| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Zgodnje matematične izkušnje matematikov in njihova starševska vpletenost v matematično izobraževanje njihovih otrok
Darja Antolin, 2014, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava tematiko starševske vpletenosti v matematično izobraževanje otrok. V teoretičnem delu je predstavljen pregled dosedanjih spoznanj o vplivu staršev na različne vidike matematičnega izobraževanja otrok, pomen zgodnjih matematičnih izkušenj staršev in povezanost teh matematičnih izkušenj z vključevanjem staršev v otrokovo matematično izobraževanje, izpostavljen pa je tudi vidik starševskega postavljanja podpore (ang. scaffolding) v okviru otrokovega razvoja na matematičnem področju. V empiričnem delu je predstavljena kvalitativna raziskava, katere namen je bil s pomočjo narativne metodologije pridobiti vpogled v zgodnje matematične izkušnje in v starševsko vpletenost v matematično izobraževanje otrok specifične skupine staršev, t.j. staršev, ki so matematiki (doktorji matematike). Raziskava je zajela matematike iz Slovenije in Kanade, torej iz dveh, s stališča politike spodbujanja sodelovanja staršev, precej različnih okolij. Znotraj raziskave smo želeli osvetliti pogled na starševsko vpletenost matematikov tudi skozi izkušnje in doživljanje otroka, katerega oba starša sta matematika ter primerjati starševsko vpletenost matematikov in vpletenost staršev, ki niso matematiki. Raziskava je pokazala, da so bile predhodne matematične izkušnje staršev matematikov v glavnem pozitivne, in nakazala dejavnike, ki razlikujejo zgodnje izkušnje matematikov in staršev, ki niso matematiki. V raziskavi je bila starševska vpletenost v matematično izobraževanje otrok zaznana na dveh ravneh, in sicer kot vključevanje v otrokovo šolsko matematiko in vključevanje v aktivnosti, ki niso neposredno povezane z otrokovim poukom matematike. Glavna ugotovitev raziskave nakazuje zadržanost matematikov glede vključevanja v otrokovo šolsko matematiko, kar se odraža predvsem v njihovem redkem vključevanju v proces opravljanja domače naloge in v druge s šolsko matematiko povezane obveznosti otrok. V primerjavi z njimi pa se starši, ki niso matematiki, pogosteje vključujejo v otrokovo izobraževanje na področju šolske matematike. Ugotovitve glede starševske vpletenosti na področju aktivnosti, ki niso neposredno povezane s šolsko matematiko, nakazujejo veliko prednost staršev, ki so matematiki. Raziskava je pokazala, da vključevanje matematikov kot staršev v matematično izobraževanje njihovih otrok ni omejeno z okvirji matematičnega kurikuluma, v njihovem vključevanju se kaže zavedanje pomena nudenja primerne opore pri izgradnji otrokovega znanja (scaffolding), obenem pa preko neposrednih aktivnosti, kakor tudi posredno s samim načinom življenja prenašajo na svoje otroke zavedanje funkcionalnih, logičnih in estetskih vrednot matematike. Del raziskave, ki se je osredotočal na perspektivo otroka, je podkrepil ugotovitve o starševski vpletenosti matematikov v matematično izobraževanje njihovih otrok in obenem nakazal, da lahko otrok, ki odrašča v družini, kjer je matematika integralni del vsakdanjega življenja, to povezanost vseh stvari v okolju z matematiko občasno doživlja kot nadležno.
Ključne besede: matematično izobraževanje, vloga staršev, matematične aktivnosti, matematične izkušnje, postavljanje podpore, narativni pristop
Objavljeno: 18.07.2014; Ogledov: 1617; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

2.
VKLJUČEVANJE STARŠEV V IZOBRAŽEVANJE OTROK S PODROČJA MATEMATIKE
Nina Domjan, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela najprej predstavljamo področje vključevanja staršev v izobraževanje otrok in navajamo izsledke nekaterih predhodnih raziskav s tega področja. Nadalje se v teoretičnem delu osredotočamo na matematične aktivnosti, ki jih starši lahko izvajajo s svojimi otroki. V diplomskem delu tako predstavimo in podrobno opišemo cel nabor matematičnih aktivnosti za starše in otroke z različnih matematičnih področij. V empiričnem delu diplomske naloge pa predstavljamo rezultate raziskave, katere namen je bil ugotoviti, kako se starši osnovnošolcev vključujejo v izobraževanje svojih otrok na področju matematike, kako jim pomagajo, kakšne aktivnosti izvajajo z njimi ter s čim vse si pomagajo pri izvajanju teh aktivnosti. Raziskavo smo izvedli ob uporabi anketnega vprašalnika, v raziskavi pa so sodelovali 204 starši učencev 1., 2. in 3. razreda osnovne šole. Podatke smo statistično obdelali, pri čemer so nas pri vključevanju staršev na področju matematike zanimale tudi razlike v odgovorih staršev glede na njihov odnos do matematike, glede na izobrazbo staršev ter glede na razred, katerega obiskuje njihov otrok.
Ključne besede: Vključevanje staršev, starši, razredna stopnja, pouk matematike, matematične aktivnosti
Objavljeno: 24.05.2016; Ogledov: 567; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

3.
Starševska vpletenost v matematično izobraževanje v Sloveniji
Jerneja Kastelic, 2016, magistrsko delo

Opis: Pomembnost staršev za uspeh otrok v izobraževanju pridobiva na veljavi, zato smo z magistrskim delom preverili, kako je z vpletenostjo staršev v matematično izobraževanje pri nas. V teoretičnem delu smo se spoznali s pojmom vpletenosti staršev v izobraževanje, pregledali nekatere raziskave in izpostavili pomembnost vpletenosti v matematično izobraževanje otrok. Predstavljeni so tudi nekateri dejavniki vpletenosti in programi iz tujine. Navedenih je nekaj primerov knjižic, ki služijo kot pomoč staršem za izvajanje aktivnosti, povezanih z matematiko. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, kako je z vpletenostjo staršev v matematično izobraževanje učencev od 6. do 9. razreda osnovne šole. Preverjala se je tudi povezanost z določenimi dejavniki. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili odgovore 245 staršev. Rezultati so pokazali, da se starši v matematično izobraževanje ne vključujejo prav dosti. Ena izmed ugotovitev je bila, da starši, ki so imeli dlje časa matematiko v izobraževanju, manj pomagajo pri šolski matematiki, še posebej pri pripravah na preizkus znanja. Najpogostejši razlog za nevključevanje je neodvisnost otrok pri matematiki, na drugi strani pa starše ovira pomanjkanje časa. Pomembna povezanost se je pokazala med odnosom staršev do matematike in uspehom otrok pri matematiki. Starši z boljšim odnosom do matematike imajo otroke z boljšimi ocenami. Poleg tega so za uspeh otrok pomembna tudi izobrazbena pričakovanja staršev.
Ključne besede: starševska vpletenost, matematično izobraževanje, odnos do matematike, matematične aktivnosti
Objavljeno: 09.12.2016; Ogledov: 643; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Razumevanje matematičnih vzorcev pri predšolskih otrocih
Klavdija Gorišek, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Razumevanje matematičnih vzorcev pri predšolskih otrocih je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Najprej je predstavljen teoretični del, kjer smo zajeli najpomembnejše informacije o matematičnih vzorcih. Predstavljene so različne skupine vzorcev, našteli in opisali smo materiale, ki jih lahko uporabljamo za delo z vzorci. Opisali smo tudi povezavo vzorcev z ostalimi področji Kurikuluma v vrtcu. V praktičnem delu diplomske naloge smo sledili aktivnostim, ki so navedene v članku Pre-school children's understanding of Mathematical patterns. Namen diplomske naloge je ugotoviti, kako predšolski otroci razumejo matematične vzorce. Aktivnosti smo izvajali v vrtcu, in sicer med otroki, starimi od štiri do šest let. Izvedli smo tri različne dejavnosti. Prva se je navezovala na ustvarjanje vzorca, druga na prepoznavanje gradnika v vzorcu in tretja na ponavljanje in nadaljevanje vzorca. Opisali smo dobljene rezultate in jih tudi slikovno ter grafično ponazorili. Ugotovili smo, da imajo otroci največ težav pri samostojnem ustvarjanju vzorca, saj je to uspelo le 12 % otrok. Pri dopolnjevanju nakazanega vzorca so bili bolj uspešni. Prav tako tudi pri tretji aktivnosti.
Ključne besede: predšolsko obdobje, matematika, matematične aktivnosti, algebra, vzorci.
Objavljeno: 19.07.2017; Ogledov: 865; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

5.
Numicon pri matematiki v vrtcu
Andreja Slavic, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Numicon pri matematiki v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili matematiko v vrtcu, se osredotočili na pomen didaktičnih pripomočkov, jih nekaj opisali ter predstavili načine njihove uporabe. Pregledali smo tudi raziskave in podali dosedanje ugotovitve o uporabi pripomočkov na predšolskem področju. Poseben poudarek pa smo namenili Numiconu. Opisali smo njegove začetke, ga predstavili in poudarili njegovo vlogo pri prenašanju matematičnih vsebin, posebej tistih s področja aritmetike in algebre, na predšolske otroke. Zapisali smo matematične koncepte, katere lahko dosegamo z njim v predšolskem obdobju ter predstavili raziskavo o učinkovitosti pripomočka v prvem in drugem razredu osnovne šole. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo vodenega intervjuja, z vzgojiteljicami iz različnih vrtcev. Namen je bil prikazati pomen in uporabo didaktičnih pripomočkov vzgojiteljicam na področju matematike, večjo pozornost pa smo namenili Numiconu, kjer nas je zanimalo, na kakšen način in zakaj bi ga vzgojiteljice vključile v svoje delo in ali pri tem vidijo kakšne omejitve. Ker je v slovenščini malo gradiva za uporabo Numicona v predšolskem obdobju, smo v praktičnem delu podali nekaj primerov za uporabo tega pripomočka s predšolskimi otroki na področju matematike.
Ključne besede: Numicon, matematika v vrtcu, predšolska vzgoja, didaktični pripomočki, matematične aktivnosti
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 583; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici