| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1676
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
5th International Scientific Conference
2021

Opis: The Proceedings of 5th International Scientific Conference organized by University of Maribor, Faculty of Economics and Business entitled »Is It Time for a Total Reset?« comprises four sections. Economics is covered by convergence trends in human development indicators in EU, characteristics of savings in North Macedonia, response of households to Covid-19 epidemic and its effect on food and beverages industry. The second part is devoted to management and it presents a case study of market entry of emerging small enterprises, circular economy in case of secondary use of raw materials in Poland, a simplification of administrative procedures in Italy, and most common approaches to motivating employees in public administration. The digitalization section includes general presentations of digitalization and its challenges in marketing and education. The fourth part displays effects of Covid-19 epidemic to legal order, to teaching business English and to EU strategy for growth, competitiveness and sustainable development.
Ključne besede: economics, management, digitalization, education, law
Objavljeno: 14.05.2021; Ogledov: 22; Prenosov: 0
URL Povezava na datoteko

2.
Analiza zagotavljanja kakovosti v proizvodnem podjetju Sibo g d.o.o.
Bojana Radonić, 2021, diplomsko delo

Opis: Spremljanje procesa je eden ključnih dejavnikov pri načrtovanju, obvladovanju in izboljševanju procesa in izdelka. Le s hitrim in učinkovitim ukrepanjem ter s prepoznavanjem vzrokov lahko preprečimo, da bi neustrezen proizvod prišel do odjemalca. Zato je razumevanje in izpolnjevanje pričakovanj predvsem pa zahtev kupcev najpomembnejše in najbolj učinkovito sredstvo poslovne uspešnosti. Želimo prikazati ključne dejavnike in pomen razvoja kakovosti v podjetju, kjer so največji izzivi pri zagotavljanju kakovosti tisti, ki jih ne vidimo v proizvodnih linijah in se pomikajo z veliko hitrostjo. Namen diplomskega dela je preveriti postopke tesnenja na različnih analizah kakovosti skozi postopek brizganja zapiralne embalaže v podjetju Sibo G. Na podlagi preverjenih postopkov ugotoviti, ali v podjetju prihaja do slabe kakovosti izdelkov in kako ključni so ustrezno nastavljeni brizgalni procesi stroja, da je proizvod v skladu z zahtevami, ki izhaja iz specifikacije risbe proizvoda.
Ključne besede: management kakovosti, zagotavljanje kakovostnih zahtev, zadovoljstvo kupca, izvajanje tesnenja embalaže, končna kontrola izdelka
Objavljeno: 06.05.2021; Ogledov: 62; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

3.
Proaktivni krizni management: transformacijski pristop, krizna pripravljenost in nove priložnosti
Nuša Širovnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetja morajo biti vedno pripravljena na nenadne zunanje dogodke, ki bi lahko pretresli njihovo ustaljeno delovanje in ogrozili njihove cilje ali v najhujših primerih celo njihov obstoj. Na nastanek takšnih dogodkov podjetja ne morejo vplivati, lahko pa z ustreznim odzivom preprečijo nastanek neobvladljive akutne krize in večje škode. Sicer so takšni dogodki pogosto samo povod za izbruh krize, pravi vzroki za njen nastanek pa se največkrat skrivajo ravno v podjetju samem. Okolje, v katerem delujejo slovenska podjetja, je relativno stabilno. Primerljiva ameriška podjetja se, na primer, veliko pogosteje soočajo s posledicami orkanov, požarov, terorističnih napadov in drugih nenadnih dogodkov ali neravnih nesreč. V takšnem okolju je tudi proaktivnemu kriznemu managementu namenjeno več pozornosti kot pri nas. Vsekakor pa krizne pripravljenosti in kriznega managementa tudi v Sloveniji ne bi smeli postavljati na stranski tir. Magistrske naloge smo se lotili z namenom, da preverimo, kako so se slovenska podjetja odzvala na krizo, ki jo je v pomladnih mesecih povzročila pandemija virusa Covid-19 in opozorimo na velik pomen proaktivnega pristopa pri soočanju s krizo. Izvedli smo empirično raziskavo in ugotavljali, kako je šest slovenskih podjetij prilagodilo svoje poslovanje v tednih, ko je bila pri nas razglašena epidemija. Zraven njihovega odziva na krizo nas je zanimalo tudi, ali so v krizi našli nove priložnosti. Ugotovili smo, da so v podjetjih, kljub relativno nizki stopnji splošne krizne pripravljenosti, s svojimi odzivi relativno zadovoljni. Občutljivost na krizo podjetja pripisujejo predvsem dejavnosti, s katero se ukvarjajo, velik pomen pa se pripisuje tudi vpletenosti države, ki nosi velik del finančnega bremena krize. V raziskavi tudi ugotavljamo, da podjetja poskušajo izboljšati svojo krizno pripravljenost in odpornost z različnimi metodami; od manjših operativnih prilagoditev do korenitih strateških sprememb. V tem pomenu govorimo tudi o raznolikih priložnostih, ki so jih podjetja našla v nestabilnih kriznih razmerah. Vsekakor obstaja prostor za nadaljnjo raziskovanje in izboljšave. V raziskavo bi lahko vključili kvantitativne podatke in čez čas preverjali, ali je bil odziv podjetij dolgoročno uspešen. Še posebej zato, ker se do nastanka te magistrske naloge, nista zaključili niti zdravstvena kriza niti gospodarska kriza, ki je nastala kot posledica pandemije Covid-19. Pri podjetjih, ki so v krizi našla nove priložnosti, bi lahko čez čas preverili tudi, ali so le−te uspeli pretvoriti v oprijemljive poslovne rezultate. Osredotočili bi se lahko v eno panogo ali podjetje in jo preučili veliko bolj detajlno. Možnosti je ogromno, hkrati pa lahko z gotovostjo trdimo, da bo v duhu aktualnih dogodkov zanimanje za proaktivni krizni management, tako v akademski kot tudi v poslovni sferi, še naprej raslo.
Ključne besede: kriza, proaktivni krizni management, odpornost, transformacijski krizni management, priložnosti v krizi.
Objavljeno: 04.05.2021; Ogledov: 56; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

