kriterija z določeno stopnjo zaupanja. Za vzpostavitev toka informacij med ločenima korakoma določanja prvo- in drugostopenjskih spremenljivk smo izdelali modificirano metodo, v kateri izračunavamo korekcijske faktorje, s katerimi izboljšamo vzpostavljanje kompromisov med obema vrstama spremenljivk in iterativno izboljšujemo končni rezultat. Za povečanje učinkovitosti optimizacije Monte Carlo v zgoraj opisani metodologiji smo razvili indikator, s katerim določimo minimalno potrebno število scenarijev, da so rezultati dovolj točni za praktično uporabo. Na ta način skrajšamo čas reševanja. Vpeljali smo tudi relativni indeks optimalnosti, s katerim primerjamo približne pristope, ki smo jih razvili, z bolj točnimi. S predlagano metodologijo smo izvedli sinteze fleksibilnih omrežij toplotnih prenosnikov in dobavnega omrežja za proizvodnjo električne energije iz bioplina, ki smo jo nadgradili s predelavo digestata v kvalitetnejša gnojila. Dokazali smo, da lahko s to metodologijo generiramo fleksibilne rešitve za velike procesne sheme z več deset negotovimi parametri v zmernem času z obvladljivim računalniškim naporom. V zadnjem delu disertacije smo oblikovali pristope za vključevanje negotove vrednosti davka na emisije CO2 v sintezo fleksibilnih procesov v celotnem življenjskem ciklu. Razvili smo enoperiodni in večperiodni stohastični pristop. Primerjava rezultatov z determinističnim pristopom je potrdila prednost stohastičnega pristopa. Razvita metodologija predstavlja orodje za sprejemanje trajnostnih investicijskih odločitev v pogojih negotovosti in prispeva k dolgoročnemu povečanju učinkovitosti in konkurenčnosti v procesni industriji. Njena glavna prednost je, da je uporabna za reševanje primerov z velikim številom negotovih parametrov. V nekaterih študijskih primerih smo uporabili trajnostno namensko funkcijo in tako sintezo fleksibilnih procesov povezali s trajnostnim razvojem, pri čemer se vzpostavljajo dolgoročni optimalni kompromisi med fleksibilnostjo obratovanja ter ekonomskimi, okoljskimi in socialnimi vidiki. S predelavo odpadka iz bioplinarne v koristne produkte smo v sintezo fleksibilnih procesov in mrež uvedli zapiranje zank in krožno gospodarstvo.
Ključne besede: matematično programiranje, negotovost, fleksibilnost, stohastično optimiranje, sinteza procesov, dobavno omrežje, emisije CO2, trajnostni razvoj
Objavljeno: 03.09.2021; Ogledov: 233; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

7.
Oblikovanje proizvodnih sistemov z uporabo naprednih programskih okolij
Mario Lončar, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen pristop oblikovanja proizvodnih sistemov z uporabo naprednih programskih okolij. Osnovni problem magistrskega dela je bil izbrati ustrezno lokacijo za postavitev novega proizvodnega sistema, ga ustrezno oblikovati na podlagi podanih vhodnih podatkov proizvodnega sistema ter preveriti njegove zmožnosti. Proizvodni sistem smo oblikovali s pomočjo dveh programskih okolij Autodesk Inventor in Autodesk Factory Design Utilities, pri tem smo vse potrebne podatke za oblikovanje proizvodnega sistema določili računsko in na podlagi podanih priporočil. Izdelan je diskretni simulacijski model proizvodnih procesov za šest različnih tipov izdelkov v programskem okolju Autodesk Process Analysis. Z izvedbo simulacij smo dobili vpogled v zmožnosti proizvodnega sistema glede na parametre pretočnega časa, zasedenosti delovnih strojev in delavcev. Rezultate simulacij smo na koncu ovrednotili in podali predloge za izboljšave proizvodnih procesov v prihodnosti.
Ključne besede: oblikovanje proizvodnih sistemov, razmeščanje delovnih mest, simulacija proizvodnih procesov
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 303; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

8.
Digitalizacija it podjetja: analiza primera
Primož Kokot, 2020, magistrsko delo

Opis: Spreminjanje trga, ki se odraža skozi vedno nove zahteve, vse več digitalne tehnologije, drugačnih navad in zahtev kupcev itd. so podjetja pravzaprav prisilila, da začnejo izkoriščati, ali pa vsaj razmišljati o tem, kako izkoristiti digitalno tehnologijo, da ta prispeva h koristim podjetja. Zmotno je misliti, da je dovolj le vpeljava digitalne tehnologije, potrebna je namreč digitalizacija, ki pa v glavnem zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Morda se nekatera slovenska podjetja še ne zavedajo njenega pomena, vendar bodo morala o tem kmalu razmisliti, če bodo želela ostati konkurenčna na našem trgu. Pri tem o tujem trgu pravzaprav niti ne morejo veliko razglabljati, sploh če digitalizacije še ne vidijo kot vir preživetja na trgu oziroma kot nekaj, kar jih sploh lahko postavi ob bok tujemu podjetju, tuji trgi so namreč veliko bolj neizprosni. V magistrskem delu smo preučevali digitalizacijo podjetji ter prenovo poslovnih procesov in vpliv sprememb digitalne transformacije na poslovne procese v podjetju. V empiričnem delu pa smo se posvetili analizi podjetja FlawlessCode, kjer smo preučili možnost uvedbe digitalizacije ter njen vpliv na procese v podjetju, na poslovanje podjetja ter na rezultate in cilje, ki jih podjetje želi doseči. V nalogi je predstavljena uvedba celovitih poslovnih rešitev v ključnih procesih podjetja. Navedene so rešitve v obliki nadgradenj in prenove, ki obravnavajo tudi uvedbo posameznih sistemov digitalne tehnologije. Ugotovili smo, da bi podjetje z uvedbo navedenih rešitev, torej z digitalno transformacijo lahko med drugim začelo tudi svojo pot na področju mednarodnih projektov, v katerih ne bi zgolj sodelovali kot partner, pač pa bi lahko prevzeli vodilno vlogo.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, prenova poslovnih procesov, management poslovnih procesov, IT podjetje
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 654; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

9.
Logistika s poudarkom na logistični pogodbi in njeni prihodnosti
Monika Žnidarič, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena logistična pogodba in njen pravni vidik na nacionalni in mednarodni ravni. Logistična pogodba sicer ni urejena s formalnimi viri, vendar se v praksi vseeno uporablja. Predstavljena je tudi pametna pogodba in kako bi se lahko vključevala v logistične procese. Logistična pogodba bi se težko sklepala v obliki pametne pogodbe zaradi značilnosti, ki jih pametne pogodbe imajo (potrebno je zelo dobro poznavanje programiranja, pogodbe se ne da spreminjati, ko je oblikovanje sproženo, avtomatično teče naprej). Lahko pa bi se uporabljala na primer kot elektronski tovorni list. Prav tako je v delo vključeno poglavje o prenovi logističnih procesov, katerih pomembno vlogo predstavlja tudi logistična pogodba. S prenovo logističnih procesov bi dosegli zmanjšanje stroškov, kar je eden izmed glavnih ciljev podjetij. Z informacijsko podporo logistični pogodbi pa je dosežen bolj natančen in preglednejši pregled nad naročili, ki jih dobivajo logistična podjetja.
Ključne besede: logistična pogodba, logistični podjemnik, logistični naročitelj, pametna pogodba, prenova logističnih procesov
Objavljeno: 25.09.2020; Ogledov: 255; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (670,95 KB)

10.
Uvajanje celovito produktivnega vzdrževanja v podjetju Alumat d. o. o.
Tilen Tič, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes je vsak izdelovalni proces del globalnega trga, podjetja pa so prisiljena kontinuirano izboljševati konkurenčno sposobnost svojega dela. Eno od orodij za izboljševanje procesov je tudi uvajanje celovito produktivnega vzdrževanja (TPM) v podjetju. Celovito produktivno vzdrževanje (TPM) temelji na nenehnem izboljševanju strojev in opreme, prav tako pa tudi skrbi za izboljševanje delovnih pogojev na delovnem mestu. Z uvedbo celovito produktivnega vzdrževanja se v podjetju pričakuje zmanjšanje zastojev in okvar na strojih ter višja raven kakovosti na proizvodih. Temeljni namen diplomske naloge je bila uvedba te metode na vlečni stroj št. 7129, ki se v podjetju uporablja za vlečenje žice iz aluminija in aluminijevih zlitin. V diplomski nalogi je opisan postopek vpeljevanja metode TPM na stroj, analiza obstoječega stanja ter ocenjeno stanje po vpeljavi metode TPM.
Ključne besede: celovito produktivno vzdrževanje (TPM), kakovost izdelkov, preventivno vzdrževanje, izboljšanje proizvodnih procesov
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 211; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici