1. Analiza metod nagrajevanja prodajnega osebja v podjetju Gomark, trgovina in proizvodnja d. o. o.Patricija Amon, 2025, undergraduate thesis Abstract: Upravljanje prodaje je ključni poslovni proces v večini podjetij, v katerem igra prodajni manager pomembno vlogo pri ustvarjanju prihodkov in dobička podjetja. Nagrajevanje in motiviranje prodajnega osebja pripomoreta k uspešnejšemu poslovanju podjetja in lažjemu doseganju ciljev, tako osebnih kot organizacijskih. Plače in druge ugodnosti močno vplivajo na motivacijo zaposlenih, hkrati pa se pogosto uporabljajo za privabljanje novega kadra. Prodajalci, ki so motivirani, so bolj samozavestni in bolj pripravljeni na sprejemanje izzivov.
V raziskavi, ki sem jo izvedla v prodajnem oddelku podjetja Gomark, trgovina in proizvodnja d.o.o., s pomočjo anketnega vprašalnika, sem poskušala ugotoviti, kakšen sistem nagrajevanja in motiviranja podjetje uporablja. Na podlagi analize rezultatov raziskave pa sem podala predloge za izboljšanje trenutnega sistema nagrajevanja in motiviranja v podjetju. Keywords: management prodaje, nagrajevanje, motiviranje, metode nagrajevanja, motivacijski dejavniki. Published in DKUM: 30.09.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,92 MB) |
2. Motivacijski dejavniki v javnem sektorju: analiza plačne skupine G in JMihaela Lovrec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava motivacijske dejavnike zaposlenih v javnem sektorju, natančneje zaposlenih na področju kulture. Namen raziskave je bil proučiti ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med zaposlenimi v obeh plačnih skupinah glede na demografske značilnosti in zaznavanje motivacijskih dejavnikov.
V teoretičnem delu naloge so predstavljeni temeljni koncepti motivacije, motivacijskih dejavnikov ter značilnosti javnega sektorja in plačnega sistema. Podrobneje so analizirani ključni motivacijski dejavniki, kot so višina plače, možnosti napredovanja, delovni pogoji, odnosi med sodelavci in varnost zaposlitve. Raziskovalni del temelji na kvantitativni analizi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 195 zaposlenih v javnem sektorju, predvsem s področja kulture.
Rezultati raziskave kažejo, da dobro opravljeno delo, dobri odnosi s sodelavci in delovni pogoji predstavljajo najpomembnejše motivacijske dejavnike zaposlenih, medtem ko višina plače in varnost zaposlitve nimata tolikšne pomembnosti, kot smo predvidevali. Ugotovljeno je bilo, da se zaposleni v plačni skupini G in plačni skupini J razlikujejo glede na stopnjo izobrazbe in spol, pri čemer so višje izobraženi posamezniki pogosteje zaposleni v plačni skupini G. Prav tako raziskava potrjuje, da sta nezadovoljstvo z delovnimi pogoji in omejene možnosti kariernega napredovanja najpogostejša razloga za zamenjavo delovnega mesta.
Na podlagi ugotovitev magistrsko delo ponuja priporočila za izboljšanje motivacije zaposlenih v javnem sektorju, med katerimi so izboljšanje delovnih pogojev, večje možnosti za napredovanje ter boljše priznavanje in nagrajevanje uspešnosti zaposlenih. Naloga s tem prispeva k razumevanju motivacije zaposlenih v javnem sektorju in odpira možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju. Keywords: javni sektor, motivacija, motivacijski dejavniki, zaposleni, plačna skupina G, plačna skupina J. Published in DKUM: 16.06.2025; Views: 0; Downloads: 103
Full text (2,28 MB) |
3. Motivacija zaposlenih za dodatno izobraževanje v podjetju XKlara Pintar, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali in raziskovali motivacijo za izobraževanje zaposlenih v podjetju X, ki je eden največjih trgovcev z urami in modnim nakitom v regiji. Ker podjetje X deluje v panogi, kjer se povpraševanje in ponudba dnevno spreminjata ter je obenem konkurenca zelo močna, je treba zaposlene ustrezno izobraževati za doseganje boljših poslovnih rezultatov.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kaj najbolj motivira ali ovira zaposlene pri izobraževanju ter na katerih področjih in kdaj bi si želeli izobraževanja. Za željo po dodatnem izobraževanju sta pri posamezniku ključna spodbudna motivacija in jasen razlog za udeležbo.
Diplomsko delo zajema teoretično opredelitev motivacije, izobraževanja in obstoječih motivacijskih teorij. V nadaljevanju sledijo predstavitev podjetja X ter izvedba raziskave in diskusija rezultatov. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in metodo kompilacije, medtem ko smo v empiričnem delu s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali stanje v podjetju X. Pridobljene rezultate smo nato prikazali v tabelah in grafih z uporabo različnih statističnih metod.
Ob koncu diplomskega dela smo odgovorili na raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da zaposlene za dodatno izobraževanje najbolj motivirata osebno zadovoljstvo in prispevek k lastnemu razvoju. Največjo oviro predstavlja preobremenjenost. Zaposleni bi si želeli pridobiti največ znanja na področju tujih jezikov in komunikacijskih veščin. Najraje bi se izobraževali v službenem času, v obliki praktičnih delavnic, predavanj in skupinskih izobraževanj.
Podatki bodo podjetju X v pomoč pri odločitvi, na katera izobraževanja naj se osredotoči in kdaj naj jih začne izvajati. Prav tako bomo pridobili informacije o tem, katera področja in oblike zaposleni najbolj potrebujejo. Keywords: motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, zaposleni Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 36
Full text (1,44 MB) |
4. Vpliv metode usmerjanja (coaching) na motiviranje zaposlenih : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloLana Goričanec Jurekovič, 2024, undergraduate thesis Abstract: Zaposleni so pomembna sredstva za organizacije, saj prispevajo k njihovemu uspehu, zaradi česar je motivacija zaposlenih ključna za uspešno organizacijo. Ravno zato bi se moralo vsako podjetje osredotočiti na motiviranje človeških virov, če želi ostati konkurenčno na trgu in se izogniti težavam, kot so težave z zadrževanjem zaposlenih, ki lahko negativno vplivajo na poslovanje. Uveljavljanje tako notranje kot zunanje motivacije zaposlenih je ključno v današnjem delovnem okolju, s spodbujanjem delovne kulture, ki omogoča oboje, pa lahko podjetja dosežejo višjo zadovoljstvo zaposlenih, produktivnost in celotni uspeh.
Ohranjanje in izboljševanje motivacije na delovnem mestu lahko predstavlja izziv za mnoga podjetja, saj marsikatero opravilo ni zanimivo. Zato morajo podjetja poiskati načine ustvarjanja delovnega okolja, ki spodbuja zavezanost delu in motivacijo za opravljanje nalog. Obstaja več vrst notranjih in zunanjih motivatorjev na delovnem mestu, ki jih bomo opisali v diplomskem delu, posebno pozornost pa bomo namenili metodi usmerjanja (coaching), inovativni upravljavski praksi, ki neposredno spodbuja osebni razvoj, posredno pa spodbuja ekonomsko in trajnostno rast podjetij. V poslovnem kontekstu se coaching opredeljuje kot interaktiven, neposreden in zaupen postopek, s katerim trener in drugi zaposleni (ali omejena skupina zaposlenih) poskušajo najti najučinkovitejši način za doseganje ciljev ter hkrati narediti pomembne spremembe v podjetju, pri čemer izkoriščajo njegove vire in zmogljivosti. Keywords: motivacija pri zaposlovanju, motivacijski dejavniki, metoda coachinga, učinkovitost coachinga, diplomske naloge Published in DKUM: 17.06.2024; Views: 141; Downloads: 44
Full text (1,21 MB) |
5. Motivacija za izobraževanje poklicnih gasilcev MariborKarolina Čerče, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje poklicnih gasilcev Gasilske brigade Maribor. Izobraževanje poklicnih gasilcev je ključno za uspešno delovanje. Spreminjajoči se scenariji nesreč zahtevajo ažurno znanje in prilagajanje novim tehnikam. S tem gasilci ohranjajo visoko stopnjo učinkovitosti, izboljšujejo varnost ter zagotavljajo zaščito.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge smo s pomočjo navedene literature razložili in opisali koncept motivacije, motivov, motivacijskih dejavnikov in teorij motivacije. Pojasnili smo tudi, kaj pomeni izobraževanje ter preučili različne vrste izobraževanja, predstavili smo izobraževalno dejavnost v organizaciji ter ovire pri izobraževanju. Predstavili smo Gasilsko brigado Maribor, njeno organiziranost in zgodovino.
V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo preučevali dejavnike, ki vplivajo na motivacijo za izobraževanje. Prav tako smo ugotavljali morebitne ovire, s katerimi se srečujejo poklicni gasilci pri svojem izobraževanju. Poleg tega smo raziskali njihove preference glede izvedbe izobraževanj, kot so čas izvedbe, vrsta izobraževanja, pa tudi morebitne spremembe, ki bi jih želeli videti v procesu izobraževanja. Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacija za izobraževanj Published in DKUM: 24.10.2023; Views: 373; Downloads: 105
Full text (1,89 MB) |
6. Motivacija za izobraževanje v podjetju harvest metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o.Nikolina Rosuljaš, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje v podjetju Harvest Metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o. Kot glavno metodo raziskovanja smo uporabili spletno anonimno anketo, ki smo jo poslali zaposlenim v tem podjetju. Raziskali smo, kako motivirani so zaposleni za izobraževanje in kaj jih najbolj motivira. Na anketo je ustrezno odgovorilo 22 zaposlenih; rezultati so pokazali, da sta boljša informiranost in večja uspešnost pri delu dejavnika, ki jih najbolj motivirata za dodatno izobraževanje. Obstajajo tudi drugi motivi, kot so podaljšanje licence, izboljšanje kariernih možnosti, lažje delo ipd. Najmanj jih motivirajo bonusi. Večina jih je omejena zaradi zdravstvenega stanja ali neustrezne lokacije in se potem ne morejo udeležiti izobraževanja. Najbolj jih zanimajo praktične delavnice, seminarji in nasploh izobraževanja zunaj podjetja. Upamo, da jim bodo ti rezultati pomagali napredovati in še izboljšati njihovo izobrazbo ter zmanjšati ovire na minimum. Keywords: motivacija, izobraževanje, motivacijski dejavniki, zaposleni Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 389; Downloads: 51
Full text (1,37 MB) |
7. Motivacija za izobraževanje v Domu Nine Pokorn GrmovjeMatevž Samec, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali motivacijo za izobraževanje v zavodu, Dom Nine Pokorn Grmovje, ki se ukvarja predvsem z nego oseb s potrebnimi potrebami. Svojim stanovalcem nudijo možnost samostojnega bivanja, hkrati pa se ukvarjajo še z nego na domu, cateringom in pranjem perila.
V prvem delu diplomske naloge, ki je teoretični, smo predstavili pojem motivacije, vrste motivov in motivacijske dejavnike. Predstavili smo nekatere izmed najbolj znanih motivacijskih teorij, kot so Maslowova teorija potreb in Herzbergova motivacijska teorija. Opredelili smo pojem izobraževanje, cilje in temeljne dejavnike izobraževanja. Predstavili smo andragoški ciklus, oblike ter metode izobraževanja, učne pripomočke ter izobraževanje znotraj organizacije. V teoretičnem delu pa smo na kratko predstavili tudi zavod Dom Nine Pokorn Grmovje.
V drugem, raziskovalnem delu smo ugotavljali, kaj zaposlene motivira za izobraževanje in kaj jih pri tem ovira. Ugotavljali smo, na katerem področju se želijo izobraževati, kakšne vrste izobraževanja si želijo in katere skupine ali osebe jih najbolj motivirajo za izobraževanje. Ob koncu pa smo odgovarjali na zastavljena raziskovalna vprašanja in ugotovili, da zaposlene za izobraževanje najbolj ovira pomanjkanje časa, motivira pa jih najbolj pridobitev novega znanja za lasten razvoj. Keywords: Motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, metode izobraževanja. Published in DKUM: 09.05.2023; Views: 658; Downloads: 107
Full text (886,58 KB) |
8. Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestuJasmina Grahek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu
pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se
vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in
izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli
raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih
dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili
lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po
pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana,
vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več
možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli
dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost
med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o
motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na
področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju. Keywords: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski
dejavniki, lestvica delovnih motivov Published in DKUM: 14.04.2023; Views: 894; Downloads: 267
Full text (998,10 KB) |
9. Zmanjšanje fluktuacije z analizo motivacijskih dejavnikov različnih generacij v podjetjihAna Leben, 2022, undergraduate thesis Abstract: Zaključno delo obravnava značilnosti generacij X, Y in Z, njihove vrednote in motivacijske dejavnike, s katerimi kadrovniki motivirajo pripadnike teh generacij in jih skušajo ohraniti v podjetju. Cilj zaključnega dela je bil ugotoviti, ali kadrovniki poznajo glavne razlike med generacijami X, Y in Z in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo, da ostanejo v podjetju. Cilj je bil tudi preučiti ukrepe, s katerimi bi zmanjšali fluktuacijo med pripadniki omenjenih generacij, in predlagati ukrepe, ki bi jih podjetja lahko vpeljala, da zadržijo ta kader. V teoretičnem delu smo z metodo deskripcije in metodo kompilacije opisali in povzeli literaturo, z metodo sinteze pa strnili in povezali naše ugotovitve. V empiričnem delu smo uporabili intervju, s katerim smo intervjuvali pet kadrovnikov. Pridobljene odgovore smo nato analizirali s kodiranjem. V okviru naše raziskave smo ugotovili, da se kadrovniki dobro zavedajo povezave med generacijskimi razlikami in fluktuacijo zaposlenih ter poznajo motivacijske ukrepe, ki motivirajo predstavnike generacij X, Y in Z. Ugotovili smo tudi, da kadrovniki ne zmanjšujejo fluktuacije posameznih generacij, ampak ukrepe za zmanjševanje posplošijo na vse zaposlene. Pri uvedbi ukrepov se srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki so navedene v ugotovitvah. Keywords: fluktuacija, motivacijski dejavniki, vrednote, generacije Published in DKUM: 28.11.2022; Views: 540; Downloads: 96
Full text (742,47 KB) |
10. Motiviranost za delo v projektnem okoljuŽiva Špindler, 2022, undergraduate thesis Abstract: Motiviranost za delo je gonilo uspešnosti organizacije v tradicionalnih, pa tudi v projektno naravnanih organizacijah. Čeprav projektno delo prinaša učinkovite rezultate in cilje, ki jih organizacije želijo doseči, hkrati praviloma povzroča tudi več stresa, izčrpanosti in utrujenosti pri zaposlenih v primerjavi z delom v neprojektnem okolju.
Ali motivacijske teorije veljajo tudi za motiviranje zaposlenih v projektnem okolju? Ali so motivacijski dejavniki enaki v tradicionalnih in projektno naravnanih organizacijah? Ali so motivacijski dejavniki zaposlenih v projektnem okolju v do sedaj znanih raziskavah v tujini enaki tudi med slovenskimi projektnimi delavci?
V diplomskem delu smo iskali odgovore na navedena vprašanja, v teoretičnem delu smo obravnavali teorije motivacije, razlike med motivacijo v tradicionalnih in projektno naravnanih okoljih, ključne motivacijske dejavnike ter njihov pomen in vlogo managerjev pri motiviranosti v projektnem okolju.
V raziskavi glede motiviranosti zaposlenih v projektnem okolju v Sloveniji, ki je opredeljena v empiričnem delu diplomskega dela, smo preverjali podobnosti in razlike med do sedaj znanimi študijami in teoretičnimi podlagami ter odgovori ankentirancev zaposlenih v slovenskem projektnem okolju. Skozi delo smo tako prišli do zanimivih zaključkov, predvsem pa smo ugotovili, da ni večjih razlik med študijami v tujini ter našo raziskavo. Keywords: motivacija, projektno okolje, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 460; Downloads: 58
Full text (1,86 MB) |