4.
Vpliv moči organizacijske kulture na proces notranjega razvijanja znanja
Nataša Pivec, 2020, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo se osredotočili na moč organizacijske kulture, vrednote zaposlenih, proces razvijanja znanja in informacijska učna središča kot eno izmed oblik notranjega razvijanja znanja. Raziskali smo vpliv moči organizacijske kulture na posamezne faze procesa razvijanja znanja in vzpostavljanja informacijskih učnih središč ter vpliv vrednot zaposlenih na proces razvijanja znanja. Doktorsko disertacijo smo razdelili na teoretični in empirični del. Na podlagi opravljene empirične raziskave med slovenskimi srednjimi in velikimi organizacijami, smo prišli do ugotovitev, da glede na tip moči organizacijske kulture prevladuje močna kultura, ki je povezana z značilnostmi lastniške strukture in pravnoorganizacijskih oblik obravnavanih organizacij. Prav tako smo potrdili, da obstaja vpliv moči organizacijske kulture in vrednot zaposlenih na posamezne faze procesa razvijanja znanja ter da med močjo organizacijske kulture in vzpostavljanjem informacijskih učnih središč ostaja pozitivna linearna povezanost. Sinteza teoretičnih in empiričnih spoznanj nam je omogočila zasnovo celovitega modela vpliva moči organizacijske kulture in vrednot zaposlenih na proces razvijanja znanja ter vzpostavljanja in delovanja informacijskih učnih središč.
Ključne besede: Organizacijska kultura, vrednote, moč organizacijske kulture, management znanja, proces razvijanja znanja, informacijska učna središča.
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 49; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (8,22 MB)

5.
Vpeljava sledljivosti lesnih polizdelkov z uporabo modularnih vozičkov
Aleš Plavčak, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje vpeljavo sledljivosti lesnim polizdelkov ter izboljšanje notranje logistike. Predstavljeno je obravnavano podjetje, shema podjetja in obdelovalni procesi v proizvodnji. S procesnimi kartami v okviru kritične analize so prikazane procesne pomanjkljivosti sistema sledenja polizdelkom in kritične točke, ki predstavljajo velik vpliv na učinkovitost podjetja. V magistrskem delu je predstavljen natančen pregled tehnologij za sledenje polizdelkom in možne variante izboljšanja notranjega transporta. Predlagane so izboljšave, ki so bile ovrednotene s prenovljeno procesno karto. Ker gre pri vzpostavitvi nove tehnologije za projekt, je izračunana še stroškovna vrednost projekta, pripravljena je analiza tveganj projekta, izdelan terminski plan izvedbe projekta, vpeljava sledenja lesnim polizdelkom z uporabo modularnih vozičkov in ureditev delovnega okolja.
Ključne besede: intralogistika, notranji transport, sledljivost, projekt, projektni management, procesne karte, analiza učinkovitosti
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 57; Prenosov: 0

6.
Povezanost med družbeno odgovornostjo organizacij in odzivi potrošnikov z vidika marketinga
Ana Lambić, 2021, magistrsko delo

Opis: Organizacije se kot posledica globalizacije soočajo z različnimi izzivi in močno konkurenco na tržišču. Posledično vedno pogosteje zasledimo pojem družbene odgovornosti organizacij, katero opredelimo kot zavedanje organizacij, da so del širše družbe ter da so odgovorne za svoje vplive, ki jih imajo na družbo in okolje. Le-ta ima pozitiven vpliv na odzive potrošnikov, kot so nakupni namen, zaupanje, zvestoba, zadovoljstvo, namen ponovnega nakupa, ugled, spoštovanje in pripravljenost večjega vložka. Namen dela je bil predstaviti teoretično podlago družbene odgovornosti organizacij in odzivov potrošnikov z vidika marketinga ter ugotoviti medsebojno povezanost med obravnavanima področjema. Za potrebe raziskave je bil uporabljen raziskovalni pristop, in sicer najprej s kritičnim pregledom sekundarnih virov literature in nato s kvantitativnim pristopom, za katerega so bili podatki zbrani z anketo. Sledila je interpretacija ugotovitev. Raziskava je pokazala, da je družbena odgovornost organizacij zelo pomemben dejavnik pri odločitvi za nakup pri potrošnikih, pri katerih je na podlagi raziskave moč zaznati pomanjkanje informacij z obravnavanega področja. Družbena odgovornost organizacij ima pozitiven vpliv na vse omenjene odzive potrošnikov, ki pa se razlikujejo glede na starost potrošnika. Družbena odgovornost organizacij je pomembna metoda za razvoj dolgotrajnega dobrega odnosa z deležniki, zato je zelo pomembno celovito poznavanje področja, ki ima pozitiven vpliv na obnašanje potrošnikov.
Ključne besede: družbena odgovornost organizacij, odzivi potrošnikov, marketing, organizacija, management
Objavljeno: 06.04.2021; Ogledov: 84; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

7.
Projekt izgradnje platforme za povezovanje organizatorjev in potencialnih udeležencev dogodkov erasmus+ projektov
Petar Rizov, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je program Erasmus+ postal eden od ključnih dejavnikov v procesu socio-kulturnega ozaveščanja evropskih državljanov in zmanjševanja diskriminacije med različnimi kulturami in narodi. Evropska unija vlaga veliko finančnih sredstev in znanja v razvoj programa. Na podlagi osebnih izkušenj in izvedenih raziskav smo ugotovili, da ne obstaja ustrezna rešitev oziroma neke vrste platforma, preko katere bi se lahko hitro in uspešno povezovali različni udeleženci programa Erasmus+, zato smo se v diplomski nalogi odločili, da bomo naredili celovit načrt ustvarjanja spletne aplikacije z namenom povezovanja vseh udeležencev tega programa. Naredili smo podrobno analizo trga in udeležencev programa, določili cilje ustvarjanja spletne aplikacije in naredili podroben načrt za izvedbo projekta. Na podlagi statistike in načrta Evropske unije za širitev programa Erasmus+ smo ugotovili, da obstaja ogromna priložnost za nadaljnjo širitev in napredovanje storitev, ki jih bo naša spletna aplikacija ponujala. Na osnovi analize stroškov razvoja ustrezne rešitve in njenih potencialnih ekonomskih učinkov lahko upravičeno sklepamo, da je ustvarjanje spletne aplikacije tega namena ekonomsko upravičeno.
Ključne besede: projekt, projektni management, Erasmus+, Evropska unija, mladinske izmenjave, spletna aplikacija
Objavljeno: 24.03.2021; Ogledov: 40; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (676,53 KB)

8.
Management of children and adolescents with coeliac disease in selected Central European countries
Petra Rižnik, 2021, doktorska disertacija

Opis: Coeliac disease (CD) is a lifelong systemic autoimmune disorder elicited by gluten and related prolamines in genetically susceptible individuals and is one of the most common chronic diseases, affecting about 1% of the population. It has a very diverse clinical presentation, involving intestinal, extraintestinal and even asymptomatic presentations. Due to its genetic background, CD is more common among family members of affected individuals and is associated with a number of other conditions. The diagnosis of CD is traditionally based on the presence of a specific immune response and characteristic histological changes in the small intestinal mucosa. In the recently published European Society for Pediatric Gastroenterology, Hepatology and Nutrition (ESPGHAN) guidelines, the initial diagnostic step is determination of CD-specific IgA autoantibodies against type-2 (tissue) transglutaminase. Positive autoantibodies imply a high probability of mucosal atrophy. To confirm the diagnosis, an upper endoscopy with multiple duodenal biopsies should be performed. However, ESPGHAN guidelines for the past eight years allow paediatric gastroenterologists to diagnose the disease without intestinal biopsy when certain criteria are met. The only available treatment for CD is a lifelong strict gluten-free diet, which should only be initiated after firm confirmation of the diagnosis. Patients have to avoid all gluten-containing products, including products from wheat and wheat cultivars, rye, barley, Khorasan wheat, triticale and bulgur. Owing to the high likelihood of cross-contamination, avoidance of oats is also recommended in many regions. Despite being one of the most common lifelong disorders, CD still remains undiagnosed for a long time in many adult and paediatric patients. Diagnostic delays in some regions exceed 10 years, which can have important adverse effects on patients’ health and quality of life. The aims of our study were to analyse the clinical presentation of CD in children and adolescents in selected Central European (CE) countries, to evaluate the compliance with current ESPGHAN guidelines for diagnosing CD in children and adolescents, to assess the diagnostic delays in children and adolescents with CD in selected CE countries, to identify possible regional differences, and to determine whether the clinical presentation or the diagnostic approach influence diagnostic delays. The study was carried out as a part of the Focus IN CD project with twelve project partners from five CE countries (Croatia, Germany, Hungary, Italy, and Slovenia). Paediatric gastroenterologists from the included regions were encouraged by the regional project partners to complete a web-based questionnaire, providing anonymised medical records of children and adolescents below 19 years of age who were diagnosed with CD in 2016. The questionnaire was translated into the languages of all project partners and focused on the onset of the CD-related symptoms, clinical presentation, diagnostic approach, and the results of all performed tests. The medical records of children and adolescents were then analysed, and the results compared regionally. We found that a non-classical clinical presentation and asymptomatic disease are becoming more common, and the classical clinical presentation with malabsorption syndrome less frequent in children and adolescents with CD. Abdominal pain was found to be the most common leading symptom in children older than three years, whereas, in very young children (
Ključne besede: coeliac disease, children, adolescents, Central Europe, clinical presentation, management, diagnostic delays
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

9.
Prepoznavanje in razvoj talentov v organizacijah v sloveniji
Tim Pičulin, 2020, magistrsko delo

Opis: Po vsem svetu so se v zadnjem desetletju organizacije, na različnih področjih, soočale z različnimi spremembami, ki so prisilile vodstvo organizacije v zamenjavo poslovnih in delovnih strategij. Poleg tega smo bili na različnih trgih priča novi hitro-rastoči tehniki in tehnologiji, ki je vplivala tudi na področje management talentov. Organizacije so se v tem času začele zavedati pomembnosti talenta med zaposlenimi, saj jim ti zagotavljajo konkurenčno in poslovno prednost. Vendar se morajo zavedati, da v veliko primerih sam talent ni dovolj, saj morajo pri tem imeti učinkovito zasnovan sistem upravljanja talentiranega kadra, da dosežejo tako kratkoročne kot dolgoročne zastavljene cilje organizacije. V vsaki fazi upravljanja talentov morajo imeti izbrane pravilne metode in strategije; učinkovit načrt izobraževanja, usposabljanja ali izpopolnjevanja; in znati prepoznati in ohranjati talent. Namen dela je približati problematiko omenjenega področja, in sicer, prikazati težave, s katerimi se srečajo organizacije pri vsaki posamezni fazi – privabljanja, prepoznavanja, razvoja in zadrževanja talentov. Na podlagi tega smo opravili anketiranje različnih zaposlenih na različnih področjih, ki smo jo kasneje opisali in analizirali ter podprli z že opravljenimi mednarodnimi raziskavami. V teh raziskavah je sodelovala tudi Slovenija. K temu smo dodali tudi vzroke in posledice, ki so nastale zaradi nastale situacije. Na podlagi vsega tega smo na koncu podali nekatere predloge in rešitve za izboljšave pri upravljanju s talenti.
Ključne besede: management talentov, talent, prepoznavanje talentov, razvoj talentov, zadrževanje talentov.
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 69; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,95 MB)

10.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, znanstvena monografija

Opis: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Ključne besede: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Objavljeno: 09.03.2021; Ogledov: 83; Prenosov: 17
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.41 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici