| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 476
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba igre »Številska vrsta« v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Tina Artič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili matematiko v predšolskem obdobju, področje aritmetike v predšolskem obdobju s poudarkom na številih, načela štetja, strategije štetja, principe štetja, stopnje štetja in kontekste štetja. Opredelili smo pojem subitizacija, navedli vrste subitizacije in predstavili nekaj iger, pri katerih se uporablja subitizacija, ki so primerne za predšolske otroke. Poseben poudarek smo posvetili tudi igram na splošno ter matematičnim igram v predšolskem obdobju. V okviru praktičnega dela smo podrobno predstavili matematične aktivnosti, preko katerih smo otrokom v vrtcu približali igro Številska vrsta. Večina otrok je pokazala motivacijo za sodelovanje v igri Številska vrsta. Že pri prvi predstavitvi igre je večina otrok razumela pravila in igrala igro brez potrebe po dodatni pomoči.
Keywords: matematika v predšolskem obdobju, štetje, subitizacija, matematične aktivnosti.
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (4,46 MB)

2.
Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja : diplomsko delo
Tilen Požgan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja se dotika področja zgodnjega učenja in poučevanja matematike s pomočjo otroške literature. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu izpostavili pomembnost povezovanja med področjema matematike ter jezika, podrobno smo predstavili slikanico kot sredstvo za izobrazevanje ter njeno pomembno vlogo v urtcu. V okviru praktičnega dela diplomskega dela smo pripravili in izvedli dejavnosti na temo in vsebino slikanice Zadnja sladkorna penica. Dejavnosti smo izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja. S pomočjo opazovalnih listov smo spremijali sodelovanje otrok pri pripravljenih matematičnih dejavnostih in ugotovili, da je slikanica Zadnja sladkorna penica lahko dobro izhodišče za osnovanje matematičnih dejavnosti, ki bi bile primerne za otroke prvega starostnega obdobja.
Keywords: Predšolska vzgoja, medpodročno povezovanje, matematika, slikanica, matematične dejavnosti.
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (2,06 MB)

3.
Video pedagogika - primer zrcaljenja (transformacije) in primer seštevanja in odštevanja ulomkov : magistrsko delo
Sara Senčar Kosalec, 2024, master's thesis

Abstract: Pojem videopedagogika se uporablja v izobraževalnem svetu od konca 20. stoletja. Z izbruhom bolezni covid-19 je priljubljenost videopedagogike doživela hitro rast, saj se je veliko učiteljev odločilo za izdelavo in uporabo videorazlag pri poučevanju v času kriznega poučevanja na daljavo. Razprave in raziskave o ustreznosti in kakovosti videorazlag so posledice njihove obsežne uporabe. Naredili smo pregled literature in določili ključne lastnosti učinkovitih videorazlag z visoko kakovostjo. V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabo videorazlag po principu obrnjene učilnice (angl. flipped learning). Ustvarili smo videorazlage, pri katerih smo upoštevali priporočila in smernice za izdelavo videorazlag visoke kakovosti. Glavni cilji pri izdelavi videorazlag so nam bili spodbujanje učencev k aktivnemu učenju, pritegnitev njihove pozornosti in spodbujanje njihove motiviranosti za delo. Izdelana učna gradiva – videorazlage – smo preskusili v Osnovni šoli Bojana Ilicha v Mariboru po principu obrnjene učilnice. V delu smo predstavili rezultate preskusa in podrobneje predstavili pozitiven vpliv videorazlag, izdelanih po določenih karakteristikah, smernicah in priporočilih, na znanje učencev. Zaključili smo, da so dobro izdelane videorazlage močno učno gradivo, zato želimo spodbuditi učitelje k izdelavi lastnih videorazlag po priporočilih v tem magistrskem delu ali vsaj k uporabi videorazlag drugih avtorjev, seveda ob njihovem kritičnem izbiranju.
Keywords: videopedagogika, krizno poučevanje na daljavo, matematika, obrnjena učilnica, videorazlage, zrcaljenje, seštevanje ulomkov, odštevanje ulomkov
Published in DKUM: 23.09.2024; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (5,27 MB)

4.
Uporaba strateške matematične igre Mancala v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Natalija Domadovnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu naloga predstavi, kako pomembno je v zgodnjem otroštvu spodbujati otroke k raziskovanju matematičnih pojmov na način, ki je skladen z njihovim naravnim načinom učenja skozi igro. Poudarja, da so igre, kot je Mancala, učinkovito orodje za razvijanje osnovnih matematičnih veščin, kot so štetje, prepoznavanje vzorcev in razumevanje količin, ter za krepitev strateškega mišljenja. Empirični del naloge je osredotočen na sistematično vpeljavo matematične igre Mancala v vrtcu, v skupino otrok, starih od pet do šest let. Cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri otroci usvojijo pravila igre in kako pogosto posegajo po igri. Med izvajanjem dejavnosti so otroci pokazali visoko stopnjo zanimanja za igro, kar se je odražalo v njihovi želji po samostojnem igranju in raziskovanju pravil igre.
Keywords: Predšolsko obdobje, matematika, strateške igre, Mancala
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 30; Downloads: 20
.pdf Full text (1,85 MB)

5.
Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Minca Marovt, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ. V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja.
Keywords: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji
Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 93; Downloads: 19
.pdf Full text (2,94 MB)

6.
Matematični strukturalizem kot zvrst platonizma
Bojan Borstner, 2002, original scientific article

Abstract: The most important feature of mathematical structuralism is the primary role that patterns have in the interpretations of what mathematics is about. Mathematical structuralists say that the essence of natural number is its relations to other natural numbers. The subject matter of arithmetic is a single abstract structure - w, pattern common to any infinite collection of objects that has a successor relation, a unique initial object, and satisfies the induction principle. This pattern is exemplified by a collection of concrete objects - this is a concrete w sequence. The pattern itself is what has all these particular w sequences in common. What is common is just the abstract w-sequence itself and this is just a first step to the problem, which is from history of philosophy well known as »The Third Man«. Abstract structures-w sequences - are the same items as are in Plato's system ideas (forms). Therefore, we used some hints made by Vlastos about nonidentity (NI) and selfpredication (SP) in the case of analysis of mathematical structuralism. The result of this procedure was devastating for ante rem realism (mathematical structuralism) and we suggested that perhaps in res realism would be a solution for them.
Keywords: filozofija, filozofija matematike, matematika, strukturalizem, platonizem
Published in DKUM: 08.08.2024; Views: 96; Downloads: 3
URL Link to full text

7.
Vizualne reprezentacije nekaterih zgodnjih aritmetičnih pojmov : doktorska disertacija
Manja Podgoršek Mesarec, 2024, doctoral dissertation

Abstract: Vizualne reprezentacije imajo pomembno vlogo v izgradnji razumevanja matematičnih konceptov učencev, še posebej pomembne so pri izgradnji razumevanja zgodnjih aritmetičnih pojmov. V doktorski nalogi zato obravnavamo omenjeno tematiko, ki jo na podlagi teoretičnih spoznanj preverjamo tudi empirično. Izbrani zgodnji aritmetični pojmi so odštevanje, zakon o združevanju, ulomek kot operator in potenca. Izvedena sta bila dva dela raziskave, v katerih so sodelovali učenci šestega razreda osnovne šole. Zanimalo nas je, kakšne so risbe podanih matematičnih pojmov z vidika ustreznosti, usmerjenosti in pravilnosti ter kakšne načine prikaza podanih pojmov je mogoče zaznati iz risb. Dodatno nas je zanimalo, kakšna je povezanost učenčevega opisa risbe s prikazanim matematičnim pojmom na risbi. Risbe so bile v raziskavi uporabljene kot raziskovalno sredstvo, kar predstavlja novost na področju aritmetike. S kombinacijo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja smo ugotovili, da abstraktnost matematičnih pojmov vpliva tako na ustreznost kot tudi na pravilnost ustvarjene risbe, kar pomeni, da sta odštevanje in zakon o združevanju pogosteje ustrezno oz. pravilno reprezentirana matematična pojma. Iz risbe prepoznana konceptualna usmerjenost risb pa izstopa v primeru ulomka kot operatorja in potence. Konceptualna usmerjenost pri teh dveh pojmih v najvišjem deležu vodi do prikaza pravilnega rezultata. Verbalno podani opisi risb, pridobljeni v drugem delu, predstavljajo dodano vrednost z vidika učenčeve interpretacije prikazanega ter hkrati ponujajo dodaten vpogled v učenčevo razumevanje matematičnih pojmov.
Keywords: matematika, vizualizacija, reprezentacije, učenci, aritmetika
Published in DKUM: 14.06.2024; Views: 214; Downloads: 30
.pdf Full text (7,16 MB)

8.
Ustvarjanje matematičnih bansov za predšolske otroke s pomočjo umetne inteligence : diplomsko delo
Tea Marčič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni: matematika v predšolskem obdobju, matematične vsebine v vrtcu, matematični bansi, integracija različnih področij v predšolskem obdobju in uporaba umetne inteligence v izobraževanju. Poglobili smo se v povezovanju matematike z drugimi področij in želeli predstaviti, kako lahko otroci na drugačen način spoznavajo matematične pojme, in sicer preko matematičnih bansov. Izpostavili smo umetno inteligenco in predstavili, kako si lahko z njo pomagamo ter kako nam lahko različni viri umetne inteligence pomagajo pri ustvarjanju matematičnih bansov. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili proces ustvarjanja matematičnih bansov iz področja geometrije s pomočjo umetne inteligence. Z različnimi viri umetne inteligence smo se “pogovarjali” in jih usmerjali z različnimi vprašanji in navodili tako dolgo, da smo prišli do zadovoljive verzije bansa. Umetno inteligenco smo uporabljali predvsem pri ustvarjanju besedila in oblikovanju plesne koreografije, medtem ko smo izbiro melodije naredili sami. Pripravljena matematična bansa smo izvedli v vrtcu in ju evalvirali.
Keywords: matematika v vrtcu, matematični bans, geometrija, umetna inteligenca, integracija v vrtcu
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 145; Downloads: 30
.pdf Full text (3,33 MB)

9.
Uporaba slikanice Kakaduji za razvijanje matematičnega znanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maša Markoš, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili uporabo slikanice pri snovanju matematičnih dejavnosti za razvijanje matematičnega znanja pri predšolskih otrocih. Najprej smo se v teoretičnem delu diplomskega dela osredotočili na področje matematike v predšolskem obdobju in na uporabo slikanic v predšolskem obdobju, predvsem v povezavi z matematičnim področjem. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti, ki smo jih zasnovali na slikanici Kakaduji. Dejavnosti smo izvedli v Vrtcu Pobrežje, v enoti Čebelica. Naše vodilo je bilo otrokom skozi kontekst slikanice predstaviti matematične dejavnosti, ki bi jih pritegnile in s katerimi bi lahko razvijali matematično znanje. Naša opažanja smo med izvajanjem dejavnosti beležili s pomočjo opazovalnih listov. Analiza izvedbe matematičnih dejavnosti je pokazala, da je slikanica Kakaduji pri otrocih pritegnila in vzbudila interes za matematične dejavnosti. Kljub nekaj izzivom med matematičnimi dejavnostmi, so otroci ostali motivirani in so zavzeto sodelovali pri matematičnih dejavnostih, osnovanih na slikanici Kakaduji. Otroci so bili uspešni pri večini pripravljenih matematičnih dejavnosti, obenem pa smo ugotovili tudi, da so matematične dejavnosti spodbudile uporabo matematičnega jezika med otroki.
Keywords: Slikanica, predšolska vzgoja, matematika, matematične dejavnosti.
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 260; Downloads: 45
.pdf Full text (1,12 MB)

10.
Vključevanje IKT pri naravoslovnih predmetih na razredni stopnji pred pandemijo in po njej : magistrsko delo
Karolina Cep, 2023, master's thesis

Abstract: IKT postaja vedno večji del vsakdana in prihodnosti. Kakšna je vloga in vključenost v šolskem prostoru na razredni stopnji, je pokazala pandemija. Učiteljem je prinesla tako pozitivna kot negativna spoznanja uporabe IKT pri posameznih predmetih. Seznanila jih je z različnimi možnostmi, ki jih ponuja in so bile učiteljem pred pandemijo neznane. V empiričnem delu smo z raziskavo, v kateri je sodelovalo 200 učiteljev razrednega pouka, predstavili rezultate uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih pred in po pandemiji. Rezultati so pokazali, da se učitelji najpogosteje za uporabo IKT pri pouku odločijo, ker želijo podati učne vsebine na inovativen način. Kot največjo prednost uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih vidijo v motivaciji učencev za učenje. Udeležba dodatnih strokovnih izobraževanj na področju IKT po pandemiji ostaja enako pogosta kot pred pandemijo. Uporaba IKT je pri matematiki, spoznavanju okolja ter naravoslovju in tehniki po pandemiji postala pogosteje uporabljena na tedenski ravni prav tako IKT-orodja. Po pandemiji se učitelji srečujejo z opažanji, da uporaba IKT pri pouku spodbuja več lastne aktivnosti učencev ter da je treba zagotoviti več elektronskih gradiv ter IKT-orodij in aplikacij za usvajanje novih učnih vsebin pri posameznih naravoslovnih predmetih.
Keywords: IKT, razredni pouk, matematika, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, pandemija
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 434; Downloads: 80
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica