| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 262
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvoj novih končnih elementov za numerično modeliranje prečno razpokanih vitkih nosilcev z linearno spreminjajočo se širino in/ali višino pravokotnega prereza
Denis Imamović, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Za upogibno analizo vitkih ravninskih nosilcev s prečno razpoko smo v disertaciji izpeljali štiri nove tri-vozliščne linijske končne elemente z dodatno prostostno stopnjo na lokaciji razpoke. Izpeljani elementi so uporabni za numerično modeliranje treh različnih primerov linearnega spreminjanja pravokotnega prečnega prereza: za linearno spreminjajočo se širino ob konstantni višini, za linearno spreminjajočo se višino ob konstantni širini ter za hkratno linearno spreminjajočo se širino in višino prereza. V poenostavljenem računskem modelu razpokanega nosilca, ki temelji na Euler-Bernoullijevi teoriji majhnih pomikov, je razpoka predstavljena z nadomestno rotacijsko vzmetjo, ki povezuje oba sosednja elastična podsegmenta. Najprej smo z uporabo osnovnih polinomskih interpolacijskih funkcij četrte stopnje izpeljali aproksimativni končni element, ki je univerzalen in primeren za analizo vseh treh primerov linearnega spreminjanja prereza kot tudi za analizo prizmatičnih nosilcev. Vendar je za doseganje rezultatov, ki konvergirajo k točnim rešitvam diferencialnih enačb, treba uporabiti več takih končnih elementov. Nato smo z rešitvijo diferencialne enačbe statičnega upogiba za vsak primer linearnega spreminjanja širine in/ali višine prečnega prereza posebej dobili še tri komplete (za statično analizo) točnih interpolacijskih funkcij, iz katerih smo izpeljali še ostale tri končne elemente, ki zaradi logaritemskih členov v rešitvah zahtevajo ločene rešitve in ne dopuščajo uporabe končnega elementa s hkratnim spreminjanjem obeh dimenzij za obe enostavnejši spreminjanji dimenzije. Za vse štiri izpeljane končne elemente smo v zaključeni obliki podali vse izraze materialnih in geometrijskih togostnih matrik, masnih matrik ter obtežnih vektorjev. Uporabnost vseh izpeljanih izrazov končnih elementov smo za vse tri primere spreminjanja prereza prikazali za tri tipične (statično, uklonsko in modalno) analize enostavnih konstrukcij. Numerične analize z vsemi izpeljanimi končnimi elementi so bile izvedene v programu Mathematica. Natančnost rezultatov vseh analiz poenostavljenih linijskih modelov smo verificirali tudi z natančnejšimi in neodvisnimi, vendar mnogo bolj računsko zahtevnejšimi, 2D- oz. 3D-modeli končnih elementov v komercialnem programu SAP2000. Pri statični analizi, kjer je to bilo edino mogoče, smo rezultate dodatno preverili še z analitičnimi rešitvami diferencialnih enačb poenostavljenega modela. Pri vseh analizah so se kot nedvomno boljši izkazali statično točni končni elementi, ki pri osnovni diskretizaciji z enim končnim elementom izkazujejo v splošnem boljše ujemanje z 2D- oz. 3D-modelom. Rezultati izvedenih analiz tudi kažejo, da smo z vpeljavo prečnega pomika kot dodatne prostostne stopnje na lokaciji razpoke pri uklonski in dinamični analizi pri vseh poenostavljenih modelih dobili bistveno hitrejšo konvergenco rezultatov. S tem smo dosegli najpomembnejši cilj, saj bodo novi končni elementi, poleg aplikacije za klasično linearno kot tudi nelinearno analizo odziva na znano oz. s predpisi definirano (npr. v potresnem inženirstvu) obtežbo, omogočali hitrejšo in s tem učinkovitejšo izvedbo inverzne identifikacije razpokanih linijskih konstrukcij z linearno spreminjajočimi prerezi. Dodatno smo uporabnost in učinkovitost univerzalnih končnih elementov prikazali na dveh inženirsko zahtevnejših primerih s področja gradbeništva. Na področju razvoja inovativnega železniškega praga so se predlagani končni elementi za analize vpliva popuščanja zvarov v primerjavi s standardnimi končnimi elementi izkazali kot uspešnejši. S tem primerom smo potrdili, da lahko predlagane končne elemente namesto za modeliranje razpok uspešno uporabimo tudi za ostale nezveznosti zasukov. V drugem primeru pa smo z uporabo predlaganih končnih elementov in nelinearno definicijo rotacijske vzmeti izvedli nelinearno statično potisno analizo armirano betonskega nosilca, ki izkazuje dobro ujemanje rezultatov poenostavljenega modela z eksperimentom.
Keywords: upogib nosilca, prečna razpoka, metoda končnih elementov, trivozliščni končni element, matematični model, linearno spreminjanje dimenzij, pravokotni prerez, statična analiza, dinamična analiza, uklonska analiza, nelinearna potisna analiza
Published: 15.06.2021; Views: 48; Downloads: 13
.pdf Full text (9,72 MB)

2.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi
Ivan Dominik Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Published: 09.03.2021; Views: 152; Downloads: 43
.pdf Full text (4,32 MB)

3.
Snovanje zasilnega pogona za obratovalno zapornico na HE Mariborski otok
Jernej Rihter, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljene osnove zapornic in snovanje zasilnega pogona za obratovalno zapornico na hidroelektrarni Mariborski otok z opisom potrebnih komponent za izdelavo. Naloga zajema tudi trdnostni preračun gredi in tehniško dokumentacijo povezovalne gredi med votlo gredjo reduktorja ter omarico z ročnim pogonom. Prikazana je analiza stroškov komponent in komentar na upravičenost investicije.
Keywords: zapornice na hidroelektrarni, reduktor, frekvenčni pretvornik, agregat, metoda končnih elementov, trdnostni preračun
Published: 04.02.2021; Views: 122; Downloads: 41
.pdf Full text (2,81 MB)

4.
Analiza konstrukcije vogelnika strehe pisarniškega kontejnerja
Jure Fakin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se bomo osredotočili na numerično analizo strešnega vogelnika jeklene konstrukcije pisarniškega kontejnerja podjetja Arcont d. d. med dvigovanjem s prijemalom za kontejnerje in z dvižnimi kavlji. V obeh primerih dvigalni pripravi namestimo na strešne vogelnike, kjer se posledično pojavijo povečane napetosti, ki ne smejo preseči napetosti tečenja. Na začetku smo pripravili numerično analizo četrtinskega modela konstrukcije kontejnerja in na podlagi rezultatov prve analize pripravili pod-model strešnega vogelnika ter to mesto podrobneje analizirali. Na osnovi rezultatov numerične analize smo ugotovili, da je konstrukcija strešnega vogelnika ustrezna.
Keywords: Pisarniški kontejner, strešni vogelnik, trdnostna analiza, metoda končnih elementov, pod-model.
Published: 21.12.2020; Views: 193; Downloads: 0

5.
Konstruiranje navtičnega rezervoarja za gorivo
Žan Kučan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen potek konstruiranja navtičnega rezervoarja za gorivo v podjetju ROTO d. o. o.. Diplomsko delo se prične z zahtevo naročnika po konstruiranju in izdelavi navtičnega rezervoarja za gorivo, po kateri sledi natančen opis problematike ter metode dela. V nadaljevanju sledi predstavitev rezervoarjev za gorivo in postopka rotacijskega litja, nato je opisana faza konstruiranja navtičnega rezervoarja, ki vsebuje pripravo zahtevnika po standardu SIST EN ISO 21487 ter priprava skice. V zaključku diplomskega dela je predstavljena izdelava 3D-modelov rezervoarja in statični preračun z metodo končnih elementov v programskem paketu SolidWorks.
Keywords: rezervoar za gorivo, navtika, rotacijsko litje, konstruiranje, metoda končnih elementov
Published: 21.12.2020; Views: 174; Downloads: 0

6.
Numerična simulacija vstavitve žilne opornice
Rok Zdolšek, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava numerično simulacijo vstavljanja žilne opornice v koronarno arterijo. V uvodu je predstavljeno ozadje obravnavane problematike. Prav tako je opisana uporaba žilnih opornic v medicini. Predstavljene so tudi teoretične osnove eksplicitnih analiz po metodi končnih elementov. V nadaljevanju je predstavljena izdelava geometrijskih 3D-modelov žilnih opornic, ki je bila izvedena s programskim paketom SolidWorks. Na osnovi CAD-modelov je bil izgrajen numerični model v programskem paketu ANSYS. V sklepnem delu so predstavljeni rezultati strukturnih numeričnih analiz in diskusija.
Keywords: žilna opornica, koronarna arterija, numerična simulacija, metoda končnih elementov
Published: 30.09.2020; Views: 248; Downloads: 59
.pdf Full text (3,26 MB)

7.
Izboljšava delovanja drsnih vrat smetarnika
Uroš Vozlič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava izboljšavo delovanja vodila drsnih vrat smetarnika, ki ga proizvajajo v podjetju Dukin d.o.o. Cilj diplomske naloge je bil pripraviti 3D CAD model celotnih vrat, določiti vzroke zatikanja vrat na podlagi geometrijskih in terenskih napak izdelave in montaže konstrukcije smetarnika. S pomočjo numeričnih metod smo računalniški model obremenili in ga simulirali pod različnimi obremenitvenimi pogoji. Simulacije smo izvedli z uporabo metode končnih elementov. Dobljene rezultate vsake izvedene analize smo sproti beležili in jih na koncu primerjali med seboj. Na podlagi dobljenih rezultatov smo podali predloge za izboljšavo delovanja vodenja vrat smetarnika.
Keywords: smetarnik, drsna vrata, numerična analiza, metoda končnih elementov
Published: 24.09.2020; Views: 142; Downloads: 32
.pdf Full text (3,48 MB)

8.
Izboljšava geometrije kovaškega orodja za nosilec motorja z uporabo računalniških simulacij
Jani Vehovar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja potek izboljšave kovaškega orodja za izdelavo nosilca motorja proizvajalca Daimler, ki je je bilo narejeno v sodelovanju s podjetjem Marovt d. o. o. V uvodnem poglavju so predstavljeni problem in cilji diplomskega dela. Nato sledi analiza dosedanje proizvodnje in izvedba računalniške simulacije obstoječe rešitve. Sprememba je bila potrebna zaradi slabe obstojnosti obstoječega orodja. Narejeni sta bili sprememba geometrije orodja in računalniška simulacija po spremembi. Za računalniško simulacijo je bil uporabljen programski paket QForm, za spremembo geometrije pa programski paket Visi Vero 2020. Sledita primerjava rezultatov in potrditev predlagane rešitve. Rezultati računalniške simulacije so pokazali zadovoljivo izboljšanje obstojnosti kovaškega orodja in zapolnjeno gravuro na utopu.
Keywords: kovanje, kovaško orodje, toplo kovanje, utopno kovanje, simulacija kovanja, metoda končnih elementov
Published: 24.09.2020; Views: 139; Downloads: 0

9.
Konstruiranje orodja za platišča iz ogljikovih vlaken za dirkalnik razreda formula s po postopku rtm
Vid Pšajd, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena sprememba postopka izdelave platišč dirkalnika Formula Student iz ogljikovih vlaken, iz postopka s pred impregniranimi vlakni v postopek RTM. V ta namen smo konstruirali primerno orodje za izdelavo platišč po postopku RTM. Konstruiranje orodja je potekalo v več fazah. V prvi fazi je bilo potrebno prilagoditi model platišča, da je primeren za uvedbo postopka RTM, nato je bilo platišče s pomočjo primerjalne simulacije po metodi končnih elementov (MKE) izboljšano do te mere, da ima boljše mehanske lastnosti. Orodje smo konstruirali od idejnih skic do 3D modela. Rezultat tega diplomskega dela je konstrukcija orodja, ki je primerno za izdelavo v fizični obliki in kasnejšo izdelavo platišč iz ogljikovih vlaken.
Keywords: RTM, platišče iz ogljikovih vlaken, metoda končnih elementov, Formula Student
Published: 15.09.2020; Views: 114; Downloads: 32
.pdf Full text (2,66 MB)

10.
Konstruiranje elementov krmilnega mehanizma dirkalnika formula student
Jernej Moljk, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje elementov krmilnega mehaniza s postopkom topološke optimizacije ter uporabo metode končnih elementov (MKE). Prvi del diplomske naloge je posvečen konstruiranju ter optimizaciji nosilca volanske letve, kateri je izdelan s postopkom litja titanove zlitine. Drugi del diplomske naloge pa je posvečen konstruiranju volanske gredi, katera je izdelana iz ogljikovih vlaken. Zaradi izdelave cevi iz ogljikovih vlaken je bilo potrebno konstruirati še posebne inserte oz. vložke, kjer smo ustvarili zlepni spoj. Tudi sestav volanske gredi je bil preverjen z MKE analizo, saj je potrebno ugotoviti optimalno število plasti ogljikovih vlaken ter njihovo usmerjenost. Potrebno je tudi nadzorovati faktor Tsai Hill, kateri pove ali se vlakna pretrgajo ali ne.
Keywords: trdnostna analiza, ogljikova vlakna, metoda končnih elementov, Formula Student, topološka optimizacija
Published: 14.09.2020; Views: 156; Downloads: 30
.pdf Full text (1,90 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica