| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 53
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Možnosti ilustriranja na podlagi avtorske pravljice pri likovnem izražanju v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Sara Bokal, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Možnosti ilustriranja na podlagi avtorske pravljice pri likovnem izražanju v predšolskem obdobju je predstaviti različne možnosti za načrtovanje likovnih dejavnosti, ki vključujejo ilustriranje. Dejavnosti, predstavljene v diplomskem delu, služijo kot idejno izhodišče za strokovne delavce v vrtcih, natančneje za načrtovanje manj pogosto uporabljenih likovnih motivov. Likovne dejavnosti so načrtovane v sklopu področij risanja, slikanja, osnov odtiskovanja, kiparjenja in oblikovanja prostora, pri čemer je vsako področje zastopano s posamezno likovno tehniko. Praktični del diplomskega dela vsebuje pet primerov izvedenih likovnih dejavnosti z motivi iz avtorske pravljice; predstavljene so pripadajoče evalvacije. V okviru izvajanja in analiziranja dejavnosti smo ugotovili, da avtorska pravljica lahko predstavlja kakovostno sredstvo za motivacijo in motiv likovnih dejavnosti. Tovrstne dejavnosti so bile za otroke nove, privlačne in so spodbujale njihovo ustvarjalnost. Dejavnosti so bile izvedene v Vrtcu Trbovlje – v enoti na PE Alojza Hohkrauta, OŠ Trbovlje, v homogenem oddelku štiriindvajsetih otrok, starih od pet do šest let.
Ključne besede: ilustriranje, likovno izražanje, likovni motiv, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 203; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

2.
Promet kot likovni motiv pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju : diplomska delo
Maja Krenker, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Promet kot likovni motiv pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju je predstaviti nekoliko drugačne in sveže ideje za likovne dejavnosti v vrtcu na temo promet ter z njimi prispevati k izboljšanju likovnovzgojne prakse v vrtcih. Likovne dejavnosti zajemajo naslednjih šest področij likovne vzgoje: risanje, slikanje, kiparstvo, osnove odtiskovanja, oblikovanje prostora in estetsko vrednotenje. Za vsako likovno področje smo izbrali tisto likovno tehniko, za katero menimo, da je najprimernejša za upodobitev izbranega motiva. V praktičnem delu smo izvedli šest likovnih dejavnosti s poudarkom na likovnih motivih na vseživljenjsko pomembno tematiko – promet – ter jih evalvirali. Ugotovili smo, da otroke k likovni dejavnosti bolj kot običajni pritegnejo redki in nevsakdanji motivi, ki v njih vzpodbudijo željo po ustvarjalnem izražanju. Pri diplomskem delu smo uporabili deskriptivno, neeksperimentalno in komparativno metodo pedagoškega raziskovanja ter metode kvalitativne metodologije. Likovne dejavnosti smo izvajali v vrtcu Dravograd – enoti Šentjanž, natančneje v heterogeni skupini štiriindvajsetih otrok, starih od štiri do šest let.
Ključne besede: likovni motiv, likovna dejavnost, predšolsko obdobje, likovna področja, likovne tehnike
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 627; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

3.
Srednjeveške podobe Marije v dominikanskem samostanu na Ptuju : magistrsko delo
Monika Goričan Škerget, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Srednjeveške podobe Marije v dominikanskem samostanu na Ptuju zajema strnjen pogled v dogajanje od ustanovitve samostana leta 1230 do razpusta v 18. stoletju, razvoj reda dominikancev in njihove ideologije, oris spomeniškega kompleksa dominikanskega samostana na Ptuju, podroben pregled srednjeveških poslikav po prostorih, zgodovinski oris, razvoj marijanske ikonografije in podroben slogovno-vsebinski pregled marijanskih motivov v samostanskem kompleksu. Marija ima v krščanski umetnosti tako pomembno vlogo kot njen sin. Razvoj slovenske marijanske likovne umetnosti se je začel predvsem z dominikanci. Dominikanski samostan na Ptuju velja za enega od prvih treh dominikanskih samostanov na Slovenskem, s katerimi so povezane prve slovenske marijanske upodobitve. Dominikanski samostan na Ptuju predstavlja osrednji spomenik ne le na Ptuju, temveč tudi v Sloveniji. Samostan je 555 let predstavljal duhovno, umetnostno in izobraževalno središče mesta Ptuj. S svojo bogato arhitekturno zasnovo in ostanki poslikav, ki so nastajale v obdobjih romanike, gotike, renesanse in baroka, na svojo obsežno zgodovino opozarja še danes.
Ključne besede: dominikanski samostan na Ptuju, dominikanci, srednjeveške poslikave, motiv Marije
Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (4,43 MB)

4.
Primerni motivi za likovno izražanje otrok v starosti 2-4 leta na temo pomlad
Ines Jurčič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Primerni motivi za likovno izražanje otrok starih 2-4 leta na temo pomlad smo predstavili nekaj drugačnih, novih idej za likovno dejavnost v vrtcih na temo pomlad. Obdelali smo štiri likovna področja in sicer: risanje, slikanje, odtiskovanje (grafika) in kiparstvo. Znotraj njih smo uporabili različne likovne tehnike, primerne za likovno delo v predšolskem obdobju. Dejavnosti smo izvajali z otroki v vrtcu, starimi 2-4 leta. V teoretičnem delu diplomskega dela smo pojasnili naravo likovnih motivov in likovnih tem v okviru predšolske likovne didaktike, značilnosti načrtovanja likovnih dejavnosti v vrtcu, podali značilnosti razvoja likovnega izražanja v predšolskem obdobju pri različnih starostih in navedli načela predšolske likovne didaktike. Predstavili smo še likovna področja in likovne tehnike s poudarkom na primernih tehnikah ter opozorili na najpogostejše napake na področju likovnih dejavnosti. V praktičnem delu smo izvajali osem nastopov iz področja didaktike likovne vzgoje na temo pomlad. Risali smo koreninice rastlin na papirnate kozarčke in svoje odseve, ki smo jih opazovali v lužah. Na stare dežnike smo slikali z rokami, sami smo si zmešali tudi barvo iz blata in vode ter z njo slikali na risalne liste. V glino smo s prsti naredili polževo sled in valjali deževnike, ki smo jih opazovali v naravi. Z vatiranimi palčkami smo odtiskovali regratove lučke ter odtiskovali muhe iz zmečkanega papirja. Ugotovili smo, da drugačni, bolj abstraktni motivi otroke bolj pritegnejo in povečajo otrokovo zanimanje za dejavnost. Ugotovili smo tudi, da je v vsakem tematskem sklopu ogromno možnosti za izbiro likovnih motivov in da je možno, ne glede na tematiko, ki se v vrtcu obravnava, izvesti kvalitetno likovno dejavnost.
Ključne besede: likovni motiv, likovna tehnika, likovna dejavnost, predšolska vzgoja, otroci
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 909; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

5.
Sport kao motiv za posjet Umaga
Karla Cvetković, 2020, diplomsko delo

Opis: Motivi za putovanje se razlikuju od ljudskih potreba do karakteristika pojedine destinacije. Rijetko je samo jedan razlog putovanja, iako jedan motiv može igrati dominantnu ulogu u putovanju ili je jedna motivacija presudna za odabir odredišta. Kada govorimo o destinaciji Umag smještenoj na jadranskoj obali Hrvatske možemo zaključiti da posjetiteljima nudi mnogo motiva za posjet: sunce i more, povijesna baština, kultura, gastronomija, sportske manifestacije i drugo. Naziva se i Gradom sporta i turizma, koji su u današnje vrijeme dvije međufunkcionalne pojave iz kojih proizlazi novi oblik turizma – sportski turizam. Ne postoji točna definicija ove vrste turizma no možemo razlikovati posjetitelje koji aktivno sudjeluju u sportskim aktivnostima i one koji dolaze gledati sportske događaje. Sportski turizam u današnje vrijeme sve je popularniji, a sport predstavlja jedan od vodećih izvora prihoda turističkih destinacija. Glede na ljestvicu motiva, u ovom diplomskom radu došli smo do podataka da se sport nalazi iza sunca i mora a ispred kulture. Prema istraživanjima doznali smo da je svjetski teniski turnir ATP Croatia glavni razlog za turističko putovanje u Umagu za vrijeme trajanja turnira.
Ključne besede: motiv, motivacija, destinacija, sport, sportski turizam
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1221; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok
Regina Dernikovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Posvetili smo se področju likovne vzgoje v predšolskem obdobju. Zanimali so nas vloga in pomen likovne vzgoje, vloga in pomen likovnega izražanja, razvoj in značilnosti likovnega izražanja ter likovna ustvarjalnost predšolskega otroka. Prav tako smo namenili pozornost likovnim področjem in tehnikam ter spoznali pomen likovne teme in motiva. V empiričnem delu smo predstavili namen diplomskega dela, in sicer kako predšolskim otrokom zanimivo in aktivno prikazati temi nosečnost in dojenček z različnimi motivi. Spraševali smo se, kako otrokom omogočiti spodbudno okolje za nastanek kakovostnih in edinstvenih likovnih del, pri čemer smo prikazali, kako se lahko vzgojitelji pripravijo na predstavitev in približevanje izbranih tem, kako izbrani temi vplivata na otrokovo likovno delo, in pomen uporabe vizualnih sredstev. Empiričen del smo izvedli v Vrtcu Velenje v skupini štiriindvajsetih otrok, starih pet in šest let, s katerimi smo sodelovali pri pripravljenih dejavnostih. Za izvedbo dejavnosti smo pripravili sedem avtorskih učnih priprav, priložili njihove evalvacije in fotografije končnih likovnih izdelkov otrok. Med pripravami in izvajanjem učnih priprav smo ugotovili, da mora biti dejavnost pripravljena premišljeno, pri čemer je zelo pomembno otrokom nuditi spodbudno okolje. Spoznali smo, da otroci zelo radi sodelujejo, če so pravilno motivirani, bili so radovedni ter odprtega duha za izbrana temo in motiv. Nastali so neprecenljivi končni likovni izdelki otrok, ki nam prikažejo njihovo edinstveno dojemanje sveta.
Ključne besede: Likovna področja, likovne tehnike, motiv, tema, nosečnost.
Objavljeno v DKUM: 12.04.2019; Ogledov: 1412; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

7.
Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju kubizma
Lucija Gnidovec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju kubizma je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Glavni namen diplomskega dela je predstaviti reprodukcije umetniških del otrokom, starih od pet do šest let. Izbranih je bilo pet umetniških del iz obdobja kubizma in pet iz obdobja impresionizma. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobili informacije za raziskavo. Zanimalo nas je, katero umetniško delo je otrokom všeč oz. katero umetniško delo otrokom ni všeč in zakaj. Obenem pa smo preverili, kako na izbiro umetniškega dela vpliva motiv in kateri od motivov je otroke najbolj pritegnil. Raziskali smo, kako spol vpliva na izbiro umetniškega dela in ali se pozna razlika glede všečnosti umetniških del. Zanimalo nas je, katera umetniška obdobja otroke bolj pritegnejo; abstraktna ali neabstraktna. V raziskavi smo se bolj posvetili kubističnim oz. abstraktnim umetniškim delom. V teoretičnem delu diplomske naloge smo govorili o otrokovem likovnem razvoju in stopnji likovnega izražanja pri otrocih, starih od pet do šest let. Razjasnili smo, kaj sploh pomeni motiv in katere motive pri likovnem izražanju uporabljajo otroci stari od pet do šest let. Govorili smo o eni izmed metod likovne vzgoje, to je metoda estetskega transferja. Zanimalo nas je tudi, kako vnesti v predšolsko vzgojo znana umetniška dela in na kaj moramo biti pozorni pri izbiri le-teh. Dotaknili smo se obdobja kubizma in predstavili pet umetniških del iz tega obdobja. Primerjali smo tudi vzporedno raziskavo druge diplomantke, ki je uporabila enake anketne vprašalnike in enake reprodukcije. Podatke, ki smo jih pridobili, smo prikazali v tabelarični obliki in jih interpretirali. Ugotovili smo, da otroke najbolj pritegnejo živalski motivi, motivi konj. Pokazalo pa se je, da otrokom niso všeč motivi moških oseb. Nismo opazili razlike med spoloma, glede všečnosti umetniških del.
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, likovno izražanje, kubizem
Objavljeno v DKUM: 11.08.2017; Ogledov: 1297; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

8.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH V PODJETJU BIOPLUS D.O.O.
Tanja Vene, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Visoka motiviranost zaposlenih je eden ključnih dejavnikov, zakaj so določena podjetja uspešna in učinkovita. Smisel motiviranja je, da zaposleni razvijamo vse svoje poklicne talente, hkrati pa razvijamo tudi svoje osebnosti. Pri tem pa velikost podjetja sploh ni pomembna. Majhna podjetja imajo celo prednost pred velikimi, ker se prav zaradi svoje majhnosti hitreje in učinkoviteje prilagajajo trgu, hkrati pa tudi lažje vzpostavljajo modele motiviranja, saj svoje zaposlene tudi osebno zelo dobro poznajo. Namen tega diplomskega dela je raziskati, zakaj ljudje pravzaprav delamo in kateri motivacijski dejavniki so najpomembnejši pri našem delu. Naredili smo primerjavo med izbranim podjetjem Bioplus d.o.o. in primerjalno skupino anketiranih, sestavljeno iz petih različnih podjetij. Vsem šestim podjetjem je skupno to, da so majhna, glede na računovodske izkaze uspešna in obvladujejo tržne niše. V diplomskem delu smo opredelili pojem motiviranosti in motivacije ter odgovorili na vprašanje, kaj motivira zaposlene in njihove vodje, da se pri delu maksimalno potrudijo. Ugotovili smo, da je preživetje oziroma plačilo za preživetje še vedno najpomembnejši motivacijski dejavnik pri obeh preučevanih skupinah, vendar v izbranem podjetju deluje kot motivacijska spodbuda, v primerjalni skupini pa kot higienik. V podjetju Bioplus d.o.o. je tudi v razširjeni skupini motivacijskih dejavnikov dobro plačilo najpomembnejši motivacijski dejavnik, v primerjalni skupini pa je to zanimivo delo. V diplomskem delu smo tudi ponovno preverili in potrdili, da kot najbolj znani motivacijski teoriji; teorija po Maslowu in Herzbergovi motivatorji in higieniki, še vedno veljata v letu 2016. Da bi izboljšali motivacijo v podjetju Bioplus d.o.o., smo na koncu diplomskega dela podali tudi nekaj predlogov.
Ključne besede: motiv, motivacija, motivacijski dejavniki, znanje in spretnosti, ravnanje z ljudmi
Objavljeno v DKUM: 21.11.2016; Ogledov: 1881; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

9.
VPLIV MOTIVA NA SPREJEMANJE UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU IMPRESIONIZMA
Darja Letnar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju impresionizma« je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen diplomskega dela je bilo predstaviti deset umetniških del otrokom, starim med pet in šest let. Izbranih je bilo pet umetniških del iz obdobja impresionizma in pet umetniških del iz obdobja kubizma. Z otroki smo izvedli intervju z instrumentom anketnega vprašalnika ter dobili povratne informacije. Zanimalo nas je, katera umetniška dela otroka bolj privlačijo, iz katerega obdobja in zakaj. Hkrati nas je zanimalo, ali otroke bolj pritegnejo abstraktna ali neabstraktna dela. Vprašali smo se, kako pogosto je na umetniških delih pritegnil otroke živalski motiv v primerjavi z drugimi motivi, pri čemer smo upoštevali tudi število umetniških del z živalskimi oz. drugimi motivi. Raziskati želimo, kako spol vpliva na izbiro motiva. Obenem smo preverili, če likovni kriterij vpliva na izbiro posameznega umetniškega dela. V teoretičnem delu smo na splošno poudarili teme iz likovne umetnosti, otrokovega likovnega razvoja in definicije motivov. Dotaknili smo se obdobja impresionizma in ugotovili, kateri znani umetniki so bili v tem obdobju aktivni in kakšen vtis so naredili pri naši raziskavi. Podrobneje smo predstavili tri izbrana umetniška dela iz obdobja impresionizma. Vzporedno z našo raziskavo je potekala raziskava druge diplomantke z enakimi anketnimi vprašanji raziskave in istimi vključenimi umetniškimi deli. V empiričnem delu smo zbrane podatke zapisali v tabelarični obliki in jih interpretirali. Skozi raziskavo smo glede na všečnost ugotovili, da so otrokom bolj všeč umetniška dela iz obdobja kubizma, kar posledično pomeni, da otroke bolj pritegnejo abstraktna dela. V našem diplomskem delu je živalski motiv na ponujenih umetniških delih bolj pritegnil dečke kot deklice. Otroci so bili glede všečnosti bolj usmerjeni na motiv kot na likovni kriterij.
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, spol, impresionizem, kubizem
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1676; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

10.
VPLIV SPOLA NA SPREJEMANJE UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU IMPRESIONIZMA
Jasmina Jogić, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili pomembnost splošnega razvoja predšolskih otrok. Opozorili smo na celostnost, prepletenost in soodvisnost razvojnih faz ter področij, ki jih je težko določiti. Enako velja za razvoj na umetnostnem področju, kjer likovnoumetniško izražanje ne sme biti osamljena aktivnost 5 in 6 let starih otrok. Vzgojitelji in njihovi pomočniki ter še posebej starši moramo vseskozi spremljati razvojne razlike v značilnostih dečkov in deklic ter jim s prilagojenimi dejavnostmi omogočiti čim bolj ustvarjalno predšolsko obdobje. V empirični raziskavi smo anketirali 32 dečkov in 32 deklic, starih 5 in 6 let, ki obiskujejo različne enote vrtca v Medvodah, saj je bil namen ugotoviti, ali se sprejemanje prikazanih impresionističnih in kubističnih umetniških del glede na spol razlikuje. Anketiranim smo pokazali 10 izbranih umetniških del: 5 iz obdobja impresionizma in 5 iz obdobja kubizma. Rezultate smo prikazali v tabelah. Ugotovili smo, da je bila dečkom in tudi deklicam najbolj všeč slika z motivom konja (vpliv glede na spol).
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, spol, impresionizem, kubizem
Objavljeno v DKUM: 15.11.2016; Ogledov: 1465; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 15.71 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici