| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 984
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv internega marketinga na sposobnost zaposlenih za agilnost
Gaja Šimić, 2024, magistrsko delo

Opis: Sposobnost hitrega prilagajanja spreminjajočim se tržnim razmeram in negotovostim je v sodobnem času postala bistvena konkurenčna prednost organizacij. Za učinkovito odzivanje na nepredvidene situacije je nujna agilnost, tako na ravni organizacije kot na ravni zaposlenih. Agilnost ne predstavlja zgolj metodologije, temveč povzema celotno miselnost o načinu vedenja in procesih odločanja, ki se dogajajo znotraj organizacije. Ključne značilnosti agilnosti vključujejo prilagodljivost, proaktivnost in odpornost na spremembe, ki imajo pomembne koristi tako za zaposlene kot tudi organizacijo samo. Interne marketinške strategije igrajo ključno vlogo pri spodbujanju te agilnosti, saj zaposlene obravnavajo kot interne odjemalce. Glavne aktivnosti internega marketinga se osredotočajo na spodbujanje motivacije in internega komuniciranja, izvajanje internih tržnih raziskav in nenehno usposabljanje, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za vzpostavitev agilnega vedenja. V magistrskem delu smo podrobneje opredelili posamezne dimenzije preučevanih konceptov in obravnavali, kakšen vpliv ima interni marketing na sposobnost zaposlenih za agilnost. Pri tem je pomembno upoštevati, da respondenti največjo vrednost internega marketinga zaznavajo v jasnem zaznavanju podobe blagovne znamke, usklajenih sporočilih, ki jih prejemajo v okviru delovnega mesta ter v organizacijskih prizadevanjih za usposabljanje zaposlenih. V okviru agilnosti pa povprečno najvišje strinjanje izkazujejo na področju iskanja priložnosti za izboljšave pri delu in pri iskanju učinkovitejših načinov za opravljanje svojega dela. Nadaljnje raziskave, ki smo jih izvedli, so pokazale, da interni marketing pozitivno vpliva na vse obravnavane dimenzije agilnosti. Na podlagi podatkov pridobljenih v magistrskem delu, lahko trdimo, da imajo zaposleni v organizacijah, ki izvajajo strategije internega marketinga, večjo verjetnost, da bodo razvili proaktivno vedenje, se hitro prilagodili različnim situacijam ter postali odporni na nenadne spremembe in stresne okoliščine. Te ugotovitve poudarjajo pomen internega marketinga pri oblikovanju agilne delovne sile.
Ključne besede: interni marketing, agilnost, proaktivnost, prilagodljivost, odpornost na spremembe
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 24; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

2.
Možni pristopi k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici Velenje
Sonja Majerič, 2024, magistrsko delo

Opis: Zadovoljstvo potrošnikov je zagotovo eden najbolj zaželenih rezultatov odnosa med podjetjem in potrošnikom. V magistrski nalogi smo preučevali možne pristope k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici Velenje. Namen naloge je pridobiti podatke, ki bi zbornici pomagali privabiti nove člane. Preučili smo literaturo in se ob razlaganju in navajanju dejstev sklicevali na ugotovitve, spoznanja, stališča domačih in tujih avtorjev. Izvedli smo tudi kvantitativno raziskavo v obliki anketnega vprašalnika. Odgovore oziroma dobljene rezultate smo analizirali. Postavili smo si tudi tri raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da se z dodajanjem koristi in znižanjem cene članarine, članstvo ne bo povečalo in da so člani zvesti zbornici, ker so zadovoljni s storitvami in poslanstvom zbornice. Poslanstvo zbornice je služenje svojim uporabnikom in partnerjem, kateri jih oskrbujejo s sredstvi za delovanje. Na strategije, obstanek in razvoj organizacije vplivajo udeleženci oziroma njihova zaznana vrednost storitev in koristi, ki jih imajo. Člani namreč primerjajo med koristmi, ki jih pridobijo in zaznanimi stroški. Raziskovali smo različne marketinške strategije. Osredotočili smo se na strategijo usmerjeno v doseganje dolgoročnega zadovoljstva in zvestobe članov ter pridobivanje novih.
Ključne besede: Obrtno-podjetniška zbornica, pravna oseba, članstvo, strateški marketing, zadovoljstvo in zvestoba potrošnikov in nepridobitne organizacije
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 17; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

3.
Vloga Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industriji
Marija Pristaš, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vlogo Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industriji. Raziskava se osredotoča na vpliv, ki ga imajo vplivneži na Instagramu na odjemalčeve preference in odločitve glede modnih izdelkov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni koncepti vplivnostnega marketinga in vpliva družbenih omrežij na oblikovanje odjemalčevih odločitev. Empirični del vključuje analizo podatkov, zbranih s pomočjo spletnega vprašalnika med sledilkami izbrane vplivnice na Instagramu. Rezultati kažejo, da imajo vplivneži pomembno vlogo pri oblikovanju odjemalčevih odločitev in da je njihova avtentičnost ključnega pomena za gradnjo zaupanja med sledilci. Kljub ugotovljenim povezavam med modnim stilom vplivnežev in odjemalcev pa statistična pomembnost teh povezav ni bila v celoti potrjena, kar nakazuje na potrebo po nadaljnjih raziskavah.
Ključne besede: Instagram, vplivnostni marketing, modna industrija, vplivneži, vedenje odjemalcev, družbena omrežja.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 5; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

4.
Učinkovita uporaba družbenih omrežij pri gradnji in promociji nove blagovne znamke
Amadea Peršuh, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen uporabe družbenih omrežij v kontekstu gradnje in promocije blagovne znamke, zlasti za nova podjetja v dinamičnem poslovnem okolju. Osredotoča se na MissTote, novo znamko, ki proizvaja inovativne bombažne torbice z žepi, z namenom reševanja organizacijskih izzivov vsakdanjega življenja. Glavni poudarek raziskave je razumevanje, kako učinkovito izbrati in uporabiti družbena omrežja (Facebook, Instagram, TikTok) za promocijo blagovne znamke. Raziskava preučuje vlogo vsebine na družbenih omrežjih pri privabljanju in zadrževanju pozornosti ciljne publike ter analizira, kateri formati objav (slike, video) so privlačnejši in interaktivni. Metode raziskave vključujejo analizo obstoječe literature, poglobljeno študijo primerov znamke MissTote in analizo objav na družbenih omrežjih (doseg, interakcija). S tem bosta zagotovljena teoretični in praktični vpogled v uporabo družbenih omrežij v digitalnem marketingu ter njihov vpliv na gradnjo blagovne znamke. Cilja diplomskega dela sta razumevanje in identifikacija smernic za učinkovito uporabo družbenih omrežij pri gradnji trajne in prepoznavne blagovne znamke, kar prispeva k praktičnim vpogledom in teoretičnemu razumevanju tega marketinškega pristopa.
Ključne besede: gradnja blagovne znamke, družbena omrežja, promocija, MissTote, digitalni marketing
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

5.
Understanding cognitive transport mode choice structures : means-ends chains as a type of second-order cybernetics
Tomaž Kolar, Iztok Kolar, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose: This paper aims to inform the promotion of sustainable modes of transport. For this purpose, it deploys a means-ends framework as a type of second-order cybernetics and uses it to explore cognitive transport mode choice structures. Design/methodology/approach: The empirical study relies on a purposive sample and a qualitative research methodology known as laddering. It is aimed at the identification and comparative analysis of the cognitive means-ends structures of transport users. Findings: The results reveal more positive and complex associations for the car than for public transport. Two main positive means-ends structures are identified for public transport, one related with the relaxation and the other with doing useful things while travelling. Dominant positive structures for the car are related with self-confidence, satisfaction and personal freedom. Negative means-ends structures in addition reveal important justifications and rationalizations for car use. Practical implications: Based on the identified distinct means-ends elements and structures, this study holds important implications for developing a communications strategy and policy interventions seeking to promote public transport. Originality/value: Means-ends theory is proposed as an integrative cybernetic framework for the study of stakeholders' (customers') mental models. The empirical study is the first to concurrently and comparatively examine positive and negative means-ends chains for the car and for the public transport modes.
Ključne besede: public transport, second-order cybernetics, laddering methodology, means-ends theory, private car, mental models, personal values, marketing, consumer
Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (692,92 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Vplivnostni marketing z vidika vplivnežev in naročnikov
Sara Vrečko, 2024, magistrsko delo

Opis: Vplivnostni marketing je sodobno marketinško orodje, ki v današnjem digitalnem času presega tradicionalne meje oglaševanja. Ni zgolj trend, temveč transformativna paradigma, ki se giblje na zapletenem presečišču digitalnih medijev, avtentičnosti in povezovanja različnih akterjev t. i. podjetij, vplivnežev in odjemalcev. Vplivneži so sledilci trendov in njihovi ustvarjalci. Podjetja lahko z njihovo pomočjo pridobijo dostop do obsežnega občinstva in vstopnico v ospredje družbene relevantnosti, krmarijo po nenehno spreminjajoči se pokrajini potrošniških preferenc in skozi kreativne pristope izkoriščajo njihove glasove kot učinkovite informativne ter tudi prodajne kanale. V okviru magistrskega dela smo skozi teoretični in empirični del raziskali preučevano področje vplivnostnega marketinga z vidika vplivnežev in naročnikov. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, definirali vplivnostni marketing, predstavili zgodovino vplivnostnega marketinga ter dobre in slabe plati le-tega. Po splošni opredelitvi vplivnostnega marketinga smo v nadaljevanju opredelili, kdo so vplivneži, vrste vplivnežev, družbena omrežja za sodelovanje in načine sodelovanj z vplivneži. Z namenom pridobitve relevantnih informacij smo v empiričnem delu opravili poglobljeno analizo omenjenega področja s pomočjo dveh strukturiranih anketnih vprašalnikov. S preverjanjem zastavljenih hipotez smo ugotovili, da lahko podjetja s sodelovanjem z vplivneži gradijo zaupanje in verodostojnost pri svojem ciljnem občinstvu, kar pozitivno vpliva na nakupno odločitev potrošnikov. Večina naročnikov se pri sodelovanju z vplivneži raje odloča za dolgoročna kot enkratna sodelovanja. Instagram je med vplivneži najbolj priljubljeno družbeno omrežje ter vodilna platforma za vplivnostni marketing, ki jo podjetja najraje uporabljajo za sodelovanje z vplivneži. Vplivneži ustvarjajo vsebine, promovirajo izdelke ali storitve podjetij v zameno za plačilo ali druge ugodnosti, pa vendar večini vplivnežev vplivnostni marketing ne predstavlja osrednjega vira dohodkov.
Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, naročniki, družbena omrežja, Instagram, sodelovanje z vplivneži
Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 230; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

7.
The mediating role of logistics 4.0 capability on therelationship between e-commerce marketing andfirm performance
Gözde Yanginlar, Mustafa Emre Civelek, Ihsan Bahçeci, Matevž Obrecht, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: This study aims to determine whether e-commerce marketing capability impacts firm performance and what role logistics 4.0 plays in this relationship. Based on the literature and grounded on dynamic capability theory we develop a theoretical framework in which logistics 4.0 capability plays a mediating role in the relationship between e-commerce marketing and firm performance. Our hypotheses are tested using survey data from 553 respondents working in the logistics, textiles, white goods, and electronics sectors. The data is analyzed using structural equation modeling. Empirical results show that e-commerce marketing positively impacts firm performance and logistics 4.0 capability is mediating in this relationship. Logistics 4.0 capability enhances firm performance by improving on-time deliveries and increasing the efficiency of supply chain processes. Our results highlight the importance of investing in Logistics 4.0 capability including talent, managerial, and technical resources to improve the benefits the firm is getting from e-commerce marketing. Logistics 4.0's capability enhances e-commerce marketing's impact on firm performance by increasing on-time deliveries, efficiency, flexibility, quality, and responsiveness to customers, and improving the ability to build enterprise agility. This study contributes to firm performance literature by identifying the mediating role Logistics 4.0 plays in the relationship between ecommerce marketing and performance
Ključne besede: logistics 4.0 capability, e-commerce marketing capability, firm performance, dynamic capability
Objavljeno v DKUM: 09.08.2024; Ogledov: 91; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (609,96 KB)

8.
Digitalno marketinško komuniciranje
Lucijan Kantoci, 2024, diplomsko delo

Opis: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing. Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame. V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma. V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd. V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave.
Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

9.
Heritage tourism, retail revival and city center revitalization : a case study of Koper, Slovenia
Armand Faganel, Beti Reisman, Tina Tomažič, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The focus of the paper is the revitalization of a heritage city center and the significance of retail trade and cruise ship tourism within this context. Fundamental concepts have been presented in the literature review and explored the factors contributing to the decline of old city centers. The empirical section of the paper comprises a case study that highlights a specific municipality's efforts to revive its heritage city center. The main attraction in Koper is its well-preserved medieval city center with five centuries old Venetian architecture. An analysis of the municipality's initiatives has been made and a qualitative study that investigates the perceptions and experiences of stakeholders regarding the situation and the municipality's actions to preserve commercial activity in the city center. The results of the semi-structured interviews conducted with three distinct stakeholder groups were analyzed using the qualitative content analysis method. The findings reveal that the chosen municipality has achieved relative success in revitalizing its heritage city. Concurrently, stakeholders' perspectives were utilized to identify potential drawbacks and explore opportunities for mitigating them. The paper concludes by presenting theoretical and methodological contributions to the field of heritage city centers revitalization, not only in the selected municipality but also beyond. These insights inform the appropriate sustainable policy development and marketing strategy.
Ključne besede: revitalization, retail trade, marketing strategy, city center, stakeholders, heritage
Objavljeno v DKUM: 04.06.2024; Ogledov: 137; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Spletni vplivneži in digitalni marketing
Maja Cafuta, 2024, diplomsko delo

Opis: V digitalnem marketingu imajo pomembno vlogo tako virtualni vplivneži kot resnični vplivneži. Virtualni vplivneži blagovnim znamkam ponujajo priložnosti za inovativno sodelovanje ciljne publike, pri čemer je uporabljena umetna inteligenca. Zagotavljajo nadzorovane platforme za partnerstva z blagovnimi znamkami, čeprav sta pristnost in zaupanje lahko vprašljiva. Virtualni vplivneži so računalniško ustvarjeni liki, zasnovani za sodelovanje z občinstvom na družbenih medijih, ki nimajo fizičnega obstoja, vendar ponujajo stalno dostopnost. Realni vplivneži po drugi plati ustvarjajo pristno vsebino, pri čemer izkoriščajo svojo osebnost in izkušnje, s katerimi dokazujejo, da resnično podpirajo izdelek podjetja, ki ga oglašujejo. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo ugotavljali glavne razlike med virtualnimi in resničnimi vplivneži. Raziskovali smo, koliko ljudi sploh pozna virtualne vplivneže in ali jih ločijo od resničnih. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali imajo sledilci sploh zaupanje v izdelke, ki jih oglašujejo spletni vplivneži na splošno.
Ključne besede: vplivnež, marketing, socialna omrežja
Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 283; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici