1. |
2. Metodologija inženirskega oblikovanja električne kitare na podlagi akustičnega odziva materiala : doktorska disertacijaTony Ray, 2022, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji smo v prvem delu opravili raziskave akustičnega odziva in modalne analize pri prostem upogibnem nihanju preizkušanca za izdelavo električne kitare. S takšno raziskavo, vzporedno s poznavanjem elastomehanskih materialnih lastnosti preizkušanca smo določili njegovo akustično kakovost ter možnosti uporabe v glasbenem inštrumentu. Za raziskavo smo uporabili dva različna materiala. Po teh meritvah, ki jih lahko imenujemo tudi bazne, smo imeli opravljeno osnovno izhodišče, za nadaljnje delo, ki smo ga definirali s hipotezami.
Nadaljevali smo z istimi vzorci, na katere smo pritrdili enak vrat kitare, enake odjemnike, enak mostiček in enako kvalitetne strune. Sledil je preizkus merjenja kompletne zvočne slike glasbenega inštrumenta. Na osnovi primarnega materiala (vzorec telesa kitare) smo merili frekvenčni odziv pri posamezni varianti. Dobljeni rezultati, so pokazali odvisnost zvoka od vpliva osnovnega materiala (telesa kitare). Do sedaj je bila znana praksa, da so praktično vsi negirali vpliv telesa električne kitare (solid body) na končno podobo zvočne slike. Mi pa v tej doktorski disertaciji želimo pokazati prav nasprotno od tega. V drugem delu je sledila izdelava numeričnega modela, kjer smo dobili podobne rezultate kot rezultate na realnem modelu v laboratoriju. Glede na to, da smo se z numeričnim modelom zadostno približali rezultatom realnega modela, smo razvili metodologijo oblikovanja, kjer s spreminjanjem oblike telesa kitare vplivamo na zvočno podobo inštrumenta, še preden je inštrument fizično izdelan.
V zadnjem delu disertacije na osnovi primerjave rezultatov tudi verificiramo metodologijo razvoja glasbenega inštrumenta (električne kitare) s pripadajočimi konstrukcijskimi in oblikovalskimi priporočili. Ključne besede: električna kitara, mehanika, akustične lastnosti, les, jesen, oreh, inženirsko oblikovanje, metodologija oblikovanja, akustični odziv Objavljeno v DKUM: 24.03.2022; Ogledov: 157; Prenosov: 0
Celotno besedilo (9,68 MB) |
3. Mehanske lastnosti zvarnega spoja varjenega z visoko produktivnim obločnim postopkom : magistrsko deloBorut Novak, 2021, magistrsko delo Opis: Pri opravljanju različnih del vedno strmimo k produktivnosti in učinkovitosti. Nov varilni postopek imenovan D-arc nam omogoča zelo učinkovito ter produktivno varjenje. Zaradi velikega vnosa toplote med varjenjem je vprašljiva integriteta zvarnega spoja. Z merjenjem zaostalih napetosti, trdote v zvarnem spoju, nateznim preizkusom ter lomnomehanskimi preizkusi smo določili mehanske lastnosti zvarnega spoja varjenega z D-arc postopkom. Ugotovili smo, da pri varjenju konstrukcijskih jekel dobimo rezultate, ki zadoščajo lomnomehanskim parametrom za tovrstna jekla. Ključne besede: D-arc, mehanika loma, natezni preizkus, merjenje trdote, zaostale napetosti, S355J2N, ASTM E1820 Objavljeno v DKUM: 27.09.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 26
Celotno besedilo (5,85 MB) |
4. Eksperimentalna in numerična analiza karakteristik modela vetrne turbine : magistrsko deloTomislav Čavrgov, 2021, magistrsko delo Opis: Obnovljivi viri energije danes vse boljpridobivajo na pomenu, da bi dobili čisto energijo, ki je vsak dan potrebujemo vedno več. V okviru magistrske naloge je bila oblikovana in izdelana vetrna turbina, ki je bila eksperimentalno preizkušena v laboratoriju.Izvedena je tudi bila numerična analiza in primerjani rezultati obeh analiz.Rezultati primerjave kažejo zadovoljivo ujemanje obeh karakteristik v kvalitativnem in kvantitativnem smislu. Ključne besede: mehanika tekočin, obnovljivi viri energije, računalniška dinamika tekočin, vetrna turbina, vetrna energija Objavljeno v DKUM: 17.09.2021; Ogledov: 280; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,00 MB) |
5. Reševanje problemov mehanike talPrimož Jelušič, 2021, učbenik za višje in visoke šole Opis: Namen učbenika je aplicirati zakonitosti mehanike tal na praktičnih primerih. Prikazani so osnovni postopki za ovrednotenje fizikalnih in mehanskih lastnosti zemljin, ki so osnova za učinkovito reševanje problemov v geotehniki. Glede na obstoječo literaturo s področja mehanike tal je vsebina učbenika razdeljena na 16 poglavij: Uvod, Klasifikacija zemljin, Tri-fazni sestav zemljine, Napetosti v zemljini, Napetosti v sloju tal, Darcyjev zakon, Prepustnost zemljin, Precejanje podzemne vode, Napetosti in deformacije, Eno-dimenzionalni tlak, Konsolidacija, Lezenje, Strižna trdnost, Določitev parametrov strižne trdnosti, Napetosti-teorija elastičnosti in Stabilnostna analiza. Ključne besede: mehanika tal, lastnosti zemljin, napetosti v sloju tal, konsolidacija, strižna trdnost, stabilnostna analiza Objavljeno v DKUM: 04.06.2021; Ogledov: 246; Prenosov: 30
Povezava na datoteko |
6. Izbrana poglavja iz mehanike talPrimož Jelušič, 2021, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo Opis: Namen učbenika je predstaviti osnovne postopke za ovrednotenje fizikalnih in mehanskih lastnosti zemljin, ki so osnova za učinkovito reševanje problemov v geotehniki. V učbeniku so podane zakonitosti, ki opisujejo fizikalne in mehanske lastnosti zemljin. Vsebine mehanike tal so medsebojno povezane, zato jih je težko ločiti na posamezna poglavja. Glede na obstoječo literaturo s področja mehanike tal je vsebina učbenika razdeljena na 16 poglavij: Uvod, Klasifikacija zemljin, Tri-fazni sestav zemljine, Napetosti v zemljini, Napetosti v sloju tal, Darcy-jev zakon, Prepustnost zemljin, Precejanje podzemne vode, Napetosti in deformacije, Eno-dimenzionalni tlak, Konsolidacija, Lezenje, Strižna trdnost, Določitev parametrov strižne trdnosti, Napetosti-teorija elastičnosti in Stabilnostna analiza. Ključne besede: mehanika tal, lastnosti zemljin, napetosti v sloju tal, konsolidacija, strižna trdnost, stabilnostna analiza Objavljeno v DKUM: 26.04.2021; Ogledov: 444; Prenosov: 51
Celotno besedilo (9,60 MB) Gradivo ima več datotek! Več...
|
7. Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko deloIvan Dominik Horvat, 2021, magistrsko delo Opis: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila. Ključne besede: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 423; Prenosov: 85
Celotno besedilo (4,32 MB) |
8. Sanacija zahtevnega plazu s sidrano pilotno steno : projektna nalogaMitja Madjar, 2020, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: V projektni nalogi bomo proučili zemeljski plaz »Solčavsko« na cesti R2-428/1252 Sestre Logar - Pavličevo sedlo med km 3,811 in km 4,130.
Predstavili bomo preventivne ukrepe ter možnosti sanacije. Opisali bomo tudi tender za geološke in geotehnične raziskave ter geotehnično projektiranje sanacije plazu.
V projektnem delu naloge pa bomo na osnovi rezultatov terenskih preiskav izvedli stabilnostne analize, dimenzionirali pilotno steno ter podali predlog sanacije zemeljskega plazu v Solčavi. Ključne besede: mehanika tal, zemeljski plaz, sanacija plazov, pilotna stena, geotehnično projektiranje Objavljeno v DKUM: 15.09.2020; Ogledov: 547; Prenosov: 105
Celotno besedilo (5,26 MB) |
9. Konceptualno razumijevanje učenika u mehaniciNani Vasiljević, 2019, magistrsko delo Opis: Pretkoncepcije su proučavane po različitim područjima fizike. Kako bismo mogli spoznati učeničke pretkoncepcije, potrebno je provesti istraživanje koristeći konceptualne testove određenog područja.
U ovom diplomskom radu bavimo se učeničkim pretkoncepcijama i razumijevanjem mehanike. Mehanika je najstarija grana fizike koja proučava zakone gibanja i međudjelovanja tijela. Postoje brojne pretkoncepcije te je njeno razumijevanje potrebno za uspješno usvajanje ostalih područja. Baziramo se na rezultatima edukacijskih istraživanja vezanih uz provedbu testa Force Concept Inventory (FCI), koji je napravljen kako bi ispitao razumijevanje koncepata Newtonove mehanike, a doživio je široku primjenu u Sjedninjenim Američkim Državama (SAD), u srednjim školama i sveučilištima. Kroz šest poglavlja rada, predstavljamo i modele poučavanja nastave fizike koji se razlikuju i po uspješnosti rezultata u avedenom testu. Također, predstavit ćemo nastavne planove i programe za osnovnu školu i srednju školu (gimnaziju), u kojima obrađujemo pojmove iz mehanike, a po kojima se izvodi nastava fizike u Hrvatskoj i Sloveniji. Ključne besede: nastava fizike, mehanika, pretkoncepcije, konceptualni testovi, Force Concept Inventory ( FCI) test. Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 627; Prenosov: 48
Celotno besedilo (1,27 MB) |
10. Vpliv mehanskih lastnosti jekel za tlačne posode na pojav razpok pri nateznem obremenjevanjuLuka Barbič, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so opisane in predstavljene vrste jekel, ki se najpogosteje uporabljajo za izdelavo tlačnih posod ter dva mehanizma loma v kovinah, in sicer cepilni ter žilavi lom. Predstavljene so tudi nekatere najpomembnejše lastnosti jekel in natezni preizkus, s katerim določamo te lastnosti. V sklopu izdelave diplomskega dela je bil opravljen tudi natezni preizkus ter kemijska analiza uporabljenih materialov. Z izvedbo nateznega preizkusa smo želeli primerjati mehanske lastnosti dveh različnih materialov ter poiskati vzroke za nastanek razpoke in prelom materiala. S pomočjo posebne kamere smo zabeležili spremembe naših preizkušancev ter določili mesto in začetek nastanka razpoke. Po končanem nateznem preizkusu je sledila priprava vzorcev za mikroskopijo ter pregled prelomnih površin in vzorcev pod mikroskopom. Ključne besede: jekla, tlačne posode, lomna mehanika, natezni preizkus, kemijska analiza Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 796; Prenosov: 106
Celotno besedilo (5,68 MB) |