| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 47
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Primerjava obdavčitve motornih vozil v Sloveniji, Nemčiji, na Danskem in Finskem
Maja Petek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoč diplomski projekt analizira davek na motorna vozila v Republiki Sloveniji. Slovenska ureditev je primerjana z ureditvijo tega davka v Nemčiji, na Danskem in na Finskem. Motorna vozila v teh državah so ob nakupu obdavčena z davkom na dodano vrednost, poleg tega pa še z davkom na motorna vozila. Davek se plačuje od prometa novih in tudi rabljenih vozil ter drugih rabljenih cestnih motornih vozil, za katere je obvezna registracija, če od njihovega prometa ni bil obračunan davek na dodano vrednost. Med primerjanimi obdavčitvami vozil izstopa Danska, kjer so motorna vozila obdavčena z najvišjimi stopnjami, saj je potrebno ob nakupu novega motornega vozila poleg davka na dodano vrednost, plačati še davek na registracijo vozila, ki se plača samo enkrat ob nakupu vozila in še letni zeleni davek, ki se plačuje vsako leto. Sledi Nemčija, ki izstopa z veliko nižjimi davčnimi stopnjami v primerjavi obravnavanih držav. Ne glede na to, da je primarni cilj precej visokih obdavčitev motornih vozil polnjenje državnih proračunov, se vseeno kaže težnja držav, da bi z reformo zakonodaje spodbudile večjo uporabo javnih potniških prevozov ali nakup vozil, ki imajo nizke emisijske vrednosti, in so ocenjene z najvišjimi EURO standardi ali pa vozil na električni pogon.
Keywords: davek na motorna vozila, motorna vozila, davek na dodano vrednost, davek na registracijo vozila, zeleni davek, EURO standardi
Published: 26.10.2018; Views: 511; Downloads: 72
.pdf Full text (981,91 KB)

2.
ANALIZA VPLIVA VREMENSKIH POGOJEV VOZNIKOV ENOSLEDNIH MOTORNIH VOZIL
Boštjan Čas, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga analizira prometne nesreče enoslednih motornih vozil na področju Slovenije v obdobju od leta 2003 do leta 2015. Z raziskavo vpliva vremena želimo ugotoviti, kako vreme vpliva na varnost voznikov enoslednih motornih vozil in ali vreme predstavlja glavni ali zgolj posredni vzrok za nastanek prometnih nesreč. Na varnost vožnje enoslednih motornih vozil ne vpliva samo vreme, ampak tudi stanje površine vozišča, tehnična brezhibnost, predvsem pa obnašanje voznika. Večina nesreč se je zgodila v optimalnih razmerah in pri optimalnem stanju površja vozišča. Zaradi poslabšanja vremena, se zgodi več prometnih nesreč, kot zaradi poslabšanja razmer stanja površine vozišča.
Keywords: varnost, vreme, prometne nesreče, enosledna motorna vozila.
Published: 04.01.2017; Views: 1240; Downloads: 89
.pdf Full text (2,37 MB)

3.
Logistika zmanjševanja tatvin motornih vozil z vidika zavarovalniških preiskovalcev
Zvonko Kambič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Tatvine motornih vozil predstavljajo precejšnjo problematiko tudi na območju Slovenije. Število odtujenih vozil je do leta 2013 naraščalo, trenutno pa so tatvine vozil malenkost v upadu. Škoda, nastala s tatvinami motornih vozil, je precejšnja, vendar niti Policija niti zavarovalnice ne vodijo točne statistike o nastali škodi. Osebni avtomobili, izdelani po letu 1998, morajo imeti na podlagi evropske smernice serijsko vgrajeno zaščito, ki na podlagi kodiranih ključev onemogoča nepooblaščen zagon vozil. Tovrstna zaščita pa ne preprečuje tatvin vozil, zato je potrebno v vozila vgraditi dodatne zaščite proti tatvini le-teh. Z vgraditvijo dodatnih zaščit v motorna vozila se zmanjša število odtujenih vozil, s tem pa tudi stroški zavarovalnicam, ki lahko zato ponudijo zmanjšanje premij ob sklenitvi zavarovanj proti tatvinam vozil. Hkrati se lahko z zmanjšanjem tatvin vozil zmanjša tudi trgovanje na črnem trgu z deli odtujenih vozil. To lahko vpliva na zmanjšanje števila neuradnih delavnic, kjer poškodovana vozila popravljajo z odtujenimi deli vozil. Za učinkovito zmanjšanje oziroma preprečevanje tatvin vozil pa je potrebno sodelovanje med zavarovalnicami, seveda v sodelovanju z državnimi organi (Policija, Davčna uprava, Inšpekcijske službe ipd. …), pomembni pa sta tudi zavest in poštenje zavarovancev.
Keywords: motorna vozila, tatvine vozil, zaščita proti tatvinam vozil, zavarovanje motornih vozil
Published: 06.12.2016; Views: 977; Downloads: 93
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
PROST PRETOK BLAGA IN NJEGOV VPLIV NA DAVEK NA MOTORNA VOZILA
Simon Bukovec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu, z naslovom: Prost pretok blaga in njegov vpliv na davek na motorna vozila, bom predstavil oba instituta torej prost pretok blaga in davek na motorna vozila. Njun odnos in problem oz. konflikt, ki ga predstavljata. Opredelil se bom tudi, do vprašanja ali lahko davek na motorna vozila krši načelo o prostem pretoku blaga oz. ga omejuje. V prvem delu diplomskega dela bom bralcu predstavil oba instituta, ju opredelil in analiziral s pomočjo teorije in sodne prakse. V drugem delu pa bom analiziral tri sodbe Sodišča EU s katerimi, bom poskušal opredeliti in rešiti problematiko diplomske naloge. Podrobneje bom pogledal sodbe Sodišča EU: C-402/09 Tatu proti Romuniji z dne 7.4.2011, C 76/14 Manea proti Romuniji z dne 14.4.2015 in C 586/14 Budișan proti Romuniji z dne 9.6.2016, ki najbolje odražajo problematiko med notranjo obdavčitvijo in prostim pretokom blaga.
Keywords: Davek na motorna vozila, ZDMV, 110. člen PDEU, nevtralnost davkov, konkurenca, Prost pretok blaga, posredna diskriminacija, C 402/09 Tatu, C 76/14 Manea, C 586/14 Budișan
Published: 02.12.2016; Views: 768; Downloads: 94
.pdf Full text (1,20 MB)

5.
ORGANIZACIJSKI MODEL RECIKLIRANJA ODSLUŽENIH OSEBNIH VOZIL V REPUBLIKI SLOVENIJI
Amer Šehović, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili organizacijski model recikliranja odsluženih vozil v Republiki Sloveniji. Osredotočili smo se predvsem na tri največje probleme. Prvi problem je premalo oddanih vozil v razgradnjo. Rešili smo ga tako, da bi zadnji lastnik vozila, ki bi pripeljal vozilo v razgradnjo znotraj sheme Ekomobil, dobil eko bon, ki bi ga unovčil pri nakupu novega avtomobila. Eko bon bi se financiral iz prodaje naftnih derivatov, in sicer bi za vsak prodan liter zaračunali dodatno en eko cent. Drugi problem je vztrajno padanje prodaje vozil domačim kupcem in s tem staranje voznega parka. To smo rešili že delno posredno, saj bi eko boni povečali prodajo. Za pravi zagon prodaje bi v dogovoru s prodajalci in uvozniki le-ti ponudili dodatni popust za imetnike eko bona. Tretji problem je evidenca odjavljenih vozil z izjavo o lokaciji vozila, ki je v realnosti popolnoma netočna. To smo rešili z uvedbo davka na odjavljena vozila. V določenem prehodnem obdobju bi lastniki vozil sami sporočili na upravni enoti, da vozila ni več na lokaciji. Po tem obdobju bi okoljski inšpektorji ukrepali.
Keywords: izrabljena motorna vozila, recikliranje vozil, razgradnja vozil
Published: 27.10.2016; Views: 734; Downloads: 90
.pdf Full text (496,37 KB)

6.
NEENAKOPRAVNA OBDAVČITEV MOTORNIH VOZIL V SLOVENIJI Z DMV
Klavdija Kenk, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se ukvarja z vprašanjem morebitne neenakopravne obdavčitve na področju motornih vozil v Sloveniji, ki bi lahko kazala na kršitev temeljnih svoboščin Evropske unije: prost pretok oseb, blaga, storitev in kapitala, ki naj bi jih ta zagotavljala svojim državljanom ter kršenje 110. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije. Zakonodaja na področju obdavčitve motornih vozil v Evropski uniji je področje, ki ostaja dokaj neharmonizirano, s čimer posameznim državam ponuja možnost, da vsaka s svojo nacionalno zakonodajo ureja to področje. Morebitna neusklajena področja na področju obdavčitev posameznim državam omogočajo prosto urejanje prihodkov iz naslova davkov in tudi konkurenčnosti trga, pri tem pa ne smejo pozabiti na določila Pogodbe o delovanju Evropske unije. Hkrati neusklajena zakonodaja in siva področja davkoplačevalce tako rekoč vzpodbujajo h kršitvam in zaobidenjem, še posebno, če jim to omogoča s to problematiko povezana administracija oziroma postopek, kot je na primer evidentiranje lastništva vozil in postopek registracije vozil. Rdeča nit magistrskega dela je analiza razvoja in prilagajanja zakonodaje na področju Davka na motorna vozila in primerjava le-te z ureditvami v Avstriji, Romuniji in na Nizozemskem, ter raziskava sodne prakse tega področja v EU, ki bi potrdila ali ovrgla tezo o neenakopravni obdavčitvi rabljenih motornih vozil.
Keywords: Davek na motorna vozila, davek na lastništvo, davek na onesnaževanje, lastništvo vozila, postopek registracije vozil, neenakopravna obdavčitev rabljenih vozil.
Published: 25.10.2016; Views: 1789; Downloads: 148
.pdf Full text (2,17 MB)

7.
Kriminalistično preiskovanje tatvin motornih vozil na območju Policijske uprave Celje
Blaž Jakše, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo preiskovanje tatvin motornih vozil na območju PU Celje. Začetki tovrstnega kriminala segajo v zadnja dvajseta leta prejšnjega stoletja, ko so ljudje kradli vozila predvsem zase, v zadnjem času pa so kriminalna dejanja s tega področja vedno bolj delo organiziranih kriminalnih skupin, kjer se sodelujoči ne poznajo med sabo. Geografska lega naše države in vstop v skupno območje brez notranjih meja omogočajo kriminalcem dobre pogoje za izvršitev kaznivih dejanj kraj vozil v RS. Kriminalisti pa se po drugi strani srečujejo s problemom odkrivanja osumljencev, saj velikokrat nimajo ne osebnega opisa, ne sledov. Zato se najpogosteje usmerijo na ukradeno stvar, ki je prepoznavna po identifikacijskih znakih, čeprav so ti spremenjeni. Skozi raziskavo smo prišli do dveh ugotovitev, ki so nasprotne splošnim dognanjem: (1) tatvine vozil na območju PU Celje se večinoma zgodijo izven mest in (2) vsaj 47% vozil se še vedno odtuji na klasičen način (razbito steklo, zlomljena ključavnica ipd.). V diplomskem delu smo na podlagi analize praktičnega primera in statističnih izračunov potrdili hipotezo, da preiskovanje tatvin poteka po načelih splošne kriminalitete. Podrobnejši pregled primera je razkril, da kriminalisti na PP Celje sledijo splošnim kriminalističnim načelom. Ugotovili smo tudi, da število tatvin vozil na območju PU Celje odstopa od povprečja v RS, saj je število tovrstnih kaznivih dejanj od slovenskega povprečja nižje za približno tretjino. Na podlagi analize praktičnega primera v zadnjem delu naloge smo potrdili trditev, da je za uspešno preiskovanje tatvin motornih vozil nujno konstruktivno sodelovanje med policijami različnih držav. Pokazalo se je, da brez sodelovanja policij iz Italije in Švice primer verjetno nebi bil uspešno preiskan.
Keywords: motorna vozila, tatvine, kriminalistično preiskovanje, diplomske naloge
Published: 08.08.2016; Views: 997; Downloads: 142
.pdf Full text (404,23 KB)

8.
Logistični vidik uvoza vozil
Irena Anžič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo v teoretičnem delu predstavi logistiko uvoza novih vozil z vidika pooblaščenega uvoznika. Predstavi trenutno veljavno evropsko in slovensko zakonodajo, ki določata obračunavanje predpisanih dajatev. Prav tako prikaže različne možne načine dostave vozil z različnimi prevoznimi sredstvi. V praktičnem delu je na konkretnih primerih dveh japonskih znamk (Honda in Mitsubishi) predstavljen način obračunavanja uvoznih dajatev. Podrobno je prikazan tudi način določanja transportne poti dobave vozil do pooblaščenih trgovcev v Sloveniji.
Keywords: avto logistika, špedicijske storitve, prevozne storitve, carinska politika, poreklo blaga, davek na motorna vozila
Published: 21.06.2016; Views: 579; Downloads: 88
.pdf Full text (3,41 MB)

9.
VPLIV SPREMEMBE DAVKOV NA POSLOVANJE PODJETJA NA PODROČJU TRGOVINE Z AVTOMOBILI
Jure Ivanuša, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Slovenski avtomobilski trg se je v zadnjem desetletju precej približal razvitemu zahodnemu trgu, saj sta ponudba in kakovost vozil primerljivi z najbolj razvitimi državami. Razvoj trga je prinesel tudi številne spremembe na področju davka na dodano vrednost in davka na motorna vozila, kar posledično vpliva na konkurenčnost in uspešnost posameznega podjetja. Diplomsko delo predstavi davek na dodano vrednost in njegove spremembe, ki so sledile ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Dotaknemo se davka na motorna vozila in avtomobilskega trga v Sloveniji. Osrednji del predstavlja podjetje PA Global, d. o. o, opis načina spoprijemanja s spremembami na področju davkov in ugotavljanje, kakšen vpliv so le-ti imeli na poslovanje podjetja.
Keywords: davek na dodano vrednost, davek na motorna vozila, avtomobilski trg
Published: 15.04.2016; Views: 818; Downloads: 128
.pdf Full text (906,26 KB)

10.
Kraje avtomobilov skozi čas
Marjan Kokovnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Skozi zgodovino človeštva se je razvilo mnogo oblik kriminalitete. Vsaka oblika povzroči sočloveku materialno ali celo telesno škodo. Enako velja za obliko kriminala, ki se navezuje na prevozna sredstva oziroma na motorna vozila. V Republiki Sloveniji in drugod po svetu predstavlja avtomobilska kriminaliteta precej resne težave. Gre za škodovanje družbi in posledično vzbujanje strahu pri ljudeh. Slovenska policija se že nekaj let ukvarja s preprečevanjem te oblike kriminala in beleži vsako krajo avtomobila za pridobivanje statističnih podatkov o pogostosti kraj. Tudi druge evropske države imajo spletne strani s tovrstno statistiko. Avtomobilska kriminaliteta se vseskozi razvija in prilagaja novim tehnikam. Na začetku je bila precej manj pogosta kot danes. Tatovi so razvijali različne načine in tehnike, kako čim lažje odtujiti motorno vozilo in kar se da najbolje iztržiti njegovo vrednost. Zato so se začeli povezovati in nastale so organizirane skupine. Take skupine so prisotne v vsaki obliki kriminala. Njihov cilj je na nelegalen način pridobiti ogromne vsote denarja. Na samem začetku beleženja tatvin avtomobilov je bilo teh manj. Skozi leta pa je delež tatvin precej narasel v vseh državah sveta. Zaradi lege slovenskega ozemlja smo precej ogroženi, saj skozi našo državo vodijo različne tranzitne poti, ki kriminalnim skupinam omogočajo prosto pot pri trgovanju in sodelovanju z organiziranimi skupinami iz različnih držav. Sami lahko v veliki meri poskrbimo za varnost svojega avtomobila. Že samo če avto zaklenemo, smo na dobri poti. Predvsem pa je pomembno, da ponoči ne parkiramo na takšnih krajih, kjer bi tatovom omogočili, da brez težav odpeljejo vozilo.
Keywords: kazniva dejanja, tatvine, motorna vozila, odkrivanje, preprečevanje, diplomske naloge
Published: 26.02.2016; Views: 1582; Downloads: 199
.pdf Full text (799,14 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica