| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 256
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza deželnih tveganj Češke in Madžarske
Tjaša Vodička, 2020, diplomsko delo

Opis: Deželno tveganje se nanaša predvsem na ekonomska in politična tveganja v neki državi. Za uveljavljanje podjetij na tujih trgih je zelo pomembno poznavanje teh tveganj, kajti nepoznavanje lahko povzroči nepričakovane naložbene izgube. Zaradi globalizacije in s tem povezana hitro rastoča mednarodna posojila in tuje neposredne investicije, je analiza deželnega tveganja postala ključna za mednarodne upnike in vlagatelje. V prvem delu diplomskega projekta smo predstavili koncept deželnega tveganja in obravnavali možna tveganja, ki lahko vplivajo na odločitve tujih investitorjev pred vstopom na tuji trg. Razložili smo pomen analize deželnega tveganja in obravnavali možne oblike obvladovanja deželnega tveganja. Češka in Madžarska sta državi Srednje Evrope, ki sta geografsko dobro locirani in privlačni za tuje vlagatelje. Na podlagi zbranih podatkov smo v drugem delu diplomskega projekta izvedli analizo deželnega tveganja in primerjali stopnjo tveganja obeh držav. Pri analizi smo uporabili podatke institucij Coface in Euler Hermes in primerjali prednosti ter slabosti. Proučili smo ekonomska in politična tveganja Češke in Madžarske in s tem glavne indikatorje, kot so gospodarska rast in ekonomska politika. Na podlagi primerjalne analize ugotavljamo, da je zaradi nižje stopnje deželnega tveganja, Češka bolj privlačna država za tuje neposredne investitorje kot Madžarska.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, deželno tveganje, analiza tveganj, tuje neposredne investicije, Češka, Madžarska.
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 67; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

2.
Uspešnost tujih investicij v Sloveniji
Katja Emeršič, 2019, diplomsko delo

Opis: Tuje investicije so del vsakdanjega poslovanja. Podjetniki nenehno iščejo nove trge, na katerih bi lahko poslovali in vlagali svoj kapital. Pri tem pa se pogosto odločajo za tuje trge, ki so že zelo dobro razviti in je posledično kupna moč višja. Lahko pa se odločijo, da se podajo na trge, ki so še v razvoju in se tam pojavijo kot prvi. Razlogov, zakaj se podjetniki odločijo za poslovanje na določenem tujem trgu, je lahko več. Če jih izpostavimo le nekaj, so to delovna sila, želja po novem obratu ali prevzem določenega podjetja. S tem ko je postalo mednarodno poslovanje vedno bolj v ospredju in so se posledično meje navidezno izbrisale lahko tujih vlaganj v prihodnosti pričakujemo še več. V Sloveniji smo zadnjih nekaj let deležni predvsem tega, da tuje korporacije prevzemajo naša podjetja. Pri tem velikokrat prevzamejo takšna podjetja, ki poslujejo slabo oziroma je uspeh njihovega poslovanja padel, po drugi strani pa imajo dobre proizvode ali storitve in ugledne blagovne znamke oziroma podjetja. Kot primer lahko navedemo prevzem podjetja Laško s strani Heinekena, prevzem Radenske s strani Kofole, prevzem Mercatorja s strani Konzuma. Pri vseh teh primerih so podjetja zašla v težave, poslovala slabše in so potrebovala tuj kapital in zanje. V diplomskem projektu smo proučili kakšno je stanje tujih investicij v Sloveniji in kaj so prednosti in slabosti slovenskega trga. Na podlagi tega smo ugotovili, kaj tuje investitorje privablja k vlaganju kapitala v Slovenijo in kaj jih od tega odvrača. Ugotovili smo, da jih privablja predvsem kompetentna delovna sila in odvrača preveč zapletena birokracija. Proučili smo tudi značilnosti prevzemov in kako je nanje vplivala privatizacija. Kot primere tujih investicij smo izpostavili dva večja prevzema, in sicer prevzem podjetja Laško s strani Heinekena in prevzem Lumarja s strani Green Building Group. V primeru podjetja Laško gre za uspešen prevzem, saj je poslovanje podjetja izboljšalo ter odplačani so bili vsi dolgovi. V drugem primeru, prevzemu podjetja Lumar, pa za slab prevzem, saj se je poslovanje podjetja po prevzemu poslabšalo. Družina Lukić je zaradi tega podjetje dve leti od prevzema odkupila nazaj, ker se v okviru nove družbe niso mogli razvijati. Glede na to, da se bodo prevzemi slovenskih podjetij dogajali tudi v prihodnje, je pomembno opredeliti, ali je bolje, da slovenska podjetja prevzamejo tuja podjetja; ali je bolje, da podjetja ostanejo v slovenski lasti. Mnenja glede tega so zelo deljena. Učimo se lahko na podlagi dosedanjih prevzemov, pa vendar ima vsak prevzem drugačne značilnosti, tako kot je vsako prevzeto podjetje drugačno.
Ključne besede: tuje investicije, prevzem, mednarodno poslovanje, lastništvo, podjetništvo
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 458; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (490,48 KB)

3.
Primerjalna Analiza Poslovnega Bontona Rusije, Japonske in Indije
Luka Fabijan, 2017, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton se razlikuje od trga do trga. Mednarodni tržnik mora obvladati osnove poslovnega bontona v vsakem kulturnem okolju, ne glede na to, ali se na poslovno pot podaja prvič ali ne. Znati se mora soočiti z drugačno kulturo, vrednotami, prepričanji. Uspešnost mednarodnega tržnika je velikokrat posledica spoštovanja poslovnega bontona tuje kulture. V mednarodnem poslovanju je tveganje, ki izhaja iz kulturnega okolja neke države relativno visoka. Kulturno okolje tujega trga je sestavljeno iz družbenih organizacij in ustanov, norm in vrednot, religije, jezika, izobraževalnega sistema, umetnosti in estetike ter materialne kulture. Trženje in kultura se najbolj povezujeta skozi komunikacijo, poslovni bonton in organizacijsko upravljanje. V poslovnem bontonu sta ključna spoštovanje in upoštevanje drugačnosti. Mednarodni tržnik bo večkrat del konfliktov, saj so drugačne kulture pogosto težko sprejemljive. Zato je dobro, da posluje profesionalno, pošteno, potrpežljivo, in da upošteva poslovni bonton tuje kulture. Ključne sestavine poslovnega bontona so prvi vtis, verbalna in neverbalna komunikacija, poslovna oblačila in urejenost posameznika, pozdravljanje, poslovni sestanki, poslovni obed in poslovna darila. Kultura Rusije je pod močnim vplivom nekdanjega sovjetskega političnega režima. Zaradi tranzicije države se ruski poslovni bonton v primerjavi s poslovnim bontonom Japonske in Indije še vedno spreminja. Ruski poslovneži cenijo medosebne odnose, pravičnost ter poslovne partnerje, ki dobro govorijo njihov jezik. Vodja jim pomeni vse, medtem pa podrejeni v določenih podjetjih težko izražajo svoja mnenja. Japonci cenijo pripadnost svoji kulturi, delujejo timsko, spoštujejo hierarhijo, so potrpežljivi, posredni in gostoljubni. Indijci poskušajo vsako družinsko vrednoto povezati s poslovnimi vrednotami. Vzorec družinskega življenja prenašajo v poslovni svet, in podobno kot Japonci, strogo spoštujejo hierarhične ravni. V indiji imata spoštovanje avtoritete in ustvarjanje dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji zelo pomembno vlogo.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura, medkulturne razlike, poslovni bonton, Rusija, Japonska, Indija.
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 584; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (661,08 KB)

4.
Poslovni bonton v nemški kulturi
Monika Ritonja, 2018, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton je prisoten v vsakdanjem življenju poslovnega človeka ter tudi navadnih delavcev, ki ga srečujejo. Pri poslovnem bontonu moramo biti pozorni na njegovo kulturo. Vsaka dežela ima svojo kulturo, svojo obnašanje in tudi svoj bonton. Preden se hočemo iti posla z tujimi partnerji, se moramo o njegovi deželi, gospodarstvu, ter ostalem podučiti. Da se pa tega lahko naučimo, pa nam pomagajo številni domači in tuji avtorji, ki poudarjajo, kako kultura vpliva na mednarodno poslovanje. Poslovni bonton pa vključuje poslovno komuniciranje. Brez komuniciranja, bi ljudje težko preživeli v vsakdanjem življenju. Saj ne mine dan, ko nismo v družbi drugih ljudi. Zato je potrebno vedeti kako se ob stiku in srečanju ljudi obnašamo. V ospredje bomo postavili Nemčijo, eno od vodilnih industrijskih držav. Nemčija spada med najbolj razvita gospodarstva na svetu. Je na četrtem mestu za državami ZDA, Kitajsko in Japonsko. V Nemčiji so zelo razvite avtomobilska industrija, farmacevtska industrija ter komunikacijska tehnologija. V diplomskem projektu smo se osredotočili na podrobno predstavitev poslovnega bontona v nemški kulturi ter njene značilnosti ter nemški poslovni bonton pri besednem in nebesednem komuniciranju.
Ključne besede: kultura, mednarodno poslovanje, poslovno komuniciranje, poslovni bonton, Nemčija
Objavljeno: 11.12.2018; Ogledov: 778; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

5.
Vloga Incoterms klavzul v mednarodnem poslovanju
Andreja Cafuta, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar obravnava pomen in vlogo Incoterms transportnih klavzul v mednarodnem poslovanju. Namen raziskave je analizirati vlogo Incoterms klavzul v mednarodnem poslovanju ter na primerih izbranih podjetjih predstaviti njihovo uporabo v praksi. Uvodno poglavje diplomskega seminarja je namenjeno opredelitvi in pomenu vključevanja v mednarodno poslovanje. V sklopu tega poglavja predstavimo tudi učinke vključevanja v mednarodne posle tako za podjetje kot tudi za nacionalno gospodarstvo. V poglavjih, ki sledijo, obravnavamo postopek izvoznega in uvoznega posla in dogovore o Incoterms transportnih klavzulah. Na uspešnost mednarodnega posla pomembno vpliva tudi vrsta Incoterms transportne klavzule. Dogovor med prodajalcem in kupcem o ustrezni Incoterms transportni klavzuli v izvozu oz. uvozu zmanjšuje nepotrebne izgube, stroške in verjetnost nastanka sporov. Prava izbira Incoterms transportnih klavzul je namreč tista, ki pripomore k učinkovitejšemu uvozu oz. izvozu blaga. Del diplomskega seminarja je namenjen zgodovini Incoterms klavzul. Nastanek Incoterms klavzul sega v leto 1936, kasneje pa so se ta določila vse do leta 2010 dopolnjevala. Prav prenova klavzul pa je nekdaj veljavnih 13 spremenila v danes veljavnih 11 Incoterms klavzul. Pomembno je poudariti, da za prodajalca in kupca ni zavezujoče, da jih vključita v kupoprodajno pogodbo, sta jih pa dolžna upoštevati, če se zanje v pogodbi dogovorita. Četrto poglavje diplomskega seminarja je namenjeno vsebini posameznih Incoterms klavzul. Incoterms klavzule predstavljamo po posameznih skupinah in vrstah, vključno s časom in krajem prehoda stroškov in tveganj s prodajalca na kupca (možnosti izgube, poškodbe). V predzadnjem, empiričnem delu diplomskega seminarja, obravnavamo primere uporabe Incoterms transportnih klavzul v treh izbranih podjetjih. Gre za podjetja, ki so zelo uspešna in konkurenčna na svojem področju, kar vodi do njihove rasti. Analizirali smo najpogosteje uporabljene transportne klavzule, ki jih izbrana podjetja vključijo med pogodbena določila v postopkih uvoza surovin, blaga in živil za predelavo in prodajo.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, izvozni postopek, uvozni postopek, Incoterms transportne klavzule, stroški, tveganja.
Objavljeno: 11.12.2018; Ogledov: 433; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (725,82 KB)

6.
Analiza značilnosti poslovnih pogajanj v Rusiji in na Japonskem
Martina Medved, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem času so že večinoma vsa velika podjetja postala globalna. V želji po širjenju na tuje trge je postalo neizogibno, da poslujemo z drugačnimi kulturami od naše. Slednje se med seboj tako razlikujejo, da se skoraj ne da primerjati dveh držav, ki bi bile kulturno popolnoma enake. Zato so tudi pogajanja med različnimi kulturami vedno bolj zahtevna od tistih v domačem okolju. Pogajalci, ki želijo nastopati na tujih trgih, se morajo zavedati, da obstajajo velike kulturne razlike med narodi, zato se morajo pozanimati in poučiti o njihovih značilnostih ter posebnostih in se jim znati prilagajati. V diplomskem projektu raziskujemo, kaj je kultura in pomen poznavanja te ob vstopanju na tuje nepoznane trge. Osredotočamo se na dve državi, Rusijo in Japonsko, in podrobneje analiziramo njuno kulturo, poslovno kulturo ter pogajalski slog.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, kultura, poslovna kultura, poslovna pogajanja, Rusija, Japonska
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 321; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (803,20 KB)

7.
Primerjalna analiza poslovnega okolja in deželnih tveganj Kazahstana in Irana
Anita Videc, 2018, diplomsko delo

Opis: Zaradi vpliva globalizacije in medsebojne povezanosti držav morajo podjetja nenehno iskati možnosti poslovanja na tujih trgih. Podjetjem, ki tržijo le na domačem trgu, gre nekaj časa dobro, vendar jih nenehen pritisk konkurence postopoma prisili v razmišljanje o mednarodni širitvi posla. Tista podjetja, ki opravljajo raziskave tujega okolja in analize tveganj, pokažejo velik interes za sodelovanje s tujino in imajo več možnosti za dolgoročen uspeh pri poslovanju. PESTLE-analiza je danes najbolj običajna oblika analize podjetij za identifikacijo zunanjih dejavnikov poslovnega okolja. Priporočeno je, da podjetje poveže dejavnike PESTLE-analize s SWOT-analizo. Kazahstan in Iran sta državi z visoko stopnjo tveganja. Če se podjetja odločijo za vstop na njuna trga, so nujne predhodne analize. Čeprav se obe državi spopadata s političnimi, gospodarskimi in zakonodajnimi ovirami, gre za hitro rastoča trga, ki nudita tudi slovenskim podjetjem veliko izzivov in še več priložnosti. Na osnovi zbranih podatkov in primerjalne analize poslovnega okolja in deželnih tveganj Kazahstana in Irana v diplomskem projektu ugotavljamo stopnjo privlačnosti obeh trgov.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, analiza trga, deželno tveganje, Kazahstan, Iran
Objavljeno: 09.08.2018; Ogledov: 578; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (466,79 KB)

8.
Primerjalna analiza irske in kanadske poslovne kulture
Tina Meža, 2018, diplomsko delo

Opis: S pojavom globalizacije in lažjo dostopnostjo do drugih držav se veliko podjetij odloča vstopati na tuji trg, vendar mnogokrat podcenjujejo pomen poznavanja kulturnega okolja trga, na katerega vstopajo. Poleg preostalih dimenzij tujega poslovnega okolja je potrebno podrobno preučiti dimenzijo kulture, saj se lahko le na ta način izognemo kulturnemu šoku in konfliktom v komunikaciji s tujimi poslovnimi partnerji. Dobro poznavanje, razumevanje in prilagajanje kulturnemu okolju nam torej prinaša pomembno konkurenčno prednost, kjer lahko medkulturne razlike interpretiramo ne kot nevarnost, ampak kot priložnost iskanja inovativnih rešitev. V diplomskem projektu smo raziskali koncept kulture in pomen njegovega poznavanja ob vstopu v poslovno okolje tujega trga. Osredotočili smo se na irsko in kanadsko kulturo, podrobneje analizirali njuni poslovni kulturi ter ju uvrstili v izbrane modele medkulturnih razlik s ciljem ugotavljanja posledic, ki jih te razlike prinašajo mednarodnim poslovnežem.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, kultura, poslovna kultura, modeli medkulturnih razlik, Irska, Kanada
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 560; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (842,30 KB)

9.
Primerjalna analiza poslovnih kultur Avstralije, Švedske in Argentine
Isabela Cvetko, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se osredotočili na poslovne kulture Avstralije, Švedske in Argentine. V uvodnem poglavju smo opisali temo in opredelili problem, namen, cilje in hipotezi, nato pa določili predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja. V drugem poglavju smo se osredotočili na kulturno okolje mednarodnega poslovanja. Opisali smo pojem kulture in zakaj je pomembno poznavanje kulturnega okolja tujega trga. Nadaljevali smo z opisom medkulturne komunikacije in njene motnje v mednarodnem komuniciranju, opredelili pa smo še plasti in dimenzije poslovne kulture. V tretjem, četrtem in petem poglavju smo opisali poslovne kulture Avstralije, Švedske in Argentine. Pri vsaki državi smo najprej predstavili splošne podatke, nato pa opisali poslovno kulturo izbrane države. V nadaljevanju smo analizirali značilnosti poslovnih kultur izbranih držav glede na Hofstedov model in opisali poslovno prakso za vsako državo. V zadnjem poglavju smo izvedli primerjalno analizo poslovnih kultur izbranih držav.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, kulturno okolje, poslovna kultura, Avstralija, Švedska, Argentina
Objavljeno: 12.07.2018; Ogledov: 468; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (801,08 KB)

10.
Tržne priložnosti podjetja dato avtomatizacija d.o.o. v avtomobilski industriji na izbranih mednarodnih trgih
Vesna Djakovič, 2017, magistrsko delo

Opis: Mednarodnemu poslovanju je potrebno dati velik pomen, saj v svetu, v katerem živimo, od nas potrošnikov in od podjetij nenehno zahteva prilagajanje, saj se globalizaciji praktično ne da izogniti. Posledično potrošniki postajamo zahtevnejši, želimo izbiro, ažurnost in nenazadnje kakovost. Podjetja se tako morajo na eni strani boriti za obstanek in dober konkurenčni položaj na tržišču in s konkurenčnimi podjetji in nami odjemalci na drugi strani. Sodobni svet je svet sprememb, kjer se obdržijo in uspejo le najboljša podjetja, ki imajo jasno začrtane strategije in cilje.
Ključne besede: DATO Avtomatizacija d.o.o., mednarodno poslovanje, globalizacija, avtomobilska industrija, strategije vstopa na tuji trg.
Objavljeno: 30.01.2018; Ogledov: 495; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici