1.
Vloga vplivnežev pri nakupnem odločanju o nakupu luksuznih znamk ženskih torbicNina Anastazija Ilić, 2025, master's thesis
Abstract: Družbena omrežja so močno preoblikovala načine komuniciranja, deljenja informacij in vplivanja na nakupne odločitve. Platforme, kot so Instagram, TikTok in YouTube, omogočajo uporabnikom ustvarjanje in deljenje vizualno privlačnih in takoj dostopnih vsebin. Te pa niso več samo sredstvo za povezovanje med ljudmi in krajšanje prostega časa, ampak so postale tudi pomembna orodja za blagovne znamke, da se približajo svojim potrošnikom. Družbena omrežja potrošnikom omogočajo dostop do obsežnih informacij, ki vplivajo na vse faze nakupnega procesa, od iskanja informacij do nakupa. Personalizacija vsebin, ki jo omogočajo algoritmi in interakcije v realnem času, pa je ključni element, ki družbena omrežja postavlja v središče sodobnega marketinga. Njihov potencial so prepoznali tudi modni vplivneži, ki so postali ključni akterji med blagovnimi znamkami in potrošniki. Ti imajo pomembno vlogo pri oblikovanju nakupnih odločitev, zlasti pri luksuznih izdelkih, saj z ustvarjanjem vizualno privlačne vsebine in grajenjem odnosa s sledilci vplivajo na njihovo percepcijo in izdelku povečajo zaznano vrednost ter ekskluzivnost. Njihove vsebine pogosto združujejo estetske elemente, kar potrošnikom omogoča, da izdelke vidijo kot del določenega življenjskega sloga, ki ga želijo posnemati. Sinergija med platformami družbenih medijev in vplivneži je ključna za razumevanje dinamike sodobnega nakupnega vedenja, še posebej pri luksuznih modnih izdelkih, kjer družbeni status in osebna identiteta igrata ključno vlogo.
V magistrskem delu s pomočjo literature predstavimo in opredelimo področje družbenih medijev in vplivnežev v povezavi z luksuznimi znamkami ženskih torbic. Iz tega izhaja tudi problem, kjer želimo ugotoviti, kakšno vlogo imajo vplivneži pri nakupnem odločanju glede nakupa luksuzne torbice. S pomočjo raziskave iščemo odgovore za preverjanje hipotez in reševanje zastavljenega problema. Vprašanja smo zastavili na temo družbenih medijev, vplivnežev in luksuznih torbic. Temeljni cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali izpostavljenost vplivnežem in sledenje njihovim objavam poveča zanimanje in verjetnost nakupa luksuzne torbice.
Keywords: družbena omrežja, marketing vplivnežev, nakupno odločanje, modni vplivneži, luksuzne torbice
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 35
Full text (5,48 MB)