SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
MOŽNOSTI RAZVOJA TURIZMA V POMURSKI REGIJI
Alenka Horvat, 2009, diplomsko delo

Opis: Turizem je tudi za pomursko regijo prava razvojna priložnost. Pomurje je lepa, predvsem podeželska pokrajina, ki ima veliko še neizkoriščenih turističnih danosti. Značilnosti prostora, ohranjenost narave, vodni viri in značilnosti poselitve so potenciali, ki omogočajo oblikovanje prepoznavnega in regionalno značilnega turističnega produkta. Turizem pa se žal razvija le v nekaterih delih Pomurja, predvsem v Moravskih Toplicah in tamkajšnji prebivalci se zavedajo, da ostalih delov regije, v katerih prav tako najdemo naravne zaklade, turisti ne poznajo. Zdraviliški turizem je že sedaj in bo tudi v bodoče trdna osnova pomurskega turizma in bi se morale ob njem razvijati še vse ostale vrste turizma ter spremljevalne dejavnosti. Z raziskavo so se potrdile trditve raziskave (glej stran 6): • Pomurje je ekološko zelo dobro ohranjena pokrajina z bogatimi viri termalne in mineralne vode, ki so osnova turizma v tej regiji, vendar pa po mnenju anketirancev obstaja še veliko neizkoriščenih možnosti. • Naravne danosti za zdraviliški turizem in reka Mura prispevajo k turistični prepoznavnosti regije, medtem ko sta lovni in kmečki turizem ob vinskih cestah, glede na danosti, še vedno premalo razvita. • Med anketiranimi prebivalci Pomurja in zaposlenimi v turistični panogi pozitivni učinki turizma prevladujejo nad negativnimi. • Naklonjenost nadaljnjemu razvoju in širjenju turizma v Pomurju je zelo velika pri obeh skupinah anketirancev.
Ključne besede: konkurenčne prednosti turizma v Sloveniji, možnosti za razvoj turizma v Pomurju, mnenja domačinov in zaposlenih v turistični panogi o učinkih turizma, pozitivni in negativni učinki turizma.
Objavljeno: 18.11.2009; Ogledov: 3652; Prenosov: 511
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

2.
GVERILSKI MARKETING NA PRIMERU PODJETJA HIT D.D.
Blaž Rudan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se osredotočil na alternativo klasičnemu marketinškemu komuniciranju in sicer na ti. gverilski marketing. Pri delu sem skušal uporabiti čim bolj inovativne in presenetljive pristope marketinškemu komuniciranju, kar je nedvomno bistvena sestavina gverilskega marketinga. Gverilski marketing temelji, namesto na ogromnih finančnih sredstvih, na vloženem trudu, času in predvsem na dobršni meri domišljije oz. inovativnosti. Se pa gverilski marketing od klasičnega razlikuje še v nečem; pri komuniciranju ne gre več nujno za nagovor čim večje množice, ampak kako poiskati vse bolj učinkovite poti do tistih redkih ljudi, ki dejansko želijo sprejeti sporočilo. Da bi to dosegli, pa moramo ciljno skupino odjemalcev poznati do podrobnosti. Tržniki nato upajo, da bodo ti ljudje sporočilo sami širili dalje v mreži, ki konstantno raste. S takšnim pristopom k marketinškemu komuniciranju sem želel doseči, da bi se v prihodnosti izdatki za marketinško komuniciranje podjetja HIT bistveno zmanjšali in učinkovitost povečala. Kot smo že dejali v nalogi, imajo odjemalci, ravno zaradi prezasičenosti z oglasi, negativen odnos do oglasov. Tako sem razvil nekaj možnosti marketinškega komuniciranja za podjetje HIT, kjer je, v aktivnostih marketinškega komuniciranja, ti. »predznak« oglasnega sporočila skrit, ter ga odjemalci ne dojemajo kot oglasno sporočilo. Odjemalci so že siti komuniciranja, kjer jim nek tržnik hoče nekaj prodati, zato se tržniki v gverilskem marketingu trudijo zakriti svojo identiteto in sporočilo posredovati brez ti. predznaka oglasnega sporočila. Se pa tukaj postavlja vprašanje o moralnosti takšnega početja, saj je meja med dobro-namenskim komuniciranjem in zavajanjem, zelo tanka. Tudi promocijski materiali, ki jih večina podjetij uporablja, so v večini primerov neprivlačni oz neuporabni. Če res hočemo ujeti pozornost naših odjemalcev, morajo tudi naši promocijski materiali biti za odjemalce presenetljivi in inovativni. Če pa so le — ti povrhu še uporabni, je to za podjetje odlična prednost, saj bodo odjemalci promocijski material z veseljem vzeli ali ga celo sami poiskali. Pri raziskavi o uporabi metod gverilskega marketinga v Sloveniji sem opazil, da so inovativne metode gverilskega marketinga pri nas še vedno redkost. Razen posamičnih aktivnosti nekaterih podjetij, so le ta bolj izjema kot pravilo. To dejstvo pa je »voda na mlin« podjetju HIT, ki lahko, bodisi z uporabo kakšne od idej v tem diplomskem delu ali pa z razvojem svoje, preseneti odjemalce z uporabo inovativnosti v svojem marketinškem komuniciranju.
Ključne besede: Gverilski marketing, podjetje HIT, virusni marketing, ambientalni marketing, uporabni promocijski materiali, marketing pod krinko, manipulacija javnega mnenja
Objavljeno: 18.06.2010; Ogledov: 2900; Prenosov: 373
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

3.
ČLOVEK IN NJEGOVA OSEBNOST KOT OSNOVNI ELEMENT ORGANIZACIJE
Sabina Padežnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Temelj raziskovanja diplomskega dela predstavlja osebnost in njeno opredelitev. Najprej smo predstavili osnovne pojme o človeku in razložili njegovo podzavest in zavest. V poglavju o osebnosti smo predstavili kronološko spreminjanje pomena osebnosti, ki se spreminja skozi različna obdobja in po različnih avtorjih. Vloga posameznika in njegova osebnost kot temeljni element organizacije se je skozi zgodovino spreminjala, spremenile pa so se tudi posameznikove osebne značilnosti, vplivi, razvojni potencial, položaj in podobno. Spoznanje, da je osebne lastnosti, značaj, temperament, telesna zgradba in sposobnosti človeka mogoče povezati z njegovim delom, vrednotam in načelom v organizaciji, pomeni izhodišče za pojmovanje človeka kot najpomembnejšega elementa organizacije. V želji po spoznanju človekove osebnosti, smo v času izdelovanja diplomske naloge v nadaljevanju podali nekatere možne klasifikacije osebnostnih teorij, kar predstavlja logično združenje posameznih teorij v celoto predstavitev osebnosti. V poglavju o vplivu osebnosti človeka kot ključnega dejavnika uspeha in delovanja v organizaciji, predstavljamo človekovo delo in njegovo vlogo v organizaciji. Na kratko smo opisali pomen dela skozi zgodovino, ravnanje z ljudmi pri delu in njihove vrednote. Nadaljnje smo predstavili človekove zmožnosti, njegovo vlogo in mesto v organizaciji ter jih povezali z razvijanjem človekovega vpliva na organizacijo, izzive in načela s katerimi se soočajo znotraj organizacije, osebne delovne cilje razvoja človeka in vrednote vodstvenih in ostalih ljudi v organizaciji. Vrednote v podjetju so namenjene usmerjanju stališč, mnenj in vedenj, in so skriti motivatorji, ki jih težko opazimo. Ko posamezniki spoznajo vrednote v organizaciji in spoznajo izzive, jim to omogoča oblikovanje in gradnjo višje predanosti delu in sami organizaciji. To vse prinaša doseganje osebnostnih in podjetniških ciljev ter zadovoljstvo in motivacijo za delo vnaprej. Zadnja poglavja diplomskega dela se nanašajo predvsem na vpliv osebnosti na zadovoljstvo zaposlenih in s njimi povezno motivacijo in na sposobnost določenih tipov osebnosti pri premagovanju stresa. Diplomsko delo se zaključi z osebnostjo kot determinanto uspešnosti posameznika, organizacije in njune odvisnosti.
Ključne besede: osebnost, teorije osebnosti, vloga človeka, osebne značilnosti, vpliv, razvojni potencial, položaj, značaj, temperament, telesna zgradba, vrednote, načela, odnos do dela, delo kot vrednota, izzivi, stališča, mnenja, vedenja, osebni in podjetniški cilji, zadovoljstvo, motivacija, stres, uspešnost
Objavljeno: 03.06.2010; Ogledov: 4996; Prenosov: 979
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

4.
HIBRIDNI PRISTOP ZA ZAZNAVO ELEMENTOV SUBJEKTIVNOSTI V BESEDILNIH TOKOVIH
Mateja Verlič, 2009, doktorska disertacija

Opis: Analiza razpoloženja je dokaj nova veja besedilnega rudarjenja, ki je zadnji čas še posebej priljubljena zaradi ogromnega potenciala za raziskovanje javnega mnenja na najrazličnejših področjih. Za razliko od priklica informacij in računalniške lingvistike, na katerih je osnovana, se analiza razpoloženja ne osredotoča na teme v dokumentu ali na objektivne informacije (o lokaciji, času,osebah), ampak na subjektivno mnenje, ki ga pisec izraža v dokumentu. Še posebej zanimiva je za analizo besedilnih tokov, ki so besedila s posebnimi lastnostmi dostopna na spletu. Obstaja veliko možnosti uporabe, na primer spremljanje mnenj o določenem produktu ali storitvi, spremljanje javnega mnenja o političnih kandidatih med volitvami ali o družbeno-političnih dogajanjih in podobno. Pri analizi razpoloženja ne gre le za zaznavanje mnenja, ampak tudi za izločitev ustreznih značilk, na podlagi katerih se mnenje opredeli kot pozitivno (dobro) ali negativno (slabo). V doktorski disertaciji smo raziskali polavtomatsko in avtomatsko prepoznavanje elementov subjektivnosti, ki so nosilci mnenja oziroma razpoloženja, na osnovi katerih smo zgradili slovarje za nadaljnjo klasifikacijo. Predstavili smo nov hibridni pristop h klasifikaciji razpoloženja in orodje, ki ta pristop implementira. V disertaciji smo združili ideje s področja strojnega učenja, priklica informacij, računalniške lingvistike in tudi s področja psihologije.
Ključne besede: analiza razpoloženja, rudarjenje mnenja, rudarjenje po besedilih, klasifikacija, strojno učenje
Objavljeno: 11.12.2009; Ogledov: 2009; Prenosov: 281
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

5.
MNENJA STARŠEV O POUČEVANJU IN UČENJU TUJEGA JEZIKA V 1. TRILETJU OSNOVNE ŠOLE NA PODROČJU CELJSKE REGIJE
Nataša Kerznar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene številne sodobne teorije o pridobivanju jezika, proces zgodnjega usvajanja tujega jezika, njegove prednosti in cilji. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala psihološke in pedagoške osnove učenja tujega jezika ter sodobne didaktične pristope poučevanja tujega jezika (med njimi tudi t.i. jezikovno kopel). V diplomski nalogi predstavljam tudi, kako se s poučevanjem in učenjem tujih jezikov v otroštvu spopadajo druge evropske in svetovne države. Osrednja tema diplomskega dela se nanaša na mnenje staršev o zgodnjem učenju in poučevanju tujega jezika v otroštvu. Izvedena je bila anketa, zasnovana na vzorcu 405 staršev, ki so svojega otroka vključili v projekt učenja in poučevanja angleškega jezika v 1. triletju OŠ, ter stališča staršev, kjer njihov otrok ni vključen v omenjeni projekt.
Ključne besede: zgodnje poučevanje in učenje tujega jezika, mnenja staršev.
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 2750; Prenosov: 397
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

6.
IMAGE IZDELKOV BLAGOVNE ZNAMKE CHANEL
Vanessa - Isabell Fuhrmann, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen moje diplomske naloge je bil, proučiti image blagovne znamke Chanel. Veliko informacij sem črpala iz tuje literature, torej kaj je sploh pripeljalo modno hišo Chanel do tega kar danes je. Ime za katerega so odjemalci pripravljeni plačati visoke vsote denarja in se s tem razlikovati od drugih. Sicer menim, da Slovenija še ni tako daleč oz. da bi bili ljudje pripravljeni plačati ali pa nimajo dovolj denarja na razpolago za te izdelke. Predvsem se to dogaja v tujini. » Višji sloj« z potrebnimi denarjem se hočejo dvignit nad drugimi in tudi z pomočjo oblačil. To je dejstvo, ki ga mi tukaj ne moremo spremeniti. Z pomočjo anketnega vprašalnika sem naredila raziskavo le med ženskami v določeni starostni skupini od 25- 50 let. Izkazalo se je, da večina pozna modno znamko Chanel in tudi 60% žensk bi jih kupilo, če bi imelo dovolj denarja na razpolago. Torej lahko iz tega sklepam, da imajo pozitiven image o sami znamki. Med pomembnejše ugotovitve diplomske dela spada da, pri 40 % anketirancev sama znamke ne pomeni odločitve za nakup, kar me je malce presenetilo. Ko slišijo ime Chanel je zanimivo, da 30 % žensk poveže to ime z parfumi, ceno, prestižem. Sem pa opazila, da se o modni znamki Chanel zelo malo piše, govori po medijih v Sloveniji. Tudi možnosti za nakup niso velike. Jaz nisem nikjer zasledila prodajalne z Chanelovimi oblačili. Moje mnenje je, da si »višji sloj« v Sloveniji kupuje znamke v tujini. Če bi si povprečen odjemalec želel kupiti te bajno drage izdelke, bi se morala sama cena znižati, vendar si tega modna hiša Chanel ne more oz .ne sme dovoliti, ker bi morda obstoječi odjemalci imeli mnenje, da se je znižala sama kakovost izdelkov. Saj se ta določen sloj ljudi identificira skozi oblačila, kar pomeni, da se želijo razlikovati od »povprečnega« odjemalca in vse kar je povprečno je za njih nesprejemljivo. V Sloveniji je premajhen trg in premalo odjemalcev z potrebnimi financami, da bi si lahko kupili ta oblačila, druga plat je, če bi sploh imeli interes. Če ti osebno oblačila ne pomenijo veliko potem nimaš potrebe, da bi se z njimi identificiral, imaš druge prioritete. Modna hiša Chanel ne bo znižala svojih cen , ker imajo dovolj odjemalcev, kateri jim prinesejo bajne zaslužke. In če bi to storili potem več prvotni odjemalci ne bi kupovali teh izdelkov. Torej se Chanel osredotoča na ciljno skupino igralcev, pevcev oz. znano svetovno estrado ter ljudi z potrebnim denarjem.
Ključne besede: image, modne znamke, raziskava, vprašalnik, mnenja, cena, uspešnost blagovne znamke, odjemalci.
Objavljeno: 15.02.2011; Ogledov: 1549; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (332,64 KB)

7.
8.
RAZVOJ TURIZMA V OBČINI ORMOŽ
Jasmina Žinko, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava turistično ponudbo občine Ormož. V raziskavi sem proučevala mnenja domačinov o turizmu in možnih smereh njegovega razvoja. Stališča domačinov do razvoja turizma so pretežno pozitivna, opažajo pa tudi, da so v ponudbi turizma še precejšnje slabosti. Glavne prednosti v razvoju turizma v občini so ugodna geografska lega, bogata naravna in kulturna dediščina, gostoljubnost domačinov ter pestra kulinarična ponudba. Zaradi navedenih prednosti občino obišče vedno več turistov. Pomanjkljivosti pri razvijanju turizma v občini se kažejo v šibki turistični infrastrukturi, slabi povezanosti turističnih ponudnikov in premajhnem vključevanju domačinov pri načrtovanju razvoja turizma. Naravna in kulturna dediščina celotnega območja omogočata mestu in občini osnovne vsebine za dolgoročno uspešen razvoj na področju turizma. Občina Ormož lahko postane razvita turistična destinacija s kakovostno turistično ponudbo s poudarkom na aktivnostih v naravi, vinu in kulinariki.
Ključne besede: Ključne besede: turistična ponudba v občini Ormož, vpliv domačinov na razvoj turizma, mnenja domačinov o razvoju turizma, povezovanje turističnih ponudnikov.
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1403; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

9.
Kaj menijo tožilci in sodniki o policijski korupciji na Gorenjskem?
Peter Jamnik, Robert Šumi, 2009, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Korupcija je družbeni pojav, ki ga lahko zasledimo na vseh družbenih področjih, sodobnih, demokratičnih družb. Najpogosteje si jo predstavljamo kot dejanja z negativnim predznakom na področju politike, gospodarstva, zasebnega sektorja in javne uprave. Policijska korupcija ima na tem področju svojo vlogo. Predstavlja resen problem, ker se pojavlja v instituciji, ki ima nalogo preprečevati, odkrivati in preganjati tako kazniva kot tudi koruptivna dejanja. Policijska korupcija je prikrita in pogosto povezana s kodeksom molčečnosti (blue code). Z namenom, da bi pridobili mnenje strokovnjakov o policijski korupciji na Gorenjskem, smo v letu 2008, na območju Gorenjske izvedli raziskavo med tožilci in sodniki. Naš cilj je bil ugotoviti, kako tožilci in sodniki zaznavajo policijsko korupcijo in kakšno je njihovo zaupanje v policijo. Namen prispevka je predstaviti rezultate raziskave in povezavo med posameznimi hipotezami
Ključne besede: korupcija, policija, policijska korupcija, tožilci, sodniki, preiskovalni sodniki, mnenja
Objavljeno: 04.06.2012; Ogledov: 920; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (161,99 KB)

10.
Stališča in sprejemljivost ukrepov za upravljanje s populacijami sive vrane Corvus cornix v Sloveniji
Natalija Špur, 2015, magistrsko delo

Opis: Na odnos ljudi do živali vpliva več dejavnikov, kot so: spol, starost, socialno-ekonomski status, stopnja izobrazbe in kulturne izkušnje. Populacija sive vrane se je v zadnjem času močno povečala zato nas je zanimalo, kakšen odnos imajo ljudje do sive vrane. Zastavili smo si dve široki raziskovalni vprašanji: kateri dejavniki vplivajo na namero ljudi in ali obstajajo razlike v poznavanju vran, v mnenjih o sobivanju vran in človeka, v sprejemljivosti ukrepov za upravljanje z vranami in v čustvih do vran glede na spol, starost, stopnjo izobrazbe, območje bivanja, negativne izkušnje z vranami, članstvo v društvu za proučevanje in opazovanje ptic, lastništvo ali skrbništvo domače živali in glede na članstvo v lovskem društvu. Raziskovanje smo izvedli s spletnim vprašalnikom, ki je zajel 1045 anketirancev. Ugotovili smo, da na poznavanje vran vplivajo samoprepričanja o sposobnosti ločevanja med različnimi vrstami vran, čemur pa ne moremo zaupati. Na mnenja ljudi o sobivanju vran in človeka vplivajo predvsem negativne izkušnje ter članstvo v lovskem društvu. Spol na mnenja vpliva zelo malo. Na sprejemljivost ukrepov vplivajo predvsem negativne izkušnje in članstvo v društvu za opazovanje ptic. Spol, stopnja izobrazbe in članstvo v lovskem društvu vplivajo zelo malo. Na čustva do sive vrane vplivajo negativne izkušnje s sivo vrano. Vsi dejavniki ne prispevajo vedno enako k nastanku namere vedenja. Oblikovali smo model po Ajzenu, vendar s pomočjo multiple regresije nismo dobili rezultatov, s katerimi bi lahko dokazali, da izbrani dejavniki vplivajo na namero, da bi ljudje podpisali peticijo proti ukrepom za zmanjševanje števila vran ali, da bi pri izvedbi ukrepov, za zmanjševanje števila vran, sodelovali tudi sami.
Ključne besede: vrane, konflikti, poznavanje, mnenja, sprejemljivost ukrepov, čustva, izkušnje, namera vedenja.
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 616; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici